DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Trekster » 20. feb 2020, 16:50

lamia skrev:
Trekster skrev:
20. feb 2020, 07:22
Video kunne ikke bruges i mit tilfælde, forhandler/Semler skal kunne konstatere det ved selvsyn

Sendt fra min SM-G975F med Tapatalk
Video blev godtaget i mit tilfælde, hvor de skiftede koblinger på garantien grundet videoklip
Havde en længerevarende diskussion med dem, har 20 videoer liggende. Men det kunne åbenbart ikke bruges..oh gud man bliver så træt. Ikke at jeg tror problemet løses permanent med nye koblinger..kommer sikkert tilbage :(

Sendt fra min SM-G975F med Tapatalk


torsaxtorff
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17. feb 2020, 21:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af torsaxtorff » 23. feb 2020, 18:31

Hvordan ser man hvilken gearkasse, der er i ens bil?
Jeg læser mange steder at dq200 giver anledninger til problemer hos nogle vag ejere.
Jeg har en Touran fra 8/2018 med 7 trins dag. Den har gået 18000 km, fik den i fredags, og syntes den knurrer nogle gange en lille smule.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 23. feb 2020, 19:45

torsaxtorff skrev:Hvordan ser man hvilken gearkasse, der er i ens bil?
Jeg læser mange steder at dq200 giver anledninger til problemer hos nogle vag ejere.
Jeg har en Touran fra 8/2018 med 7 trins dag. Den har gået 18000 km, fik den i fredags, og syntes den knurrer nogle gange en lille smule.
Det kan sikkert findes på label i bagagerum eller instruktionsbog. Mener der er en "0AM" kode hvis det er DQ200.
Men hvis det er en 1.0/1.2/1.4/1.5/1.8 TSI eller 1.6 TDI, så er det 199% sikkert en DQ200.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 24. feb 2020, 14:52

Trekster skrev:
20. feb 2020, 16:50
lamia skrev:
Trekster skrev:
20. feb 2020, 07:22
Video kunne ikke bruges i mit tilfælde, forhandler/Semler skal kunne konstatere det ved selvsyn

Sendt fra min SM-G975F med Tapatalk
Video blev godtaget i mit tilfælde, hvor de skiftede koblinger på garantien grundet videoklip
Havde en længerevarende diskussion med dem, har 20 videoer liggende. Men det kunne åbenbart ikke bruges..oh gud man bliver så træt. Ikke at jeg tror problemet løses permanent med nye koblinger..kommer sikkert tilbage :(

Sendt fra min SM-G975F med Tapatalk
Har du overvejet at prøve et andet autoriseret værksted?
These users thanked the author GranTurismo for the post:
Peter N
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Søren K » 1. mar 2020, 08:04

Har en buddy der skal ud og prøve et par DQ200 biler i dag, jeg vil selvfølgelig gerne klæde ham bedst muligt på...

Kan én hurtigt beskrive den testmetode der har været omtalt? (slå over i manuel og.....??)

Forhandleren (uautoriseret) vil selvfølgelig benægte ethvert kendskab til problemet, har nogen haft held med at få skrevet en klausul ind i kontrakten?

Sendt fra min HD1903 med Tapatalk

Vh Søren K


KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KVL » 1. mar 2020, 08:07

Den har været beskrevet her i tråde, så det burde allerede være tilgængelig.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 1. mar 2020, 08:08

Søren K skrev:Har en buddy der skal ud og prøve et par DQ200 biler i dag, jeg vil selvfølgelig gerne klæde ham bedst muligt på...

Kan én hurtigt beskrive den testmetode der har været omtalt? (slå over i manuel og.....??)

Forhandleren (uautoriseret) vil selvfølgelig benægte ethvert kendskab til problemet, har nogen haft held med at få skrevet en klausul ind i kontrakten?

Sendt fra min HD1903 med Tapatalk
HELT kold motor/gear. Et par friske accelerationer fra lave omdrejninger i specielt 3. og 5. Se/mærk om den hopper i omdrejninger undervejs.

KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KVL » 1. mar 2020, 08:49

Hvis den ikke gør det når motoren/gear/kobling er varm og med normal driftstemperatur, hvad er konklusionen så?

