Død turbo. Upgrade tid?
- ltdr
- Nyt medlem
- Indlæg: 478
- Tilmeldt: 6. dec 2008, 18:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Død turbo. Upgrade tid?
Hej gutter.
Så døde turboen i fruens Passat 3bg 1.9 tdi. Den har en AVF motor, og den er chippet ved Kim Ritter. Kører fantastisk.
Kan jeg sætte en stærkere/bedre turbo på? Evt. fra en 150 hk ARL eller lign? Ville det give mening?
På forhånd tak for svar.
Så døde turboen i fruens Passat 3bg 1.9 tdi. Den har en AVF motor, og den er chippet ved Kim Ritter. Kører fantastisk.
Kan jeg sætte en stærkere/bedre turbo på? Evt. fra en 150 hk ARL eller lign? Ville det give mening?
På forhånd tak for svar.
-
- Medlem
- Indlæg: 1412
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: mj auto/montage
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Død turbo. Upgrade tid?
150 hk passer ikke på den kan ikke være der for vangen...en 170 hk passer på men compressor udgangen skal laves om så den passer.men bilen skal jo chippes igen hvis du smider anden lader på...
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Død turbo. Upgrade tid?
Det er altid tid til upgrade når det gamle det ikke kan mere.
men det er værd at kigge om dine dyser er de "små" eller de eller de "store" i passaterne.
De små de rækker ikke til mere end 170hk mens de store er er fine til lige over 200hk.
170hk laderen er FIN FIN, god spool, holdbar, Ritter har vist kørt samme opsætning på hans 200hk og 400nm..
Alternativet er at du prøver at kigge på xman turbo'er
https://www.facebook.com/XMan-Turbos-264464090377661/
han kan bygge lidt at værd
men det er værd at kigge om dine dyser er de "små" eller de eller de "store" i passaterne.
De små de rækker ikke til mere end 170hk mens de store er er fine til lige over 200hk.
170hk laderen er FIN FIN, god spool, holdbar, Ritter har vist kørt samme opsætning på hans 200hk og 400nm..
Alternativet er at du prøver at kigge på xman turbo'er
https://www.facebook.com/XMan-Turbos-264464090377661/
han kan bygge lidt at værd
-
- Medlem
- Indlæg: 726
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: DynoTrim
- Geografisk sted: Hadsund
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Død turbo. Upgrade tid?
Du skal have en BV43 fra A4 PPD170hk modellen den er bolt on på din AVF motor.
Den er go for 1,7 bar all day long så ca 200hk Super fin, holdbar og kørbar mølle
Den er go for 1,7 bar all day long så ca 200hk Super fin, holdbar og kørbar mølle
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Død turbo. Upgrade tid?
Hvordan ser man om dyserne er de store eller små med vcds??
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
-
- Medlem
- Indlæg: 726
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: DynoTrim
- Geografisk sted: Hadsund
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Død turbo. Upgrade tid?
Det kan du ikke.. enten skal det ses i filen eller vha. resnummer på dem..wahlstrom skrev:Hvordan ser man om dyserne er de store eller små med vcds??
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Død turbo. Upgrade tid?
OkRittersport skrev:Det kan du ikke.. enten skal det ses i filen eller vha. resnummer på dem..wahlstrom skrev:Hvordan ser man om dyserne er de store eller små med vcds??
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Død turbo. Upgrade tid?
LJ hedder styringen i endenRittersport skrev:Det kan du ikke.. enten skal det ses i filen eller vha. resnummer på dem..wahlstrom skrev:Hvordan ser man om dyserne er de store eller små med vcds??
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Død turbo. Upgrade tid?
Vækker lige tråden her..
Hvor meget flower OEM IC til?
Det er mere om den skal skiftes til større?
Ved der er kit derude der passer, men findes der IC fra andre modeller der kan tilpasses sådan en B6’er?
Og BV43.. Er den så skrøbelig?
Eller skal man ofre lidt mere og købe en Garrett gen Xman??
Har ARL dyser på købslisten
Hvor meget flower OEM IC til?
Det er mere om den skal skiftes til større?
Ved der er kit derude der passer, men findes der IC fra andre modeller der kan tilpasses sådan en B6’er?
Og BV43.. Er den så skrøbelig?
Eller skal man ofre lidt mere og købe en Garrett gen Xman??
Har ARL dyser på købslisten
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Død turbo. Upgrade tid?
Hvordan med det vnt arm stop der mangler på BV43
Skal det svejses på eller udelader man det?
Skal det svejses på eller udelader man det?
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Død turbo. Upgrade tid?
Ah kom nu??
Er det forum blevet til kun at omhandle energidrikke og babyer
Er det forum blevet til kun at omhandle energidrikke og babyer
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2164
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 619 times
- Been thanked: 463 times
Re: Død turbo. Upgrade tid?
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Død turbo. Upgrade tid?
Tro mig, har været nettet rundt..
Der står ingen steder om den viste turbo er ok eller død, og der står intet om stoppet til VNT armen skal på, eller den kan undværes
Der står ingen steder om den viste turbo er ok eller død, og der står intet om stoppet til VNT armen skal på, eller den kan undværes
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Død turbo. Upgrade tid?
Vil ARL dyser gøre nogen skade at blive monteret uden ecu ved det?
Så vil jeg montere dem sammen med ny knast og løftere
Så vil jeg montere dem sammen med ny knast og løftere
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Død turbo. Upgrade tid?
Hvad skal man vælge:
En renoveret BV43 der afmonteret en AVF kørt 6.000km
Eller en Xman turbo
https://www.facebook.com/26446409037766 ... 483494682/
En renoveret BV43 der afmonteret en AVF kørt 6.000km
Eller en Xman turbo
https://www.facebook.com/26446409037766 ... 483494682/
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Død turbo. Upgrade tid?
Det bliver nok den 6.000km BV43
Skal høre vedrørende intercooler..
Kan den køle luften nok til daglig brug, eller vil man kunne hive yderligere ud med en frontmonteret?
Ved Rittersport lavede små 200/400 med standard IC.
Setuppet bliver BV43 og ARL dyser
Skal høre vedrørende intercooler..
Kan den køle luften nok til daglig brug, eller vil man kunne hive yderligere ud med en frontmonteret?
Ved Rittersport lavede små 200/400 med standard IC.
Setuppet bliver BV43 og ARL dyser
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015