Hvor fra ved du at min bil er målt i 4. gear? og en accelerationstid på max. 10 sek?Charlimike skrev: ↑28. feb 2020, 09:59Jeg ser 3 fejl i det forløb som giver anledning til i undren.
Bilen er målt i 4. gear altså noget over udveksling 3.0, sikkert 4.0.
Accelrationstid på max 10 sek, det er useriøst.
rullefelt præcision og målemetode
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Eh jo, Racetech i Ringsted er Landberg forhandler og har felt, kan faktisk ikke huske om streetpoint har fået.MBM1000 skrev: ↑28. feb 2020, 10:06Som udgangspunkt ville BN ikke sælge mig en tunig.. Det var slet ikke på tale.
At de evt. skulle "fuske" med målingen ville da være dybt beklageligt og uprofessionelt.
Altså jeg synes aldrig rigtigt den Landberg tuning har givet mig noget særligt.. Måske kun lidt placebo..
Også derfor jeg vælgte at få den på rullefelt for at se effekten dokumenteret.
Og nu når jeg har lagt org. filen tilbage synes jeg da bestemt ikke der er nogen forskel.
Desværre har Landberg ikke noget rullefelt på sjælland endnu... Der skulle komme et i Holbæk senere.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Fra din tunerMBM1000 skrev: ↑28. feb 2020, 10:19Hvor fra ved du at min bil er målt i 4. gear? og en accelerationstid på max. 10 sek?Charlimike skrev: ↑28. feb 2020, 09:59Jeg ser 3 fejl i det forløb som giver anledning til i undren.
Bilen er målt i 4. gear altså noget over udveksling 3.0, sikkert 4.0.
Accelrationstid på max 10 sek, det er useriøst.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
nå ok.. fint med netværk...Charlimike skrev: ↑28. feb 2020, 10:21Fra din tunerMBM1000 skrev: ↑28. feb 2020, 10:19Hvor fra ved du at min bil er målt i 4. gear? og en accelerationstid på max. 10 sek?Charlimike skrev: ↑28. feb 2020, 09:59Jeg ser 3 fejl i det forløb som giver anledning til i undren.
Bilen er målt i 4. gear altså noget over udveksling 3.0, sikkert 4.0.
Accelrationstid på max 10 sek, det er useriøst.
tjaa håber da bare jeg finder hoved og hale i det og bliver tilfreds inden jeg smider for mange penge efter rullefelt og tuninger
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5576
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Jeg mener Landberg drosler dem til ca. 300 Nm med DSG og han "lover" 170 Hk.MBM1000 skrev: ↑28. feb 2020, 10:17Men dette er Landberg vel opmærksom på?GranTurismo skrev: ↑27. feb 2020, 20:52Uanset må du kunne mærke det ekstra moment, selvom jeg også ville være lidt skuffet over effekten.
Jeg fik 40 ekstra Hk på min 1,4 TSI ACT.
De får typisk 310-340 Nm, så jeg vil på det kraftigste anbefale en DSG-optimering også. Ellers ville jeg være nervøs for at koblingerne hurtigt blev slidt op.
TVS anbefaler maksimalt 280 Nm med det originale koblingstryk.
Dvs han laver vel en fil der burde hedde 180HK og så kun 280Nm?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Nicklas123456
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2181
- Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 187 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Rullefeltet er ved at blive lagt i jorden as we speakCharlimike skrev: ↑28. feb 2020, 10:21Eh jo, Racetech i Ringsted er Landberg forhandler og har felt, kan faktisk ikke huske om streetpoint har fået.MBM1000 skrev: ↑28. feb 2020, 10:06Som udgangspunkt ville BN ikke sælge mig en tunig.. Det var slet ikke på tale.
At de evt. skulle "fuske" med målingen ville da være dybt beklageligt og uprofessionelt.
Altså jeg synes aldrig rigtigt den Landberg tuning har givet mig noget særligt.. Måske kun lidt placebo..
Også derfor jeg vælgte at få den på rullefelt for at se effekten dokumenteret.
