renoveret gearkasse hvor?

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
jesper143
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 11. okt 2009, 14:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

renoveret gearkasse hvor?

Indlæg af jesper143 » 28. mar 2022, 15:35

Hej

Jeg har en Leon 1.4 tsfi fra 2010 med en defekt gearkasse. tror jeg.

Den skurer i 1-2-3 gear..
Bilen har kørt 143.000 km. Er det ikke lige tidligt nok at gearkasser ryger?? eller er det en svaghed de har?


Er der nogen der en reference til et sted hvor jeg kan købe en renoveret/brugt til menneske penge.?
Audi RS6

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2736
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 498 times

Re: renoveret gearkasse hvor?

Indlæg af Nicklossi » 28. mar 2022, 16:10

jesper143 skrev:
28. mar 2022, 15:35
Hej

Jeg har en Leon 1.4 tsfi fra 2010 med en defekt gearkasse. tror jeg.

Den skurer i 1-2-3 gear..
Bilen har kørt 143.000 km. Er det ikke lige tidligt nok at gearkasser ryger?? eller er det en svaghed de har?


Er der nogen der en reference til et sted hvor jeg kan købe en renoveret/brugt til menneske penge.?
Prøv og tap olien af den og se om der er spåner i :)

Jay-Jay
Nyt medlem
Indlæg: 325
Tilmeldt: 22. jun 2008, 08:30
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 126 times
Been thanked: 28 times

Re: renoveret gearkasse hvor?

Indlæg af Jay-Jay » 28. mar 2022, 19:29

Prøv evt. at læse her. De er 100m-mestre på gearkasser👌

https://bos.dk/manuel-gear/

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: renoveret gearkasse hvor?

Indlæg af fjeppe » 28. mar 2022, 19:44

Jay-Jay skrev:
28. mar 2022, 19:29
Prøv evt. at læse her. De er 100m-mestre på gearkasser👌

https://bos.dk/manuel-gear/
De havde nær smadret min DSG og de kunne heller ikke montere en kobling korrekt, smed over 30k hos dem og måtte kæmpe en kamp for at få dem til at rette deres egne fejl. Aftaler blev heller ikke overholdt og der blev også løjet en del når man så fandt problemet efter de havde pillet.

De får ikke min anbefaling, men nogen kunder har de måske haft bedre held med, jeg er bare ikke en af dem.
These users thanked the author fjeppe for the post:
Jay-Jay

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: renoveret gearkasse hvor?

Indlæg af mojo » 28. mar 2022, 19:56

Jeg har handlet her og det var ok.
Find din kode på mærkatet i bagagerummet og skriv det i søgefeltet.
Gearkassen kommer med olie og additiver påfyldt.
Det siges at der er nogle gearkasser som ikke er skyllet ordenligt ud for sandet fra støbningen og det er derfor de dør.Billede

https://www.danskautoshop.dk/

Jay-Jay
Nyt medlem
Indlæg: 325
Tilmeldt: 22. jun 2008, 08:30
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 126 times
Been thanked: 28 times

Re: renoveret gearkasse hvor?

Indlæg af Jay-Jay » 29. mar 2022, 07:02

fjeppe skrev:
28. mar 2022, 19:44

De havde nær smadret min DSG og de kunne heller ikke montere en kobling korrekt, smed over 30k hos dem og måtte kæmpe en kamp for at få dem til at rette deres egne fejl. Aftaler blev heller ikke overholdt og der blev også løjet en del når man så fandt problemet efter de havde pillet.

De får ikke min anbefaling, men nogen kunder har de måske haft bedre held med, jeg er bare ikke en af dem.
Det er så ikke min oplevelse. De renoverede Tip-Tronic gearkassen og skiftede stikaksel for ca. 58.000 kr på min T5 Multivan for nogle år siden, og jeg blev flere gange undervejs i forløbet, kontaktet af dem, hvor jeg fik status på, hvor langt de var nået, og hvad de havde lavet osv.
Bilen var færdig til aftalt tid, og det holdt da de efterfølgende 100.000 km, jeg havde den.
Så en super oplevelse herfra, men kan da godt se det kedelige i din historie :?

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: renoveret gearkasse hvor?

Indlæg af fjeppe » 29. mar 2022, 09:43

Jay-Jay skrev:
29. mar 2022, 07:02
Det er så ikke min oplevelse. De renoverede Tip-Tronic gearkassen og skiftede stikaksel for ca. 58.000 kr på min T5 Multivan for nogle år siden, og jeg blev flere gange undervejs i forløbet, kontaktet af dem, hvor jeg fik status på, hvor langt de var nået, og hvad de havde lavet osv.
Bilen var færdig til aftalt tid, og det holdt da de efterfølgende 100.000 km, jeg havde den.
Så en super oplevelse herfra, men kan da godt se det kedelige i din historie :?
Jeg tænker de skal have nogen succes historier som din, ellers eksisterede de nok ikke idag, men ikke destro mindre, så ødelagde de mere end de fiksede for mig, det tog knap et halvt år at få bilen tilbage til hvor den var før de rodede og selv der var bilen bare ikke den samme, det skete også tit at jeg afleverede bilen og efter 2 uger besøgte jeg dem og bilen var dække til at sne, og det havde kun sneetet dagen efter jeg afleverede den, og de påstod at de havde haft den inde og kigge på den 2-3 dage efter aflevering og alt lød fint sagde de, selvom alle andre ikke var i tvivl om at der var noget galt.

Det er nok den beslutning jeg fortyder mest ikke at jeg bare lod VW fikse problemet, det havde været noget billigere, Palm's Auto fiksede ihvertfald problemet med en lille tusse.

Besvar

Tilbage til "Transmission"