Er DSG7 stadig noget skidt?
- Knegt
- Nyt medlem
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Er DSG7 stadig noget skidt?
Hej VAG
Efter nogle år hos en andet tysk mærke, er vi på vej tilbage til Volkswagen.
Vi har idag været ude og kikke på en 2017 Golf 1,6 TDI med DSG.
Er dog lidt betænkelig da jeg kan huske mange blev rådet til ikke at købe denne kombination da de kom på markedet.
Er det stadig noget vi skal holde os fra, eller har de fået styr på holdbarheden?
Hat prøvet søgefunktionen, så beklager hvis de er et ofte stillet spørgsmål
På forhånd tak
Efter nogle år hos en andet tysk mærke, er vi på vej tilbage til Volkswagen.
Vi har idag været ude og kikke på en 2017 Golf 1,6 TDI med DSG.
Er dog lidt betænkelig da jeg kan huske mange blev rådet til ikke at købe denne kombination da de kom på markedet.
Er det stadig noget vi skal holde os fra, eller har de fået styr på holdbarheden?
Hat prøvet søgefunktionen, så beklager hvis de er et ofte stillet spørgsmål
På forhånd tak
Steffen T
- tuxx
- Medlem
- Indlæg: 689
- Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 82 times
- Kontakt:
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5573
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Der er forskellige DSG7 gearkasser.
Dem med flest problemer er versionen med tørkobling (DQ200) som typisk fås i kombination med motorer med max 250 Nm (og dermed også 1,6 TDI i Golf).
Hvis du går op i 2,0 TDI/TSI som har 7 trin, så er det en version med vådkoblinger (DQ381 i Golf 7,5). De er mere robuste og har en mindre fejlrate.
Jeg er dog glad for min DQ200, men har dog fået tredjepartssoftware lagt i, for at minimere risikoen for glidende koblinger som ovennævnte tråd omhandler.
Dem med flest problemer er versionen med tørkobling (DQ200) som typisk fås i kombination med motorer med max 250 Nm (og dermed også 1,6 TDI i Golf).
Hvis du går op i 2,0 TDI/TSI som har 7 trin, så er det en version med vådkoblinger (DQ381 i Golf 7,5). De er mere robuste og har en mindre fejlrate.
Jeg er dog glad for min DQ200, men har dog fået tredjepartssoftware lagt i, for at minimere risikoen for glidende koblinger som ovennævnte tråd omhandler.
- These users thanked the author GranTurismo for the post:
- markus123
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Knegt
- Nyt medlem
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Åhh gu Det er da utroligt de stadig har problemer.
Kommer da meget i tvivl om vi tør købe sådan en....
Kommer da meget i tvivl om vi tør købe sådan en....
Steffen T
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 8. feb 2018, 10:54
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Hej. kører golf 7 tsi DSG uden problemer. DSG efter 2012 har ikke problemer. Koblingerne er forbedret
Sendt fra min SM-J320FN med Tapatalk
Sendt fra min SM-J320FN med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Alle de små motorer er med dq200 og koblingerne er stadig noget lort . Derimod den store dq381 er god.
- ROEN
- Medlem
- Indlæg: 1376
- Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 166 times
- Been thanked: 156 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Vi kørte 155.000 km i 1,4 TSI (140 - 175 hk) fra 12/12 uden problemer med dq200.
Hvis du skal købe, så køb med garanti fra en forhandler - for det er jo super lækkert at køre med DSG når det virker
Hvis du skal købe, så køb med garanti fra en forhandler - for det er jo super lækkert at køre med DSG når det virker
- These users thanked the author ROEN for the post:
- GranTurismo
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1787
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Det er lige omvendt. Før 12-13 åd den koblinger. Nu glider den i dem for at undgå at æde koblinger. Groft sagt.
Forhandler garanti hjælper ingenting når VW ikke anerkender det er en fejl.
- tuxx
- Medlem
- Indlæg: 689
- Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 82 times
- Kontakt:
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Køb en 2,0 TDI istedet for, så er du ude over det problem.
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium
2017 KIA Rio 1.2 Premium
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 159 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Har en 1.5 TSI med 7-trins DSG.
