Audi A3 2017 gear/kobling mislyd (måske)

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Bimbam
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. sep 2020, 11:46
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Audi A3 2017 gear/kobling mislyd (måske)

Indlæg af Bimbam » 10. sep 2020, 17:26

Hej i forummet ✌️

Jeg har brug for lidt af jeres hjælp og erfaring med en Audi A3 Sport 1.4 tfsi Fra 2017 og faktisk også alle jer i nyere A3’er, polo’er og golf’er, lad mig uddybe.

Jeg oplever en mislyd når jeg kobler ud i min A3’er (Manuel self.) der stadig har 2 mdr på garantien. Det lyder som en raslen eller svagt knasende lyd der KUN er tydelig i det jeg kobler ud, primært ved høje omdrejninger. Man skal lige spidse ørene for at fange den men en mekaniker-kammerat giver mig ret, der er en lyd han heller ikke ville mene skulle være der, og jeg bekymrer mig for noget værre kunne være undervejs (større rep. På gearkasse/kobling eller lign).

Forhandler forklarer det med at Alle nyere biler herunder mange polo’er, Golf og Audi’er laver denne lyd da de er dårligt isoleret og man derfor hører det mekaniske der sker i det man kobler ud. Jeg er ikke bil-klog så det er her i kommer ind i billedet.

Skal jeg Insisterer på hvad jeg hører som en fejl skal udbedres eller kan i eller nogen af jer ligge genkendende til lyden her?

Beklager hvis indlægget her blev lidt langt, donation på vej hvis i kan hjælpe lidt her ☺️

+ har kontaktet Audi for en second opinion, så jeg evt. havde noget at gå til forhandleren med (ikke Audi) men de tager ca. 1700,- for en påbegyndt fejlfindingstime 🤦‍♂️

Tak!

A4T
Nyt medlem
Indlæg: 392
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 33 times
Been thanked: 9 times

Re: Audi A3 2017 gear/kobling mislyd (måske)

Indlæg af A4T » 11. sep 2020, 08:46

Well samme issue har jeg på min O3 1,4 tsi. Den har den mekanisk klonk lyd når man kobler ud. Jeg mente at den bør ikke være så tydeligt fordi den er der ikke de første 5 min af kørslen.

Den er tjekket af forhandleren, FDM testcenter og en konsulent fra FDM og deres svar er, den køre som den skal og fejler ingen ting.
These users thanked the author A4T for the post:
Bimbam

Bimbam
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. sep 2020, 11:46
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Audi A3 2017 gear/kobling mislyd (måske)

Indlæg af Bimbam » 11. sep 2020, 13:03

Ja se det lyder jo meget som det jeg også oplever + lign. konstruktion og motor.
En anden mekaniker forslog et motor-ophæng og det samme tjekkede forhandler for først (som egentlig har været ganske fair og hjælpsomme i processen) det var det så heller ikke.

Og det er rigtigt, der er ikke meget lyd i starten, jeg tænker det er fordi der ikke rigtig er noget ved lavere omdrejninger, men først når jeg kobler ud i toppen af 3, 4, og 5 gear hvor motoren arbejder lidt mere.

Tak for dit svar :)

Besvar

Tilbage til "Transmission"