Og nu når jeg har lagt org. filen tilbage synes jeg da bestemt ikke der er nogen forskel.
Desværre har Landberg ikke noget rullefelt på sjælland endnu... Der skulle komme et i Holbæk senere.
Senest rettet af Nicklas123456 28. feb 2020, 17:37, rettet i alt 1 gang.
Fordi livet er for kort til andet end VAG
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
- majbom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2795
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Midtfyn
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 152 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Røv? Hvor?Nicklas123456 skrev: Rullefeltet er ved at blive lagt i jorden ass we speak
//morten
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
holbæk skulle være klar om 3 uger.
tager derned og får testet tuningen igennem
tager derned og får testet tuningen igennem
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
- Nicklas123456
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2181
- Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 187 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Det ikke sådan når ens telefon er vant til at skrive ASS
Fordi livet er for kort til andet end VAG
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Læg mærke til at der står "WHP" på den måling. Det er altså en måling af ydelsen på hjulene og ikke på svinghjulet, som de andre tal i denne tråd.MBM1000 skrev: ↑28. feb 2020, 09:19nu har jeg kigget lidt mere på Revo og fandt disse grafer
https://www.onlyrevo.com/product-detail ... 34/stage-1
Graferne er fra en Audi A3 1,4 150HK.
power før tuning på kun 140 hk og så efter på 160 hk. er da underligt.
Den burde vel yde de 150 hk før og så min de 178 hk som de skriver i deres specifikationer?
Det tegner jo måske fint det billede af min motor med "kun" de ca. 160 HK efter tuning.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
ja det fandt jeg ud af
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
- Gigel
- Medlem
- Indlæg: 870
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: rullefelt præcision og målemetode
Det vil være bedst hvis du få målet bilen på SAMMEN felt inden og efter tuning.
Da du har Utune så er det meget nemt at fjerne remap , rull den , sæt filen på og mål igen.
Så kan du se differencen.
Da du har Utune så er det meget nemt at fjerne remap , rull den , sæt filen på og mål igen.
Så kan du se differencen.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Ja det er også planen.
Der kommer rullefelt i Holbæk en 3 ugers tid.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Der er gået mere end 3 uger
BN plejer om nogen at ha styr på det og jeg tænker ikke han vil sætte sin troværdighed overstyr for at sælge en stage 1 fil når man ser på nogle af de andre projekter han gør i.
Man kan snakke HK/NM til ukendelighed men havde du målt den med en dragy et sted du kender så du kunne gøre det igen lige efter ja så burde den da være bare lidt hurtigere hvilket vel er formålet med tuningen
BN plejer om nogen at ha styr på det og jeg tænker ikke han vil sætte sin troværdighed overstyr for at sælge en stage 1 fil når man ser på nogle af de andre projekter han gør i.
Man kan snakke HK/NM til ukendelighed men havde du målt den med en dragy et sted du kender så du kunne gøre det igen lige efter ja så burde den da være bare lidt hurtigere hvilket vel er formålet med tuningen
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
ja og har nu fået den målt hos streetpoint på deres nye rullefelt
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
- Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1103
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 70 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Hvad smed den af sig ?
Roeden
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
- Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1103
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 70 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Lyder fornuftigt, kan der så mærkes?
Roeden
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
ny fil og anden målemetode.. så sammenligning er ikke mulig.
og må indrømme havde jeg vidst en rullefelt måling var elastik i metermål havde jeg aldrig gidet smide penge efter det.. I alt har de 2 målinger kostet mig 1000 kr.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Du kunne også bare være kørt til Streetpoint i første omgang,
Vtech feltet fejler ikke noget.
Vtech feltet fejler ikke noget.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
nu skulle det jo først installeres.Charlimike skrev: ↑17. apr 2020, 21:09Du kunne også bare være kørt til Streetpoint i første omgang,
Vtech feltet fejler ikke noget.
Det har jeg ventet på.
Derudover tror jeg nu heller ikke feltet hos BN fejler noget.
Som sagt virker det til at man kan måle forskelligt og dermed få forskellige resultater.
