Er DSG7 stadig noget skidt?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 8. feb 2018, 10:54
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Ja der er en del der har problemer, men de fleste inkl. mig selv er meget tilfreds. Måske koblingerne skal skiftes noget før en i en bil med manuelt gear,
Men komfort koster ekstra
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Men komfort koster ekstra
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
- tuxx
- Medlem
- Indlæg: 689
- Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 82 times
- Kontakt:
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Det behøver jo ikke koste ekstra.. Den er markant ringere end DSG6 uanset hvordan du vender og drejer den
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium
2017 KIA Rio 1.2 Premium
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 189
- Tilmeldt: 12. jun 2009, 12:49
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 11 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Men ikke alle har brug for en TDI'er eller en benziner med 190HK
Seat Leon Stella 1.9 TDi (2001)
Seat Leon Style 1.6 TDI (2013)
Seat Leon FR ST 1.5 TSI DSG7 (2019)
Seat Leon Style 1.6 TDI (2013)
Seat Leon FR ST 1.5 TSI DSG7 (2019)
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Som skrevet i den anden tråd, så medgiver jeg at en DQ200 ikke er det lækreste VAG har konstrureret, men som proklameret tidligere også, tror jeg stadig at folk herinde har en tendens til at vil have den gearkasse til at køre på en måde, som den slet ikke kan.
Vi ender med at have solgt ca. en 60.000 biler i år inde på vores auktion, og en stor del af dem er naturligvis med VAG og med den berygtede gearkasse.
Men vi oplever yderst sjældent(tæt på aldrig) at nogen af de professionelle sælgere og opkøbere, brokker sig over at gearkassen kører elendigt.
Lavede et tjek på auktionen igår, og der havde vi ca. 1.400 biler på auktion og ud af dem var de 25 af dem med DQ200.
Heraf var kun én, noteret med en ruskende kobling og yderligere én noteret, at den havde fået friske koblinger på et tidspunkt.
Og qua mit arbejde lander der også en del på vores plads i Kolding, som alle prøvekøres inden de kommer på auktion, og ja, det kører aldrig rigtigt lækkert som en DQ250'er eller de andre med vådkoblinger, men rusk og glid, opleves sjældent.
Har også solgt nye Seat'er, og der var aldrig 2 af dem, der kørte ens i de gearkasse, hvorimod en DQ250 kører på samme lækre smidige måde HVER gang. Også med 200.000 km på tælleren.
Vi ender med at have solgt ca. en 60.000 biler i år inde på vores auktion, og en stor del af dem er naturligvis med VAG og med den berygtede gearkasse.
Men vi oplever yderst sjældent(tæt på aldrig) at nogen af de professionelle sælgere og opkøbere, brokker sig over at gearkassen kører elendigt.
Lavede et tjek på auktionen igår, og der havde vi ca. 1.400 biler på auktion og ud af dem var de 25 af dem med DQ200.
Heraf var kun én, noteret med en ruskende kobling og yderligere én noteret, at den havde fået friske koblinger på et tidspunkt.
Og qua mit arbejde lander der også en del på vores plads i Kolding, som alle prøvekøres inden de kommer på auktion, og ja, det kører aldrig rigtigt lækkert som en DQ250'er eller de andre med vådkoblinger, men rusk og glid, opleves sjældent.
Har også solgt nye Seat'er, og der var aldrig 2 af dem, der kørte ens i de gearkasse, hvorimod en DQ250 kører på samme lækre smidige måde HVER gang. Også med 200.000 km på tælleren.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- tuxx
- Medlem
- Indlæg: 689
- Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 82 times
- Kontakt:
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Næh men jeg tror de fleste har mere brug for 190hk end de har brug for gearkasse problemer. Så må man vurdere jo
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium
2017 KIA Rio 1.2 Premium
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10871
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 368 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Arh ikke som jeg vender den i hvert fald.
Et stort plus ved DQ200 frem for DQ250 er at der er separat smøring af mechatronic på DQ200.
Jeg har desuden i den tid jeg har haft min Polo sparet flere penge i afgift og brændstof, end et sæt nye koblinger koster.
Og så kan jeg oven i købet bedre lide DQ200 end versionerne med vådkobling. Jeg foretrækker den mere kontante karakteristik frem for den blød-hat-karakteristik som versionerne med vådkobling imo har. Dette er selvfølgelig en smags sag...
