Er DSG7 stadig noget skidt?

Alt vedr. gear, kobling mv.
lise1994
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 8. feb 2018, 10:54
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af lise1994 » 9. dec 2019, 19:43

Ja der er en del der har problemer, men de fleste inkl. mig selv er meget tilfreds. Måske koblingerne skal skiftes noget før en i en bil med manuelt gear,
Men komfort koster ekstra

Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk



Brugeravatar
tuxx
Medlem
Indlæg: 689
Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 84 times
Been thanked: 82 times
Kontakt:

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af tuxx » 9. dec 2019, 19:47

Det behøver jo ikke koste ekstra.. Den er markant ringere end DSG6 uanset hvordan du vender og drejer den 😉
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium

Dami4200
Nyt medlem
Indlæg: 189
Tilmeldt: 12. jun 2009, 12:49
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 11 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af Dami4200 » 9. dec 2019, 20:44

tuxx skrev:
9. dec 2019, 19:47
Det behøver jo ikke koste ekstra.. Den er markant ringere end DSG6 uanset hvordan du vender og drejer den 😉
Men ikke alle har brug for en TDI'er eller en benziner med 190HK ;)
Seat Leon Stella 1.9 TDi (2001)
Seat Leon Style 1.6 TDI (2013)
Seat Leon FR ST 1.5 TSI DSG7 (2019)

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af KBoesen » 9. dec 2019, 21:28

Som skrevet i den anden tråd, så medgiver jeg at en DQ200 ikke er det lækreste VAG har konstrureret, men som proklameret tidligere også, tror jeg stadig at folk herinde har en tendens til at vil have den gearkasse til at køre på en måde, som den slet ikke kan.

Vi ender med at have solgt ca. en 60.000 biler i år inde på vores auktion, og en stor del af dem er naturligvis med VAG og med den berygtede gearkasse.
Men vi oplever yderst sjældent(tæt på aldrig) at nogen af de professionelle sælgere og opkøbere, brokker sig over at gearkassen kører elendigt.

Lavede et tjek på auktionen igår, og der havde vi ca. 1.400 biler på auktion og ud af dem var de 25 af dem med DQ200.
Heraf var kun én, noteret med en ruskende kobling og yderligere én noteret, at den havde fået friske koblinger på et tidspunkt.

Og qua mit arbejde lander der også en del på vores plads i Kolding, som alle prøvekøres inden de kommer på auktion, og ja, det kører aldrig rigtigt lækkert som en DQ250'er eller de andre med vådkoblinger, men rusk og glid, opleves sjældent. :-)

Har også solgt nye Seat'er, og der var aldrig 2 af dem, der kørte ens i de gearkasse, hvorimod en DQ250 kører på samme lækre smidige måde HVER gang. Også med 200.000 km på tælleren. :-)
These users thanked the author KBoesen for the post (total 2):
lise1994Soner
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
tuxx
Medlem
Indlæg: 689
Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 84 times
Been thanked: 82 times
Kontakt:

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af tuxx » 9. dec 2019, 22:31

Dami4200 skrev:
9. dec 2019, 20:44
tuxx skrev:
9. dec 2019, 19:47
Det behøver jo ikke koste ekstra.. Den er markant ringere end DSG6 uanset hvordan du vender og drejer den 😉
Men ikke alle har brug for en TDI'er eller en benziner med 190HK ;)
Næh men jeg tror de fleste har mere brug for 190hk end de har brug for gearkasse problemer. Så må man vurdere jo :)
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af GaSelle » 9. dec 2019, 23:38

KVL skrev:
9. dec 2019, 10:20
GaSelle skrev:
8. dec 2019, 23:41
Er i UK, og har fået en G7 1.6 TDI DSG med 10K miles på tælleren. Den hopper 500 o/min ved gearskift, når den får lidt gas.
Kan du ikke smide et video klip op, hvor man kan se, at det springer 500 o/m ved skiftene?
Pgra. trafik har jeg ikke kunnet gøre det bedre end det her.

These users thanked the author GaSelle for the post:
i-s

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af GranTurismo » 10. dec 2019, 00:14

tuxx skrev:
9. dec 2019, 19:47
Det behøver jo ikke koste ekstra.. Den er markant ringere end DSG6 uanset hvordan du vender og drejer den 😉
Arh ikke som jeg vender den i hvert fald.

