Side 1 af 1

Problem med trykslange efter koblingsskift, Octavia RS TSI 2015

: 12. maj 2021, 08:33
af 5e5RS
Har lige fået skiftet min standard kobling ud med Sachs performance, med tilhørende dobbelt svinghjul og ny slavecylinder. Kørte ca 10 km før trykket åbenbart blev for meget, og hydraulik slangen til koblingen blev skudt af ( billede ). Dette gentager sig flere gange. Derudover synes jeg koblingen er ekstremt hård, samt meget on/off , selvom det "kun" er en performance. Har ikke selv den store tekniske erfaring, så alle råd og tips modtages med åbne arme.
received_756269171724581.jpeg
received_756269171724581.jpeg (141.23 KiB) Vist 652 gange

Re: Problem med trykslange efter koblingsskift, Octavia RS TSI 2015

: 12. maj 2021, 08:47
af Mikkel G
Mon det vil hjælpe noget, at få en armeret slange i stedet?

Satte en på min 2.0 TFSI, da jeg fik Helix paddle kobling i, men skiftede den efterfølgende til en RTS,
da den var for hård til daily..
Har ikke oplevet det med den popper af, selvom pedalen var ekstrem hård..

Kører med denne: https://www.akstuning.co.uk/shop/home/2 ... _option-no

Re: Problem med trykslange efter koblingsskift, Octavia RS TSI 2015

: 12. maj 2021, 09:43
af Mikesorensen
Der er helt klart noget galt, endten fejlmonteret eller fejl i del.

Skete lidt det samme på vores vrs fra 2017. Samme kobling, svinghjul og slavecyl. Den var mega hård, men anede ikke bedre, så kørte bare , og fruen pisse sur. Ca 2000-3000km senere, virkede koblingen ikke. Kunne ikke koble ud, fik skilt igen og havde snakket med Sachs imellem tiden og de sendte ny slavecyl, på med den og det kørte igen og den var slet slet ikke så hård bagefter, meget tæt på og køre med std kobling :-).

Mvh Mike

Re: Problem med trykslange efter koblingsskift, Octavia RS TSI 2015

: 12. maj 2021, 10:10
af 5e5RS
Det lyder meget som mit problem. Især det med den sure frue 😜 gad vide om man kunne prøve med den originale slavecylinder ? Har som sagt ikke den store mekaniske forstand..

Re: Problem med trykslange efter koblingsskift, Octavia RS TSI 2015

: 12. maj 2021, 10:42
af Mikesorensen
Hehe ja, mindede uhyggelig meget om mit problem ;)
Jeg ved desværre heller ikke så meget om det mekaniske. Så os derfor vi ikke vidste bedre og kørte med det. Men kan ihvertfald kun sige at der med garanti er noget galt.
Ved desværre ikke om det virker med den orginale slavecyl. Vi fik den defekte dækket af Sachs :)

Re: Problem med trykslange efter koblingsskift, Octavia RS TSI 2015

: 12. maj 2021, 10:56
af 5e5RS
Så håber jeg dælme de er indstillet på at betale en del af mekaniker regningen oveni !!!

Re: Problem med trykslange efter koblingsskift, Octavia RS TSI 2015

: 12. maj 2021, 11:03
af Mikesorensen
Jeg havde en kammerat til og skifte mit. Så jeg fik ikke noget. Men gjorde heller ikke det store ud af det.
Så tænker det kommer meget andpå hvor og igennem hvem du har købt delene 🙈

Re: Problem med trykslange efter koblingsskift, Octavia RS TSI 2015

: 12. maj 2021, 11:11
af 5e5RS
Delene er købt af mig, direkte fra Sachs. Derefter monteret af aut mekaniker. Så det bliver spændende 🙃

Re: Problem med trykslange efter koblingsskift, Octavia RS TSI 2015

: 12. maj 2021, 11:23
af Mikesorensen
Åhh ja okay, krydser fingre for dig så. Men altid noget det er monteret på autoværksted . Så de ikke tror det gjordt derhjemme. Må gøre du står stærkere 👍🏻

Re: Problem med trykslange efter koblingsskift, Octavia RS TSI 2015

: 12. maj 2021, 14:03
af norn
1. Der mangler da en klips som skal holde slangen på plads
2. Og hvad laver den strips der i den anden ende.........???

Det ligner lidt at der er fusket lidt

Re: Problem med trykslange efter koblingsskift, Octavia RS TSI 2015

: 12. maj 2021, 14:09
af 5e5RS
Klipsen kunne ikke holde, derfor er den afmonteret på billedet. Strips en er fra et forsøg på at få den til værkstedet med tryk på koblingen. Den holdt heller ikke 🙃😟

Re: Problem med trykslange efter koblingsskift, Octavia RS TSI 2015

: 12. maj 2021, 19:33
af Jesper_christiansen
Jeg kører selv i en RS fra 11/2015 også med Sachs koblingen.

Jeg skiftede hverken svinghjul eller slavecylinder(skiftet ved 97000 km) og den er ganske lidt hårdere end standard.

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk