DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KBoesen » 3. okt 2021, 19:47

Jeg vil godt lige give mit besyv med, efter at have været DQ200 ejer i et halvt års tid.

Jeg har tidligere ytret mig om, at folk med DQ200 var lidt nogle pjatrøve og det vil jeg gerne have lov til at tage afstand fra igen. :geek:

Bilen var en knapt 4 år gammel Golf 1,5 TSI, kørt 103.000 km.

Den lavede en del koblingsslip i 3. og 5. gear, når den var kold/havde kørte under 15-20 km. Efter tilpas mange gearskift eller derover, så kørte gearkassen perfekt, udover den fedtede en del på 1. gear.

Efter at have tjekket at software osv var det nyeste, samt grundjusteret den og det stadig ikke hjalp, fik jeg smidt en fil i fra Landberg.
Det gjorde det næsten kun endnu værre i 3. og 5. gear når den var "kold"/kondens på koblingspladerne.

Herefter fik jeg nye koblinger i bilen og det gjorde det VÆSENTLIGT bedre, men der var stadig lidt mikroslip i 3. og 5. gear.

VW fik den kastet i nakken igen og efter de havde "forsøgt" en uge og ikke kunne "mærke" problemet, kørte jeg en tur med mekaniker og han kunne godt "mærke" det, men sagde det var helt normalt. De endte dog med at grundjustere den som sidste forsøg, da det ikke havde været gjort efter nye koblinger var sat i. (Fatter stadig ikke, hvorfor man ikke gjorde det???)

Herefter solgte jeg bilen og nåede ikke at køre i den fra kold - Så skal ikke kunne sige om grundjusteringen gjorde tricket. :mrgreen:

Men ufatteligt at man kan lave noget der kører perfekt efter en 15-20 km, men fra koldstart af kører af røv. Det fatter mit hoved sku ikke. :?
These users thanked the author KBoesen for the post (total 2):
kGlerupi-s
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 3. okt 2021, 19:49

Men husk at vi skal ned i promiller med problemer...
Så du har bare været virkelig uheldig
These users thanked the author kGlerup for the post:
claussor

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KBoesen » 3. okt 2021, 19:55

Jeg har nok kørt 30, hvis ikke 50 biler med DQ200 og synes/mindes aldrig at jeg har kørt i en, hvor gearkassen har kørt så ringe, som den gjorde i min egen. :?

Så ved ikke helt om jeg skal grine eller græde.. :oops:
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

HenrikI
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3. mar 2022, 23:10
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HenrikI » 3. mar 2022, 23:23

Selvom man godt havde læst denne tråd inden køb, krydsede man fingre for at de havde løst problemet og/eller at man ikke var en af de uheldige.
Men ak, ved 40.000km, fik min Skoda 1.0 TSi '19, præcis de symptomer som er beskrevet herinde.
VW, var i starten hjælpsomme, udskiftede kobling og justerede i hoved og ***..
Lige lidt hjalp det... De kunne ikke løse problemet, til sidst ville de tage kontakt til Tyskland, her efter stoppede kommunikationen.
Forhandlede jeg havde købt bilen hos, tilbød at købe bilen tilbage til alm. Forhandler pris. For at de så kunne vende sig om og tjene på at sælge samme bil endnu engang, til et "forsvars" løst offer. Men det er at tage tråden væk fra emnet😏.
Faktum er: DE KAN IKKE LØSE PROBLEMET!.. Så hold jer for dælen væk 😔
These users thanked the author HenrikI for the post (total 2):
i-sPeder

onslow
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 27. maj 2017, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af onslow » 4. mar 2022, 06:49

Kæft jeg er glad for jeg kom af med min touran 1,5 fra 2018.
Kører el nu og det er IKKE VAG , udelukkende pga DQ200 og semplers “service”.

God dag


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author onslow for the post:
gudhjem

Streamline
Nyt medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 20. feb 2022, 17:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Streamline » 6. apr 2022, 14:59

Jeg skal ud og prøvekøre en Touran 1,4TSI 150HK fra 2018 imorgen, den har kørt omkring 60.000km..
Så jeg ville lige høre om der er nogen erfaring med om problemet med gearkassen allerede skulle have vist sig, eller om det sagtens kan opstå senere sen i forhold til de 60.000 km?

