er Audi TT 8N rigtig quattro ?
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14515
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 848 times
- Kontakt:
er Audi TT 8N rigtig quattro ?
hey
køre en Audi TT 225k HK quattro med ÆGTE 4hjulstræk sådan at man ska ha ens rullediamter for og bag, eller er det haldex 4motion som på R32 så man godt ka ha brede baghjul og uens rullediamter ??
køre en Audi TT 225k HK quattro med ÆGTE 4hjulstræk sådan at man ska ha ens rullediamter for og bag, eller er det haldex 4motion som på R32 så man godt ka ha brede baghjul og uens rullediamter ??
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
- Philip
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3088
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Arden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 24 times
Re: er Audi TT 8N rigtig quattro ?
jf wikipedia
The Haldex Coupling made its first appearance in the Audi TT and VW Golf with a en electronically controlled hydraulic-mechanical All-Wheel-Drive concept. This system attempts to engage the rear wheels when the front wheels start to slip.[1]
http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex
The Haldex Coupling made its first appearance in the Audi TT and VW Golf with a en electronically controlled hydraulic-mechanical All-Wheel-Drive concept. This system attempts to engage the rear wheels when the front wheels start to slip.[1]
http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex
Re: er Audi TT 8N rigtig quattro ?
SOm allerede sagt deler den bund med Golf og derfor er det en Haldex der sidder på den. Ligesom på Audi S3.
- Yann
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:22
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: er Audi TT 8N rigtig quattro ?
Der må IKKE sidde dæk med forskellig rullediameter på en 4x4!!!
Det fører til øget belastning / ødelæggelse.
Mvh. Yann.
Det fører til øget belastning / ødelæggelse.
Mvh. Yann.
VCDS & PicoScope
Bil: Seat Leon ST FR 2,0 TDI 184hk 380Nm.
Bil: Seat Leon ST FR 2,0 TDI 184hk 380Nm.
Re: er Audi TT 8N rigtig quattro ?
På en Haldex bil betyder det ikke så meget. På en Quattro er det supervigtigt.
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14515
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 848 times
- Kontakt:
Re: er Audi TT 8N rigtig quattro ?
så dvs jeg må godt smide 215/35-19 for og 235/35-19 bag med 2.6% forskel eller var det bedre og tage 245/30-19 med 0.6% forskel
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
- Yann
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:22
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: er Audi TT 8N rigtig quattro ?
Sludder! Haldexkoblingen regulerer jo netop efter forskellen på hjulhastigheden på for og baghjulSupermule skrev:På en Haldex bil betyder det ikke så meget. På en Quattro er det supervigtigt.
VCDS & PicoScope
Bil: Seat Leon ST FR 2,0 TDI 184hk 380Nm.
Bil: Seat Leon ST FR 2,0 TDI 184hk 380Nm.
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14515
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 848 times
- Kontakt:
Re: er Audi TT 8N rigtig quattro ?
godt så det bliver 245/30 bagdæk så der kun er 0.6% forskel i rullediamter
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
Re: er Audi TT 8N rigtig quattro ?
Nej.....Det gør den ikke.
Den registrerer kun at et hjul spinner og begynder at fordele trækket på de andre. Dette gøres ved hjælp af sensorer, så rullediameteren er underordnet. Det er kun når et hjuls hastighed er større end de andres, at trækket fordeles.
Den registrerer kun at et hjul spinner og begynder at fordele trækket på de andre. Dette gøres ved hjælp af sensorer, så rullediameteren er underordnet. Det er kun når et hjuls hastighed er større end de andres, at trækket fordeles.
Yann skrev:Sludder! Haldexkoblingen regulerer jo netop efter forskellen på hjulhastigheden på for og baghjulSupermule skrev:På en Haldex bil betyder det ikke så meget. På en Quattro er det supervigtigt.
- Yann
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:22
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: er Audi TT 8N rigtig quattro ?
I en situation hvor kun ét hjul spinner afhjælpes dette med EDS (Elektronisk Differentiale Spærre), både på biler med og uden firehjulstræk.
Så kraftfordelingen mellem for og bagaksel, og dermed reguleringen af Haldexkoblingen, beregnes udfra omdrejningsforskellen mellem de 2 aksler, registreret af ABS-sensorerne.
Forskellig størrelse hjul, vil gøre at ABS-sensorrne registrerer forskellig hjulhastighed, og dermed lever forkert info til Haldex styreenheden, som vil regulere koblingen forkert.
Så kraftfordelingen mellem for og bagaksel, og dermed reguleringen af Haldexkoblingen, beregnes udfra omdrejningsforskellen mellem de 2 aksler, registreret af ABS-sensorerne.
Forskellig størrelse hjul, vil gøre at ABS-sensorrne registrerer forskellig hjulhastighed, og dermed lever forkert info til Haldex styreenheden, som vil regulere koblingen forkert.
VCDS & PicoScope
Bil: Seat Leon ST FR 2,0 TDI 184hk 380Nm.
Bil: Seat Leon ST FR 2,0 TDI 184hk 380Nm.
Re: er Audi TT 8N rigtig quattro ?
Det du prøver at sige er at den ville kunne regulere forkert, såfremt du kørte med slidte dæk foran og nye bagpå......
Så er det vi spørger os selv igen.....Gør det så noget den sender lidt kraft til baghjulene??? Da forhjulene snurrer hurtigere rundt, må kraften fordeles med ca 2,6% mere til baghjulene.... Hvis vi skal være lidt tekniske. Har det nogen betydning?
Så er det vi spørger os selv igen.....Gør det så noget den sender lidt kraft til baghjulene??? Da forhjulene snurrer hurtigere rundt, må kraften fordeles med ca 2,6% mere til baghjulene.... Hvis vi skal være lidt tekniske. Har det nogen betydning?
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: er Audi TT 8N rigtig quattro ?
der er ikke mange der gør det og jeg blev også anbefalet ikke at gøre det da jeg havde s3,men mener at jeg fik at vide af et tunings firma maks. 5% i forskel.
der er et par af de tuning firmaere der nede de sælge fælge sæt med 1" brede bag men samme dæk størrelse
tager du 245 så er du sikker
Vh.
der er et par af de tuning firmaere der nede de sælge fælge sæt med 1" brede bag men samme dæk størrelse
tager du 245 så er du sikker
Vh.