Er DSG7 stadig noget skidt?

Alt vedr. gear, kobling mv.
Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af KBoesen » 10. dec 2019, 20:55

claussor skrev:
10. dec 2019, 10:16
Jeg gad godt vide hvor mange DQ200 du har kørt 10-20 km har kørt rundt i rigtigt som var det dit eget køretøj. Dvs. tænkt det her skal bare køre godt, ikke bare en hurtig testdrive. Hvis det er sådan du gør det, og baserer din holdning på at DQ200 fungerer fint. Så fair nok :) Så er du en af dem i køen af mange der har prøvet mange DQ200 der fungerer fint, og vi er en række i den anden kø, der har prøvet bil efter bil der glider i kobling. :)

Lad os lige blive enige om en ting. Alt det her glideri, det er noget de fleste ejere aldrig vil bemærke da de ikke går op i det, eller tænker, det er bare sådan det er. Det er os bilnørder som hænger ud et sted som Vagcars, der sætter pris på ingen mislyde, ryk i bilen mv. der bemærker det. Så en generel statistik på hvor mange biler der er solgt og hvor få der er reklameret på er ret misvisende.

Det store problem med rusken/ødelagte koblinger som var problemet før 2013, det var noget der kunne ses i statistikkerne.
Jeg har haft flere som firmabiler og det er qua heraf at jeg ved, at der ikke er 2 der kører ens.

Det i oplever med at den kører op i omdrejninger under gearskift, det har jeg oplevet i biler der har kørt 8 km og lige fået knaldet plader på. Så i skal ikke bilde mig ind, at den så allerede er defekt, inden den har været ude og køre.
Enig det lyder ikke lækkert og fucker med alt man er opdraget med, men det nu engang sådan pisset kører.

Og igen, de professionelle opkøbere er kritiske nok, for Fords Powershift gearkasser samt defekte svinghjul og mechatronic i DQ250, er folk altså ikke i tvivl om hvordan de skal køre og nok skal råbe op.

Men DQ200eren oplever vi det bare aldrig og i skal ikke bilde mig ind, at forhandlerne bliver ved med at læsse de biler ind på deres hylder, hvis hele lortet var defekt.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

PMM
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af PMM » 10. dec 2019, 22:17

Det er muligt det ikke er defekt, men det kører kraft***** ikke som noget til 400.000 kr.

Jeg har haft 3 DQ200. Den første var uheldigvis den bedste. Ellers var det nok stoppet der. Den sidste er absolut værst. Den kørte nemlig ad H til nærmest fra dag 1. Men det er Nordanias hovedpine om knapt 3 år.

Jeg synes det er pinligt for VW.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af Korreborg » 11. dec 2019, 07:38

PMM skrev:Det er muligt det ikke er defekt, men det kører kraft***** ikke som noget til 400.000 kr.

Jeg synes det er pinligt for VW.
Det er det jo så heller ikke. Træk lige afgiften fra Billede
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af claussor » 11. dec 2019, 08:15

KBoesen skrev:
10. dec 2019, 20:55
claussor skrev:
10. dec 2019, 10:16
Jeg gad godt vide hvor mange DQ200 du har kørt 10-20 km har kørt rundt i rigtigt som var det dit eget køretøj. Dvs. tænkt det her skal bare køre godt, ikke bare en hurtig testdrive. Hvis det er sådan du gør det, og baserer din holdning på at DQ200 fungerer fint. Så fair nok :) Så er du en af dem i køen af mange der har prøvet mange DQ200 der fungerer fint, og vi er en række i den anden kø, der har prøvet bil efter bil der glider i kobling. :)

Lad os lige blive enige om en ting. Alt det her glideri, det er noget de fleste ejere aldrig vil bemærke da de ikke går op i det, eller tænker, det er bare sådan det er. Det er os bilnørder som hænger ud et sted som Vagcars, der sætter pris på ingen mislyde, ryk i bilen mv. der bemærker det. Så en generel statistik på hvor mange biler der er solgt og hvor få der er reklameret på er ret misvisende.

Det store problem med rusken/ødelagte koblinger som var problemet før 2013, det var noget der kunne ses i statistikkerne.
Jeg har haft flere som firmabiler og det er qua heraf at jeg ved, at der ikke er 2 der kører ens.