Et stort plus ved DQ200 frem for DQ250 er at der er separat smøring af mechatronic på DQ200.

Jeg har desuden i den tid jeg har haft min Polo sparet flere penge i afgift og brændstof, end et sæt nye koblinger koster.

Og så kan jeg oven i købet bedre lide DQ200 end versionerne med vådkobling. Jeg foretrækker den mere kontante karakteristik frem for den blød-hat-karakteristik som versionerne med vådkobling imo har. Dette er selvfølgelig en smags sag...
These users thanked the author GranTurismo for the post:
lise1994
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

lise1994
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 8. feb 2018, 10:54
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af lise1994 » 10. dec 2019, 07:08

Det du viser på video er da ikke så unormalt. Det er bare den måde dq200 er lavet på. Du opdager det kun hvis du sidder og kigger på omdrejningstælleten

Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk


kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af kGlerup » 10. dec 2019, 07:24

lise1994 skrev:Det du viser på video er da ikke så unormalt. Det er bare den måde dq200 er lavet på. Du opdager det kun hvis du sidder og kigger på omdrejningstælleten

Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Arhh.. Det der er rimelig nemt at høre på motoren? Specielt i en diesel. Man skal være noget ignorant hvis man ikke bemærker det..
Hvis det er normalt, hvorfor gør de det så ikke alle? Vores kan skifte gear uden at gå op i omdrejninger når den er varmet lidt op. Er den så i stykker?


Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af GaSelle » 10. dec 2019, 09:03

lise1994 skrev:
10. dec 2019, 07:08
Det du viser på video er da ikke så unormalt. Det er bare den måde dq200 er lavet på. Du opdager det kun hvis du sidder og kigger på omdrejningstælleten

Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Nej. Man kan ret tydeligt både høre og mærke, at den glider. Det bliver bedre, når den bliver varm. Jeg kan godt se, at du mener du er ekspert på området - men jeg er ikke enig. Som nævnt tidligere, har jeg selv haft to biler med den gearkasse, så jeg kender den godt.

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 178 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af vartaz » 10. dec 2019, 09:55

lise1994 skrev:
10. dec 2019, 07:08
Det du viser på video er da ikke så unormalt. Det er bare den måde dq200 er lavet på. Du opdager det kun hvis du sidder og kigger på omdrejningstælleten

Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Stop nu lige og tænk. Du udtaler dig om noget du tydeligvis ikke aner et klap om😂 hvis det var per design skulle alle gøre det ens. Derfor er din kommentar nullted ..... det det er en fejl , den skal skut springe 500+ rpm... det er ikke meningen

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 185 times
Been thanked: 287 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af claussor » 10. dec 2019, 10:08

lise1994 skrev:
9. dec 2019, 19:03
Der er flere her der skriver at dsg7 er noget "skrammel" Det mener jeg er en meget negativ holdning til en så avanceret gearkasse som dsg 7.
Den er snart fremstillet i 10 år og mange tusinde eksemplarer. Selvfølgelig vil der opstå problemer, men jeg ved også at vw gør meget for at afhjælpe dem. Den er også blevet meget forbedret gennem årene. Der kan da også opstå problemer med normale automat gearkasser, de er bare mere enkle i opbygningen og har derfor også færre fejl. Lad være med at kigge på omdrejniogstælleren så kører den meget bedre,


Sendt fra min SM-T580 med Tapatalk
Det virker lidt til du er i denial, eller at du ikke vil indse andre er hårdere ramt end det du har prøvet? Hvis man laver noget der er avanceret, er det ikke en undskyldning at det ikke fungerer korrekt. Folk har betalt for at få det avancerede. Ikke at være betatestere. Desuden du skriver 10 år. De har netop ikke løst problemerne, hvilket kun gør det endnu mere katastrofalt ringe af VW. VW gør netop ikke noget for at afhjælpe, de har truffet en beslutning om at det skal være sådan.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 185 times
Been thanked: 287 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af claussor » 10. dec 2019, 10:16

KBoesen skrev:
9. dec 2019, 21:28
Som skrevet i den anden tråd, så medgiver jeg at en DQ200 ikke er det lækreste VAG har konstrureret, men som proklameret tidligere også, tror jeg stadig at folk herinde har en tendens til at vil have den gearkasse til at køre på en måde, som den slet ikke kan.

Vi ender med at have solgt ca. en 60.000 biler i år inde på vores auktion, og en stor del af dem er naturligvis med VAG og med den berygtede gearkasse.
Men vi oplever yderst sjældent(tæt på aldrig) at nogen af de professionelle sælgere og opkøbere, brokker sig over at gearkassen kører elendigt.

Lavede et tjek på auktionen igår, og der havde vi ca. 1.400 biler på auktion og ud af dem var de 25 af dem med DQ200.
Heraf var kun én, noteret med en ruskende kobling og yderligere én noteret, at den havde fået friske koblinger på et tidspunkt.

Og qua mit arbejde lander der også en del på vores plads i Kolding, som alle prøvekøres inden de kommer på auktion, og ja, det kører aldrig rigtigt lækkert som en DQ250'er eller de andre med vådkoblinger, men rusk og glid, opleves sjældent. :-)

Har også solgt nye Seat'er, og der var aldrig 2 af dem, der kørte ens i de gearkasse, hvorimod en DQ250 kører på samme lækre smidige måde HVER gang. Også med 200.000 km på tælleren. :-)

Jeg gad godt vide hvor mange DQ200 du har kørt 10-20 km har kørt rundt i rigtigt som var det dit eget køretøj. Dvs. tænkt det her skal bare køre godt, ikke bare en hurtig testdrive. Hvis det er sådan du gør det, og baserer din holdning på at DQ200 fungerer fint. Så fair nok :) Så er du en af dem i køen af mange der har prøvet mange DQ200 der fungerer fint, og vi er en række i den anden kø, der har prøvet bil efter bil der glider i kobling. :)

Lad os lige blive enige om en ting. Alt det her glideri, det er noget de fleste ejere aldrig vil bemærke da de ikke går op i det, eller tænker, det er bare sådan det er. Det er os bilnørder som hænger ud et sted som Vagcars, der sætter pris på ingen mislyde, ryk i bilen mv. der bemærker det. Så en generel statistik på hvor mange biler der er solgt og hvor få der er reklameret på er ret misvisende.

Det store problem med rusken/ødelagte koblinger som var problemet før 2013, det var noget der kunne ses i statistikkerne.
Senest rettet af claussor 10. dec 2019, 10:26, rettet i alt 2 gange.
These users thanked the author claussor for the post:
PMM

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 185 times
Been thanked: 287 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af claussor » 10. dec 2019, 10:18

GranTurismo skrev:
10. dec 2019, 00:14
tuxx skrev:
9. dec 2019, 19:47
Det behøver jo ikke koste ekstra.. Den er markant ringere end DSG6 uanset hvordan du vender og drejer den 😉
Arh ikke som jeg vender den i hvert fald.

Et stort plus ved DQ200 frem for DQ250 er at der er separat smøring af mechatronic på DQ200.

Jeg har desuden i den tid jeg har haft min Polo sparet flere penge i afgift og brændstof, end et sæt nye koblinger koster.

Og så kan jeg oven i købet bedre lide DQ200 end versionerne med vådkobling. Jeg foretrækker den mere kontante karakteristik frem for den blød-hat-karakteristik som versionerne med vådkobling imo har. Dette er selvfølgelig en smags sag...
Hvorfor er det et plus at der er separat smøring, når en DQ250 er driftsikker og ikke har problemer? Så er det vel lige meget.

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 178 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af vartaz » 10. dec 2019, 10:36

Det er da i teorien bedre og de har nok lavet det med en årsag. Men dq250 fungerer bare..

