Side 1 af 2

Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 6. apr 2020, 09:45
af Casper8-9
Hej gutter, jeg går og overvejer kraftigt, om jeg skal have chippet min Golf 1.4 TSI (140hk.) og DSG optimeret den. Tænker selvfølgelig kun Stage 1 - 170 hk/300 nm. da jeg kører en del hver dag. Har nogen erfaring med Sjællands Chiptuningservice? Håber I kan hjælpe. Vh.

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 11. apr 2020, 13:54
af GranTurismo
Er det en Golf 6 med kæde eller en Golf 7 med rem?

Jeg har fået optimeret min DSG ved Dansk Bilservice. Jeg har valgt Stage 2* som kører med øget koblingstryk, for at reducere risikoen for glidende koblinger. Det er en opgradering jeg er godt tilfreds med. Jeg har ingen problemer med glidende koblinger selvom jeg kører med over 300 Nm på min DQ200.

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 12. apr 2020, 12:11
af gudhjem
Det må vel være en golf 5 når den har 140hk, g6 har 160hk

Go for it, har haft både 140hk og 170hk tsi og de fik 195hk og kørte bedre og længere pr liter efter

Vil anbefale Landberg (chiptuning.nu)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 13. apr 2020, 17:37
af Stef coupe
gudhjem skrev:
12. apr 2020, 12:11
Det må vel være en golf 5 når den har 140hk, g6 har 160hk

Go for it, har haft både 140hk og 170hk tsi og de fik 195hk og kørte bedre og længere pr liter efter
Golf 7 1.4 har også 140 hk og passer meget godt med de får det som TS skriver

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 13. apr 2020, 17:46
af vartaz
gudhjem skrev:
12. apr 2020, 12:11
Det må vel være en golf 5 når den har 140hk, g6 har 160hk

Go for it, har haft både 140hk og 170hk tsi og de fik 195hk og kørte bedre og længere pr liter efter

Vil anbefale Landberg (chiptuning.nu)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
G7 har også 140hk

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 13. apr 2020, 17:49
af gudhjem
Ahh det er rigtigt

Tænkte bare på twincharger tsi


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 16. apr 2020, 10:07
af Casper8-9
Hej gutter,

Tak for svar!
Det er en G7 fra 09/2014 - Landberg hiver 170/300 ud af den i Stage1, som primært er foreskrevet hos dem. Grunden til jeg er skeptisk med 190/320 er historikken på DQ200 og da jeg bruger bilen på arbejde hver dag og vil derfor ikke slide mere end højest nødvendigt på gearkassen.

Vh.

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 16. apr 2020, 19:19
af ROEN
Thomas Landberg lavede 175/323 på min tidligere, tilsvarende, bil.
- det kørte upåklageligt 8-)

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 16. apr 2020, 19:27
af MBM1000
gudhjem skrev:
12. apr 2020, 12:11
Det må vel være en golf 5 når den har 140hk, g6 har 160hk

Go for it, har haft både 140hk og 170hk tsi og de fik 195hk og kørte bedre og længere pr liter efter

Vil anbefale Landberg (chiptuning.nu)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Har Landberg lavet en 1.4 tsi 140 HK til 195 HK?

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 17. apr 2020, 13:58
af gudhjem
MBM1000 skrev:
gudhjem skrev:
12. apr 2020, 12:11
Det må vel være en golf 5 når den har 140hk, g6 har 160hk

Go for it, har haft både 140hk og 170hk tsi og de fik 195hk og kørte bedre og længere pr liter efter

Vil anbefale Landberg (chiptuning.nu)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Har Landberg lavet en 1.4 tsi 140 HK til 195 HK?
Ja g5, min gamle 140hk og min gamle 170hk landede begge på 195hk efter de fik ny fil fra ham


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 18. apr 2020, 06:06
af MBM1000
hvad betyder g5?
Er det en anden motor end de nye 1.4 tsi?
Den fil jeg har fået fra ham ligger på 180 hk.

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 18. apr 2020, 06:19
af jansom
G5 betyder Golf 5, altså Golf model 5

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 18. apr 2020, 07:03
af MBM1000
jansom skrev:
18. apr 2020, 06:19
G5 betyder Golf 5, altså Golf model 5
og er det en anden type motor end den der benyttes i alle de andre 1.4 tsi biler?
vw. seat. audi.

