Side 2 af 3
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 1. apr 2012, 12:27
af crimson
A3 8L 1.8T AUM
167hk inden
202 efter chipning
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 1. jul 2014, 08:56
af Charlimike
Min Leon 2.0 tdi 184 hk ser således ud:
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 1. jul 2014, 09:36
af LasseT4
Charlimike skrev:Min Leon 2.0 tdi 184 hk ser således ud:
Garanteret den går godt.
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 1. jul 2014, 11:45
af Jeppe_B
Seat Cordoba 1,9 TDi ATD:
Opgivet til 101hk @ 240 nm
Målt til 118hk @ 267 nm ved Rittersport
Mvh
Jeppe
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 1. jul 2014, 16:06
af MathiasFB
Min Golf IV GTI (1,8T) er opgivet til følgende:
150 HK / 210 NM
Målt til 158 HK / 211 NM hos Landberg på V-Power.
Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 1. jul 2014, 17:45
af Brian Scharling
Sharan 1.9 TDI 130.
Nominelt 130/310 hk/nm
Målt til 140/320 hk/nm ved Landberg
Kørt ca 160 kkm, bilen er fra feb 2003
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 1. jul 2014, 20:43
af KBoesen
Min Lupo kan ikke rigtigt prale af at have for meget power.
Den blev målt til 62hk og 149nm hos Fredslunds. Efter lidt Landberg magi 82 hk og 184nm.
Standard skal sådan et svin have 61 hk og 140nm.
Raketten havde kørt 317.000km så vidt jeg husker på pågældende tidspunkt.
Er dog ikke klar over hvornår brændstof og luftfilter sidst er skiftet, da det godt kan stjæle en del hypper.
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 2. jul 2014, 21:38
af nybo65
Golf 1.6 TDI Bluemotion 2011 ca 90000 km
105 hk / 250 nm
Målt til:
103 HK / 232 nm
Efter chip
135 HK / 298 nm
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 2. jul 2014, 21:44
af Peder
Min spand burde have 140 hk og 320 Nm ab fabrik, CR TDI motor.
Blev målt til 135 hk og 300 Nm - havde på daværende tidspunkt gået 200.000 km.
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 3. jul 2014, 07:28
af nielshm
Er det et mønster at Commomrails ikke er så rundhåndede som de gamle PD?
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 3. jul 2014, 09:14
af Charlimike
nielshm skrev:Er det et mønster at Commomrails ikke er så rundhåndede som de gamle PD?
Det er der noget om, men indtil min Cr tdi 2.0 184 kom på felt var det også sådan. Min viste sog at have 191 hk og 407nm hvor fabrikken sagde 184 hk og 380 nm.
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 3. jul 2014, 09:24
af Sorens2
nielshm skrev:Er det et mønster at Commomrails ikke er så rundhåndede som de gamle PD?
JO. Det er som regel kun 5 hk de har for meget.
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 3. jul 2014, 09:36
af Sorens2
Der er et klart mønster ved VAG biler.
De har som regel for meget ab fabrik.
Næsten alle turbodiesel har for meget.
Men feks. BMW benzinere. Altid for lidt.
M modeller. Altid alt for lidt.
Og mht snakken om måling på hjulene eller motoren er det nu bare sådan at vi her i DK bruger at måle på motoren.
Vi kan jo ikke ændre på gearkassen osv.
Hvorfor så måle her.
Vi tuner motoren og derfor måler vi også her.
Jeg har da også effekten på gaden, men den brauger vi aldrig til noget.
Havde i øvrigt en Supra på feltet i går. Mk. 3 med 310 hk og 45 hk tab i kasse/transmission.
Tabet er meget forskelligt.
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 3. jul 2014, 18:29
af Andersen2316
Octavia II 1,9 tdi BJB optimeret hos Rittersport ved ca 220.000. Km
På papiret 105 hk og 250 nm.
Før optimering 114 hk og hele 295 nm. ( han sagde det var lidt usædvanligt )
Efter optimering 142 hk og 321 nm plus Egr delete.
Går skidegodt nu
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 3. jul 2014, 19:02
af Uffe
Fabia 1.9tdi ATD ved 185.000k,
standard 101hk/240nm
rullet hos ritter til 110hk/256nm
optimeret til 139hk/310nm
Nu har bilen kørt 399.159km og er i ICONs varetægt
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 3. jul 2014, 20:00
af Krog
Uffe skrev:Fabia 1.9tdi ATD ved 185.000k,
standard 101hk/240nm
rullet hos ritter til 110hk/256nm
optimeret til 139hk/310nm
Nu har bilen kørt 399.159km og er i ICONs varetægt
Den har da runder 400.000 km, ikke længe siden han postede et billede af den bedrift forrige ejer ikke kunne
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 4. jul 2014, 17:50
af Lman_dk
Min 2011, Golf 6, 1.6 TDI Før og efter optimering hos JR Autoteknik.... Bilen havde gået ca. 78.000km på det tidspunkt...
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 4. jul 2014, 18:04
af ICON
Krog skrev:Uffe skrev:Fabia 1.9tdi ATD ved 185.000k,
standard 101hk/240nm
rullet hos ritter til 110hk/256nm
optimeret til 139hk/310nm
Nu har bilen kørt 399.159km og er i ICONs varetægt
Den har da runder 400.000 km, ikke længe siden han postede et billede af den bedrift forrige ejer ikke kunne
Dog ikke - det var konens Fabia
Hvorfor nøjes med én Fabia med ~400.000 km på klokken, når man nu kan ha 2 - noget til gården og til gaden
"Uffes" står stadig i tørdok, og afventer en tandstang...
Mht. topic, så fik min fatter optimeret sin Golf V Plus 1.9 TDI hos Rittersport, hvor bilen inden optimering viste 112 hk og 268 nm - efter 136 hk og 332 nm.
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 4. jul 2014, 18:10
af Krog
@Uffe, jeg trækker hermed min lettere bemærkning retur.
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 4. jul 2014, 19:21
af Uffe
Krog skrev:@Uffe, jeg trækker hermed min lettere bemærkning retur.
Alt er tilgivet Krog
Jeg skal se den gamle tøs i tomgang en dag igen. Det vil være mig en særdeles dejlig oplevelse. Det var ikke rart at se den tage af sted med en fremmed mand på den autotrailer
Jeg trøster mig med at ICON er god ved den
(efter al sandsynlighed bedre end mig, hehe)
Re: Sv: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 4. jul 2014, 20:36
af Alln
Hejsa
Var et smut hos Landberg med Konens Caddy, anno -13. Ca 30.000km.
Original 72hk og ca 225 nm, efter tun ca. 142hk og ca 300nm. Af og til mister den pusten et par sekunder eller tre, når den har fået meget gas og man kører hurtigt (tolker det som Caddyens måde at sige: "jeg er ikke den slags bil, kør ordentligt" B-)
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1404501871820.jpg[/attachment][attachment=-1]uploadfromtaptalk1404501911201.jpg[/attachment][attachment=-1]uploadfromtaptalk1404501927751.jpg[/attachment]
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 5. jul 2014, 22:24
af Jonas Kristiansen
72 til 142 må dælme også kunne mærkes!
Re: Sv: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 6. jul 2014, 08:35
af Greden
Alln skrev:Hejsa
Var et smut hos Landberg med Konens Caddy, anno -13. Ca 30.000km.
Original 72hk og ca 225 nm, efter tun ca. 142hk og ca 300nm. Af og til mister den pusten et par sekunder eller tre, når den har fået meget gas og man kører hurtigt (tolker det som Caddyens måde at sige: "jeg er ikke den slags bil, kør ordentligt" B-)
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1404501871820.jpg[/attachment][attachment=-1]uploadfromtaptalk1404501911201.jpg[/attachment][attachment=-1]uploadfromtaptalk1404501927751.jpg[/attachment]
Der er ingen løsning på at den mister pusten ? - tænker lidt på om det kan være udstødningstemperaturen der bliver for høj eller der måske sker et drop i fuel pressure evt på returvejen som får bilen til at "holde" igen indtil at der igen er nok flow på
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 6. jul 2014, 19:47
af highline
min golf 6 1.4 tsi 122hk 200NM standard, 18000KM målt til 133 hk 217NM ved Palms har også prøvet måling på V-power det gav intet.
Har tidligere fået målt bla. skoda/seat/opel/fiat derovre og nogen lå lidt over og andre lidt under det de var opgivet til
Re: Sv: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 6. jul 2014, 20:51
af Alln
Greden skrev:Alln skrev:Hejsa
Var et smut hos Landberg med Konens Caddy, anno -13. Ca 30.000km.