Det i oplever med at den kører op i omdrejninger under gearskift, det har jeg oplevet i biler der har kørt 8 km og lige fået knaldet plader på. Så i skal ikke bilde mig ind, at den så allerede er defekt, inden den har været ude og køre.
Enig det lyder ikke lækkert og fucker med alt man er opdraget med, men det nu engang sådan pisset kører.

Og igen, de professionelle opkøbere er kritiske nok, for Fords Powershift gearkasser samt defekte svinghjul og mechatronic i DQ250, er folk altså ikke i tvivl om hvordan de skal køre og nok skal råbe op.

Men DQ200eren oplever vi det bare aldrig og i skal ikke bilde mig ind, at forhandlerne bliver ved med at læsse de biler ind på deres hylder, hvis hele lortet var defekt.
Selvfølgelig gør de det. Det sælger jo alligevel og kan ikke reklameres over. Dertil er det ikke kun ved gearskift men også i gear.

Powershift MV. Som du nævner er jo direkte nedbrud og som kan reklameres over. Det samme som DQ200 da den førhen åd koblinger ( men sjovt nok ikke gled i kobling, hvorfor mon... ), men ikke dette så selvfølgelig sælger de det og kan så med VWs udtalelse sige det er serie standard.

kuno
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 110 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af kuno » 11. dec 2019, 09:46

det med at "VWs udtalelse sige det er serie standard" det kan jeg ikke rigtig genkende - jeg har lige haft min på værksted - og her anerkendte de der var problemer og har sat nye koblinger i og opdateret den - kører stadig ok herefter.

Så alt det med man evt. har hørt - eller det var sådan en gang - det behøver ikke at være virkelighed i dag.
ID.5 PRO Performance 2022

pomfrit
Nyt medlem
Indlæg: 266
Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 30 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af pomfrit » 11. dec 2019, 10:10

kuno skrev:
11. dec 2019, 09:46
det med at "VWs udtalelse sige det er serie standard" det kan jeg ikke rigtig genkende
Bare rolig - det kommer når du har fået skiftet koblinger 3 gange og det stadig ikke har hjulpet.
These users thanked the author pomfrit for the post:
tuxx

kuno
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 110 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af kuno » 11. dec 2019, 10:19

Bare rolig - det kommer når du har fået skiftet koblinger 3 gange og det stadig ikke har hjulpet.

er det noget du ved eller hvad?

Skift af mine koblinger 3 gange komme ikke til at ske - så bliver handlen bare ophævet og her har jeg FDM med på sidelinjen og de er klar til at hjælpe med dette - så indtil videre nyder jeg bare bilen :D
ID.5 PRO Performance 2022

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af farouche » 11. dec 2019, 10:41


kuno skrev:Bare rolig - det kommer når du har fået skiftet koblinger 3 gange og det stadig ikke har hjulpet.

er det noget du ved eller hvad?

Skift af mine koblinger 3 gange komme ikke til at ske - så bliver handlen bare ophævet og her har jeg FDM med på sidelinjen og de er klar til at hjælpe med dette - så indtil videre nyder jeg bare bilen :D
Tror vist du skal starte med at læse op på de andre tråde om sagen,så tror jeg din optimisme vil blegne lidt.

At bruge ord som "bare ophæve" og "FDM" tyder lidt på at du ikke helt kender realiteterne.

Ikke for at ødelægge dit gode humør, men det er altså ikke "bare" ej heller med FDM

Sent from my TA-1012 using Tapatalk

These users thanked the author farouche for the post (total 3):
Passatg 3cclaussorMichaelSmed
2023 Polestar 2 LRSM Plus

kuno
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 110 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af kuno » 11. dec 2019, 11:31

farouche skrev:
11. dec 2019, 10:41
kuno skrev:Bare rolig - det kommer når du har fået skiftet koblinger 3 gange og det stadig ikke har hjulpet.

er det noget du ved eller hvad?