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kws » 1. mar 2020, 09:06

Min karoq gled ikke i koblingerne da den var kold. Men derimod gled den 200-500 omdr. Når den blev varm. Den fik opdateringen i november og blot gjorde det hele værre. Den fik skiftet koblinger i sidste uge og nu er der ingen ting. Den har kørt 50k. Og der var ingen bøvl før opdateringen af motoren.
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 1. mar 2020, 09:54

KVL skrev:
1. mar 2020, 08:49
Hvis den ikke gør det når motoren/gear/kobling er varm og med normal driftstemperatur, hvad er konklusionen så?
At koblingerne ikke er slidte, vil jeg sige. Men hvis den gør det på kolde koblinger, så ville jeg stadig tage affære, for ikke at slide koblingerne. Da min startede på at glide let på kolde koblinger, stod jeg ved VW samme dag. At jeg har været så opmærksom på problemet (takket være denne tråd), tror jeg har betydet at mine koblinger ikke nåede at blive så slidte, at de skulle skiftes. En grundsjustering afhjalp problemet.

Det er nu knap et år siden og for et halvt år siden fik jeg installeret anden DSG-software med øget koblingstryk for en sikkerheds skyld.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Jkt90
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. jan 2020, 06:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Jkt90 » 1. mar 2020, 13:45

Hvis man nu får koblings trykket øget og ændret skiftemønstrener, skulle det hjælpe på de ujævne skift og mere smidigt generelt.
Men kan selve koblingen, og det der trykker ind på koblingerne godt holde til det øgede tryk på sigt? Nogle der ved lidt om det?

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af martinta » 1. mar 2020, 15:44

Jkt90 skrev:
1. mar 2020, 13:45
Hvis man nu får koblings trykket øget og ændret skiftemønstrener, skulle det hjælpe på de ujævne skift og mere smidigt generelt.
Men kan selve koblingen, og det der trykker ind på koblingerne godt holde til det øgede tryk på sigt? Nogle der ved lidt om det?
Individuelle erfaringer - Så du vil møde nogen herinde der siger det bare virker, nogen siger det ikke hjalp. Om det forringer koblingernes levetid er svært at svare på, dog havde de engang problemet med noget der mindede om for højt koblingstryk, og deraf døde koblinger.

Har set flere der har spekuleret i om de glider i dag fordi trykket er sat for lavt, men at trykket blev sat så lavt for at undgå at den æder koblinger i et væk som de gjorde for nogle år siden.

Men alt er spekulationer, når VW ikke selv melder noget ud er resten jo reelt gætteri.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13243
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 1. mar 2020, 16:22

martinta skrev:
1. mar 2020, 15:44
.. dog havde de engang problemet med noget der mindede om for højt koblingstryk, og deraf døde koblinger.

Har set flere der har spekuleret i om de glider i dag fordi trykket er sat for lavt, men at trykket blev sat så lavt for at undgå at den æder koblinger i et væk som de gjorde for nogle år siden.
Vores 2010 Octavia har den "ældre generation" af DQ200.
Den har netop (i går) fået nye koblinger, som følge af at den langsomt over tid er begyndt at glide lidt og ruske.
Dog kun når den var helt kold og i særdeleshed i fugtigt vejr.
Når først den var kørt varm, eller ved tørt vejr, var der ingen eller kun ubetydelige symptomer.

Jeg har (selvfølgelig) også læst de indlæg herinde, der spekulerer i at den ældre generation var programmeret anderledes.
Til gavn mht glidende koblinger, men på bekostning af levetiden på den lange bane.
Det er meget muligt at det har noget på sig, det skal jeg ikke kunne sige.

Egne erfaringer er som følger;
Vi købte bilen da den var 2 år gammel og havde kørt 32.000.
Da den fik skiftet koblinger i går, er den tæt på 10 år gammel (mangler 1 måned), og har kørt 162.000.
De 130.000km vi har kørt i den på 8 år, er mestendels landevej og by.
Med andre ord - den har sat i gang og skiftet gear, rigtig mange gange ....
Således var vores udskiftning et udtryk for almindelig slidtage, og ikke resultatet af dårligt software. Som jeg ser det.

Jeg ved ikke om 10 år/162.000 km kan kategoriseres som for ringe langtidsholdbarhed ?
Altså om man kan tale om at softwaren har for højt koblingstryk for at modvirke glidning, for så til gengæld at være hård i forhold til slidtagen på den lange bane.

