Hey
Jeg har splittet min DSG gearkasse ad for at skifte lejer i selve gearkassen.
Nu er jeg så røget i problemer, da det ikke er så let som det umiddelbart lyder.
Der sidder en del afstandsringe og dæksler til oliesmøring under leje halvparter som er gået til under demontering og disse kan ikke skaffes. Desuden er opgaven vanskeligere end forventet da der skal justeres forspænding på lejer i forbindelse med udskiftning.
Lang historie, kort fortalt...der skal en anden gearkasse i bilen.
Bilen er en Golf 1,4 TSI 122hk fra 2010 med 7 trins DSG 0am DQ200 med gearkasse kode MLB
Jeg har fundet en gearkasse fra en Polo 1,2 TSI 105hk fra 2014 med 7 trins DSG 0am DQ200 med gearkasse kode PWG
Nu er spørgsmålet så hvad forskellen er på disse 2 gearkasser og om jeg kan anvende gearkassen fra polo'en i min golf?
DQ200 DSG 7 skift af gearkasse
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: DQ200 DSG 7 skift af gearkasse
Ved det ikke præcis, men der er sikkert forskel på gearingen.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 21. dec 2020, 16:35
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DQ200 DSG 7 skift af gearkasse
Det er også min tanke..tjekkede op på det lejesæt jeg købte til 1.4 gearkassen og kan se det ikke passer til gearkassen fra 1.2 motoren.
Jeg har bidt i det sure æble og bestilt en renoveret gearkasse fra Tyskland som lander en gang efter nytår..
12500,-dkk for en gearkasse alene..gearkassen fra poloen var komplet med mecatronic og kobling for 5000,-dkk🥺
Jeg har bidt i det sure æble og bestilt en renoveret gearkasse fra Tyskland som lander en gang efter nytår..
12500,-dkk for en gearkasse alene..gearkassen fra poloen var komplet med mecatronic og kobling for 5000,-dkk🥺