Skift af mine koblinger 3 gange komme ikke til at ske - så bliver handlen bare ophævet og her har jeg FDM med på sidelinjen og de er klar til at hjælpe med dette - så indtil videre nyder jeg bare bilen :D
Tror vist du skal starte med at læse op på de andre tråde om sagen,så tror jeg din optimisme vil blegne lidt.

At bruge ord som "bare ophæve" og "FDM" tyder lidt på at du ikke helt kender realiteterne.

Ikke for at ødelægge dit gode humør, men det er altså ikke "bare" ej heller med FDM

Sent from my TA-1012 using Tapatalk
NU ved du jo ikke hvordan min sag er hos FDM - men hele forløbet kører efter aftale med dem og de har alt korrespondance i sagen og de er klar - Jeg selv er fuldt inde i det juridiske i disse sager - så det behøver du ikke at bekymre dig om :lol:

så jeg har stadig mit gode humør og nyder p.t. bilen
ID.5 PRO Performance 2022

Freddyp
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 4. jan 2018, 09:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af Freddyp » 11. dec 2019, 15:37

Hej. Min Touran 1.6TDI DSG fra Marts med km 22.000 på klokken kører egentlig fint. Men når den er kold ved en temp mellem 5 og 10gr. hører man tydeligt en skurren der varer 1 sec og kommer 3-4 gange under alm. acceleration især i 3 gear men også i andre. Der bliver mindre og mindre og forsvinder når drivlinien er helt varm. Den glider vist ikke ved gearskift, men kan komme med nogle grimme hug ved start med sving til højre f.eks i lyskurver.
VW har konstateret den skurrende lyd (lyder som om man kører på tværstriber af dårlig asfalt) men siger det skyldes ORGANISKE koblingsplader når bilen er kold og det er fugtigt i vejret.
Og det er irriterende at vognen tit vælger 7. gear og kører med 1.200 rpm og fartpilot - det er altså ikke særligt komfortabelt og kan ikke omprogrameres (iflg. VW)
Til gengæld kørte den overraskende godt til Italien i sommers med 1.600 kg campingvogn. Motor og DSG fik UG?
Jeg har stadig min gamle 2.0 pumpedyse diesel med 6-trins DSG fra 2006 som har kørt km 400.000. Den kører meget bedre end den nye. Ikke at den nye kører dårligt, men det er svært at ignorere de små fejl den nye DSG har.
Hilsen Freddy
Touran 2.0 TDI DSG7 IQ-Drive 2019

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af i-s » 11. dec 2019, 18:55

lise1994 skrev:
10. dec 2019, 07:08
Det du viser på video er da ikke så unormalt. Det er bare den måde dq200 er lavet på. Du opdager det kun hvis du sidder og kigger på omdrejningstælleten

Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Har du aktier i DQ200 fabrikken ?
These users thanked the author i-s for the post:
King_Neumann
/Søren.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10867
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1897 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af GaSelle » 11. dec 2019, 19:06

i-s skrev:
11. dec 2019, 18:55
lise1994 skrev:
10. dec 2019, 07:08
Det du viser på video er da ikke så unormalt. Det er bare den måde dq200 er lavet på. Du opdager det kun hvis du sidder og kigger på omdrejningstælleten

Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Har du aktier i DQ200 fabrikken ?
Jeg tror mere på, at han/hun arbejder i Semlers garantiafseling 😂

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af Peder » 11. dec 2019, 22:25

GaSelle skrev:
11. dec 2019, 19:06
Jeg tror mere på, at han/hun arbejder i Semlers garantiafseling 😂
Der arbejder sgu ikke nogen.

Det er et auto svar på en ubemandet mail, der beskriver at sagen afvises grundet stenslag eller seriestandart.
These users thanked the author Peder for the post:
GaSelle
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af Pacs » 11. dec 2019, 23:17

MichaelSmed skrev:
10. dec 2019, 13:59
Min har altid fået skiftet olie før 60.000km, og naturligvis altid kun med OEM filter. Og det samme gjorde sig gældende for en jeg snakkede med, vis G6 GTI havde samme symptomer.
Spørg mig ikke hvorfor og hvordan, da jeg ikke er så teknisk vidende på området, men magnetventilerne bliver slidt op en eller anden måde, og det er den forklaring jeg har fået fra mere DSG6 kyndige personer end jeg selv.
Det bedste er at få den skyllet helt hvilket koster en 10-11 liter olie som den køre igennem gearkassen så den får alt snask ud