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 18. apr 2020, 07:53
af HansH
MBM1000 skrev:
18. apr 2020, 07:03
jansom skrev:
18. apr 2020, 06:19
G5 betyder Golf 5, altså Golf model 5
og er det en anden type motor end den der benyttes i alle de andre 1.4 tsi biler?
vw. seat. audi.
"1.4 TSI" er ikke bare "1.4 TSI" :)

Den 1.4 TSI der ligger i G7, er ikke den samme som lå i generationerne før (G5 og G6).

På tværs af mærker, vil det være samme motor indenfor en given generation. Men ikke på tværs af generationer.

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 31. maj 2020, 19:02
af HenrikJuul
Min Octavia 3 1,4tsi 140 fik 173/331 efter en Landberg optimering
Jeg undre mig dog over at jeg ikke kan få den over de fabriksopgivne 212 km/t.

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 31. maj 2020, 23:05
af vartaz
Den er vmax låst

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 1. jun 2020, 07:38
af HHKP
HenrikJuul skrev:
31. maj 2020, 19:02
Min Octavia 3 1,4tsi 140 fik 173/331 efter en Landberg optimering
Jeg undre mig dog over at jeg ikke kan få den over de fabriksopgivne 212 km/t.
Hvad køre du med af dæk og er det med alt der bruger strøm og A/C slukket ?? Husk at du kan dræne op mod 30 hk bare på det.

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 1. jun 2020, 10:49
af Charlimike
vartaz skrev:
31. maj 2020, 23:05
Den er vmax låst
Jep nogle biler har sjovt nok Vmax begrænsning.

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 1. jun 2020, 12:28
af HenrikJuul
HHKP skrev:
1. jun 2020, 07:38
HenrikJuul skrev:
31. maj 2020, 19:02
Min Octavia 3 1,4tsi 140 fik 173/331 efter en Landberg optimering
Jeg undre mig dog over at jeg ikke kan få den over de fabriksopgivne 212 km/t.
Hvad køre du med af dæk og er det med alt der bruger strøm og A/C slukket ?? Husk at du kan dræne op mod 30 hk bare på det.
Jeg kører på 235/35-19 og er klar over at det selvfølgelig giver lidt mere vejmodstand. Har ikke haft noget tændt der bruger strøm ud over radioen. Har prøvet i både 5 og 6 gear (5100-4700) o/min.

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 1. jun 2020, 12:31
af HenrikJuul
Charlimike skrev:
1. jun 2020, 10:49
vartaz skrev:
31. maj 2020, 23:05
Den er vmax låst
Jep nogle biler har sjovt nok Vmax begrænsning.
Ok...troede den blev sløjfet ved chipning da det jo er en standard Landberg kode 🤔

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 1. jun 2020, 14:28
af Charlimike
HenrikJuul skrev:
1. jun 2020, 12:31
Charlimike skrev:
1. jun 2020, 10:49
vartaz skrev:
31. maj 2020, 23:05
Den er vmax låst
Jep nogle biler har sjovt nok Vmax begrænsning.
Ok...troede den blev sløjfet ved chipning da det jo er en standard Landberg kode 🤔
Det et sikket ikke alle sw versioner som har det. Sommetider kan man ikke finde en god forklaring på det. Jeg ville snakke med Thomas, han kan måske tjekke op på det.

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 1. jun 2020, 20:22
af vartaz
Charlimike skrev:
1. jun 2020, 10:49
vartaz skrev:
31. maj 2020, 23:05
Den er vmax låst
Jep nogle biler har sjovt nok Vmax begrænsning.
Hvad mener du med det? Sjovt nok?
Jeg har ikke skrevet det er Ok at fjerne vmax eller lignende. Forklareee bare hvorfor TS ikke kan køre stærkere.

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 6. jun 2020, 08:10
af HansH
Debat om koblingstryk på DQ200 flyttet til denne tråd: viewtopic.php?f=73&t=150645

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 11. jul 2020, 09:02
af Casper8-9
Hej igen,

Jeg fik stadig ikke svar på, om nogen af jer havde erfaring med chipning af samme motor og dsg på de 190/320 som flere tunere tilbyder? Jeg syntes dog det er meget, hvis man skal gå fra 140/250.

