1.5 TSI ACT chiptuning

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af _Jensen » 12. aug 2019, 22:47

Jeg syntes det lyder vildt hvis det passer ?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Rdaldlk » 14. aug 2019, 06:20

BSR har kun frigivet 150 HK versionen. Den har givet 181 HK og 305 NM. Det lyder rimeligt. BSR har ikke en 130 version, så det må være Scantune, at de tal kommer fra.
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Charlimike » 14. aug 2019, 07:52

Som jeg læste det ifm frigivelsen af protokollerne er 130 og 150 version ens. De får ca. Samme effekt som 1.4 tsi 150.
These users thanked the author Charlimike for the post:
GranTurismo
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af GranTurismo » 14. aug 2019, 12:13

Rdaldlk skrev:
14. aug 2019, 06:20
BSR har kun frigivet 150 HK versionen. Den har givet 181 HK og 305 NM. Det lyder rimeligt. BSR har ikke en 130 version, så det må være Scantune, at de tal kommer fra.
Måske. Scantune har dog ikke nogen af dem på hjemmesiden endnu.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Charlimike » 14. aug 2019, 15:53

Bruger næsten altid br-performance som opslagsværk. De har en blæret side.
27B91B63-0F6B-492C-8AF7-B294D7D5BDE3.png
27B91B63-0F6B-492C-8AF7-B294D7D5BDE3.png (278.65 KiB) Vist 12008 gange
EDC547DE-51AD-4D96-AD3A-C9153CA75100.png
EDC547DE-51AD-4D96-AD3A-C9153CA75100.png (279.98 KiB) Vist 12008 gange
These users thanked the author Charlimike for the post (total 2):
GranTurismoStorm71
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Storm71
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. feb 2019, 12:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Storm71 » 14. aug 2019, 16:19

Rdaldlk skrev:
14. aug 2019, 06:20
BSR har kun frigivet 150 HK versionen. Den har givet 181 HK og 305 NM. Det lyder rimeligt. BSR har ikke en 130 version, så det må være Scantune, at de tal kommer fra.
Har snakket med BSR og de siger at 130 hk får det samme som 150 hk :-)

soren b
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 22. feb 2011, 20:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 50 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af soren b » 21. sep 2019, 06:36

Både Landberg og Scantune har nu kunnet lave 1,5 tsi i en månedstid selv om de ikke er kommet på deres officielle liste endnu, de ligger begge steder på ca 175-180hk og 320nm.
Vedhæftede filer
0EADE40B-71B6-461B-A696-28A453910717.png
0EADE40B-71B6-461B-A696-28A453910717.png (229.09 KiB) Vist 10931 gange
3C69F311-12D9-4EFD-B875-52624D9DB349.png
3C69F311-12D9-4EFD-B875-52624D9DB349.png (157.57 KiB) Vist 10931 gange

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af larsfv » 23. sep 2019, 17:31

Det var ikke meget ekstra man får ud af det, men hvad med DSG holder den til 320NM eller får den også ny software..


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Charlimike » 23. sep 2019, 18:53

Det er faktisk samme effekt som 1.4 tsi 150.
Møllen er ikke alt for stor, men ikke værre end den fra G6 1.4 tsi 122, den er lånt fra en hårtører.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

HMHS
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. nov 2019, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af HMHS » 12. nov 2019, 05:56

Er turboen støre på 1.4 150 hk end på 1.5 150 hk.
Hvad er det som gør hvad man kan Tune en bil til kan se at stege3 tuning kan gi en 1.4 150 hk 209 hk og en 1.5 kun kan få 191 .
Er det samme gearkasse der er i dem ps ved dsg .
Håber på lidt gode svar da jeg er lidt forvirret .

soren b
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 22. feb 2011, 20:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 50 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af soren b » 12. nov 2019, 10:25

Min 1,5 er optimeret til 203,2hk og 298NM på standard turbo

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af _Jensen » 12. nov 2019, 10:36

Hvem har tunet den?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af larsfv » 12. nov 2019, 10:48

Og er den med dsg???