Og i forhold til prøvekørslen, er det så nok at mærke/høre efter glidende kobling når den er kold?
2018 Touran 1.4 TSI DSG R-line

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 6. apr 2022, 16:19

Streamline skrev:
6. apr 2022, 14:59
Jeg skal ud og prøvekøre en Touran 1,4TSI 150HK fra 2018 imorgen, den har kørt omkring 60.000km..
Så jeg ville lige høre om der er nogen erfaring med om problemet med gearkassen allerede skulle have vist sig, eller om det sagtens kan opstå senere sen i forhold til de 60.000 km?

Og i forhold til prøvekørslen, er det så nok at mærke/høre efter glidende kobling når den er kold?
Der er ingen gevinst garantier i tombola.
/Søren.

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 491 times
Been thanked: 238 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Hallas » 6. apr 2022, 16:28

Streamline skrev:
6. apr 2022, 14:59
Jeg skal ud og prøvekøre en Touran 1,4TSI 150HK fra 2018 imorgen, den har kørt omkring 60.000km..
Så jeg ville lige høre om der er nogen erfaring med om problemet med gearkassen allerede skulle have vist sig, eller om det sagtens kan opstå senere sen i forhold til de 60.000 km?

Og i forhold til prøvekørslen, er det så nok at mærke/høre efter glidende kobling når den er kold?
Du kan læse tråden om dsg, når du prøver bil, så kan du mærke føle om det er noget for dig..Du kan i god tid ringe, sige at du gerne vil starte kørsel fra kold motor..mærk der om du syntes det kører godt..derefter kan du så handle bil, eller kigge videre..

Har kollegaer der kører el (Tesla), griner sommetider, når de snakker infosystem og placering af skærm, samlekvalitet og vand i bagagerum..ikke for at nævne hurtig slidte dæk..med det vil jeg sige, der er intet der ikke kan være problemfyldt. Det vigtigste er nok dig i den bilhandel
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

mking
Helt nyt medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 17. sep 2019, 09:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 13 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af mking » 10. apr 2022, 23:04

mking skrev:
1. okt 2021, 20:36
Jeg overvejer også en dsgmod da garantien er ved at udløbe på bilen. Dog fik jeg skiftet koblinger tidligere i år, så dem er der stadig noget garanti på…

Kan man bare bede VW om en grundjustering? Hvad koster sådan en omgang?
Så gik der 30.000km med en ny kobling indtil den skurrende lyd ved gearskifte til 3. og 5. femte gear kom igen… så er det vidst tid til at finde en ny bil med noget andet end dq200
These users thanked the author mking for the post:
i-s

Streamline
Nyt medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 20. feb 2022, 17:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Streamline » 12. apr 2022, 21:57

Hallas skrev:
6. apr 2022, 16:28
Streamline skrev:
6. apr 2022, 14:59
Jeg skal ud og prøvekøre en Touran 1,4TSI 150HK fra 2018 imorgen, den har kørt omkring 60.000km..
Så jeg ville lige høre om der er nogen erfaring med om problemet med gearkassen allerede skulle have vist sig, eller om det sagtens kan opstå senere sen i forhold til de 60.000 km?

Og i forhold til prøvekørslen, er det så nok at mærke/høre efter glidende kobling når den er kold?
Du kan læse tråden om dsg, når du prøver bil, så kan du mærke føle om det er noget for dig..Du kan i god tid ringe, sige at du gerne vil starte kørsel fra kold motor..mærk der om du syntes det kører godt..derefter kan du så handle bil, eller kigge videre..

Har kollegaer der kører el (Tesla), griner sommetider, når de snakker infosystem og placering af skærm, samlekvalitet og vand i bagagerum..ikke for at nævne hurtig slidte dæk..med det vil jeg sige, der er intet der ikke kan være problemfyldt. Det vigtigste er nok dig i den bilhandel
Det har du fuldstændig ret i.. Og jeg gik med mavefornemmelsen og tog bilen med hjem :D
These users thanked the author Streamline for the post:
HansH
2018 Touran 1.4 TSI DSG R-line

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 491 times
Been thanked: 238 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Hallas » 13. apr 2022, 17:46

Streamline skrev:
12. apr 2022, 21:57
.. jeg gik med mavefornemmelsen og tog bilen med hjem :D
Tillykke med bilen og nyd det 🤗🤗
These users thanked the author Hallas for the post:
Streamline
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Hr-Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. mar 2015, 01:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Hr-Winther » 4. jul 2022, 20:42

Er man her i 2022 (når man køber sprit ny bil) stadig plaget af problemer med dq200 kassen , For den er vel ikke "dq200" pensioneret endnu formoder jeg ?.