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 185 times
Been thanked: 287 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af claussor » 10. dec 2019, 10:46

vartaz skrev:
10. dec 2019, 10:36
Det er da i teorien bedre og de har nok lavet det med en årsag. Men dq250 fungerer bare..
Teori ja, men i praksis? :) Jeg ser det bare brugt som et af de få punkter hvor DQ200 er bedre, og så siger jeg blot, hvis den ikke har problemer, er det så ikke lige meget? :)

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af MichaelSmed » 10. dec 2019, 11:04

I praksis er fejlen ved den samlede smøring af kobling og mechatronic, at der kommer skidt og snavs fra koblingerne op i magnetventilerne i mechatronic enheden, hvilken kan give lidt hårde skift/ryk i bilen, ved blandt andet nedgearinger fra 3 til 2 til 1 gear, specielt når motor/gearkasse er kold. Noget jeg selv oplever i min Scirocco med DQ250. På trods af det, vil jeg langt hellere kører med min drivline med halvslidt mechatronic, end min kammerats A3 med DQ200, som kegler rundt og glider i koblingen i øst og vest.
These users thanked the author MichaelSmed for the post:
claussor

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af GranTurismo » 10. dec 2019, 11:53

claussor skrev:
10. dec 2019, 10:18
GranTurismo skrev:
10. dec 2019, 00:14
tuxx skrev:
9. dec 2019, 19:47
Det behøver jo ikke koste ekstra.. Den er markant ringere end DSG6 uanset hvordan du vender og drejer den 😉
Arh ikke som jeg vender den i hvert fald.

Et stort plus ved DQ200 frem for DQ250 er at der er separat smøring af mechatronic på DQ200.

Jeg har desuden i den tid jeg har haft min Polo sparet flere penge i afgift og brændstof, end et sæt nye koblinger koster.

Og så kan jeg oven i købet bedre lide DQ200 end versionerne med vådkobling. Jeg foretrækker den mere kontante karakteristik frem for den blød-hat-karakteristik som versionerne med vådkobling imo har. Dette er selvfølgelig en smags sag...
Hvorfor er det et plus at der er separat smøring, når en DQ250 er driftsikker og ikke har problemer? Så er det vel lige meget.
Hvis det var tilfældet, så var det heller ikke noget problem. Men det er jo nok ikke for sjov, at VAG har valgt at lave separat smøring på alle de versioner som er nyere. DQ381 (DL382) som er nyeste variant har også separat smøring. Dette er fordyrende i forhold til fælles smøring og jeg tvivler på at VAG ville gøre deres produkter dyrere og mere komplicerede uden grund.

Hvis man kigger her på forum, så vil man se at en stor del af de gearkasser som bøvler med mechatronic er DQ250 som typisk har gået 200-250.000 km.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 178 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af vartaz » 10. dec 2019, 12:19

MichaelSmed skrev:
10. dec 2019, 11:04
I praksis er fejlen ved den samlede smøring af kobling og mechatronic, at der kommer skidt og snavs fra koblingerne op i magnetventilerne i mechatronic enheden, hvilken kan give lidt hårde skift/ryk i bilen, ved blandt andet nedgearinger fra 3 til 2 til 1 gear, specielt når motor/gearkasse er kold. Noget jeg selv oplever i min Scirocco med DQ250. På trods af det, vil jeg langt hellere kører med min drivline med halvslidt mechatronic, end min kammerats A3 med DQ200, som kegler rundt og glider i koblingen i øst og vest.
Men er det ikke her oliefilteret gør sit job ? Det fjerner vel snavs inden det når ventilerne

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af MichaelSmed » 10. dec 2019, 12:36


vartaz skrev:Men er det ikke her oliefilteret gør sit job ? Det fjerner vel snavs inden det når ventilerne
Ikke alt desværre tilsyneladende. Små mikropartikler ender stadig i ventilerne, og så opstår balladen, når de ikke kan fungere 100% ordentligt pga fremmedlegemer.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af HansH » 10. dec 2019, 13:07

MichaelSmed skrev:
10. dec 2019, 12:36
vartaz skrev:Men er det ikke her oliefilteret gør sit job ? Det fjerner vel snavs inden det når ventilerne
Ikke alt desværre tilsyneladende. Små mikropartikler ender stadig i ventilerne, og så opstår balladen, når de ikke kan fungere 100% ordentligt pga fremmedlegemer.
Har godt hørt denne forklaring før.