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Charlimike » 12. nov 2019, 11:34

soren b skrev:
12. nov 2019, 10:25
Min 1,5 er optimeret til 203,2hk og 298NM på standard turbo
Kunne jeg godt tænke mig at se en kurve på
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

soren b
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 22. feb 2011, 20:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 50 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af soren b » 12. nov 2019, 11:35

Den er lavet af Scantune.... min tidligere 1,9TDI fik jeg lavet ved Landberg og den var jeg også super tilfreds med, men nu fik jeg lige et godt tilbud hos Scantune gennem en kammerat

Den er med DSG og er med vilje begrænset til ca 300NM for ikke at stresse gearkassen unødigt

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Charlimike » 12. nov 2019, 11:37

HMHS skrev:
12. nov 2019, 05:56
Er turboen støre på 1.4 150 hk end på 1.5 150 hk.
Hvad er det som gør hvad man kan Tune en bil til kan se at stege3 tuning kan gi en 1.4 150 hk 209 hk og en 1.5 kun kan få 191 .
Er det samme gearkasse der er i dem ps ved dsg .
Håber på lidt gode svar da jeg er lidt forvirret .
En 1.4 tsi 150 får på ingen måde 210hk, men de gamle twincharger 140,150, 180 gør.

191 på en 1.5 tsi er nok også lidt optimistisk, men nu taler vi også stage3 så det siger alt.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Charlimike » 12. nov 2019, 11:45

soren b skrev:
12. nov 2019, 11:35
Den er lavet af Scantune.... min tidligere 1,9TDI fik jeg lavet ved Landberg og den var jeg også super tilfreds med, men nu fik jeg lige et godt tilbud hos Scantune gennem en kammerat

Den er med DSG og er med vilje begrænset til ca 300NM for ikke at stresse gearkassen unødigt
Scantune måler ofte noget højere på eget felt, end når den måles andet sted.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

HMHS
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. nov 2019, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af HMHS » 12. nov 2019, 17:22

Charlimike skrev:
12. nov 2019, 11:45
soren b skrev:
12. nov 2019, 11:35
Den er lavet af Scantune.... min tidligere 1,9TDI fik jeg lavet ved Landberg og den var jeg også super tilfreds med, men nu fik jeg lige et godt tilbud hos Scantune gennem en kammerat

Den er med DSG og er med vilje begrænset til ca 300NM for ikke at stresse gearkassen unødigt
Scantune måler ofte noget højere på eget felt, end når den måles andet sted.
Så det er nm der ikke skal for højt op men hk kan være lige så mange af uden det går ud over gearkasse

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Charlimike » 13. nov 2019, 08:30

Ja moment er det som dræber dem. Moment forløbet tilpasses så det ikke belaster unødigt.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Dunn
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 12. dec 2019, 18:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Dunn » 12. dec 2019, 19:41

Hej allesammen!

En kort startfortælling:
Jeg er helt ny på dette forum og helt ny i tuning-verdenen. Jeg har købt en ibiza fr 1.5 tsi, som jeg skulle vente 6måneder på at få leveret. Jeg holder rigtig meget af den, selvom jeg vil give folk ret i at den har en tendens til at hoppe lidt i 1. gear, specielt ved kold motor. Men det betyder ærlig talt ikke særlig meget i helhedsindtrykket. Det er en fantastisk bil IMO :)

Mine spørgsmål til jer alle er:
1. Hvor meget vil I anbefale at jeg får tunet min bil? (HK/NM) Jeg kan se at flere værksteder tilbyder 175hk/310nm.
2. Hvem vil I anbefale, jeg får til at gøre det? Stage3/bsr-tuning/scantune eller nogle amdre? Om det koster 2500kr eller 5000kr er ikke så vigtigt. Jeg er mere interesseret i kvalitet, sikkerhed og ærlighed.
3. Skal jeg vente til min fabriksgaranti udløber? Eller kan det være smart at gøre det i garanti-perioden (så eventuelle skader kan blive udbedret via garantien)
4. Skal en tunet bil have særlige service-aftaler? Eller er standard service tilstrækkeligt?