I min forståelse slider det langt mere på koblingspladerne hvis de konstant ligger lige på (eller over) "slipgrænsen" .... sammenlignet med hvis de klemmer hårdere.
Dvs dét jeg prøver at sige er, at hvis de nye generationer DQ200 kører med lavere koblingstryk, og dermed mere slip, så kan jeg ikke se andet end at det også har en uundgåelig pris på langtidsholdbarheden.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 1. mar 2020, 17:26

VW må satme være idiotiske så når de ikke bare selv skruer op for trykket :) de er jo ellers dømt for at være god til at fifle med software, så burde være en smal sag.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13243
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 1. mar 2020, 17:33

claussor skrev:
1. mar 2020, 17:26
VW må satme være idiotiske så når de ikke bare selv skruer op for trykket :) de er jo ellers dømt for at være god til at fifle med software, så burde være en smal sag.
Jeg kan godt se, at det er det logiske følgespørgsmål at stille i forhold til min betragtning.

Men i bund og grund ender vi vel bare tilbage ved, at der ikke rigtig er nogen der helt forstår de problemer der er ..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10868
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1898 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 1. mar 2020, 17:35

Om det er ringe eller ej med en holdbarhed på 160K km kommer vel an på så meget. Men en "manuel" bil skal være kørt ret ringe, for at dens kobling er slidt op ved det km-tal.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13243
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 1. mar 2020, 17:37

GaSelle skrev:
1. mar 2020, 17:35
Om det er ringe eller ej med en holdbarhed på 160K km kommer vel an på så meget. Men en "manuel" bil skal være kørt ret ringe, for at dens kobling er slidt op ved det km-tal.
Ja det er vi helt enige om.
Men jeg sammenligner ikke med manuel. Jeg sammenligner "gammel DQ200 generation" (dvs pre-MQB) med "ny DQ200 generation" (MQB).
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13243
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 1. mar 2020, 17:39

Jeg ved godt at andelen af DSG kun har været støt stigende, og at andelen af nye biler der sælges med DSG derfor er højere i dag end tilbage i 2010.
Alligevel er det min fornemmelse at de problemer der findes, ER noget der er introduceret med MQB platformen.
Jeg mindes ikke rigtig at have hørt nogen fra Golf 6 / Octavia II generationen opleve det vi ser på MQB bilerne - dvs uhæmmet glidning efter 10.000km på en ny bil osv osv.

Hvis den teori er rigtig, så undrer jeg mig med claussor ... Hvorfor ... lave om på noget der virkede. For at tilgodese hvad ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

onslow
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 27. maj 2017, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af onslow » 1. mar 2020, 18:03

Ændrede “miljøkrav” måske


Sent from my iPhone using Tapatalk

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 1. mar 2020, 18:06

HansH skrev:
1. mar 2020, 17:39
Jeg ved godt at andelen af DSG kun har været støt stigende, og at andelen af nye biler der sælges med DSG derfor er højere i dag end tilbage i 2010.
Alligevel er det min fornemmelse at de problemer der findes, ER noget der er introduceret med MQB platformen.
Jeg mindes ikke rigtig at have hørt nogen fra Golf 6 / Octavia II generationen opleve det vi ser på MQB bilerne - dvs uhæmmet glidning efter 10.000km på en ny bil osv osv.

Hvis den teori er rigtig, så undrer jeg mig med claussor ... Hvorfor ... lave om på noget der virkede. For at tilgodese hvad ?
Den eneste logiske forklaring er at det var for at forhindre de mange smadrede koblinger pre 2013. De ruskede ved i gangsætning og det kunne alle mærke når den var gal. Må have kostet dem stort på garantifronten.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13243
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 1. mar 2020, 18:41

onslow skrev:
1. mar 2020, 18:03
Ændrede “miljøkrav” måske
Der tabte du mig. Hvordan mener du at nutidens DQ200 koblingers funktionsmåde tilgodeser miljøet ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13243
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 1. mar 2020, 18:43

claussor skrev:
1. mar 2020, 18:06
.. de mange smadrede koblinger pre 2013. De ruskede ved i gangsætning og det kunne alle mærke når den var gal.
Må have kostet dem stort på garantifronten.
"Mange smadrede" ligefrem ?
Det må være en debat der er gået min næse forbi. Har vi beretninger herinde om det ? Artikler i fagblade ? Andre links ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 1. mar 2020, 19:57