Der er åbenbart ikke en standard for hvordan der skal måles.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
problemet med rullefelt er jo at der kan justeres på forskellige parameter som kunden umiddelbart ikke kan se.MBM1000 skrev: ↑18. apr 2020, 05:58nu skulle det jo først installeres.Charlimike skrev: ↑17. apr 2020, 21:09Du kunne også bare være kørt til Streetpoint i første omgang,
Vtech feltet fejler ikke noget.
Det har jeg ventet på.
Derudover tror jeg nu heller ikke feltet hos BN fejler noget.
Som sagt virker det til at man kan måle forskelligt og dermed få forskellige resultater.
Der er åbenbart ikke en standard for hvordan der skal måles.
Rullemodstand ,temperaturen, lufttryk og vægt for ved at flytte disse kunne jeg se en ændring på +15% HK
Se evt om disse fremgår af din måling evt smid dem begge op her..
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Det var nu mere om hvordan bilen skulle køre når den testes.
Gearvalg har åbenbart ret stor betydning for udlæsning af effekt.
For lige at ridse forløbet op:
BN Auto testede i 4 gear og målte ydelsen til 166 HK
Dette mente Thomas Landberg ikke var sådan det skulle gøres og hans tuning skulle ligge på 180 HK.
Han sendte mig dog en ny fil som jeg fik lagt ind og afventede Streetpoint felt blev klar.
(oplevede den nye fil havde noget mere kraft end den tidligere fil fra Landberg)
Streetpoint havde nu deres felt klar og fik målt den der. Første måling lød på 165-170 ish kan ikke huske helt præcist
og var vidst også en måling i 3-4 gear. Streetpoint mente det var sådan den skulle testet, og de oplyste HK lå fint indenfor det min motor skulle yde med tuning.
Dette kunne jeg jo ikke forstå når Thomas havde sagt 180 HK.
Efter en opringning fra Streetpoint til Thomas havde Thomas sagt den skulle testes i 5 -6 gear så det gjorde streetpoint så og gav mig derefter en udprint af testen på 180 HK og 314 Nm.
Det jeg synes er lidt underligt er at man ikke har en standard for hvordan man tester...
Ellers er det jo som at sammenligne æbler og ikea reoler.
Gearvalg har åbenbart ret stor betydning for udlæsning af effekt.
For lige at ridse forløbet op:
BN Auto testede i 4 gear og målte ydelsen til 166 HK
Dette mente Thomas Landberg ikke var sådan det skulle gøres og hans tuning skulle ligge på 180 HK.
Han sendte mig dog en ny fil som jeg fik lagt ind og afventede Streetpoint felt blev klar.
(oplevede den nye fil havde noget mere kraft end den tidligere fil fra Landberg)
Streetpoint havde nu deres felt klar og fik målt den der. Første måling lød på 165-170 ish kan ikke huske helt præcist
og var vidst også en måling i 3-4 gear. Streetpoint mente det var sådan den skulle testet, og de oplyste HK lå fint indenfor det min motor skulle yde med tuning.
Dette kunne jeg jo ikke forstå når Thomas havde sagt 180 HK.
Efter en opringning fra Streetpoint til Thomas havde Thomas sagt den skulle testes i 5 -6 gear så det gjorde streetpoint så og gav mig derefter en udprint af testen på 180 HK og 314 Nm.
Det jeg synes er lidt underligt er at man ikke har en standard for hvordan man tester...
Ellers er det jo som at sammenligne æbler og ikea reoler.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
3-4 gear er også latterligt på den bil. En god rulning skal tage 12-15 sek mindst. Som der skrives skal korrektionsværdier være korrekt (også tidligere nævnt). V-tech feltet som Landberg og Streetpoint har måler ikke efter EØF som det BN har, men DIN normen.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
men hvis man skulle måle ab fabrik dvs hvor den yder 150 HK så må der jo være en korrekt målemetode der verificere de 150 HK.
Den der har rullefelt må man vel forvente at de ved hvordan de skal bruges.
