Hård indkobling ved 2. gear

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
Jeppe_B
Medlem
Indlæg: 598
Tilmeldt: 22. jun 2008, 20:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Jeppe_B » 21. jun 2021, 07:22

Hej,

Spørgsmål vedr. DSG-6 (Octavia 2017 2,0 TDI).

Jeg har haft bilen nogle uger nu, og generelt kører den super lækkert (både motor og gear).

Men en ting synes jeg ikke fungere ret godt, ift. andre DSG-6 jeg har kørt med.

Når man bremser så skifter den fra 3. til 2. gear omkring 25-30 km/t. Men den kobler ikke helt ind. Den triller/kobler halvt ind (motorbremser stadigvæk lidt, men rpm er i tomgang).

Når man skal bremse helt op til stilstand fungere det fint, men hvis man skal op i fart igen uden at holde stille (mindst. hastighed 20kmt fx), så laver den en dårlig indkobling/hård indkobling. Det er som om at den tøver med at koble ind så omdrejninger er højere end gearet og så pludselig finder ud af det og kobler ind...men det er ikke så komfortabelt eller godt udført. Man kan nogen lunde undgå det, ved langsomt at fange den på gassen/rpm indtil den kobler ind. Men det er jo ikke en gammel bil uden syncromesse, så burde virkelig ikke være nødvendigt.

Det opleves tit ifm. rundkørsler og fx højrekryds. Andre der kan genkende det, eller ved hvad der evt. kan være løsningen på det?
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG 2018
Skoda Octavia Combi Greenline 2010

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Mike H » 21. jun 2021, 07:29

Har ikke DSG6 - men den lidt hårde indkobling af 2. gear (ifbm sving), hvorefter den hurtigt skifter til 3. - har jeg i min DSG7.
For mig er det tiden i 2. gear (meget kort) som gør at skiftet bliver lidt kantet. Den burde nok have skiftet/blevet i 3.
Men man lærer at leve med det for mit vedkommende. Kør enten lidt hurtigere eller lidt langsommere i svinget.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af HansH » 21. jun 2021, 07:33

Jeg tror dit eneste skud i bøssen er en grundjustering.
Hvis ikke en grundjust. kan ændre noget, så kan du betragte dette fænomen som et nyt levevilkår :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Jeppe_B
Medlem
Indlæg: 598
Tilmeldt: 22. jun 2008, 20:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Jeppe_B » 21. jun 2021, 10:18

Jeg må ud og prøve en reference. Jeg er overbevist om at det er værre end "normalt", men det vil være glædeligt hvis det kan justeres... I nogle tilfælde afhængig af speedertryk, kan det lyde/føles helt skadeligt på gear/kobling, udover det ikke er komfortabelt.

Mvh Jeppe
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG 2018
Skoda Octavia Combi Greenline 2010

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af PhillOS » 21. jun 2021, 18:41

@Jeppe_B Jeg kan fint genkende din oplevelse i min Polo GTI med DSG6.

Hvis jeg husker korrekt, har den altid gjort det.
.

Brugeravatar
Jeppe_B
Medlem
Indlæg: 598
Tilmeldt: 22. jun 2008, 20:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Jeppe_B » 2. sep 2021, 13:49

HansH skrev:
21. jun 2021, 07:33
Jeg tror dit eneste skud i bøssen er en grundjustering.
Hvis ikke en grundjust. kan ændre noget, så kan du betragte dette fænomen som et nyt levevilkår :)
Er grund justering det der sker samtidig med olien skiftes i gearkassen? Eller en større justering?

Har hørt at adaptions værdier blev nulstillet ifm olie service i dsg, som næsten lige er gjort.

Mvh Jeppe
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG 2018
Skoda Octavia Combi Greenline 2010

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Gigel » 7. sep 2021, 08:44

Jeppe_B skrev:
2. sep 2021, 13:49
HansH skrev:
21. jun 2021, 07:33
Jeg tror dit eneste skud i bøssen er en grundjustering.
Hvis ikke en grundjust. kan ændre noget, så kan du betragte dette fænomen som et nyt levevilkår :)
Er grund justering det der sker samtidig med olien skiftes i gearkassen? Eller en større justering?

Har hørt at adaptions værdier blev nulstillet ifm olie service i dsg, som næsten lige er gjort.

Mvh Jeppe
Nej , man laver ikke grundjustering hver gang man skifte olie ... kun hvis kunden ønske dette.
Så værdier i gearkassen bliver ikke nulstillet :)
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Brugeravatar
Jeppe_B
Medlem
Indlæg: 598
Tilmeldt: 22. jun 2008, 20:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Jeppe_B » 16. nov 2021, 10:00

Gearkassen er blevet grundindstillet, og jeg synes det har forbedret det lidt mere. Jeg er nok også lidt pernitten ift. det.

