DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Alt vedr. gear, kobling mv.
Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af HansH » 30. dec 2019, 10:38

SpoonBender skrev:
30. dec 2019, 10:29
F.eks skiftepunkter kan justeres i hvert gear med en procent del i forhold til standard.
Da der kun bliver justeret på en gange værdi, så tænker jeg at alle de forhold du tænker ind bliver bevaret i "programmet".

Jeg havde taget nogle målinger med forskellige faste hastigheder for at se hvor lav hastighed den f.eks kunne acceptere 7. gear.

Som jeg husker det var det omkring 67 km/h hvor den fastholdt 7. gear.
Dette har jeg fået justeret op så det nu ligger omkring 80, da det er herfra jeg syntes det funker.
Jeg synes du forklarer det på en letforståelig måde. Tak for at dele :)
These users thanked the author HansH for the post:
SpoonBender
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

90_HK_GAB
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af 90_HK_GAB » 15. jan 2020, 01:39

Har en SuperB 1.8, 180 HP, 250 Nm, årgang 2016, kørt 75.000 km. (15/01-20)

Har i perioder oplevet glid/slip i koblinger ved gearskifte - ligesom mange andre. . . .
Både med og uden CampingVogn.

Har nu fået TVS software lagt i bilen
Her efter de første par hundrede km. kan jeg ikke få armene ned

Før sprang den 1. gear over - NU bruges 1. gear ved start
Før brugte den 2. gear ved langsom kø kørsel - NU bruges 1. gear, gør det formentlig bedre at køre med CV.
Før var laveste omdrejningstal ca. 1200 o/m - NU holder den ca. 1400 o/m, så nu rusker/vibrerer det ikke i motor/rat
Før skiftede den til 7. gear ved bykørsel - NU bruger den 5. gear ved bykørsel.
Før tøven ved acceleration - NU føles det som hurtigere speederrespons.
(Formentlig er det de 1400 o/m der holder liv i Turboen)
Før ca. 250 Nm - NU ca. 280 Nm.

Generelt blødere gearskifte, ingen slip ved gearskifte op i gear, ved skift nedad har jeg oplevet lidt huggen ved tilkobling, om det er fordi gearkassen lige skal færdiggøre adaption (ifl. Per fra Dansk Bilservice) må tiden vise.
Koblinger forventes at holde +50.000 km mere før udskiftning (Pers vurdering).

Itv. er jeg mega glad for den nye software
These users thanked the author 90_HK_GAB for the post (total 2):
pomfritSunny
Venlig Hilsen * Lars Jensen * Dieselozz dufter bedre end armsved ;-)

90_HK_GAB
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af 90_HK_GAB » 16. jan 2020, 12:39

90_HK_GAB skrev:
15. jan 2020, 01:39
Har en SuperB 1.8, 180 HP, 250 Nm, årgang 2016, kørt 75.000 km. (15/01-20)

Har i perioder oplevet glid/slip i koblinger ved gearskifte - ligesom mange andre. . . .
Både med og uden CampingVogn.

Har nu fået TVS software lagt i bilen
Her efter de første par hundrede km. kan jeg ikke få armene ned

Før sprang den 1. gear over - NU bruges 1. gear ved start
Før brugte den 2. gear ved langsom kø kørsel - NU bruges 1. gear, gør det formentlig bedre at køre med CV.
Før var laveste omdrejningstal ca. 1200 o/m - NU holder den ca. 1400 forkert 1600 o/m, så nu rusker/vibrerer det ikke i motor/rat
Før skiftede den til 7. gear ved bykørsel - NU bruger den 5. gear ved bykørsel.
Før tøven ved acceleration - NU føles det som hurtigere speederrespons.
(Formentlig er det de 1400 forkert 1600 o/m der holder liv i Turboen)
Før ca. 250 Nm - NU ca. 280 Nm.

Generelt blødere gearskifte, ingen slip ved gearskifte op i gear, ved skift nedad har jeg oplevet lidt huggen ved tilkobling, om det er fordi gearkassen lige skal færdiggøre adaption (ifl. Per fra Dansk Bilservice) må tiden vise.
Koblinger forventes at holde +50.000 km mere før udskiftning (Pers vurdering).

Itv. er jeg mega glad for den nye software
:oops: Omdrejningstal rettet til :oops:
Der er NU større forskelle på køreprofiler ECO / Comfort / Normal / Sport - hvor sport virkelig rykker,
Sport: Kører 90 km/t i 7. gear, aktiverer fartpilot på 120 km/t og Gear skifter ned til 4. og rykker så til.. . . . .
Venlig Hilsen * Lars Jensen * Dieselozz dufter bedre end armsved ;-)

KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af KVL » 23. mar 2020, 19:41

SpoonBender skrev:
30. dec 2019, 09:43
Landberg er ca halv pris i forhold til TVS.

Jeg gav 4200 for TVS i sin tid og knap 2000 hos Landberg, så valget er for mig ret nemt...
Jeg går også lidt og overvejer at få det gjort, blot for at få stillet min nysgærighed på hvordan det er når noget kan blive bedre :) , men er lidt usikker, da jeg stadig har 2 års garanti på bilen. Jeg kan ikke selv vurdere om det er fjollet at gøre det så..

Anyway, ang. pris. Hvorfor tror i der er så stor forskel på priserne ?
Er den ene bare dobbelt så god (..), ellerhar TVS brugt så meget på uvikling at det koster det ekstra.

Jeg synes selv det er lidt dyrt med 3700 kr for TVS vs Landberg, men det er jo nemmere (for mig) da det er på Sjælland.

Hvorfor er TVS så meget dyrere?

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af martinta » 23. mar 2020, 20:14

KVL skrev:
23. mar 2020, 19:41
SpoonBender skrev:
30. dec 2019, 09:43
Landberg er ca halv pris i forhold til TVS.

Jeg gav 4200 for TVS i sin tid og knap 2000 hos Landberg, så valget er for mig ret nemt...
Jeg går også lidt og overvejer at få det gjort, blot for at få stillet min nysgærighed på hvordan det er når noget kan blive bedre :) , men er lidt usikker, da jeg stadig har 2 års garanti på bilen. Jeg kan ikke selv vurdere om det er fjollet at gøre det så..

Anyway, ang. pris. Hvorfor tror i der er så stor forskel på priserne ?
Er den ene bare dobbelt så god (..), ellerhar TVS brugt så meget på uvikling at det koster det ekstra.

Jeg synes selv det er lidt dyrt med 3700 kr for TVS vs Landberg, men det er jo nemmere (for mig) da det er på Sjælland.

Hvorfor er TVS så meget dyrere?
Jeg venter af samme årsag, når garantien udløber er det med i overvejelserne om den skal have ny motorstyring (for at deaktivere 2 cyl mode) og TVS.

2 cyl mode skal dog kun væk da den kører elendigt med 2 cyl mode og 1750kg på krogen samt fuld oppakning, men ifølge VW skal den stadig gå i 2 cyl mode selvom den tydeligvis ikke synes det er sjovt.

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 178 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af vartaz » 23. mar 2020, 22:25

KVL skrev:
23. mar 2020, 19:41
SpoonBender skrev:
30. dec 2019, 09:43
Landberg er ca halv pris i forhold til TVS.

Jeg gav 4200 for TVS i sin tid og knap 2000 hos Landberg, så valget er for mig ret nemt...
Jeg går også lidt og overvejer at få det gjort, blot for at få stillet min nysgærighed på hvordan det er når noget kan blive bedre :) , men er lidt usikker, da jeg stadig har 2 års garanti på bilen. Jeg kan ikke selv vurdere om det er fjollet at gøre det så..

Anyway, ang. pris. Hvorfor tror i der er så stor forskel på priserne ?
Er den ene bare dobbelt så god (..), ellerhar TVS brugt så meget på uvikling at det koster det ekstra.

Jeg synes selv det er lidt dyrt med 3700 kr for TVS vs Landberg, men det er jo nemmere (for mig) da det er på Sjælland.

Hvorfor er TVS så meget dyrere?
Uden at vide det er min klare overbevisning at TVS er bedst til dsg. De laver ikke andet og har gjort kun det i 13år (de hedder jo dsg doktor) Landberg er først lige kommet med det for nylig, ikke at han er dårlig. Erfaringen viser via HansHs tråd at det landberg laver kører super godt - men tror alligevel TVS har mere expertise, men tjek deres hjemmeside ud.. Men er det dobbelt pris værd ? nok næppe... Måske nogen kunne få det og vi kunne teste imod hinanden :)

jcn
Nyt medlem
Indlæg: 301
Tilmeldt: 21. apr 2014, 10:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 52 times
Been thanked: 60 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af jcn » 24. mar 2020, 08:39

Er der nogen af jer med TVS eller Landberg der efterhånden har erfaring med brændstoføkonomien efter ny software?
Kører I længere, kortere, det samme? :)

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14509
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Watcher » 24. mar 2020, 08:45

jcn skrev:Er der nogen af jer med TVS eller Landberg der efterhånden har erfaring med brændstoføkonomien efter ny software?
Kører I længere, kortere, det samme? :)
Min a3 begyndte at gå næsten 2km længere efter dsg7 sw