- These users thanked the author GranTurismo for the post:
- lise1994
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 8. feb 2018, 10:54
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Det du viser på video er da ikke så unormalt. Det er bare den måde dq200 er lavet på. Du opdager det kun hvis du sidder og kigger på omdrejningstælleten
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Arhh.. Det der er rimelig nemt at høre på motoren? Specielt i en diesel. Man skal være noget ignorant hvis man ikke bemærker det..lise1994 skrev:Det du viser på video er da ikke så unormalt. Det er bare den måde dq200 er lavet på. Du opdager det kun hvis du sidder og kigger på omdrejningstælleten
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Hvis det er normalt, hvorfor gør de det så ikke alle? Vores kan skifte gear uden at gå op i omdrejninger når den er varmet lidt op. Er den så i stykker?
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10871
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Nej. Man kan ret tydeligt både høre og mærke, at den glider. Det bliver bedre, når den bliver varm. Jeg kan godt se, at du mener du er ekspert på området - men jeg er ikke enig. Som nævnt tidligere, har jeg selv haft to biler med den gearkasse, så jeg kender den godt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Stop nu lige og tænk. Du udtaler dig om noget du tydeligvis ikke aner et klap om hvis det var per design skulle alle gøre det ens. Derfor er din kommentar nullted ..... det det er en fejl , den skal skut springe 500+ rpm... det er ikke meningen
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Det virker lidt til du er i denial, eller at du ikke vil indse andre er hårdere ramt end det du har prøvet? Hvis man laver noget der er avanceret, er det ikke en undskyldning at det ikke fungerer korrekt. Folk har betalt for at få det avancerede. Ikke at være betatestere. Desuden du skriver 10 år. De har netop ikke løst problemerne, hvilket kun gør det endnu mere katastrofalt ringe af VW. VW gør netop ikke noget for at afhjælpe, de har truffet en beslutning om at det skal være sådan.lise1994 skrev: ↑9. dec 2019, 19:03Der er flere her der skriver at dsg7 er noget "skrammel" Det mener jeg er en meget negativ holdning til en så avanceret gearkasse som dsg 7.
Den er snart fremstillet i 10 år og mange tusinde eksemplarer. Selvfølgelig vil der opstå problemer, men jeg ved også at vw gør meget for at afhjælpe dem. Den er også blevet meget forbedret gennem årene. Der kan da også opstå problemer med normale automat gearkasser, de er bare mere enkle i opbygningen og har derfor også færre fejl. Lad være med at kigge på omdrejniogstælleren så kører den meget bedre,
Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
KBoesen skrev: ↑9. dec 2019, 21:28Som skrevet i den anden tråd, så medgiver jeg at en DQ200 ikke er det lækreste VAG har konstrureret, men som proklameret tidligere også, tror jeg stadig at folk herinde har en tendens til at vil have den gearkasse til at køre på en måde, som den slet ikke kan.
Vi ender med at have solgt ca. en 60.000 biler i år inde på vores auktion, og en stor del af dem er naturligvis med VAG og med den berygtede gearkasse.
Men vi oplever yderst sjældent(tæt på aldrig) at nogen af de professionelle sælgere og opkøbere, brokker sig over at gearkassen kører elendigt.
Lavede et tjek på auktionen igår, og der havde vi ca. 1.400 biler på auktion og ud af dem var de 25 af dem med DQ200.
Heraf var kun én, noteret med en ruskende kobling og yderligere én noteret, at den havde fået friske koblinger på et tidspunkt.
Og qua mit arbejde lander der også en del på vores plads i Kolding, som alle prøvekøres inden de kommer på auktion, og ja, det kører aldrig rigtigt lækkert som en DQ250'er eller de andre med vådkoblinger, men rusk og glid, opleves sjældent.
Har også solgt nye Seat'er, og der var aldrig 2 af dem, der kørte ens i de gearkasse, hvorimod en DQ250 kører på samme lækre smidige måde HVER gang. Også med 200.000 km på tælleren.
Jeg gad godt vide hvor mange DQ200 du har kørt 10-20 km har kørt rundt i rigtigt som var det dit eget køretøj. Dvs. tænkt det her skal bare køre godt, ikke bare en hurtig testdrive. Hvis det er sådan du gør det, og baserer din holdning på at DQ200 fungerer fint. Så fair nok Så er du en af dem i køen af mange der har prøvet mange DQ200 der fungerer fint, og vi er en række i den anden kø, der har prøvet bil efter bil der glider i kobling.
