AGU motor tuning
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 6. jan 2020, 19:10
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
AGU motor tuning
Hej, jeg har en a3 1.8t AGU (abt tunet)
Lige pt. Laver den 180hk med abt tuning
Har lige monteret 3” downpipe plus der sidder bsr udstødning på
Jeg ville gerne op at lave omkring 250hk
Min tanke var i en opsætning der lyder noget allá dette:
K04-001 turbo
FMIC
4bars benzintryksregulator
Er der andet jeg skulle evt. skulle bruge? Og hvor ville i forslå jeg skulle bestille dele fra? Er lidt ny til tuning så ved ikke helt hvor jeg skal finde alle de dejlige dele:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lige pt. Laver den 180hk med abt tuning
Har lige monteret 3” downpipe plus der sidder bsr udstødning på
Jeg ville gerne op at lave omkring 250hk
Min tanke var i en opsætning der lyder noget allá dette:
K04-001 turbo
FMIC
4bars benzintryksregulator
Er der andet jeg skulle evt. skulle bruge? Og hvor ville i forslå jeg skulle bestille dele fra? Er lidt ny til tuning så ved ikke helt hvor jeg skal finde alle de dejlige dele:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13249
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4543 times
Re: AGU motor
Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster!
Venligst ret overskriften så den indeholder stikord om spørgsmålet i tråden. Tak.
Venligst ret overskriften så den indeholder stikord om spørgsmålet i tråden. Tak.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: AGU motor tuning
Større dyser - og så passer standardindsugningen vist heller ikke direkte på en K04-001.
Det bliver svært at finde nogen, der kan køre sådan en gammel svend ind. RH motorsport er et godt bud, men jeg er ikke sikker på, så mange andre i landet vil påtage sig den opgave.
Du render sikkert også hurtigt ind i, at koblingen bliver træt.
Det bliver svært at finde nogen, der kan køre sådan en gammel svend ind. RH motorsport er et godt bud, men jeg er ikke sikker på, så mange andre i landet vil påtage sig den opgave.
Du render sikkert også hurtigt ind i, at koblingen bliver træt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 6. jan 2020, 19:10
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: AGU motor tuning
Snakker med den lokale tuner, han kan godt “chippe” den, med hans udstyr, det tager bare længere tid da det ikke er almindelig obd chipning:)
Hvilke manifold skal jeg have fat i? Og har nogle goder steder jeg kan få fat i gode dele til fornuftige priser:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvilke manifold skal jeg have fat i? Og har nogle goder steder jeg kan få fat i gode dele til fornuftige priser:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
- MathiasFB
- Medlem
- Indlæg: 1036
- Tilmeldt: 29. jun 2011, 13:37
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: AGU motor tuning
Ingen ny manifold.
4 bar er ikke nødvendigt.
RH er den rette til opgaven. De kan også lidt tricks med 3 bar og en “klemme”.
Med mindre den har kørt langt holder koblingen normalt fint.
Regn med ca. 235 HK og 325 NM. Så trækker den fra en R32 af samme årgang.
4 bar er ikke nødvendigt.
RH er den rette til opgaven. De kan også lidt tricks med 3 bar og en “klemme”.
Med mindre den har kørt langt holder koblingen normalt fint.
Regn med ca. 235 HK og 325 NM. Så trækker den fra en R32 af samme årgang.
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
- kws
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2880
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 69 times
Re: AGU motor tuning
De klemmer den lidt, så den giver højere tryk. Den skal køres ind på rullefelt, hvis du vil have noget der virker. Og René og Henrik er de helt rigtige til det. (RH Motorsport)
250 hk tror jeg ikke er realistisk. Der er iøvrigt masser af dele tilsalg til de 1.8T. AGU er den rigtige motor af dem. Jeg havde smidt en GT2860RS på og satset på 300 hk. Det koster ikke meget mere når du er igang.