Jeg vil sætte stor pris på alle svar. Også selvom I ikke svarer på alle mine spørgsmål, eksempel vis kun et af dem.

Vh Tobias

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Charlimike » 12. dec 2019, 20:14

Vælg en af de kendte, gå dog uden om stage3, og wd eller nogle af deres forhandlere.
These users thanked the author Charlimike for the post (total 2):
Peter NSoner
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af GranTurismo » 12. dec 2019, 23:02

Dunn skrev:
12. dec 2019, 19:41
Hej allesammen!

En kort startfortælling:
Jeg er helt ny på dette forum og helt ny i tuning-verdenen. Jeg har købt en ibiza fr 1.5 tsi, som jeg skulle vente 6måneder på at få leveret. Jeg holder rigtig meget af den, selvom jeg vil give folk ret i at den har en tendens til at hoppe lidt i 1. gear, specielt ved kold motor. Men det betyder ærlig talt ikke særlig meget i helhedsindtrykket. Det er en fantastisk bil IMO :)

Mine spørgsmål til jer alle er:
1. Hvor meget vil I anbefale at jeg får tunet min bil? (HK/NM) Jeg kan se at flere værksteder tilbyder 175hk/310nm.
2. Hvem vil I anbefale, jeg får til at gøre det? Stage3/bsr-tuning/scantune eller nogle amdre? Om det koster 2500kr eller 5000kr er ikke så vigtigt. Jeg er mere interesseret i kvalitet, sikkerhed og ærlighed.
3. Skal jeg vente til min fabriksgaranti udløber? Eller kan det være smart at gøre det i garanti-perioden (så eventuelle skader kan blive udbedret via garantien)
4. Skal en tunet bil have særlige service-aftaler? Eller er standard service tilstrækkeligt?

Jeg vil sætte stor pris på alle svar. Også selvom I ikke svarer på alle mine spørgsmål, eksempel vis kun et af dem.

Vh Tobias
1. Du har ikke rigtig muligheden for at vælge, hvor meget den får. Typisk er der nogle standardinformationer som "bare" bliver flettet ind i motorstyringen. Bilerne får så typisk omkring det de lover. Det kan variere lidt fra motor til motor. Der kan dog være nogle steder som giver valget mellem en "øko chipning" og "power". Jeg tror ikke der er den store forskel i holdbarhed på de to. Kørestilen er imo mere afgørende for holdbarheden.
Det er først ved en decideret custom software at man kan bede om mere eller mindre power og moment. Og en custom løsning er meget dyrere end en "standard" Stage 1 fil.

2. BSR, Revo, APR, Landberg og Scantune hører man typisk positivt om. F.eks. Scantune drosler normalt lidt i starten af momentkurven for at skåne koblingen, medmindre man beder om andet.

3. Din garanti bortfalder hvis værkstedet opdager det, så det må være op til din egen vurdering.

4. Hvis du kører din motor hårdt ofte, så er det anbefalelsesværdigt med hyppigere olieskift - uanset om bilen er tunet eller ej.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Charlimike » 13. dec 2019, 05:19

GranTurismo skrev:
12. dec 2019, 23:02
Dunn skrev:
12. dec 2019, 19:41
Hej allesammen!