Lad os lige blive enige om en ting. Alt det her glideri, det er noget de fleste ejere aldrig vil bemærke da de ikke går op i det, eller tænker, det er bare sådan det er. Det er os bilnørder som hænger ud et sted som Vagcars, der sætter pris på ingen mislyde, ryk i bilen mv. der bemærker det. Så en generel statistik på hvor mange biler der er solgt og hvor få der er reklameret på er ret misvisende.
Det store problem med rusken/ødelagte koblinger som var problemet før 2013, det var noget der kunne ses i statistikkerne.
Senest rettet af claussor 10. dec 2019, 10:26, rettet i alt 2 gange.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Hvorfor er det et plus at der er separat smøring, når en DQ250 er driftsikker og ikke har problemer? Så er det vel lige meget.GranTurismo skrev: ↑10. dec 2019, 00:14Arh ikke som jeg vender den i hvert fald.
Et stort plus ved DQ200 frem for DQ250 er at der er separat smøring af mechatronic på DQ200.
Jeg har desuden i den tid jeg har haft min Polo sparet flere penge i afgift og brændstof, end et sæt nye koblinger koster.
Og så kan jeg oven i købet bedre lide DQ200 end versionerne med vådkobling. Jeg foretrækker den mere kontante karakteristik frem for den blød-hat-karakteristik som versionerne med vådkobling imo har. Dette er selvfølgelig en smags sag...
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Det er da i teorien bedre og de har nok lavet det med en årsag. Men dq250 fungerer bare..
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Teori ja, men i praksis? Jeg ser det bare brugt som et af de få punkter hvor DQ200 er bedre, og så siger jeg blot, hvis den ikke har problemer, er det så ikke lige meget?
- MichaelSmed
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2159
- Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 103 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
I praksis er fejlen ved den samlede smøring af kobling og mechatronic, at der kommer skidt og snavs fra koblingerne op i magnetventilerne i mechatronic enheden, hvilken kan give lidt hårde skift/ryk i bilen, ved blandt andet nedgearinger fra 3 til 2 til 1 gear, specielt når motor/gearkasse er kold. Noget jeg selv oplever i min Scirocco med DQ250. På trods af det, vil jeg langt hellere kører med min drivline med halvslidt mechatronic, end min kammerats A3 med DQ200, som kegler rundt og glider i koblingen i øst og vest.
- These users thanked the author MichaelSmed for the post:
- claussor
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 368 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Hvis det var tilfældet, så var det heller ikke noget problem. Men det er jo nok ikke for sjov, at VAG har valgt at lave separat smøring på alle de versioner som er nyere. DQ381 (DL382) som er nyeste variant har også separat smøring. Dette er fordyrende i forhold til fælles smøring og jeg tvivler på at VAG ville gøre deres produkter dyrere og mere komplicerede uden grund.claussor skrev: ↑10. dec 2019, 10:18Hvorfor er det et plus at der er separat smøring, når en DQ250 er driftsikker og ikke har problemer? Så er det vel lige meget.GranTurismo skrev: ↑10. dec 2019, 00:14Arh ikke som jeg vender den i hvert fald.
Et stort plus ved DQ200 frem for DQ250 er at der er separat smøring af mechatronic på DQ200.
Jeg har desuden i den tid jeg har haft min Polo sparet flere penge i afgift og brændstof, end et sæt nye koblinger koster.
Og så kan jeg oven i købet bedre lide DQ200 end versionerne med vådkobling. Jeg foretrækker den mere kontante karakteristik frem for den blød-hat-karakteristik som versionerne med vådkobling imo har. Dette er selvfølgelig en smags sag...
Hvis man kigger her på forum, så vil man se at en stor del af de gearkasser som bøvler med mechatronic er DQ250 som typisk har gået 200-250.000 km.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Men er det ikke her oliefilteret gør sit job ? Det fjerner vel snavs inden det når ventilerneMichaelSmed skrev: ↑10. dec 2019, 11:04I praksis er fejlen ved den samlede smøring af kobling og mechatronic, at der kommer skidt og snavs fra koblingerne op i magnetventilerne i mechatronic enheden, hvilken kan give lidt hårde skift/ryk i bilen, ved blandt andet nedgearinger fra 3 til 2 til 1 gear, specielt når motor/gearkasse er kold. Noget jeg selv oplever i min Scirocco med DQ250. På trods af det, vil jeg langt hellere kører med min drivline med halvslidt mechatronic, end min kammerats A3 med DQ200, som kegler rundt og glider i koblingen i øst og vest.
