Problem med DSG6 og autohold på bådramper

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
michael r
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. jul 2021, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Problem med DSG6 og autohold på bådramper

Indlæg af michael r » 6. jul 2021, 10:28

Jeg har købt en 2016 Passat DSG 190hk. Kører fint men 2 gange har den lavet problem på bådramper.

Når jeg skal trække op med 1400 kr på krogen så sætter jeg den i D mens autohold og elektronisk håndbremse lyser.
Men når jeg så trykker på speeder slipper den bremsen og glider nedad rampen indtil jeg bremser den. Meget scary for det er jo præcis det man ikke vil have sker når man holder med r... i vandskorpen.

Efter et par forsøg med bremsning kom den til sidst i gear ved at jeg trådte på speeder og bremse samtidigt, gav reletivt meget gas og slap bremsen så den tog fat og lavede lidt hjulspin inden jeg turde tage gassen af.

- Nogen der ved om det er min bil der har en fejl eller om det er fejlbetjening?
Jeg har hørt fra en VW ejer der så optrinnet på Skovhoved Havn at førerassistentprogram skal stå i ASR off og køreprogram i NORMAL (tror den var i komfort)

- Og skal den kunne køre baglæns i Drive?

Havde en BMW før med ZF gearkasse. Og den lavede aldrig numre med mig. Samme med Mondeo Powershift. De trækker op uden at brokke sig.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Problem med DSG6 og autohold på bådramper

Indlæg af GranTurismo » 6. jul 2021, 15:41

Har du prøvet at holde den på bremsen og slå den elektroniske håndbremse fra, inden du slipper bremsepedalen? Det er bare en idé. Min egen bil har manuel håndbremse og DSG7 med tørkobling. Der har jeg ingen problemer med båden - som dog er noget mindre.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Transmission"