Har smc overhovedet gjort sig nogle tiltag for at forbedre denne gearkasse annu 2022 ?

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg lige har lavet en leasingkontrakt på en helt ny Skoda Kamiq 1.5 TSi dsg7.

Men hvis de ikke har forbedret sig så kan jeg da kun være glad for ikke at have købt men kun leaset bilen...

Morian87
Nyt medlem
Indlæg: 280
Tilmeldt: 14. maj 2014, 10:28
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Morian87 » 5. jul 2022, 19:15

mking skrev:
10. apr 2022, 23:04
mking skrev:
1. okt 2021, 20:36
Jeg overvejer også en dsgmod da garantien er ved at udløbe på bilen. Dog fik jeg skiftet koblinger tidligere i år, så dem er der stadig noget garanti på…

Kan man bare bede VW om en grundjustering? Hvad koster sådan en omgang?
Så gik der 30.000km med en ny kobling indtil den skurrende lyd ved gearskifte til 3. og 5. femte gear kom igen… så er det vidst tid til at finde en ny bil med noget andet end dq200
Min gør præcis det samme - i starten og slutningen af 3 og 5 gear lige efter og lige inden skift i begge de nævnte gear. Oftest ved kold. Jeg lever med det, og det kan jeg godt. DSG mod har ikke hjulpet på dette.
VW Passat Variant GTE 2021.
Polestar 2, SMLR 231 Hk 2022.

mking
Helt nyt medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 17. sep 2019, 09:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 13 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af mking » 9. jul 2022, 12:33

Morian87 skrev:
5. jul 2022, 19:15
mking skrev:
10. apr 2022, 23:04
mking skrev:
1. okt 2021, 20:36
Jeg overvejer også en dsgmod da garantien er ved at udløbe på bilen. Dog fik jeg skiftet koblinger tidligere i år, så dem er der stadig noget garanti på…

Kan man bare bede VW om en grundjustering? Hvad koster sådan en omgang?
Så gik der 30.000km med en ny kobling indtil den skurrende lyd ved gearskifte til 3. og 5. femte gear kom igen… så er det vidst tid til at finde en ny bil med noget andet end dq200
Min gør præcis det samme - i starten og slutningen af 3 og 5 gear lige efter og lige inden skift i begge de nævnte gear. Oftest ved kold. Jeg lever med det, og det kan jeg godt. DSG mod har ikke hjulpet på dette.
Utroligt nok så har jeg ikke hørt det siden maj måned. Tænker det må have noget med vejret at gøre.. den lyd er simpelthen for frustrerende at høre på, så planen er at skifte passaten ud til efteråret. Golfen har heldigvis ingen problemer :)

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6241
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2049 times
Been thanked: 667 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jansom » 19. aug 2022, 17:04

Er der uskrevne/skrevne regler om kulance ved VW på den her gearkasse? Jeg synes der var noget om 80.000 eller 100.000 km på et tidspunkt kombineret med alderen på bilen.

Grunden til jeg spørger er, at min fabriksgarantien på min Polo udløber nu her til september og jeg kigger efter en anden bil. Men var det ikke for dsg frygten, så beholdt jeg faktisk gerne bilen. Den glider i koblingerne, det er ganske tydeligt. Den hopper lige 100 omdrejninger op ved hvert gearskifte. VW mener ikke den fejler noget, så den kamp forudser jeg allerede bliver pisse træls.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 19. aug 2022, 17:27

Jeg mindes vi havde nogle heftige diskussioner år tilbage. Var det ikke dig der var bilforhandler eller stod for auktion eller sådan? Stor ros for at skrive når du havde en anderledes oplevelse end hvad vi tidligere har diskuteret. Det ser man ikke så tit længere :-) Jeg ser sjældent tråden længere, er gudskelov lykkelig videre. Min mor har dog en Polo (har nævnt den i indlæg tidligere). DSG er kommet langt jeg foretrækker dens karakteristik langt mere end dem jeg var vant til. Den glider dog også - men ikke så slemt.
KBoesen skrev:
3. okt 2021, 19:47
Jeg vil godt lige give mit besyv med, efter at have været DQ200 ejer i et halvt års tid.