En kort startfortælling:
Jeg er helt ny på dette forum og helt ny i tuning-verdenen. Jeg har købt en ibiza fr 1.5 tsi, som jeg skulle vente 6måneder på at få leveret. Jeg holder rigtig meget af den, selvom jeg vil give folk ret i at den har en tendens til at hoppe lidt i 1. gear, specielt ved kold motor. Men det betyder ærlig talt ikke særlig meget i helhedsindtrykket. Det er en fantastisk bil IMO :)

Mine spørgsmål til jer alle er:
1. Hvor meget vil I anbefale at jeg får tunet min bil? (HK/NM) Jeg kan se at flere værksteder tilbyder 175hk/310nm.
2. Hvem vil I anbefale, jeg får til at gøre det? Stage3/bsr-tuning/scantune eller nogle amdre? Om det koster 2500kr eller 5000kr er ikke så vigtigt. Jeg er mere interesseret i kvalitet, sikkerhed og ærlighed.
3. Skal jeg vente til min fabriksgaranti udløber? Eller kan det være smart at gøre det i garanti-perioden (så eventuelle skader kan blive udbedret via garantien)
4. Skal en tunet bil have særlige service-aftaler? Eller er standard service tilstrækkeligt?

Jeg vil sætte stor pris på alle svar. Også selvom I ikke svarer på alle mine spørgsmål, eksempel vis kun et af dem.

Vh Tobias
1. Du har ikke rigtig muligheden for at vælge, hvor meget den får. Typisk er der nogle standardinformationer som "bare" bliver flettet ind i motorstyringen. Bilerne får så typisk omkring det de lover. Det kan variere lidt fra motor til motor. Der kan dog være nogle steder som giver valget mellem en "øko chipning" og "power". Jeg tror ikke der er den store forskel i holdbarhed på de to. Kørestilen er imo mere afgørende for holdbarheden.
Det er først ved en decideret custom software at man kan bede om mere eller mindre power og moment. Og en custom løsning er meget dyrere end en "standard" Stage 1 fil.

2. BSR, Revo, APR, Landberg og Scantune hører man typisk positivt om. F.eks. Scantune drosler normalt lidt i starten af momentkurven for at skåne koblingen, medmindre man beder om andet.

3. Din garanti bortfalder hvis værkstedet opdager det, så det må være op til din egen vurdering.

4. Hvis du kører din motor hårdt ofte, så er det anbefalelsesværdigt med hyppigere olieskift - uanset om bilen er tunet eller ej.
Det du kalder custom er det jeg kalder normal tuning hos min tuner. Der er mange ting som sætter begrænsningen, fx. udstødningstemperatur. De mindre kloge fusker med bilen sikkerheds funktioner, dels pga manglende evner til at få max effekt og acceptable temperaturer, og dels fordi de ikke ved bedre.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af GranTurismo » 13. dec 2019, 13:44

Charlimike skrev:
13. dec 2019, 05:19
Det du kalder custom er det jeg kalder normal tuning hos min tuner. Der er mange ting som sætter begrænsningen, fx. udstødningstemperatur. De mindre kloge fusker med bilen sikkerheds funktioner, dels pga manglende evner til at få max effekt og acceptable temperaturer, og dels fordi de ikke ved bedre.
Det jeg kalder custom bruges oftest i forbindelse med et specielt setup som afviger fra standardmotoren. Det kan f.eks. være en upgraderet turbo (hybrid). I sådanne tilfælde kan man ikke bare bruge de samme værdier for timing, indsprøjtning, ladetryk m.m.m. som man har i en Stage 1 fil.

Jeg vil påstå at alle Stage 1 filer laves med copy-paste i et eller andet omfang. Da motorstyringen er tilpasset den enkelte bil er det selvfølgelig ikke hele filen som bare er copy-pasted, men der genbruges dele fra en masterfil. Og det er da også ganske fornuftigt, for standardmotorer afviger stort set ikke fra hinanden, så det ville være hul i hovedet at skulle sætte samtlige værdier fra bunden af i hele omdrejningsområdet. Det ville også tage mange timer og indebære mange rulninger eller indkøring på vej. I nogle tilfælde kan der ske en smule tilpasning, hvis en rulning viser at momentforløbet ikke er helt som tilsigtet. Men Stage1-filerne er så standardiserede at man selv kan købe et device og indlæse filen herfra (f.eks. ligesom Landbergs U-tune).