250 hk tror jeg ikke er realistisk. Der er iøvrigt masser af dele tilsalg til de 1.8T. AGU er den rigtige motor af dem. Jeg havde smidt en GT2860RS på og satset på 300 hk. Det koster ikke meget mere når du er igang.
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 -
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
- MathiasFB
- Medlem
- Indlæg: 1036
- Tilmeldt: 29. jun 2011, 13:37
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: AGU motor tuning
Ved 300 HK så er man helt sikkert ude i ny kobling, og indmaden i motoren er væsentlig mere presset. Samtidigt passer forrør osv. ikke.
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 6. jan 2020, 19:10
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: AGU motor tuning
Jeg ved da at agu motoren er den mest holdbare 1.8t som snildt kan holde til 400-500hk og hvorfor skulle forrør ikke passe på? Min 3” downpipe passer da fint, og ville også snildt passe sammen med en k04MathiasFB skrev:Ved 300 HK så er man helt sikkert ude i ny kobling, og indmaden i motoren er væsentlig mere presset. Samtidigt passer forrør osv. ikke.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- MathiasFB
- Medlem
- Indlæg: 1036
- Tilmeldt: 29. jun 2011, 13:37
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: AGU motor tuning
Den holder ikke til 4-500 HK på standard indmad.
Jeg var ikke klar over at GT2860RS passede fuldstændig plug and play på.
Jeg var ikke klar over at GT2860RS passede fuldstændig plug and play på.
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
- kws
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2880
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 69 times
Re: AGU motor tuning
Der skal ny udstødningsmanifold på med en GT2860RS lader på.
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 -
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
- MathiasFB
- Medlem
- Indlæg: 1036
- Tilmeldt: 29. jun 2011, 13:37
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: AGU motor tuning
Det mente jeg også nok.
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: AGU motor tuning
Standarddyser kommer aldrig til at række til 250hk. De er allerede på 85+% DC ved omkring 200hk med standardregulator, når der ikke bruges cowboytricks. Hvis målet er 250hk, så skal de altså skiftes. Under alle omstændigheder er det aldrig fornuftigt at køre lige til grænsen. Så er der ikke noget "headroom", hvis noget går galt.
Med indsugning mener jeg ikke hele manifolden. Den er fin. Det er mere rørføring til luftfilter, MAF osv. der ikke passer direkte fra en K03 -> K04. Der findes vist opgraderinger i silikone, som kan klemmes på en K04, så det er nogenlunde plug and pray.
En anden ting er, at luftmassemåleren i "standardhuset" maxer ud ved omkring 230-240hk (187g/s). For at løse det, kan der skiftes til et større fra fx en VR6, hvilket selvfølgelig kræver at styringen tilpasses herefter.
Så som du kan se, er det noget billigere at opnå 220-230hk end 250. Du kan evt. kontakte RH og spørge, hvad de synes der er mest optimalt for sådan et setup. Det har de jo mere end 20 års erfaring med efterhånden.
Med indsugning mener jeg ikke hele manifolden. Den er fin. Det er mere rørføring til luftfilter, MAF osv. der ikke passer direkte fra en K03 -> K04. Der findes vist opgraderinger i silikone, som kan klemmes på en K04, så det er nogenlunde plug and pray.
En anden ting er, at luftmassemåleren i "standardhuset" maxer ud ved omkring 230-240hk (187g/s). For at løse det, kan der skiftes til et større fra fx en VR6, hvilket selvfølgelig kræver at styringen tilpasses herefter.
Så som du kan se, er det noget billigere at opnå 220-230hk end 250. Du kan evt. kontakte RH og spørge, hvad de synes der er mest optimalt for sådan et setup. Det har de jo mere end 20 års erfaring med efterhånden.
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: AGU motor tuning
drop 4 bar regulator og køb de rigtige dyser i stedet.. hvis du køber nogle 450 ml bosch ev14 så der stadig hovedrum til 300 hk på 3 bar. og de kan sagtens køre meget lavere antal hk. at hæve benzin trykket er bare en ghetto løsning
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"