Tror ikke den fejler noget, men synes ikke den kører særlig godt ift. min gamle bil som havde en 6 trins DSG.
Synes den virker nervøs og hænger i gearene.
Min næste bil bliver med en anden gearkasse.
Tror ikke den fejler noget, men synes ikke den kører særlig godt ift. min gamle bil som havde en 6 trins DSG.
Synes den virker nervøs og hænger i gearene.
Min næste bil bliver med en anden gearkasse.
- Knegt
- Nyt medlem
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Hvor er det dejligt med et forum der kan hjælpe ifølge forhandleren er der ingen problemer med DSG7 længere
Havde dog håbet på ikke at skulle op i en 2,0 igen, da de ikke kører lige så langt på literen og derved også er dyrere i afgift.
Bilen kører ca 120km landevej hver dag + ferier.
Havde dog håbet på ikke at skulle op i en 2,0 igen, da de ikke kører lige så langt på literen og derved også er dyrere i afgift.
Bilen kører ca 120km landevej hver dag + ferier.
Steffen T
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 159 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Når først min bil, som er en Superb, er oppe i fart, går det rigtig fint. Men meget af vores kørsel er i byen med mange igangsætninger og skift i de lave gear. Og det er ikke lige så gnidningsfrit som i den gamle bilKnegt skrev: ↑8. dec 2019, 22:34Hvor er det dejligt med et forum der kan hjælpe ifølge forhandleren er der ingen problemer med DSG7 længere
Havde dog håbet på ikke at skulle op i en 2,0 igen, da de ikke kører lige så langt på literen og derved også er dyrere i afgift.
Bilen kører ca 120km landevej hver dag + ferier.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
120km landevej hver dag? = 2.0 TDI any day.Knegt skrev:Hvor er det dejligt med et forum der kan hjælpe ifølge forhandleren er der ingen problemer med DSG7 længere
Havde dog håbet på ikke at skulle op i en 2,0 igen, da de ikke kører lige så langt på literen og derved også er dyrere i afgift.
Bilen kører ca 120km landevej hver dag + ferier.
Kører selv 1.5 TSI dq200 som opfører sig "rimeligt". Men jeg er ikke direkte imponeret..
Dq200 = Leasing
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10863
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1887 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Er i UK, og har fået en G7 1.6 TDI DSG med 10K miles på tælleren. Den hopper 500 o/min ved gearskift, når den får lidt gas. Dog rusker den ikke specielt.
Jeg har selv haft to lodder i DQ200 lotteriet, og jeg skal ikke have flere. Golf er ellers en fin bil, og 1.6 TDI gør det glimrende til pendling.
Jeg har selv haft to lodder i DQ200 lotteriet, og jeg skal ikke have flere. Golf er ellers en fin bil, og 1.6 TDI gør det glimrende til pendling.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 189
- Tilmeldt: 12. jun 2009, 12:49
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 11 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Jeg har en Leon 1.5TSI DSG7 fra 2019 med knap 1200km på tælleren.
Den hopper ca. 150-200 o/min ved gearskift fra 4 til 5 gear.
Det er dog ikke noget jeg bemærker i hverdagen, kun hvis jeg meget specifikt forsøger at kigge/lytte efter det. Jeg ved dog ikke om det er indenfor tolerancen
Den hopper ca. 150-200 o/min ved gearskift fra 4 til 5 gear.
Det er dog ikke noget jeg bemærker i hverdagen, kun hvis jeg meget specifikt forsøger at kigge/lytte efter det. Jeg ved dog ikke om det er indenfor tolerancen
Seat Leon Stella 1.9 TDi (2001)
Seat Leon Style 1.6 TDI (2013)
Seat Leon FR ST 1.5 TSI DSG7 (2019)
Seat Leon Style 1.6 TDI (2013)
Seat Leon FR ST 1.5 TSI DSG7 (2019)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 93
- Tilmeldt: 15. sep 2011, 15:26
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Jeg havde en 1.4tsi med dsg 7 gearkassen før, det var først da jeg fik en bil med dsg 6 at jeg fandt udad hvor ringe den gamle bil skiftede i gearene
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 8. feb 2018, 10:54
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Koblingerne er forbedret efter 2012. Det er rigtigt at man kan opleve at de glider 100-200 omdrejninger ved gearskift, men det er inden for tolerancen.