- MichaelSmed
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2159
- Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 103 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Ikke alt desværre tilsyneladende. Små mikropartikler ender stadig i ventilerne, og så opstår balladen, når de ikke kan fungere 100% ordentligt pga fremmedlegemer.vartaz skrev:Men er det ikke her oliefilteret gør sit job ? Det fjerner vel snavs inden det når ventilerne
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Har godt hørt denne forklaring før.MichaelSmed skrev: ↑10. dec 2019, 12:36Ikke alt desværre tilsyneladende. Små mikropartikler ender stadig i ventilerne, og så opstår balladen, når de ikke kan fungere 100% ordentligt pga fremmedlegemer.vartaz skrev:Men er det ikke her oliefilteret gør sit job ? Det fjerner vel snavs inden det når ventilerne
Men det er vel derfor DQ250 har et olieskifteinterval (60.000).
Man må vel formode at olieskift "nulstiller" tingene... ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 649
- Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 57 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Hvorfor er det, der skal startes en ny tråd op, hvor det er de samme personer der kommer med de samme pros og cons som i den oprindelige tråd..
Har vi ikke retningslinjer for det?
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Har vi ikke retningslinjer for det?
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Jeg er på min 3. DQ200 nu og 20.000 km + på den .
Selvom jeg må sige at det er den af de 3 der opfører sig bedst, måske p.g.a. kombination med motor, (1.0) så er den da slet ikke perfekt. Meget af det dårlige ligger slet og ret i den måde den er designet, konstrueret og programmeret til at fungere. Jeg havde ikke gjort det sådan og synes det er tåbeligt på mange måder, men så længe DQ200 ligger i de biler der bare passer mig bedst,så lever jeg fint med det. Og ja jeg leaser den, på den måde skal jeg kun forholde mig til min egen opfattelse af bilen,og ikke bekymre mig om hvad der kan ske og hvad en køber måtte tænke.
Sent from my TA-1012 using Tapatalk
Selvom jeg må sige at det er den af de 3 der opfører sig bedst, måske p.g.a. kombination med motor, (1.0) så er den da slet ikke perfekt. Meget af det dårlige ligger slet og ret i den måde den er designet, konstrueret og programmeret til at fungere. Jeg havde ikke gjort det sådan og synes det er tåbeligt på mange måder, men så længe DQ200 ligger i de biler der bare passer mig bedst,så lever jeg fint med det. Og ja jeg leaser den, på den måde skal jeg kun forholde mig til min egen opfattelse af bilen,og ikke bekymre mig om hvad der kan ske og hvad en køber måtte tænke.
Sent from my TA-1012 using Tapatalk
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 368 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Det tror jeg ikke... hvis man kigger forum igennem, så er det kun DQ200 der er en samletråd om. Opslag om de øvrige varianter er spredt udover en hel masse tråde.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Jeg tænker samme tanke hver gang jeg ser en ny DQ200 tråd herinde.
Jeg tror bare man er nødt til at skelne lidt mellem os der har været her længe, og måske fulgt den store DQ200 tråd fra starten ... og så nytilkomne brugere.
Trådstarter er i dette tilfælde ikke en nytilkommen bruger. Har været tilmeldt siden 2008.
Men inden han startede denne tråd, var han sidst logget på sitet for 2 år og 3 måneder siden.
Jeg kan godt forstå hvis en bruger bliver lidt fjern i blikket, når man bare langer linket til den store DQ200 tråd ud og siger - "her værsågod og læs. Og så kan vi snakkes ved når du har læst den" ..
Derfor begrænser jeg mig også selv til kun ultrakort at skitsere problematikken med DQ200 (som jeg ser den), når en "ny" spørger.
Jeg er sådan set enig i, at de samme brugere, som uden fornyelse i argumenterne, har debatteret DQ200 for/imod til uendelighed i andre tråde, måske ikke behøver at gentage det i hver eneste tråd der opstår hvor emnet berøres. Det er jo det samme ben der koges suppe på
Men omvendt - hvordan skal man så svare trådstarter på hans spørgsmål, hvis man ikke må skrive sin holdning til sagen ?
Det er ikke helt let at tilgodese både hensynet om at undgå gentagelse, og samtidig at skåne nye debattører for at skulle læse 120+ sider i den store tråd.
- These users thanked the author HansH for the post:
- GranTurismo
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Det et netop herfor at kun oem dsg filter skal benyttes!HansH skrev: ↑10. dec 2019, 13:07Har godt hørt denne forklaring før.MichaelSmed skrev: ↑10. dec 2019, 12:36Ikke alt desværre tilsyneladende. Små mikropartikler ender stadig i ventilerne, og så opstår balladen, når de ikke kan fungere 100% ordentligt pga fremmedlegemer.vartaz skrev:Men er det ikke her oliefilteret gør sit job ? Det fjerner vel snavs inden det når ventilerne
Men det er vel derfor DQ250 har et olieskifteinterval (60.000).
