Gearkasse, fjerde sæt lejer.

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
rasmuzzen
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 3. dec 2009, 11:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Gearkasse, fjerde sæt lejer.

Indlæg af rasmuzzen » 27. jan 2021, 17:34

Med inspiration til dette indlæg:
https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic. ... 3&t=152813

Har lige været afsted med min O3 2014 1.2 TSI, i dag igen, igen. Det er nu tredje gang den skal have nye gearkasse lejer, de holder ca. 30.000, så rumler den i differentialet.
Alm. gammeldags gearkasse. Men jeg tænker ud fra indlægget oven over, øv det er en seriefejl. Skal jeg afsted 400.000 / 30.000 = 12 gange. Jeg spurgte til om man ikke målte aksler op, som man gør i min verden på motorcykler / krumtapper, mikrometer måler osv. Det gør man ikke. Ved ikke hvor meget modtagelsen ved om, hvad der faktisk sker på værkstedet.

Selvfølgelig gør de alt, hvad de kan på værkstedet, for de syntes jo heller ikke det er sjovt. Jeg tænker bare, et eller andet må der mangle i den reparation, siden jeg nu skal have den på liften igen og igen. Det oplyses mig at det er sjældent det sker.
Nogen der har link til de tyske sider med fejlen der henvises til i emnet der henvises til. Jeg er ikke så god med tyske søgninger.

MVH

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1379
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 218 times

Re: Gearkasse, fjerde sæt lejer.

Indlæg af Henrik2800 » 27. jan 2021, 22:18

VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Gearkasse, fjerde sæt lejer.

Indlæg af vartaz » 29. jan 2021, 08:00

Mit topic. Jeg købte et FAG lejesæt og skiftede og hældte syntrans 75w på. Har de husket evt shims på diff lejet ? Husker og rense og vaske gearkassen ??

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Gearkasse, fjerde sæt lejer.

Indlæg af m power » 29. jan 2021, 17:17

vartaz skrev:
29. jan 2021, 08:00
Mit topic. Jeg købte et FAG lejesæt og skiftede og hældte syntrans 75w på. Har de husket evt shims på diff lejet ? Husker og rense og vaske gearkassen ??
Min tanke er at de har adskildt gearkassen, og monteret nye lejer sammen med de originale shims, og er den shimset forkert op fra ny, så følger problemet med de nye lejer..
Den skal udmåles og shimses op på ny.

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Gearkasse, fjerde sæt lejer.

Indlæg af vartaz » 30. jan 2021, 09:51

m power skrev:
29. jan 2021, 17:17
vartaz skrev:
29. jan 2021, 08:00
Mit topic. Jeg købte et FAG lejesæt og skiftede og hældte syntrans 75w på. Har de husket evt shims på diff lejet ? Husker og rense og vaske gearkassen ??
Min tanke er at de har adskildt gearkassen, og monteret nye lejer sammen med de originale shims, og er den shimset forkert op fra ny, så følger problemet med de nye lejer..
Den skal udmåles og shimses op på ny.
Det er præcis det jeg har gjort ? Men min har kørt 160.000 på originale lejer , så mon ikke det er ok??

rasmuzzen
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 3. dec 2009, 11:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Gearkasse, fjerde sæt lejer.

Indlæg af rasmuzzen » 31. jan 2021, 15:09

Årh, jeg ved ikke hvad det gør, Jeg ved der er en alen lang liste over de skifter hver en skrue, hvert et leje, olie og pakninger, og på den sidste arbejdsliste som er 2 år gammel, stod der også justeret...... Delene er halvdelen af prisen. Det er autoriseret Skoda værksted.
Syntes det er lidt svært for mig at stå og være klog på deres vegne og sige, skift nu de shims og vask delene i min. 2 timer.

Jeg foreslog også om de dog ikke kunne sætte FAG eller SKF i, men nej sagde teknikeren, de skal holde sig til det som VW group bruger. Havde jeg muligheden som vartaz viser, så smed jeg sgu selv et lejesæt i fra FAG. Jeg skal ikke betale, og jeg står der om 2 år igen hvis det ikke afhjælpes. Jeg kører mine biler til metallet er væk, så de får stor glæde af mig mange år frem...

Syntes at se at motorklump med gearkasse er begyndet at dukke op på ebay i tyskland til under 10.000 kr, så det er til at få fat i noget ombytter.

Besvar

Tilbage til "Transmission"