Jeg ved godt at der er flere som påstår at deres filer ikke er copy-pasted, men det tillader jeg mig at være skeptisk overfor. Jeg fik et tilbud på en custom fil som lød på 25.000,- og det er jo lidt et andet prisleje end en Stage 1 fil som vel typisk koster 2-4.000,-
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Charlimike » 14. dec 2019, 16:51

Nu er jeg selv en af dem som har kørt data ind, og er på 5 fil med min. Alt er lavet fra bunden i min.
Når man nu ikke har en assistent må man bruge fruen.
F46ECB75-6FC8-4F71-8C69-F1D7768C1DF9.jpeg
F46ECB75-6FC8-4F71-8C69-F1D7768C1DF9.jpeg (200.59 KiB) Vist 6793 gange
These users thanked the author Charlimike for the post:
GranTurismo
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Peter N
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 10. jun 2017, 07:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 51 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Peter N » 29. dec 2019, 06:12

Som andre i tråden også skriver, så gå efter en af de anerkendte tunere. Så er du sikker på at max værdier ikke bliver overskredet (medmindre du beder dem om det) og yderligere slidtage, kun er på et minimalt niveau.
Tal er taknemmlige og kan til tider virke tillokkende.
Eks ville en del måske vælge en tuner der “lover” 200 hk fremfor en der garanterer 175-180 hk. Men antallet af HK er bare ikke altid nok. Mere hvordan de bliver leveret og at motoren har en jævn gang, den ikke forurener udnødvendigt osv osv.
Har desværre set en del motorer fra en før omtalt tuner, der har givet den kniven og givet den max hk. Med ødelagte motorer/turboer til følge..
Personligt kan jeg godt lide Thomas’s (Landberg) koncept med Utune enheden.
På den måde kan du have flere filer liggende og inkl din org fil. På den måde kan du altid skifte frem og tilbage imellem filer/programmer.
Og Landberg er heller ikke kendt for at ødelægge hardware, grundet den skal have “en over nakken” mentalitet.
Kører selv med Landberg i nuværende bil og havde det også i den forrige.
Aldrig haft et eneste issue med det.
Så for lige at runde den af, så kan en 175-180 hk fil, sagtens køre en del bedre, end f.eks en 200 hk fil på den motor.
Ville personligt aldrig gå efter en der lover max effekt og udelukkende slår på det.
Vil hellere satse på en der lover en effekforbedring og at det hele stadigt kører safe👍🏼
These users thanked the author Peter N for the post:
HansH
Vh Peter
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017

Dunn
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 12. dec 2019, 18:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Dunn » 21. jan 2020, 15:20

Peter N skrev:
29. dec 2019, 06:12
Personligt kan jeg godt lide Thomas’s (Landberg) koncept med Utune enheden.
På den måde kan du have flere filer liggende og inkl din org fil. På den måde kan du altid skifte frem og tilbage imellem filer/programmer.
Hej Peter!
Tak for dit fine svar! Hvordan fungerer det (Quote)? Bliver det lagt ind som en app i infotainment-systemet? Eller hvordan skifter du frem og tilbage mellem dem?

havsgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. aug 2013, 14:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af havsgaard » 21. jan 2020, 18:25

Lige for at nævne det, så understøtter utune, mig bekendt, ikke de nye protokoller på bl.a. 1.5 tsi. Så der skal du stadig forbi dine tuner og have den gamle fil lagt i.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Charlimike » 21. jan 2020, 19:12

1.5 tsi skal stadig laves i bench. 2.0 tsi 190-200 af de nye kan ny laves via obd hvis de unlockes via bench. Utune ikke understøttet.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: 1.5 TSI ACT chiptuning

Indlæg af Watcher » 21. jan 2020, 20:39

havsgaard skrev:Lige for at nævne det, så understøtter utune, mig bekendt, ikke de nye protokoller på bl.a. 1.5 tsi. Så der skal du stadig forbi dine tuner og have den gamle fil lagt i.

1.5 kan også obd unlockes nu i bench. Men de risky at skrive via obd så nemmere bare at bench begge vejeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
Charlimike
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"