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
jcn
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3523
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Flamiq » 24. mar 2020, 09:52

Watcher skrev:
24. mar 2020, 08:45
jcn skrev:Er der nogen af jer med TVS eller Landberg der efterhånden har erfaring med brændstoføkonomien efter ny software?
Kører I længere, kortere, det samme? :)
Min a3 begyndte at gå næsten 2km længere efter dsg7 sw


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvilket firmas SW har du valgt ;)
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Peter N
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 10. jun 2017, 07:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 51 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Peter N » 24. mar 2020, 14:03

jcn skrev:
24. mar 2020, 08:39
Er der nogen af jer med TVS eller Landberg der efterhånden har erfaring med brændstoføkonomien efter ny software?
Kører I længere, kortere, det samme? :)
Jeg kører ca det samme som før. Dog er ACT slået fra. Så det har da givet lidt😏
Kører med TVS stage 2+
These users thanked the author Peter N for the post:
jcn
Vh Peter
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af claussor » 24. mar 2020, 14:19

Min gik ikke længere med custom software. ACT gav 1-2 km ekstra PR liter på min. Kunne tydelig se det om vinteren hvor det ikke slog til så tit.

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3523
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Flamiq » 24. mar 2020, 15:44

Hej med jer 8-)
Jeg har fulgt med i de fleste tråde omkring DQ200 (mener jeg ihverfald, at jeg har) :ugeek:
Flere har i indlæg spurgt ind til, hvordan mon forhandlerne, hvis de i en konkret sag får spørgsmål om, hvordan de forholder sig i forhold til skift til 3. parts SW og herunder spørgsmål om garantireparationer og evt. kulance fra deres side af :|
Jeg har ikke kunnet læse mig frem til et eneste tilfælde, hvor der er et svar herinde på, om “nogen” har haft en sådan sag hos en forhandler, eller kender “nogen”, der har :?
Hvad tror I/tænker I en sådan henvendelse fra en kunde udmunder i :idea:
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14509
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Watcher » 24. mar 2020, 19:33

Engolf_R skrev:
Watcher skrev:
24. mar 2020, 08:45
jcn skrev:Er der nogen af jer med TVS eller Landberg der efterhånden har erfaring med brændstoføkonomien efter ny software?
Kører I længere, kortere, det samme? :)
Min a3 begyndte at gå næsten 2km længere efter dsg7 sw


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvilket firmas SW har du valgt ;)
I og med jeg er landberg forhandler så cføli landberg ligesom i motorenBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14509
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Watcher » 24. mar 2020, 19:34

Engolf_R skrev:Hej med jer 8-)
Jeg har fulgt med i de fleste tråde omkring DQ200 (mener jeg ihverfald, at jeg har) :ugeek:
Flere har i indlæg spurgt ind til, hvordan mon forhandlerne, hvis de i en konkret sag får spørgsmål om, hvordan de forholder sig i forhold til skift til 3. parts SW og herunder spørgsmål om garantireparationer og evt. kulance fra deres side af :|
Jeg har ikke kunnet læse mig frem til et eneste tilfælde, hvor der er et svar herinde på, om “nogen” har haft en sådan sag hos en forhandler, eller kender “nogen”, der har :?
Hvad tror I/tænker I en sådan henvendelse fra en kunde udmunder i :idea:

Jeg tror de siger garanti bortfaldet tillykke med din bil


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3523
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Flamiq » 24. mar 2020, 20:09

Watcher skrev:
24. mar 2020, 19:34
Engolf_R skrev:Hej med jer 8-)
Jeg har fulgt med i de fleste tråde omkring DQ200 (mener jeg ihverfald, at jeg har) :ugeek:
Flere har i indlæg spurgt ind til, hvordan mon forhandlerne, hvis de i en konkret sag får spørgsmål om, hvordan de forholder sig i forhold til skift til 3. parts SW og herunder spørgsmål om garantireparationer og evt. kulance fra deres side af :|
Jeg har ikke kunnet læse mig frem til et eneste tilfælde, hvor der er et svar herinde på, om “nogen” har haft en sådan sag hos en forhandler, eller kender “nogen”, der har :?
Hvad tror I/tænker I en sådan henvendelse fra en kunde udmunder i :idea:

Jeg tror de siger garanti bortfaldet tillykke med din bil


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det har du sgu’ nok også helt ret i :twisted:
Det kunne bare være “sjovt”, hvis der var en herinde, der kunne dele sådan en historie med os alle sammen ;)
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af larsfv » 24. mar 2020, 23:02