Det koster ca 3-3500 inkl olie og filter og så ved man den er i orden
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af MichaelSmed » 11. dec 2019, 23:52


Pacs skrev:Det bedste er at få den skyllet helt hvilket koster en 10-11 liter olie som den køre igennem gearkassen så den får alt snask ud

Det koster ca 3-3500 inkl olie og filter og så ved man den er i orden
Det har jeg fået fortalt, ikke skulle være smart på en DSG6.
Det kostede en komplet gearkasse og mechatronic hos en bekendts DSG6, da mechatronic og magnetventiler blev sat helt til i skidt og lort, og så brændte hele skidtet sammen.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af Peder » 12. dec 2019, 09:30

MichaelSmed skrev:
11. dec 2019, 23:52
Det har jeg fået fortalt, ikke skulle være smart på en DSG6.
Det har jeg også læst er en dårlig ide.
Olieskift hver 60.000 km, og under hårde betingelser (campingvogn, meget by mv) lidt oftere - det skulle være nok til at holde den kørende.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af martinta » 12. dec 2019, 10:04

Peder skrev:
12. dec 2019, 09:30
MichaelSmed skrev:
11. dec 2019, 23:52
Det har jeg fået fortalt, ikke skulle være smart på en DSG6.
Det har jeg også læst er en dårlig ide.
Olieskift hver 60.000 km, og under hårde betingelser (campingvogn, meget by mv) lidt oftere - det skulle være nok til at holde den kørende.
Går ikke ud fra det gælder for DQ200, der er vel ikke noget service interval på dem?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af i-s » 12. dec 2019, 12:23

martinta skrev:
12. dec 2019, 10:04
Peder skrev:
12. dec 2019, 09:30
MichaelSmed skrev:
11. dec 2019, 23:52
Det har jeg fået fortalt, ikke skulle være smart på en DSG6.
Det har jeg også læst er en dårlig ide.
Olieskift hver 60.000 km, og under hårde betingelser (campingvogn, meget by mv) lidt oftere - det skulle være nok til at holde den kørende.
Går ikke ud fra det gælder for DQ200, der er vel ikke noget service interval på dem?
Nej, kun nye koblinger for hver 5000 km.
These users thanked the author i-s for the post (total 2):
tuxxclaussor
/Søren.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af martinta » 12. dec 2019, 12:47

i-s skrev:
12. dec 2019, 12:23
martinta skrev:
12. dec 2019, 10:04
Peder skrev:
12. dec 2019, 09:30


Det har jeg også læst er en dårlig ide.
Olieskift hver 60.000 km, og under hårde betingelser (campingvogn, meget by mv) lidt oftere - det skulle være nok til at holde den kørende.
Går ikke ud fra det gælder for DQ200, der er vel ikke noget service interval på dem?
Nej, kun nye koblinger for hver 5000 km.
:lol: Den lagde jeg vist selv op til dig den der :lol:
Men nu ikke så negativ ;-) Min har da indtil nu gået 30.000 km. uden at koblingen fejler noget, bilen har så en masse andre fejl, men mon ikke VW kører på en kvote med at hver ejer skal have x antal fejl på nye biler? Så kan jo være jeg helt slipper for koblingsproblemer

lise1994
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 8. feb 2018, 10:54
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af lise1994 » 12. dec 2019, 13:11

Nej ikke så negativ. Har kørt 95000 i min DSG7 Golf. Fik koblingerne kontrolleret.
Stadig 5 mm belægning tilbage. Vw har fået styr på kvaliteten af deres DSG
These users thanked the author lise1994 for the post:
VWAU

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af MichaelSmed » 12. dec 2019, 13:32

lise1994 skrev:Nej ikke så negativ. Har kørt 95000 i min DSG7 Golf. Fik koblingerne kontrolleret.
Stadig 5 mm belægning tilbage. Vw har fået styr på kvaliteten af deres DSG
Nej de har ej.
These users thanked the author MichaelSmed for the post (total 2):
PederkGlerup

