Re: DSGmod
: 11. dec 2020, 17:46
Jeg har nu indtryk af at rene er til at tale medHansH skrev: ↑8. dec 2020, 20:21Enig. Jeg har haft Thomas "tættere på", så at sige. Og det er selvf en kæmpe fordel.
Jeg skal ærligt tilstå, at jeg ved ikke hvor vidt hans service rækker i forhold til individualisering, når du er ude hos en af hans forhandlere.
Der må selvf være en grænse et sted.... ellers ville nogen nok kunne holde ham og forhandler beskæftiget en hel dag
Så det er en god pointe.
Men man kan jo så sige - samme spørgsmål gælder TVS: hvor stor grad af individualisering tilbyder de indenfor den listepris de tager...
Hvor længe har du kørt med det ?
Det ER en DQ200.larmy85 skrev:Beklager følgende uvidende spørgsmål
Jeg har en Passat 1.4 TSI ACT 150 fra 1/2018. Hvordan ved jeg om jeg har en DQ200 gearkasse?
Ift. benzinøkonomi, drift og vedligehold/holdbarhed, er der så en idé i at få en DQ200 Gearkasse Optimering og/eller stage 1 tuning hos Landberg? Er der alternativt (også) andre ting jeg bør være opmærksom på?
Bilen skal kun bruges som familiebil, så behovet er også derefter samt håbet om at bilen kan holde i mange (10+) år
Det var flere spørgsmål..larmy85 skrev: ↑11. mar 2021, 21:56Beklager følgende uvidende spørgsmål
Jeg har en Passat 1.4 TSI ACT 150 fra 1/2018. Hvordan ved jeg om jeg har en DQ200 gearkasse?
Ift. benzinøkonomi, drift og vedligehold/holdbarhed, er der så en idé i at få en DQ200 Gearkasse Optimering og/eller stage 1 tuning hos Landberg? Er der alternativt (også) andre ting jeg bør være opmærksom på?
Quoter lige mig selv.
Tak for den Anders
Nu har jeg på en rolig køretur lige fokuseret på det. Det der sker, er ikke traditionel glide i koblingen. Det er den del af processen, hvor den kobler ind i "næste gear".
Ingen tvivl om det ser bedre ud. Jeg må indrømme, at jeg skyr denne DQ200 gearkasse som pesten. Den jeg havde, døjede lidt med samme problemer, hvor man kunne lege med grundindstilling osv og hvor man gik og tænkte det bliver godt om lidt. Men jo flere km der kom på, værre blev det. Jeg håber ikke du kommer til at få de problemer.
Sorry for OT, men ved du så også, hvor man ser, hvilken gearkasse, der ligger i en California 2.0TDI 150 DSG (2019)?
Hvis det var en almindelig personbil, så ville mit bud være en DQ381.
Der kan basalt set være to grunde til at man får lavet MOD på VAG's DSG gearkasser:
Jeg har haft min Kamiq dsg med samme motor som din siden 6/2020
Problemet er at du siger farvel til nogen som helst udbedring på garanti, hvis du vælger at få lagt ny software i din DSG inden for din garanti periode.Flamiq skrev: ↑10. apr 2021, 08:20Jeg har haft min Kamiq dsg med samme motor som din siden 6/2020
Den har nu kørt ca. 6.000 km.
Jeg overvejer stadig, hvad/om jeg skal ha’ den chippet OG dsg. mod.
Den kører umiddelbart fint nok. Jeg oplever ikke microslip. MEN, er godt nok lidt træt af de hurtige gearskift
Har helt sikkert overvejet dgs mod. UDEN chiptuning
Ved ikke pt., hvor jeg ender
Som så i mit tilfælde vil være efter 5 år, da jeg har tilkøbt xtra 3 år