Man må vel formode at olieskift "nulstiller" tingene... ?
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Tænker også at denne tråd handler om DQ200. Det er vel den eneste DSG7 der i generel opfattelse har været problematisk.GranTurismo skrev:Det tror jeg ikke... hvis man kigger forum igennem, så er det kun DQ200 der er en samletråd om. Opslag om de øvrige varianter er spredt udover en hel masse tråde.
Det korte svar er jo at der officielt intet er ændret.
Og der er stadig meget blandede opfattelser af problemet.
Dem der oplever det er noget skrammel fra helvede, og så skifter bil eller får alternativ software.
Dem der synes den er irriterende og dårligt fungerende,men som lever med det.
Og den der synes den fungerer fint.
Så på sigt vil denne tråd blive som den anden, for der er intet nyt at sige.
Sent from my TA-1012 using Tapatalk
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 368 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Jeg tænker umiddelbart at et olieskift fjerner de partikler som måtte forefindes i olien, men at det ikke fjerner de partikler som allerede har fundet vej til mechatronic. Så en nulstilling er det nok næppe.HansH skrev: ↑10. dec 2019, 13:07Har godt hørt denne forklaring før.MichaelSmed skrev: ↑10. dec 2019, 12:36Ikke alt desværre tilsyneladende. Små mikropartikler ender stadig i ventilerne, og så opstår balladen, når de ikke kan fungere 100% ordentligt pga fremmedlegemer.vartaz skrev:Men er det ikke her oliefilteret gør sit job ? Det fjerner vel snavs inden det når ventilerne
Men det er vel derfor DQ250 har et olieskifteinterval (60.000).
Man må vel formode at olieskift "nulstiller" tingene... ?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10871
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Hov hov - jeg har da bidraget med én ny ting, så det er ikke KUN gentagelse, det hele (Lejebilen, der tror den har converter eller CVT )HansH skrev: ↑10. dec 2019, 13:31Jeg tænker samme tanke hver gang jeg ser en ny DQ200 tråd herinde.
Jeg tror bare man er nødt til at skelne lidt mellem os der har været her længe, og måske fulgt den store DQ200 tråd fra starten ... og så nytilkomne brugere.
Trådstarter er i dette tilfælde ikke en nytilkommen bruger. Har været tilmeldt siden 2008.
Men inden han startede denne tråd, var han sidst logget på sitet for 2 år og 3 måneder siden.
Jeg kan godt forstå hvis en bruger bliver lidt fjern i blikket, når man bare langer linket til den store DQ200 tråd ud og siger - "her værsågod og læs. Og så kan vi snakkes ved når du har læst den" ..
Derfor begrænser jeg mig også selv til kun ultrakort at skitsere problematikken med DQ200 (som jeg ser den), når en "ny" spørger.
Jeg er sådan set enig i, at de samme brugere, som uden fornyelse i argumenterne, har debatteret DQ200 for/imod til uendelighed i andre tråde, måske ikke behøver at gentage det i hver eneste tråd der opstår hvor emnet berøres. Det er jo det samme ben der koges suppe på
Men omvendt - hvordan skal man så svare trådstarter på hans spørgsmål, hvis man ikke må skrive sin holdning til sagen ?
Det er ikke helt let at tilgodese både hensynet om at undgå gentagelse, og samtidig at skåne nye debattører for at skulle læse 120+ sider i den store tråd.
- MichaelSmed
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2159
- Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 103 times
Re: Er DSG7 stadig noget skidt?
Min har altid fået skiftet olie før 60.000km, og naturligvis altid kun med OEM filter. Og det samme gjorde sig gældende for en jeg snakkede med, vis G6 GTI havde samme symptomer.
Spørg mig ikke hvorfor og hvordan, da jeg ikke er så teknisk vidende på området, men magnetventilerne bliver slidt op en eller anden måde, og det er den forklaring jeg har fået fra mere DSG6 kyndige personer end jeg selv.
Spørg mig ikke hvorfor og hvordan, da jeg ikke er så teknisk vidende på området, men magnetventilerne bliver slidt op en eller anden måde, og det er den forklaring jeg har fået fra mere DSG6 kyndige personer end jeg selv.
- These users thanked the author MichaelSmed for the post:
- GranTurismo