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af Peder » 12. dec 2019, 13:56

martinta skrev:
12. dec 2019, 12:47
bilen har så en masse andre fejl, men mon ikke VW kører på en kvote med at hver ejer skal have x antal fejl på nye biler?
Det er vist bare livet med en Pishat :D
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af GranTurismo » 12. dec 2019, 14:01

martinta skrev:
12. dec 2019, 10:04
Peder skrev:
12. dec 2019, 09:30
MichaelSmed skrev:
11. dec 2019, 23:52
Det har jeg fået fortalt, ikke skulle være smart på en DSG6.
Det har jeg også læst er en dårlig ide.
Olieskift hver 60.000 km, og under hårde betingelser (campingvogn, meget by mv) lidt oftere - det skulle være nok til at holde den kørende.
Går ikke ud fra det gælder for DQ200, der er vel ikke noget service interval på dem?
Nej der er ikke noget skifteinterval på dem, men der er flere som anbefaler at skifte efter samme interval som DQ381 - 120.000 km.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af GranTurismo » 12. dec 2019, 14:13

lise1994 skrev:
12. dec 2019, 13:11
Nej ikke så negativ. Har kørt 95000 i min DSG7 Golf. Fik koblingerne kontrolleret.
Stadig 5 mm belægning tilbage. Vw har fået styr på kvaliteten af deres DSG
DQ200 er nok uden tvivl den dobbeltkoblingsgearkasse som VAG har størst fejlrate på. Men det er langt fra alle som er ramt.

Min egen har rundet 50.000 km og jeg har fået den grundjusteret to gange. Første gang pga omdrejningerne steg under gearskifte og anden gang pga glidende koblinger. Takket være den lange tråd om DQ200 har jeg hele tiden været særlig opmærksom på gearkassen og da den begyndte at glide på kolde koblinger, stod jeg ved VW samme eftermiddag. Så mine koblinger nåede ikke at blive slidte. Efter garantien udløb har jeg fået øget koblingstrykket for at minimere risikoen for at koblingerne begynder at glide igen.

Men jeg er stadig glad for min DQ200 og foretrækker den frem for de øvrige DSG-varianter jeg har prøvet.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af kGlerup » 12. dec 2019, 17:03

lise1994 skrev:Nej ikke så negativ. Har kørt 95000 i min DSG7 Golf. Fik koblingerne kontrolleret.
Stadig 5 mm belægning tilbage. Vw har fået styr på kvaliteten af deres DSG
Det afhænger jo af hvordan "kvalitet" defineres.
Hvis barren sættes tilstrækkeligt lavt, så er alt jo "kvalitet".
These users thanked the author kGlerup for the post (total 3):
SonerclaussorMichaelSmed

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10867
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1897 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af GaSelle » 12. dec 2019, 21:07

lise1994 skrev:
12. dec 2019, 13:11
Nej ikke så negativ. Har kørt 95000 i min DSG7 Golf. Fik koblingerne kontrolleret.
Stadig 5 mm belægning tilbage. Vw har fået styr på kvaliteten af deres DSG
Gå en side tilbage - den Golf, jeg postede var en 2019 med ca. 15K på tælleren. Og min sidste Superb var fra medio 2018, og den fejlede også.
These users thanked the author GaSelle for the post:
kGlerup

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af cnp-vag » 13. dec 2019, 21:07

ANAJ skrev:
8. dec 2019, 22:13
Har en 1.5 TSI med 7-trins DSG.
Tror ikke den fejler noget, men synes ikke den kører særlig godt ift. min gamle bil som havde en 6 trins DSG.
Synes den virker nervøs og hænger i gearene.
Problemet med diagnostisering af fejl er at det til tider kan være meget svært at finde den reelle årsag. Én ting er koblinger der glider noget helt andet er at gearskiftene kunne være bedre (blødere). Det sidste har kun sjældent noget med gearkassen at gøre. Som regel er det motoren der ikke styres ordentlig på skiftetidspunkterne.

Jeg tror du har overset at netop den motor du har er leveret med elendig og ufærdig motorstyringssoftware og at det højst sandsynligt er det der driller.