Men ved sammenligning med DQ371 7 trins og samme motor, synes jeg ikke jeg kan fremprovokere samme indkobling.
Men må prøve en anden DQ250, som formegentlig vil afsløre at det er noget der kan forventes.... Det sker jo kun under ganske få betingelser (let bremse hvor den kobler ud af 3. gear og ikke ind i 2. gear før man accellerer med "mellem" accelleration)
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG 2018
Skoda Octavia Combi Greenline 2010

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Gigel » 16. nov 2021, 10:14

EEprom indhold i en DQ381 er ikke det sammen som i DQ250. De er nogler værdier som man kan IKKE slette i en DQ250 selv om man nulstille gearkassen eller laver en reset af alle værdier. Den eneste løsning for at nulstille HELT en DQ250 er ved at skrive en helt ny eeprom indhold ind i den.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Watcher » 16. nov 2021, 17:00

Gigel skrev:
Jeppe_B skrev:
2. sep 2021, 13:49
HansH skrev:
21. jun 2021, 07:33
Jeg tror dit eneste skud i bøssen er en grundjustering.
Hvis ikke en grundjust. kan ændre noget, så kan du betragte dette fænomen som et nyt levevilkår :)
Er grund justering det der sker samtidig med olien skiftes i gearkassen? Eller en større justering?

Har hørt at adaptions værdier blev nulstillet ifm olie service i dsg, som næsten lige er gjort.

Mvh Jeppe
Nej , man laver ikke grundjustering hver gang man skifte olie ... kun hvis kunden ønske dette.
Så værdier i gearkassen bliver ikke nulstillet :)
Få lavet dsg optimering på den.


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Jeppe_B
Medlem
Indlæg: 598
Tilmeldt: 22. jun 2008, 20:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Jeppe_B » 5. jan 2022, 12:50

Gigel skrev:
16. nov 2021, 10:14
EEprom indhold i en DQ381 er ikke det sammen som i DQ250. De er nogler værdier som man kan IKKE slette i en DQ250 selv om man nulstille gearkassen eller laver en reset af alle værdier. Den eneste løsning for at nulstille HELT en DQ250 er ved at skrive en helt ny eeprom indhold ind i den.
Hvad er ny eeprom? - Sidst ved værkstedet lavede de hvad de kaldte en komplet nulstilling. Inden det havde de prøvet at nulstille adaptionsværdier.

Jeg fik et udprint med af det de havde lavet. Det var mange sider langt og jeg husker ikke det hele. Men der var nogle steder hvor der stod at der skulle mindst 20 succesfulde indkoblinger til pr. kobling før at det var gennemført tilfredsstillende hvor der var nogle værdi-intervaller den skulle ligge indenfor. Mon det er eeprom eller... Det havde vidst taget et par timer.

Jeg synes dog stadig den kobler hårdt ind, særligt 1,2,3 gear. Og det er endnu mere her om vinteren når motoren og gearkassen er kold.
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG 2018
Skoda Octavia Combi Greenline 2010

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Chr-Hj » 5. jan 2022, 21:37

Min 2017 Toruran 2,0Tdi Dsg 6 laver lidt samme numre hvis man er på vej nej i fart , og så giver gas igen så giver det nogle gange et helt ryk i bilen, når den skifter i 2-3gear.
Har grundindstillet den med Vcds det har ikke rigtig ændret noget.

Tænker den skal en tur forbi Landberg inden så længe, til dsg opdatering :D
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Gigel » 5. jan 2022, 22:06

Jeppe_B skrev:
5. jan 2022, 12:50
Gigel skrev:
16. nov 2021, 10:14
EEprom indhold i en DQ381 er ikke det sammen som i DQ250. De er nogler værdier som man kan IKKE slette i en DQ250 selv om man nulstille gearkassen eller laver en reset af alle værdier. Den eneste løsning for at nulstille HELT en DQ250 er ved at skrive en helt ny eeprom indhold ind i den.
Hvad er ny eeprom? - Sidst ved værkstedet lavede de hvad de kaldte en komplet nulstilling. Inden det havde de prøvet at nulstille adaptionsværdier.

Jeg fik et udprint med af det de havde lavet. Det var mange sider langt og jeg husker ikke det hele. Men der var nogle steder hvor der stod at der skulle mindst 20 succesfulde indkoblinger til pr. kobling før at det var gennemført tilfredsstillende hvor der var nogle værdi-intervaller den skulle ligge indenfor. Mon det er eeprom eller... Det havde vidst taget et par timer.

