Jeg har haft flere som firmabiler og det er qua heraf at jeg ved, at der ikke er 2 der kører ens.claussor skrev: ↑10. dec 2019, 10:16Jeg gad godt vide hvor mange DQ200 du har kørt 10-20 km har kørt rundt i rigtigt som var det dit eget køretøj. Dvs. tænkt det her skal bare køre godt, ikke bare en hurtig testdrive. Hvis det er sådan du gør det, og baserer din holdning på at DQ200 fungerer fint. Så fair nok Så er du en af dem i køen af mange der har prøvet mange DQ200 der fungerer fint, og vi er en række i den anden kø, der har prøvet bil efter bil der glider i kobling.
Lad os lige blive enige om en ting. Alt det her glideri, det er noget de fleste ejere aldrig vil bemærke da de ikke går op i det, eller tænker, det er bare sådan det er. Det er os bilnørder som hænger ud et sted som Vagcars, der sætter pris på ingen mislyde, ryk i bilen mv. der bemærker det. Så en generel statistik på hvor mange biler der er solgt og hvor få der er reklameret på er ret misvisende.
Det store problem med rusken/ødelagte koblinger som var problemet før 2013, det var noget der kunne ses i statistikkerne.
Det i oplever med at den kører op i omdrejninger under gearskift, det har jeg oplevet i biler der har kørt 8 km og lige fået knaldet plader på. Så i skal ikke bilde mig ind, at den så allerede er defekt, inden den har været ude og køre.
Enig det lyder ikke lækkert og fucker med alt man er opdraget med, men det nu engang sådan pisset kører.
Og igen, de professionelle opkøbere er kritiske nok, for Fords Powershift gearkasser samt defekte svinghjul og mechatronic i DQ250, er folk altså ikke i tvivl om hvordan de skal køre og nok skal råbe op.
Men DQ200eren oplever vi det bare aldrig og i skal ikke bilde mig ind, at forhandlerne bliver ved med at læsse de biler ind på deres hylder, hvis hele lortet var defekt.