Toppakning på Audi A4 Avant 2.0 TDI 170HK fra 2011

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
sulletulle
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brøndby
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Toppakning på Audi A4 Avant 2.0 TDI 170HK fra 2011

Indlæg af sulletulle » 26. jul 2020, 07:30

Hej

Jeg har denne bil og den har fået opgraderet turboen af Turbodk og kørt ind hos RH Motorsport.
Nu er der begyndt at komme hvis røg ud af udstødning som kunne indikere at der er gået en toppakning.
Er der nogen der har prøvet det før ?
Jeg troede ellers at diesel biler havde en utrolig holdbar toppakning og at de næsten ikke kunne gå i stykker !
Kan det evt være andet end toppakningen, hvis det ikker er den der er røget ?
Den har standard 170HK og nu har den fået 235HK....

Kan man evt før en forstærket toppakning til denne bil ?

Hvis toppakningen er gået og der kommer vand ind i forbrændingen, kan det så skade motoren eller turboen ?
Jeg ved godt at olie og vand ikke er en god kombination men er det ved længere brug eller kan det skade lige med det samme ?

Mvh Sune

karsten_horn
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. feb 2011, 08:16
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Toppakning på Audi A4 Avant 2.0 TDI 170HK fra 2011

Indlæg af karsten_horn » 26. jul 2020, 09:08

Hvid røg kan også være olie der lækker ud i den varme side af turbo - Hvordan opfører din ekspansionsbeholder sig, bliver den fyldt op og kølervæske ud af overløb? Når en diesel motor smider toppakning vil der typisk komme vildt meget overtryk i kølesystem grundet det meget høje forbrændingstryk. Kort sat så plejer man ikke at være i tvivl når der går en toppakning på en diesel.

/Karsten

sulletulle
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brøndby
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Toppakning på Audi A4 Avant 2.0 TDI 170HK fra 2011

Indlæg af sulletulle » 26. jul 2020, 18:03

Ekspansionsbeholder opføre sig helt normalt, der kommer ikke noget væske derfra, den kommer ikke over max mærket, og ved kørsel ved varm motor sænker væsketilstanden sig, og hvis man løsner lågen kommer væsketilstanden tilbage til max, men mindre noget at det er forsvundet....
Det er meget sjælden at en diesel toppakning brister på disse motor, har jeg fået at vide....
Har kigget på indersiden af oliedækslet og kan ikke se vandperler eller grålig snask som skulle indikere vand i olien...

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"