Men det er vel derfor DQ250 har et olieskifteinterval (60.000).
Man må vel formode at olieskift "nulstiller" tingene... ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 57 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af tvartou » 10. dec 2019, 13:19

Hvorfor er det, der skal startes en ny tråd op, hvor det er de samme personer der kommer med de samme pros og cons som i den oprindelige tråd..
Har vi ikke retningslinjer for det?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af farouche » 10. dec 2019, 13:21

Jeg er på min 3. DQ200 nu og 20.000 km + på den .
Selvom jeg må sige at det er den af de 3 der opfører sig bedst, måske p.g.a. kombination med motor, (1.0) så er den da slet ikke perfekt. Meget af det dårlige ligger slet og ret i den måde den er designet, konstrueret og programmeret til at fungere. Jeg havde ikke gjort det sådan og synes det er tåbeligt på mange måder, men så længe DQ200 ligger i de biler der bare passer mig bedst,så lever jeg fint med det. Og ja jeg leaser den, på den måde skal jeg kun forholde mig til min egen opfattelse af bilen,og ikke bekymre mig om hvad der kan ske og hvad en køber måtte tænke.

Sent from my TA-1012 using Tapatalk

2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af GranTurismo » 10. dec 2019, 13:24

tvartou skrev:
10. dec 2019, 13:19
Hvorfor er det, der skal startes en ny tråd op, hvor det er de samme personer der kommer med de samme pros og cons som i den oprindelige tråd..
Har vi ikke retningslinjer for det?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Det tror jeg ikke... hvis man kigger forum igennem, så er det kun DQ200 der er en samletråd om. Opslag om de øvrige varianter er spredt udover en hel masse tråde.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af HansH » 10. dec 2019, 13:31

tvartou skrev:
10. dec 2019, 13:19
Hvorfor er det, der skal startes en ny tråd op, hvor det er de samme personer der kommer med de samme pros og cons som i den oprindelige tråd..
Har vi ikke retningslinjer for det?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Jeg tænker samme tanke hver gang jeg ser en ny DQ200 tråd herinde.
Jeg tror bare man er nødt til at skelne lidt mellem os der har været her længe, og måske fulgt den store DQ200 tråd fra starten ... og så nytilkomne brugere.
Trådstarter er i dette tilfælde ikke en nytilkommen bruger. Har været tilmeldt siden 2008.
Men inden han startede denne tråd, var han sidst logget på sitet for 2 år og 3 måneder siden.
Jeg kan godt forstå hvis en bruger bliver lidt fjern i blikket, når man bare langer linket til den store DQ200 tråd ud og siger - "her værsågod og læs. Og så kan vi snakkes ved når du har læst den" .. :)

Derfor begrænser jeg mig også selv til kun ultrakort at skitsere problematikken med DQ200 (som jeg ser den), når en "ny" spørger.

Jeg er sådan set enig i, at de samme brugere, som uden fornyelse i argumenterne, har debatteret DQ200 for/imod til uendelighed i andre tråde, måske ikke behøver at gentage det i hver eneste tråd der opstår hvor emnet berøres. Det er jo det samme ben der koges suppe på :)
Men omvendt - hvordan skal man så svare trådstarter på hans spørgsmål, hvis man ikke må skrive sin holdning til sagen ?

Det er ikke helt let at tilgodese både hensynet om at undgå gentagelse, og samtidig at skåne nye debattører for at skulle læse 120+ sider i den store tråd.
These users thanked the author HansH for the post:
GranTurismo
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 178 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af vartaz » 10. dec 2019, 13:31

HansH skrev:
10. dec 2019, 13:07
MichaelSmed skrev:
10. dec 2019, 12:36
vartaz skrev:Men er det ikke her oliefilteret gør sit job ? Det fjerner vel snavs inden det når ventilerne
Ikke alt desværre tilsyneladende. Små mikropartikler ender stadig i ventilerne, og så opstår balladen, når de ikke kan fungere 100% ordentligt pga fremmedlegemer.
Har godt hørt denne forklaring før.

Men det er vel derfor DQ250 har et olieskifteinterval (60.000).
Man må vel formode at olieskift "nulstiller" tingene... ?
Det et netop herfor at kun oem dsg filter skal benyttes!

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af farouche » 10. dec 2019, 13:32

GranTurismo skrev:
tvartou skrev:
10. dec 2019, 13:19
Hvorfor er det, der skal startes en ny tråd op, hvor det er de samme personer der kommer med de samme pros og cons som i den oprindelige tråd..
Har vi ikke retningslinjer for det?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Det tror jeg ikke... hvis man kigger forum igennem, så er det kun DQ200 der er en samletråd om. Opslag om de øvrige varianter er spredt udover en hel masse tråde.
Tænker også at denne tråd handler om DQ200. Det er vel den eneste DSG7 der i generel opfattelse har været problematisk.