Original 72hk og ca 225 nm, efter tun ca. 142hk og ca 300nm. Af og til mister den pusten et par sekunder eller tre, når den har fået meget gas og man kører hurtigt (tolker det som Caddyens måde at sige: "jeg er ikke den slags bil, kør ordentligt" B-)
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1404501871820.jpg[/attachment][attachment=-1]uploadfromtaptalk1404501911201.jpg[/attachment][attachment=-1]uploadfromtaptalk1404501927751.jpg[/attachment]
Der er ingen løsning på at den mister pusten ? - tænker lidt på om det kan være udstødningstemperaturen der bliver for høj eller der måske sker et drop i fuel pressure evt på returvejen som får bilen til at "holde" igen indtil at der igen er nok flow på
Tror nok det er noget med at partikelfilteret ikke kan holde til den høje temperatur, og der for lukker motoren kortvarig ned.
Jeg har på fornemmelsen at hk sviner en del, afhængig af "rensecyklus" på partikelfilteret..?
Så da min er målt til 72hk (og 142hk efter optimering) er det fordi filtret har trængt til rens, ellers havde den måske 5% flere hk..? Ved det ikke...
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 7. jul 2014, 10:31
af elgiganten
Golf 6 2.0 TDI cbab 140 hk
Std 146 hk og 346 nm
Tun 195 hk og 420 nm
Målt og lavet af ritter uden dpf
Kørt 215000 km uden fejl overhovedet
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 7. jul 2014, 21:12
af SBA
min altea fr tdi er rullet flere 3 gange ved natmekanikkeren. 1st gang helt std, 2/3 gang med 3'' flex back, nu har den fået 3'' ren hele veje og skal køres ind ved Landberg/Fredslund så må vi se hvad den kan
Fabrik:
170 HK/350 Nm
1st:
192 HK/389,7 Nm
ca 130 tkm
2nd:
186 HK/382,8 Nm
ca. 160 tkm
3rd:
184 HK/384,6 Nm
ca. 160 tkm
Re: Sv: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 7. jul 2014, 21:25
af SBA
Alln skrev:Greden skrev:Alln skrev:Hejsa
Var et smut hos Landberg med Konens Caddy, anno -13. Ca 30.000km.
Original 72hk og ca 225 nm, efter tun ca. 142hk og ca 300nm. Af og til mister den pusten et par sekunder eller tre, når den har fået meget gas og man kører hurtigt (tolker det som Caddyens måde at sige: "jeg er ikke den slags bil, kør ordentligt" B-)
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1404501871820.jpg[/attachment][attachment=-1]uploadfromtaptalk1404501911201.jpg[/attachment][attachment=-1]uploadfromtaptalk1404501927751.jpg[/attachment]
Der er ingen løsning på at den mister pusten ? - tænker lidt på om det kan være udstødningstemperaturen der bliver for høj eller der måske sker et drop i fuel pressure evt på returvejen som får bilen til at "holde" igen indtil at der igen er nok flow på
Tror nok det er noget med at partikelfilteret ikke kan holde til den høje temperatur, og der for lukker motoren kortvarig ned.
Jeg har på fornemmelsen at hk sviner en del, afhængig af "rensecyklus" på partikelfilteret..?
Så da min er målt til 72hk (og 142hk efter optimering) er det fordi filtret har trængt til rens, ellers havde den måske 5% flere hk..? Ved det ikke...
Jeg har aldrig oplevet min har lavet noget drop pga temp i dpf, på trods jeg har målt 840+ *c i filteret på motorvejen og har aldrig mærket noget, tror mere det er noget med brændstof tilførslen, eller også fordi indsugnings temperaturen er så høj.
Det med "rensecyklus" på dpf tror jeg heller ikke på efter min blev målt 2/3 gang, trode også det var problemet på min da den blev rullet anden gang og effekten var faldet, derfor kørte jeg en god tur og fik filteret brændt rent og så blev den rullet igen og effekt forskellen var ikke særlig stor, men det kan også være at jeg bare har været heldig...
Re: Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 7. jul 2014, 22:50
af jacob_matzen
min leon 1m topsport 1,9 tdi arl
er opgivet til 150 hk / 320 nm
blevet rullet uden bagpotte til 175 hk og 350 nm, blev rullet flere gange, også til mere end dette. blev rullet ved Fredslunds.
efter tuning fik den 209 hk og 445 nm, selvfølgelig landberg
Hvad yder din bil på rullefelt inden tuning?
: 9. jul 2014, 19:42
af MortenO
Superb Combi 1.8 tsi
Opgivet til 160 hk / 250 nm
Rullet til 181 hk / 259 nm helt standard (Vpower).
Rullet til 213 hk / 318 nm optimeret (Vpower).