Man opdage jo kun at den glider hvis man sidder og holder øje med omdrejningstælleren. Ved normal kørsel opdager man ingenting.
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Man opdage jo kun at den glider hvis man sidder og holder øje med omdrejningstælleren. Ved normal kørsel opdager man ingenting.
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
- tuxx
- Medlem
- Indlæg: 689
- Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 82 times
- Kontakt:
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Tolerancer er jo så taknemmelige. Sæt dem højt nok og alt er ok
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium
2017 KIA Rio 1.2 Premium
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
du er tydeligvis dq200 elsker.. og lidt ignorant, altså det skal glide max 10-20 rpm(kaldet microslip), ikke 1-200.lise1994 skrev: ↑9. dec 2019, 08:20Koblingerne er forbedret efter 2012. Det er rigtigt at man kan opleve at de glider 100-200 omdrejninger ved gearskift, men det er inden for tolerancen.
Man opdage jo kun at den glider hvis man sidder og holder øje med omdrejningstælleren. Ved normal kørsel opdager man ingenting.
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
det er fejl og medfører slid og koblinger der ikke holder... dvs dq200 er stadig noget skrammel..
DQ250 er the shit el dq381
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Kan du ikke smide et video klip op, hvor man kan se, at det springer 500 o/m ved skiftene?
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10863
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1887 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Jeg skal gøre et forsøg. Når den skifter fra 2. til 3. ved ca 2500 o/min med 3/4 pedal hopper den op på 3000 o/min. Generelt filer den ret kraftigt, når den skifter ved belastning.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 8. feb 2018, 10:54
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Jeg er stadig meget tilfreds med min DSG7 . Det lille slip der er ved gearskift er helt normalt. Det forekommer også på DSG6 med våd kobling. Koblingen må ikke glide i under belastning og det gør dem ikke. SLAP af og nyd turen
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Lodret uenig!lise1994 skrev:Koblingerne er forbedret efter 2012. Det er rigtigt at man kan opleve at de glider 100-200 omdrejninger ved gearskift, men det er inden for tolerancen.
Man opdage jo kun at den glider hvis man sidder og holder øje med omdrejningstælleren. Ved normal kørsel opdager man ingenting.
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Jeg bemærker i høj grad når vores hopper op i omdrejninger ved gearskift.
Det lyder forkert når man ved hvor godt det virker i f.eks. en DQ250.
Er du også inden for tolerance når den glider hele vejen gennem 2. og 3. gear? (Kun indenfor det første minut heldigvis...)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 8. feb 2018, 10:54
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Ok selvfølgelig må den ikke blive ved at glide. Har kendskab til nogle koblinger der er monteret forkert, så kan den glide. Hvis den er monteret korrekt virker den bare
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 21. aug 2018, 21:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Ikke for at stjæle tråden, men jeg kan så sige, at dq381 også glider med 150-200 omdr./min. ved lav belastning i 3. gear.vartaz skrev: ↑9. dec 2019, 10:06du er tydeligvis dq200 elsker.. og lidt ignorant, altså det skal glide max 10-20 rpm(kaldet microslip), ikke 1-200.lise1994 skrev: ↑9. dec 2019, 08:20Koblingerne er forbedret efter 2012. Det er rigtigt at man kan opleve at de glider 100-200 omdrejninger ved gearskift, men det er inden for tolerancen.
Man opdage jo kun at den glider hvis man sidder og holder øje med omdrejningstælleren. Ved normal kørsel opdager man ingenting.
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
det er fejl og medfører slid og koblinger der ikke holder... dvs dq200 er stadig noget skrammel..
