Landbergs DSG mod

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Morian87
Nyt medlem
Indlæg: 280
Tilmeldt: 14. maj 2014, 10:28
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 62 times

Landbergs DSG mod

Indlæg af Morian87 » 1. sep 2021, 17:15

Jeg har indtil for nylig kørt med en DQ200 på standard software i ca 80.000 km. Koblingerne blev skiftet allerede ved 45.000 km da den hylede ved skift fra ulige til lige gear.

Da jeg havde ekstra garanti på 4 år har jeg ventet med at pille ved transmissionen indtil for nylig hvor jeg blev så træt af den måde den opfører sig på - og jeg tvivlede på at jeg kunne nå at æde endnu et sæt koblinger inden garantiudløb. Jeg fik derfor lavet Landbergs DSGmod.

I første omgang var jeg fortørnet og tænkte - hold da kæft en gang bondefangeri! Nok brugte den 1 gearet mere, men ellers var der næsten ingen ændring - indtil det gik op for mig at en kæmpe klovn havde leget med Drive Select et par dage inden og ikke slået den væk fra Eco… efter skift til Normal må jeg sige at jeg er positivt overrasket. Har kørt med den nye software i 2000 km, og synes faktisk den er til at holde ud at køre med nu. Hurtigere skift, mindre slip ved skift og generelt en mere smooth oplevelse. Jeg har stadig en forbemmelse af at gearkassen er lavet af pindebrænde og siv og at den bestemt ikke er til ræs - men træerne vokser jo ikke ind i himlen.
Gør noget godt for din køreoplevelse hvis du ikke er helt tilfreds med din DQ200 - hop med på et DSGmod. Det duer.

Har ingen spørgsmål… ville bare ud med ovenstående… 😄
These users thanked the author Morian87 for the post (total 6):
HansHAnders DSyndicateTargetkGlerupjansom
VW Passat Variant GTE 2021.
Polestar 2, SMLR 231 Hk 2022.

Besvar

Tilbage til "Transmission"