claussor skrev:
1. mar 2020, 18:06
HansH skrev:
1. mar 2020, 18:43
.. de mange smadrede koblinger pre 2013. De ruskede ved i gangsætning og det kunne alle mærke når den var gal.
Må have kostet dem stort på garantifronten.
"Mange smadrede" ligefrem ?
Det må være en debat der er gået min næse forbi. Har vi beretninger herinde om det ? Artikler i fagblade ? Andre links ?
Jeg fandt selv ud af det dengang jeg købte en brugt G6 i 2013. Den havde kørt 55.000 km. Der var en del observationer generelt herinde men ingen gigatråd som den her. Jeg kan ikke finde dem mere via søgefunktion. Men det var alment kendt at hvis / når ens DQ200 begyndte at ruske ved igangsætning så skulle der nye koblinger til. Min G6 bemærkede jeg det ikke ved ved køb, men allerede på vej hjem observerede jeg det.

Fandt denne artikel fra BM:
https://bilmagasinet.dk/vw/analyse-vw-har-et-problem
These users thanked the author claussor for the post:
HansH

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13243
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 1. mar 2020, 20:08

claussor skrev:
1. mar 2020, 19:57
Fandt denne artikel fra BM:
https://bilmagasinet.dk/vw/analyse-vw-har-et-problem
Tak for den uddybning.

"..I Tyskland viste en nylig undersøgelse, som internetmagasinet Motortalk.de havde lavet, at 48 procent af 833 adspurgte DQ200-ejere havde haft problemer med deres gearkasse"

48% :shock:
Det får jo nutidens DQ200 issues til at ligne en spadseretur i parken!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 1. mar 2020, 20:20

HansH skrev:
1. mar 2020, 20:08
claussor skrev:
1. mar 2020, 19:57
Fandt denne artikel fra BM:
https://bilmagasinet.dk/vw/analyse-vw-har-et-problem
Tak for den uddybning.

"..I Tyskland viste en nylig undersøgelse, som internetmagasinet Motortalk.de havde lavet, at 48 procent af 833 adspurgte DQ200-ejere havde haft problemer med deres gearkasse"

48% :shock:
Det får jo nutidens DQ200 issues til at ligne en spadseretur i parken!
De originale koblinger i min kørte super godt - minus igangsætning som var mindre heldigt. Omdrejningstæller var også lynhurtig op og ned ved skift mindes jeg. Efter opdatering af software ændrede den sig karakter det hele virkede mere langsommeligt. Men det er ved at være længe siden.

bno
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 1. aug 2012, 20:09
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 7 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af bno » 6. mar 2020, 17:29

Lader til det ikke kun er VAG der har problemer

https://amp.freep.com/amp/4937362002

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 6. mar 2020, 18:24

bno skrev:
6. mar 2020, 17:29
Lader til det ikke kun er VAG der har problemer

https://amp.freep.com/amp/4937362002
Ja Ford har problemer med både deres Powershift og manuelle gearkasser. I hvert fald på de mindre motorer.

Så set i det lys, er jeg sgu glad for at jeg valgte en Polo med DQ200 istedet for den Fiesta som jeg også kiggede på.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 178 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af vartaz » 8. mar 2020, 16:40

Hvor længe holder koblingen i dq200? Tør man købe en beugt Golf 7 årg 2014 m 140.000 km? Eller er koblingen på vej der.. hvad koster udskift af kobling ?

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 8. mar 2020, 16:59

Så er min mors Polo 1.0 95 HK fra 2019 også begyndt at glide under acceleration. 13.300 km. Æv da. Går væk efter ca. 20 min når den er varm. Føles som udsættere og nålen bevæger sig tydeligt
Senest rettet af claussor 8. mar 2020, 17:29, rettet i alt 1 gang.

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3524
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Flamiq » 8. mar 2020, 17:20

vartaz skrev:
8. mar 2020, 16:40
Hvor længe holder koblingen i dq200? Tør man købe en beugt Golf 7 årg 2014 m 140.000 km? Eller er koblingen på vej der.. hvad koster udskift af kobling ?
viewtopic.php?f=24&t=149307 ;)
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Besvar

Tilbage til "Transmission"