Jeg har tidligere ytret mig om, at folk med DQ200 var lidt nogle pjatrøve og det vil jeg gerne have lov til at tage afstand fra igen. :geek:

Bilen var en knapt 4 år gammel Golf 1,5 TSI, kørt 103.000 km.

Den lavede en del koblingsslip i 3. og 5. gear, når den var kold/havde kørte under 15-20 km. Efter tilpas mange gearskift eller derover, så kørte gearkassen perfekt, udover den fedtede en del på 1. gear.

Efter at have tjekket at software osv var det nyeste, samt grundjusteret den og det stadig ikke hjalp, fik jeg smidt en fil i fra Landberg.
Det gjorde det næsten kun endnu værre i 3. og 5. gear når den var "kold"/kondens på koblingspladerne.

Herefter fik jeg nye koblinger i bilen og det gjorde det VÆSENTLIGT bedre, men der var stadig lidt mikroslip i 3. og 5. gear.

VW fik den kastet i nakken igen og efter de havde "forsøgt" en uge og ikke kunne "mærke" problemet, kørte jeg en tur med mekaniker og han kunne godt "mærke" det, men sagde det var helt normalt. De endte dog med at grundjustere den som sidste forsøg, da det ikke havde været gjort efter nye koblinger var sat i. (Fatter stadig ikke, hvorfor man ikke gjorde det???)

Herefter solgte jeg bilen og nåede ikke at køre i den fra kold - Så skal ikke kunne sige om grundjusteringen gjorde tricket. :mrgreen:

Men ufatteligt at man kan lave noget der kører perfekt efter en 15-20 km, men fra koldstart af kører af røv. Det fatter mit hoved sku ikke. :?

Sokken
Nyt medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 29. sep 2018, 15:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 15 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sokken » 19. aug 2022, 18:11

jansom skrev:
19. aug 2022, 17:04
Er der uskrevne/skrevne regler om kulance ved VW på den her gearkasse? Jeg synes der var noget om 80.000 eller 100.000 km på et tidspunkt kombineret med alderen på bilen.

Grunden til jeg spørger er, at min fabriksgarantien på min Polo udløber nu her til september og jeg kigger efter en anden bil. Men var det ikke for dsg frygten, så beholdt jeg faktisk gerne bilen. Den glider i koblingerne, det er ganske tydeligt. Den hopper lige 100 omdrejninger op ved hvert gearskifte. VW mener ikke den fejler noget, så den kamp forudser jeg allerede bliver pisse træls.
Hvis den bare hopper lidt ved gearskifte så kan det let fixes. Det gjorde Seat i hvert fald på min. De kalibrerede bare kobling softwaren eller noget i den retning og det virkede
These users thanked the author Sokken for the post:
jansom

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6241
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2049 times
Been thanked: 667 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jansom » 19. aug 2022, 18:22

Sokken skrev:
19. aug 2022, 18:11
jansom skrev:
19. aug 2022, 17:04
Er der uskrevne/skrevne regler om kulance ved VW på den her gearkasse? Jeg synes der var noget om 80.000 eller 100.000 km på et tidspunkt kombineret med alderen på bilen.

Grunden til jeg spørger er, at min fabriksgarantien på min Polo udløber nu her til september og jeg kigger efter en anden bil. Men var det ikke for dsg frygten, så beholdt jeg faktisk gerne bilen. Den glider i koblingerne, det er ganske tydeligt. Den hopper lige 100 omdrejninger op ved hvert gearskifte. VW mener ikke den fejler noget, så den kamp forudser jeg allerede bliver pisse træls.
Hvis den bare hopper lidt ved gearskifte så kan det let fixes. Det gjorde Seat i hvert fald på min. De kalibrerede bare kobling softwaren eller noget i den retning og det virkede
Men sålænge de ikke mener der er noget galt, så kan jeg ikke rigtig få dem til at gøre noget.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KBoesen » 21. aug 2022, 14:11

claussor skrev:
19. aug 2022, 17:27
Jeg mindes vi havde nogle heftige diskussioner år tilbage. Var det ikke dig der var bilforhandler eller stod for auktion eller sådan? Stor ros for at skrive når du havde en anderledes oplevelse end hvad vi tidligere har diskuteret. Det ser man ikke så tit længere :-) Jeg ser sjældent tråden længere, er gudskelov lykkelig videre. Min mor har dog en Polo (har nævnt den i indlæg tidligere). DSG er kommet langt jeg foretrækker dens karakteristik langt mere end dem jeg var vant til. Den glider dog også - men ikke så slemt.
Det havde vi også.