Jeg kører selv 1.5TSI DSG og har ventet i over et år på at få opdateret motorstyringssoftwaren. Det fik jeg så endelig i denne uge og det blev en helt anden bil. Også gearskiftene som jeg en gang i mellem oplevede som deciderede knoklede er blevet markant blødere.

Det havde intet med gearkassen at gøre men derimod en helt del med motorgangen.

Jeg vil anbefale dig at bruge noget tid på denne tråd
Det er slet ikke umuligt at du vil opleve en helt anden bil med en opdateret motorstyringssoftware.

Hvilken bil skriver du her om?

Mvh
cnp-vag
These users thanked the author cnp-vag for the post:
pomfrit

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af cnp-vag » 13. dec 2019, 21:15

lise1994 skrev:
10. dec 2019, 07:08
Det du viser på video er da ikke så unormalt. Det er bare den måde dq200 er lavet på. Du opdager det kun hvis du sidder og kigger på omdrejningstælleten
Vrøvl!

Sådan har min DG200 aldrig skiftet og hvis den kommer til det ryger den direkte på værksted.

Mvh
cnp-vag
Senest rettet af cnp-vag 13. dec 2019, 22:23, rettet i alt 1 gang.

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af cnp-vag » 13. dec 2019, 21:26

martinta skrev:
12. dec 2019, 10:04
Peder skrev:
12. dec 2019, 09:30
MichaelSmed skrev:
11. dec 2019, 23:52
Det har jeg fået fortalt, ikke skulle være smart på en DSG6.
Det har jeg også læst er en dårlig ide.
Olieskift hver 60.000 km, og under hårde betingelser (campingvogn, meget by mv) lidt oftere - det skulle være nok til at holde den kørende.
Går ikke ud fra det gælder for DQ200, der er vel ikke noget service interval på dem?
Helt korrekt for uanset hvordan man vurderer resultatet er den seneste version konceptuelt konstrueret korrekt:
- Tørkoblinger så skidtet ikke ender i olien
- Separat olie for gear og mechatronic så der ikke kommer skidt i ventilerne

Mvh
cnp-vag

ANAJ
Nyt medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 159 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af ANAJ » 13. dec 2019, 21:39

cnp-vag skrev:
13. dec 2019, 21:07
ANAJ skrev:
8. dec 2019, 22:13
Har en 1.5 TSI med 7-trins DSG.
Tror ikke den fejler noget, men synes ikke den kører særlig godt ift. min gamle bil som havde en 6 trins DSG.
Synes den virker nervøs og hænger i gearene.
Problemet med diagnostisering af fejl er at det til tider kan være meget svært at finde den reelle årsag. Én ting er koblinger der glider noget helt andet er at gearskiftene kunne være bedre (blødere). Det sidste har kun sjældent noget med gearkassen at gøre. Som regel er det motoren der ikke styres ordentlig på skiftetidspunkterne.

Jeg tror du har overset at netop den motor du har er leveret med elendig og ufærdig motorstyringssoftware og at det højst sandsynligt er det der driller.

Jeg kører selv 1.5TSI DSG og har ventet i over et år på at få opdateret motorstyringssoftwaren. Det fik jeg så endelig i denne uge og det blev en helt anden bil. Også gearskiftene som jeg en gang i mellem oplevede som deciderede knoklede er blevet markant blødere.

Det havde intet med gearkassen at gøre men derimod en helt del med motorgangen.

Jeg vil anbefale dig at bruge noget tid på denne tråd
Det er slet ikke umuligt at du vil opleve en helt anden bil med en opdateret motorstyringssoftware.

Hvilken bil skriver du her om?

Mvh
cnp-vag
Hej

Jeg har allerede fået opdateret motorstyringen. Hvilket i øvrigt ikke har hjulpet på hoppende acceleration.
Bilen er en Superb fra August i år.
Jeg er med på problemerne på 1.5 TSI men er overbevist om at det jeg oplever er forårsaget af gearkassen.
Et eksempel er at jeg under kraftig acceleration risikerer at den kører helt ud i begrænseren.... og bliver i det omdrejningsområde UDEN at skifte op.

Besvar

Tilbage til "Transmission"