Det korte svar er jo at der officielt intet er ændret.
Og der er stadig meget blandede opfattelser af problemet.

Dem der oplever det er noget skrammel fra helvede, og så skifter bil eller får alternativ software.
Dem der synes den er irriterende og dårligt fungerende,men som lever med det.
Og den der synes den fungerer fint.

Så på sigt vil denne tråd blive som den anden, for der er intet nyt at sige.

Sent from my TA-1012 using Tapatalk

2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af GranTurismo » 10. dec 2019, 13:41

HansH skrev:
10. dec 2019, 13:07
MichaelSmed skrev:
10. dec 2019, 12:36
vartaz skrev:Men er det ikke her oliefilteret gør sit job ? Det fjerner vel snavs inden det når ventilerne
Ikke alt desværre tilsyneladende. Små mikropartikler ender stadig i ventilerne, og så opstår balladen, når de ikke kan fungere 100% ordentligt pga fremmedlegemer.
Har godt hørt denne forklaring før.

Men det er vel derfor DQ250 har et olieskifteinterval (60.000).
Man må vel formode at olieskift "nulstiller" tingene... ?
Jeg tænker umiddelbart at et olieskift fjerner de partikler som måtte forefindes i olien, men at det ikke fjerner de partikler som allerede har fundet vej til mechatronic. Så en nulstilling er det nok næppe.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af GaSelle » 10. dec 2019, 13:55

HansH skrev:
10. dec 2019, 13:31
tvartou skrev:
10. dec 2019, 13:19
Hvorfor er det, der skal startes en ny tråd op, hvor det er de samme personer der kommer med de samme pros og cons som i den oprindelige tråd..
Har vi ikke retningslinjer for det?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Jeg tænker samme tanke hver gang jeg ser en ny DQ200 tråd herinde.
Jeg tror bare man er nødt til at skelne lidt mellem os der har været her længe, og måske fulgt den store DQ200 tråd fra starten ... og så nytilkomne brugere.
Trådstarter er i dette tilfælde ikke en nytilkommen bruger. Har været tilmeldt siden 2008.
Men inden han startede denne tråd, var han sidst logget på sitet for 2 år og 3 måneder siden.
Jeg kan godt forstå hvis en bruger bliver lidt fjern i blikket, når man bare langer linket til den store DQ200 tråd ud og siger - "her værsågod og læs. Og så kan vi snakkes ved når du har læst den" .. :)

Derfor begrænser jeg mig også selv til kun ultrakort at skitsere problematikken med DQ200 (som jeg ser den), når en "ny" spørger.

Jeg er sådan set enig i, at de samme brugere, som uden fornyelse i argumenterne, har debatteret DQ200 for/imod til uendelighed i andre tråde, måske ikke behøver at gentage det i hver eneste tråd der opstår hvor emnet berøres. Det er jo det samme ben der koges suppe på :)
Men omvendt - hvordan skal man så svare trådstarter på hans spørgsmål, hvis man ikke må skrive sin holdning til sagen ?

Det er ikke helt let at tilgodese både hensynet om at undgå gentagelse, og samtidig at skåne nye debattører for at skulle læse 120+ sider i den store tråd.
Hov hov - jeg har da bidraget med én ny ting, så det er ikke KUN gentagelse, det hele ;) (Lejebilen, der tror den har converter eller CVT :D)

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Er DSG7 stadig noget skidt?

Indlæg af MichaelSmed » 10. dec 2019, 13:59

Min har altid fået skiftet olie før 60.000km, og naturligvis altid kun med OEM filter. Og det samme gjorde sig gældende for en jeg snakkede med, vis G6 GTI havde samme symptomer.
Spørg mig ikke hvorfor og hvordan, da jeg ikke er så teknisk vidende på området, men magnetventilerne bliver slidt op en eller anden måde, og det er den forklaring jeg har fået fra mere DSG6 kyndige personer end jeg selv.
These users thanked the author MichaelSmed for the post:
GranTurismo

Besvar

Tilbage til "Transmission"