Til jer der snakker om vmax begrænsning, så fik jeg afvide af en af Landberg tunerne, at min G7 1.4 TSI (140) ikke har nogen begrænsning, dog hvis den står stille på 212 km, kan der være noget om det. Min gamle G6 tdi (105) fik fjernet vmax begrænsningen efter chiptuning, da jeg ikke kunne få den over 200 km. og her hjalp det.🙂

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 11. jul 2020, 09:09
af claussor
Casper8-9 skrev:
11. jul 2020, 09:02
Hej igen,

Jeg fik stadig ikke svar på, om nogen af jer havde erfaring med chipning af samme motor og dsg på de 190/320 som flere tunere tilbyder? Jeg syntes dog det er meget, hvis man skal gå fra 140/250.

Til jer der snakker om vmax begrænsning, så fik jeg afvide af en af Landberg tunerne, at min G7 1.4 TSI (140) ikke har nogen begrænsning, dog hvis den står stille på 212 km, kan der være noget om det. Min gamle G6 tdi (105) fik fjernet vmax begrænsningen efter chiptuning, da jeg ikke kunne få den over 200 km. og her hjalp det.🙂
190/320 lyder ret optimistisk. Den motor plejer at få 175-180 HK.

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 11. jul 2020, 18:19
af Casper8-9
Præcis, syntes selv det lyder voldsomt, men fik afvide den var pænt neddroslet fra fabrikken..

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 11. jul 2020, 18:29
af claussor
Casper8-9 skrev:
11. jul 2020, 18:19
Præcis, syntes selv det lyder voldsomt, men fik afvide den var pænt neddroslet fra fabrikken..
Hvem har sagt det? Håber ikke det var en af de etablerede?

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 11. jul 2020, 19:55
af HansH
Casper8-9 skrev:
11. jul 2020, 18:19
.. fik afvide den var pænt neddroslet fra fabrikken..
Haha.. 😄
"Pænt neddroslet" skulle jo normalt betyde at den motor, med den turbo, yder betydeligt mere i andre VAG modeller.
Det er mig bekendt ikke tilfældet.

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 11. jul 2020, 20:37
af GranTurismo
Casper8-9 skrev:
11. jul 2020, 09:02
Hej igen,

Jeg fik stadig ikke svar på, om nogen af jer havde erfaring med chipning af samme motor og dsg på de 190/320 som flere tunere tilbyder? Jeg syntes dog det er meget, hvis man skal gå fra 140/250.

Til jer der snakker om vmax begrænsning, så fik jeg afvide af en af Landberg tunerne, at min G7 1.4 TSI (140) ikke har nogen begrænsning, dog hvis den står stille på 212 km, kan der være noget om det. Min gamle G6 tdi (105) fik fjernet vmax begrænsningen efter chiptuning, da jeg ikke kunne få den over 200 km. og her hjalp det.🙂
Hvis man går over 185-190 stykker så presses den lille turbo hårdt oppe mod det røde felt. De fleste anerkendte tunere plejer ikke at give dem mere end 170-180 stykker. Men hvis man kører motoren moderat så burde den godt kunne holde til 190-200 Hk. Men det kommer an på kørslen.. Hvis man absolut vil derop, så er det imo bedst at få den kørt ind på 100 oktan.

Det største problem er nok din DSG gearkasse. Uden at opgradere softwaren til DSG'en ville jeg ikke turde give den mere end 280 Nm. Min har omtrent det du skriver, men er kørt ind på 100 oktan og gearkassen er opgraderet med TVS Stage 2+ software fra Dansk Bilservice. Min er chippet hos Scantune og jeg har specifikt bedt om at de ikke droslede momentet, for at skåne koblingerne og at den skulle køres ind til 100 oktan.

Alt kan tæves i stykker. Også en standard motor og gearkasse. Hvis materiellet bliver presset hårdere, kan det også tæves endnu hurtigere i stykker. Det skal man selvfølgelig være opmærksom på...

Re: Chiptuning af Golf 1.4 TSI

: 27. jul 2020, 07:55
af HenrikJuul
Jeg har fået min 1.4 tsi 140 optimeret til 173/331 ved Landberg men på 95 oktan. Jeg har fået den opfattelse at motorstyringen selv tilpasser sig hvis man opgradere til 100 oktan. At den selv mærker hvor sent den kan tænde uden at banke. Er det helt i skoven ?