Jeg holder stadig på det er en egenskab, at de gør som de gør. Jeg kan bare ikke leve med en bil, som har en så træls og frustrerende egenskab. :mrgreen:

Hvis den nu havde egenskaben konstant, var det nok nemmere at acceptere, men fatter ikke hvad der gør, udover det må være fugt på koblingsplader eller whatever, der gør at den kører lort de første 15-20 km og så kører perfekt derefter og ikke kan provokeres til noget som helst... :? :roll:
These users thanked the author KBoesen for the post:
claussor
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6241
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2049 times
Been thanked: 667 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jansom » 21. aug 2022, 15:09

jansom skrev:Er der uskrevne/skrevne regler om kulance ved VW på den her gearkasse? Jeg synes der var noget om 80.000 eller 100.000 km på et tidspunkt kombineret med alderen på bilen.

Grunden til jeg spørger er, at min fabriksgarantien på min Polo udløber nu her til september og jeg kigger efter en anden bil. Men var det ikke for dsg frygten, så beholdt jeg faktisk gerne bilen. Den glider i koblingerne, det er ganske tydeligt. Den hopper lige 100 omdrejninger op ved hvert gearskifte. VW mener ikke den fejler noget, så den kamp forudser jeg allerede bliver pisse træls.
Ingen der ved noget?
-No one is more hated than he who speaks the truth-

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 21. aug 2022, 18:47

jansom skrev:
21. aug 2022, 15:09
jansom skrev:Er der uskrevne/skrevne regler om kulance ved VW på den her gearkasse? Jeg synes der var noget om 80.000 eller 100.000 km på et tidspunkt kombineret med alderen på bilen.

Grunden til jeg spørger er, at min fabriksgarantien på min Polo udløber nu her til september og jeg kigger efter en anden bil. Men var det ikke for dsg frygten, så beholdt jeg faktisk gerne bilen. Den glider i koblingerne, det er ganske tydeligt. Den hopper lige 100 omdrejninger op ved hvert gearskifte. VW mener ikke den fejler noget, så den kamp forudser jeg allerede bliver pisse træls.
Ingen der ved noget?
Jeg tror det hele afhænger af hvor gode venner du er med dit værksted.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 21. aug 2022, 20:49

jansom skrev:
21. aug 2022, 15:09
jansom skrev:Er der uskrevne/skrevne regler om kulance ved VW på den her gearkasse? Jeg synes der var noget om 80.000 eller 100.000 km på et tidspunkt kombineret med alderen på bilen.

Grunden til jeg spørger er, at min fabriksgarantien på min Polo udløber nu her til september og jeg kigger efter en anden bil. Men var det ikke for dsg frygten, så beholdt jeg faktisk gerne bilen. Den glider i koblingerne, det er ganske tydeligt. Den hopper lige 100 omdrejninger op ved hvert gearskifte. VW mener ikke den fejler noget, så den kamp forudser jeg allerede bliver pisse træls.
Ingen der ved noget?
At den glider ved gearskifte, har nødvendigvis ikke relation til problemet med maxi-slip. Det kan formodentlig afhjælpes med en grundjustering. Jeg ville henvende mig til værkstedet og insistere på en grundjustering inden garantien udløber.

Jeg har ikke hørt om en kilometerbegrænsning i forbindelse med kulance. Det plejer vist at være aldersbetinget.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

toft3d
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 1. mar 2016, 20:12
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af toft3d » 4. sep 2022, 17:54

Jeg har nu haft min octavia stationcar i 2.5 mdr. Bilen har kørt 55000, jrg har kørt 5000 km i den. Det er en 1.5 act, 7 trins dsg fra 2019.

Den er begyndt og glide når den skifter gear, man kan mærke en smule at den ryster.

Den er købt ved forhandler.

Hvad er jeres erfaringer med reparation af dette?

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk


Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 5. sep 2022, 12:40

toft3d skrev:
4. sep 2022, 17:54
Jeg har nu haft min octavia stationcar i 2.5 mdr. Bilen har kørt 55000, jrg har kørt 5000 km i den. Det er en 1.5 act, 7 trins dsg fra 2019.

Den er begyndt og glide når den skifter gear, man kan mærke en smule at den ryster.

Den er købt ved forhandler.

Hvad er jeres erfaringer med reparation af dette?

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Hvis det sker under gearskifte, kan det formodentlig afhjælpes med en grundjustering.

Første trin må være at få forhandleren til at grundjustere den og håbe på det hjælper.

Jeg går ud fra den stiger i omdrejninger under gearskifte?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

toft3d
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 1. mar 2016, 20:12
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af toft3d » 5. sep 2022, 15:36

GranTurismo skrev:
toft3d skrev:
4. sep 2022, 17:54
Jeg har nu haft min octavia stationcar i 2.5 mdr. Bilen har kørt 55000, jrg har kørt 5000 km i den. Det er en 1.5 act, 7 trins dsg fra 2019.

Den er begyndt og glide når den skifter gear, man kan mærke en smule at den ryster.

Den er købt ved forhandler.

Hvad er jeres erfaringer med reparation af dette?

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Hvis det sker under gearskifte, kan det formodentlig afhjælpes med en grundjustering.

Første trin må være at få forhandleren til at grundjustere den og håbe på det hjælper.

Jeg går ud fra den stiger i omdrejninger under gearskifte?
Jeg kan mærke den glider ved gearskift

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk


toft3d
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 1. mar 2016, 20:12
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af toft3d » 21. sep 2022, 06:56

toft3d skrev:Jeg har nu haft min octavia stationcar i 2.5 mdr. Bilen har kørt 55000, jrg har kørt 5000 km i den. Det er en 1.5 act, 7 trins dsg fra 2019.

Den er begyndt og glide når den skifter gear, man kan mærke en smule at den ryster.

Den er købt ved forhandler.

Hvad er jeres erfaringer med reparation af dette?

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Så blev det bekræftet at Mechatronicen skal skiftes.
Så den bliver repareret, og bilen ryger tilsalg.

Nogen indvendinger til anden bil?


Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk


claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 26. sep 2022, 08:45

Vådkobling er vejen frem for at undgå det. Renault laver faktisk en del biler med vådkobling. Fx. den nye Clio med den fine 1.3 benziner (vist den de har lavet sammen med Mercedes). Den kommer med vådkobling.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 26. sep 2022, 19:45

Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen.

Dq200 er en fejl - og nu er de så langt at den bliver begravet sammen med fossilbilerne, som de på sigt udgår af produktion, uden nogen reel løsning på problemet :-)

Om 20 år når den sidste dq200 bil er skrottet kan vi alle tænke tilbage og grine (eller græde) lidt 😁
These users thanked the author Peder for the post:
kGlerup
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 26. sep 2022, 19:47

toft3d skrev:
21. sep 2022, 06:56
toft3d skrev:Jeg har nu haft min octavia stationcar i 2.5 mdr. Bilen har kørt 55000, jrg har kørt 5000 km i den. Det er en 1.5 act, 7 trins dsg fra 2019.

Den er begyndt og glide når den skifter gear, man kan mærke en smule at den ryster.

Den er købt ved forhandler.

Hvad er jeres erfaringer med reparation af dette?

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Så blev det bekræftet at Mechatronicen skal skiftes.
Så den bliver repareret, og bilen ryger tilsalg.

Nogen indvendinger til anden bil?


Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Alt andet end dq200, Octavia er jo en formidabel bil, så enten noget med en kæmpe benziner eller en diesel..
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 27. sep 2022, 07:48

toft3d skrev:
21. sep 2022, 06:56
Så blev det bekræftet at Mechatronicen skal skiftes.
Så den bliver repareret, og bilen ryger tilsalg.

Nogen indvendinger til anden bil?
Mechatronic kan være en risiko i alle VAG DSG-gearkasser.
En Audi med ZF-gearkasse kunne være et alternativ.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Transmission"