Jeg synes dog stadig den kobler hårdt ind, særligt 1,2,3 gear. Og det er endnu mere her om vinteren når motoren og gearkassen er kold.
Hvis du har VCDS prøv at måle koblingstryk på K1 og K2 mens motoren er stoppet , men kun med tænding til.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Mikesorensen
Nyt medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 4. jul 2015, 16:53
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Mikesorensen » 5. jan 2022, 22:12

Du skal helt klart bare havde lavet en dsg optimering. Min polo gti med DQ250 gjorde det osse, men så fik jeg den chippet og dsg optimeret med Landberg og nu der ingen hårde eller trælse gearskift . Kan klart anbefales 😁

Mvh Mike

Brugeravatar
Jeppe_B
Medlem
Indlæg: 598
Tilmeldt: 22. jun 2008, 20:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Jeppe_B » 6. jan 2022, 10:28

Gigel skrev:
5. jan 2022, 22:06

Hvis du har VCDS prøv at måle koblingstryk på K1 og K2 mens motoren er stoppet , men kun med tænding til.
Det vil jeg prøve næste gang jeg har VCDS sat på.

Det kan godt være at jeg skal overveje en DSG optimering. Men der er stadig garanti på, så synes ikke det burde være det jeg først tyede til. Jeg var også af den opfattelse, at DSG optimering var mest relevant ift. DQ200 gearkasserne.

En anden ting jeg ikke har nævnt tidligere, er at den "ved tomgangskørsel" (ved ikke hvad man kalder det specifikt, men creep på engelsk), er at den sætter kraftigt i gang ved igangsætning. Også bakgear. Så man skal være forsigtig når man fx bakker ud på en parkeringsplads...

Og imens jeg skriver dette så tænker jeg at bilen bør koble helt ud ved bremsen hårdt trådt ned (altså når man holder stille). Men hvis jeg ser på min forbrugsmåler, så gør den ikke helt det. Mon det er normalt.
Eksempel, hvor jeg holder stille, ikke rører speeder men kun bremse:
Let bremsetryk, gear i D. Rpm ca. 1050. Forbrug 1 eller 1,1 L/h (her er der træk på og bilen er tydeligt i gear)
Hårdt bremsetryk, gear i D. Rpm ca. 850. Forbrug 0,6 L/h (føles som om bilen kobler ud af gear)
Gear i N. Rpm ca. 850. Forbrug 0,5 L/h
Hvis jeg med bremsen trådt ned sætter i D igen, stiger forbrug til 0,6 L/h ved samme rpm 850
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG 2018
Skoda Octavia Combi Greenline 2010

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Gigel » 6. jan 2022, 11:00

"Men der er stadig garanti på" - Så snak med dem som har solgt dig bilen og få dem til at fikser den i første omgang :)
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Brugeravatar
Jeppe_B
Medlem
Indlæg: 598
Tilmeldt: 22. jun 2008, 20:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Jeppe_B » 6. jan 2022, 12:37

Har snakket med dem. Og de har gjort 2 forsøg. 95% af tiden kører den jo mega lækkert... Jeg ved bare ikke om jeg er pernitten eller det kan blive endnu bedre. Jeg synes når jeg har kørt i andre at de kører godt 100% af tiden :)

Det var derfor jeg spurgte ind til det EEprom du skrev, fordi jeg ikke kunne gennemskue om det var det forhandler allerede havde forsøgt eller ej.

De har haft bilen 2 gange.
1. gang lavede de nulstilling af adaptions værdier
2. gang lavede de en grundindstilling af gearkassen

Begge dele i "menneske" sprog. Spørgsmålet er så om de kan forventes at kunne gøre mere ved det eller ej...
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG 2018
Skoda Octavia Combi Greenline 2010

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af HansH » 6. jan 2022, 13:48

Jeppe_B skrev:
6. jan 2022, 12:37
Det var derfor jeg spurgte ind til det EEprom du skrev, fordi jeg ikke kunne gennemskue om det var det forhandler allerede havde forsøgt eller ej.
Du kan være 100% sikker på at aut. værksted ikke har fedtet rundt med at resette noget i nogen EEPROM.

EEPROM er en hukommelseschip hvor gearkassens styreenhed gemmer sine ata. Den er inddelt i flere områder, og nogen af disse områder er mere beskyttede og "utilgængelige" end andre.
Det eneste forhandler kan med sin tester, er det samme som vi hobbyfolk kan med VCDS - at udføre en grundindstilling.