DQ250 er the shit el dq381
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5573
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Microslip er noget som sker under kørsel i et givent gear. At omdrejningerne hopper under gearskifte har ikke noget med microslip at gøre. Min gjorde det også for godt et par år siden og det forsvandt, da jeg fik den grundjusteret.vartaz skrev: ↑9. dec 2019, 10:06du er tydeligvis dq200 elsker.. og lidt ignorant, altså det skal glide max 10-20 rpm(kaldet microslip), ikke 1-200.lise1994 skrev: ↑9. dec 2019, 08:20Koblingerne er forbedret efter 2012. Det er rigtigt at man kan opleve at de glider 100-200 omdrejninger ved gearskift, men det er inden for tolerancen.
Man opdage jo kun at den glider hvis man sidder og holder øje med omdrejningstælleren. Ved normal kørsel opdager man ingenting.
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
det er fejl og medfører slid og koblinger der ikke holder... dvs dq200 er stadig noget skrammel..
DQ250 er the shit el dq381
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Vores opfører sig ganske fint efter lidt hurtig opvarmning. Men det her glid når den et helt kold er altså en gennemgående egenskab ved de DQ200 biler jeg har prøvet. (Og det er mange.. +10)lise1994 skrev:Ok selvfølgelig må den ikke blive ved at glide. Har kendskab til nogle koblinger der er monteret forkert, så kan den glide. Hvis den er monteret korrekt virker den bare
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Vores har gjort det fra 0km og der har aldrig været arbejdet på koblinger/gearkasse.
Hvad er dit kendskab til DQ200. Du er meget "fast" i dine holdninger til den?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1787
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Hvis du har en bil der er ramt, kan den nemt glide 3-400 omdrejninger I GEAR (fx manuel). Ikke ved gearskifte. Dvs. du mærker rusken. Ren kængurukørsel når det er værst. Og ja den fik skiftet koblinger, gearkasse mv. Same shit. Og det er oplevet på flere DQ200 jeg har prøvet ifm. lånebil.lise1994 skrev: ↑9. dec 2019, 08:20Koblingerne er forbedret efter 2012. Det er rigtigt at man kan opleve at de glider 100-200 omdrejninger ved gearskift, men det er inden for tolerancen.
Man opdage jo kun at den glider hvis man sidder og holder øje med omdrejningstælleren. Ved normal kørsel opdager man ingenting.
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 8. feb 2018, 10:54
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Der er flere her der skriver at dsg7 er noget "skrammel" Det mener jeg er en meget negativ holdning til en så avanceret gearkasse som dsg 7.
Den er snart fremstillet i 10 år og mange tusinde eksemplarer. Selvfølgelig vil der opstå problemer, men jeg ved også at vw gør meget for at afhjælpe dem. Den er også blevet meget forbedret gennem årene. Der kan da også opstå problemer med normale automat gearkasser, de er bare mere enkle i opbygningen og har derfor også færre fejl. Lad være med at kigge på omdrejniogstælleren så kører den meget bedre,
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Den er snart fremstillet i 10 år og mange tusinde eksemplarer. Selvfølgelig vil der opstå problemer, men jeg ved også at vw gør meget for at afhjælpe dem. Den er også blevet meget forbedret gennem årene. Der kan da også opstå problemer med normale automat gearkasser, de er bare mere enkle i opbygningen og har derfor også færre fejl. Lad være med at kigge på omdrejniogstælleren så kører den meget bedre,
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
- Halvleg
- Medlem
- Indlæg: 580
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 164 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Men DQ200 er immervæk hårdt ramt og importøren benægter jo alt.lise1994 skrev: ↑9. dec 2019, 19:03Der er flere her der skriver at dsg7 er noget "skrammel" Det mener jeg er en meget negativ holdning til en så avanceret gearkasse som dsg 7.
Den er snart fremstillet i 10 år og mange tusinde eksemplarer. Selvfølgelig vil der opstå problemer, men jeg ved også at vw gør meget for at afhjælpe dem. Den er også blevet meget forbedret gennem årene. Der kan da også opstå problemer med normale automat gearkasser, de er bare mere enkle i opbygningen og har derfor også færre fejl. Lad være med at kigge på omdrejniogstælleren så kører den meget bedre,
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Har du læst viewtopic.php?t=117621&start=3750
Ja, der er produceret mange men der er godt nok også mange der er fyldt med fejl.
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017