Watcher hvad koster en motor og dsg optimering samt fjernelse af 2 cyl. Funktion hos dig....
Octavia 1,5 tsi fra 01/18


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af martinta » 24. mar 2020, 23:03

larsfv skrev:
24. mar 2020, 23:02
Watcher hvad koster en motor og dsg optimering samt fjernelse af 2 cyl. Funktion hos dig....
Octavia 1,5 tsi fra 01/18


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg kan fortælle dig med stor sikkerhed at watcher har planer om at svare "send nummerplade i PB" :-D Priser er lettere at give når man har alle info på bilen

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14509
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Watcher » 24. mar 2020, 23:14

martinta skrev:
larsfv skrev:
24. mar 2020, 23:02
Watcher hvad koster en motor og dsg optimering samt fjernelse af 2 cyl. Funktion hos dig....
Octavia 1,5 tsi fra 01/18


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg kan fortælle dig med stor sikkerhed at watcher har planer om at svare "send nummerplade i PB" :-D Priser er lettere at give når man har alle info på bilen

Nej for jeg har slået pb fraBilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14509
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Watcher » 24. mar 2020, 23:16

larsfv skrev:Watcher hvad koster en motor og dsg optimering samt fjernelse af 2 cyl. Funktion hos dig....
Octavia 1,5 tsi fra 01/18


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Du kan smide en mail på info (a) cartrends . Dk så får du et tilbud der

Hvis jeg skriver prisen på forum så skal jeg diskutere med en eller anden om 4,5år der havde set prisen på vagcars så hvordan kan det være prisen ligepludselig er anderledes nuBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post (total 2):
90_HK_GABmotley
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af martinta » 24. mar 2020, 23:19

Watcher skrev:
24. mar 2020, 23:14
martinta skrev:
larsfv skrev:
24. mar 2020, 23:02
Watcher hvad koster en motor og dsg optimering samt fjernelse af 2 cyl. Funktion hos dig....
Octavia 1,5 tsi fra 01/18


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg kan fortælle dig med stor sikkerhed at watcher har planer om at svare "send nummerplade i PB" :-D Priser er lettere at give når man har alle info på bilen

Nej for jeg har slået pb fraBilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Synes nu mit forslag var tæt på :lol:

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af larsfv » 3. apr 2020, 08:55

Har været hos Rene (Watcher) og fået motor og dsg software, det er næsten som at få ny bil, ingen fedteri og 1. Gear bliver brugt det spiller og køre som det burde ab fabrik, kan kun anbefales.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author larsfv for the post:
Sunny

motley
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 12. mar 2017, 01:01
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 30 times
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af motley » 24. aug 2020, 13:11

Watcher skrev:
24. mar 2020, 23:16
Du kan smide en mail på info (a) cartrends . Dk så får du et tilbud der.
Har sendt dig en mail.
2019 Audi A3 35TFSI S-tronic Limited Edition | Eibach Pro | S-line eksteriør | Titaniumsort optikpakke

motley
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 12. mar 2017, 01:01
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 30 times
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af motley » 24. aug 2020, 14:09

Hvordan DSG optimeringer fra forskellige udbydere spiller sammen med motor optimeringer fra forskellige udbydere. Jeg kan forstå at hvis man få optimeret både en motor og en gearkasse med en Landberg fil, skal alt værre i orden. Men hvad hvis motoren har fået en BSR fil og gearkassen har fået en Landberg eller TVS software? Kan man forvente problemer?
2019 Audi A3 35TFSI S-tronic Limited Edition | Eibach Pro | S-line eksteriør | Titaniumsort optikpakke

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Tor Morrison » 24. aug 2020, 16:39

motley skrev:
24. aug 2020, 14:09
Hvordan DSG optimeringer fra forskellige udbydere spiller sammen med motor optimeringer fra forskellige udbydere. Jeg kan forstå at hvis man få optimeret både en motor og en gearkasse med en Landberg fil, skal alt værre i orden. Men hvad hvis motoren har fået en BSR fil og gearkassen har fået en Landberg eller TVS software? Kan man forvente problemer?
Nej.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Tommy » 24. aug 2020, 17:41

Spørgsmål til DQ200 på den gamle platform (Golf 6)...... hvis man syntes creep ikke er kraftig nok, og grundjustering ikke hjælper synderligt på det... hvad skal man så prøve ?
Med VCDS kan man også lave noget tilpasning på koblingen (ikke grundjustering) - hvad bruger man det til ?

Creep er jo det hvor den selv trækker bilen i fart når man slipper bremsen (både frem og bak)
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Besvar

Tilbage til "Transmission"