Det Gigel snakker om er på et helt, helt andet niveau, hvor kun "hackere" med de rigtige tools og den rette viden, kan komme ind og gøre ting i nogen af de utilgængelige områder jeg snakkede om før.
Det er handlinger der ikke er supporteret af VW, og derfor heller ikke er gjort tilgængelige for deres egne værksteder.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af ac242 » 6. jan 2022, 14:04

har prøvet i dag at fremprovokere det i min Octavia omkring de hastigheder og den enten bliver i 3. eller går ned i 2. der er ingen hård tilkobling overhovedet hvad enten den er i 2. eller 3.

ud af rundkørsler er det lidt hvor meget man trykker på speederen om den bliver i 3 eller skifter ned i 2. men stadig silke blødt gearskifte.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

flubber200
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. jan 2020, 21:13
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 45 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af flubber200 » 6. jan 2022, 15:25

Er det ikke bare fordi gearkassen tror bilen er på vej i en nedbremsning og derfor har koblet 1. Gear ind på den anden kobling og så må lave et hurtigt skifte fra 1. til 3. gear.
Jeg mindes at de aller første dgs-gearkasser på markedet havde problemer med skiftet fra nedbremsning til acceleration - det er blevet langt bedre i de nye versioner, men der kan godt være lidt knoklet skifte alligevel.
Touran 1,5 TSI DSG Highline Family årgang 2020
tidligere:
Touran 1,4 TSI Comfortline årgang 2017

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Mike H » 6. jan 2022, 16:03

flubber200 skrev:
6. jan 2022, 15:25
Er det ikke bare fordi gearkassen tror bilen er på vej i en nedbremsning og derfor har koblet 1. Gear ind på den anden kobling og så må lave et hurtigt skifte fra 1. til 3. gear.
Jeg mindes at de aller første dgs-gearkasser på markedet havde problemer med skiftet fra nedbremsning til acceleration - det er blevet langt bedre i de nye versioner, men der kan godt være lidt knoklet skifte alligevel.
Jeg tror helt sikkert du har ret i først del - min går dog aldrig i 1.gear - men den går fra 3. til anden i et par sekunder mens man accellerer igen efter et sving. Der er både et ryk ved nedgearingen fra 3. til 2 - og igen i opgearingen fra 2. til 3. Men jeg har lært at leve med det.

Om det var noget der kun fandtes i de gamle DSG'er er lidt tvivlssomt - dem der skriver her i tråden er nyere.
Og bruger ac242 herover har da en ældre version som han umiddelbart er fuldt tilfreds med (elsker at noget kan skifte 'silkeblødt' - er jo næsten noget VW kunne finde på at skrive i markedsføringsmateriale).
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af ac242 » 6. jan 2022, 16:36

Mike H skrev:
6. jan 2022, 16:03
Om det var noget der kun fandtes i de gamle DSG'er er lidt tvivlssomt - dem der skriver her i tråden er nyere.
Og bruger ac242 herover har da en ældre version som han umiddelbart er fuldt tilfreds med (elsker at noget kan skifte 'silkeblødt' - er jo næsten noget VW kunne finde på at skrive i markedsføringsmateriale).
min nuværende er 2 år ældre end trådstarter årgang 2015. min gamle Octavia fra 2006 mener jeg heller ikke lavet pjatrøv ved samme scenarie. den savner jeg godtnok da den kunne skifte manuelt fra 1 til 2 gear når jeg bad den om det...
det kan den nuværende ikke... det er som vinden blæser om den skifter ved 2000omd eller 3000omd. der har jeg ingen kontrol over.. fra 2 til 3 er det igen mig der bestemmer.

skal ud og køre en tur om lidt og vil se om min rute kan køre gennem en masse rundkørsler.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af mojo » 6. jan 2022, 16:48

Jeg ville i første omgang ikke få den optimeret.
1, du har stadig garanti
2, du skriver selv at du har haft flere som ikke opfører sig sådan.
De må løse problemet når de nu har erkendt at det er der.

Brugeravatar
Jeppe_B
Medlem
Indlæg: 598
Tilmeldt: 22. jun 2008, 20:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Hård indkobling ved 2. gear

Indlæg af Jeppe_B » 26. feb 2022, 17:51

Gigel skrev:
5. jan 2022, 22:06
Hvis du har VCDS prøv at måle koblingstryk på K1 og K2 mens motoren er stoppet , men kun med tænding til.
Prøver det i morgen.

Er det clutch pressure eller nominel pressure clutch du tænker på? Vil den forventede værdi ikke være 0?
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG 2018
Skoda Octavia Combi Greenline 2010

Besvar

Tilbage til "Transmission"