Efter det begrænsede erfaringer jeg nu har fået med rullefelt målinger som dokumentation for tuning/ydelse af motorer er det ikke noget jeg kunne drømme om at bruge penge på en anden gang.
Den der har rullefelt må man vel forvente at de ved hvordan de skal bruges.
Efter det begrænsede erfaringer jeg nu har fået med rullefelt målinger som dokumentation for tuning/ydelse af motorer er det ikke noget jeg kunne drømme om at bruge penge på en anden gang.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Jeg mener stadig at rullefelt er et must, men det er jo op til den enkelte.
Nu er det mere reglen end undtagelsen at mange nye biler yder mere end de er opgivet til.
Der sker for mange betjenings fejl i branchen, og skal bestemt ikke udelukke at nogen aktivt får deres felt til at vise mere eller mindre til deres fordel.
Nu er det mere reglen end undtagelsen at mange nye biler yder mere end de er opgivet til.
Der sker for mange betjenings fejl i branchen, og skal bestemt ikke udelukke at nogen aktivt får deres felt til at vise mere eller mindre til deres fordel.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Men så har OP jo også en god pointe. Det er lidt spild af penge at få en måling på felt af en almindelig chip tuning hvis hans Børges felt viser 140 hk og Knuds felt viser 190hk (selvfølgelig bare teoristiske tal) så er man jo lige vidt, og hvis det så er for at pleje ens ego overfor vennerne så beholder man jo papiret fra 190hk målingenCharlimike skrev:Jeg mener stadig at rullefelt er et must, men det er jo op til den enkelte.
Nu er det mere reglen end undtagelsen at mange nye biler yder mere end de er opgivet til.
Der sker for mange betjenings fejl i branchen, og skal bestemt ikke udelukke at nogen aktivt får deres felt til at vise mere eller mindre til deres fordel.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: rullefelt præcision og målemetode
Jeg kan godt følge dig, men jeg tror desværre du har fået et forkert syn på hvad et rullefelt skal bruges til.MBM1000 skrev: ↑21. apr 2020, 15:25men hvis man skulle måle ab fabrik dvs hvor den yder 150 HK så må der jo være en korrekt målemetode der verificere de 150 HK.
Den der har rullefelt må man vel forvente at de ved hvordan de skal bruges.
Efter det begrænsede erfaringer jeg nu har fået med rullefelt målinger som dokumentation for tuning/ydelse af motorer er det ikke noget jeg kunne drømme om at bruge penge på en anden gang.
Der er ikke 2 rullefelte der ruller/viser samme effekt, og det behøver de som sådan heller ikke at gøre.
Man laver en før og efter rulning, og helst den samme dag, og inden for nogle timer, ellers kan det godt svinge lidt i effekt kurven.
Et rullefelt er et stykke værktøj til at måle med, og du må ikke samligne med andre rullefelter, lidt det samme som med en momentnøgle, de viser heller ikke det samme.
Vægten på rullerne kan de jo godt snyde med, men det skulle jo gerne være den rigtige vægt der er lagt i programmet, og ikke noget man skal ændre på med mindre man vil snyde en kunde.
Temperatur og atmosfærisk tryk skal de jo tjekke hver gang de ruller, for at få så præcis en rulning som muligt.
Der er så nogen der mener at det skal være indsugnings temperatur, og andre der mener det skal være den temperatur der er i lokalet, hvilket nok er det de fleste bruger.
Hvad angår metoden så tror jeg at alle der ruller biler her i dk, bruger effekt målt på krumtappen, og i USA er det meget brugt at det er på hjulene.
Jeg tror faktisk det mest præcise af de 2 metoder er på hjulene, da der så ikke skal måles modstand/beregnes effekttab i drivlinen.
Så er der EØF og DIN, der er en lille forskel, og det er lidt forskelligt hvad den enkelte tuner bruger. Min tuner kan vise begge resultater ud fra samme rulning, så mon ikke de andre tungere også kan det.
Min sidste rulning viste EØF 601hk/606nm vs DIN 613hk/618, så det er ikke den store forskel der vil være på en rulning med 180hk.