Side 1 af 1

Golf V 1.6FSI 115HK Motorskift er det muligt?

: 11. dec 2020, 18:26
af SebastianHauge
Hej. Er ny ejer af en Golf V 1.6 FSI fra 2005, og savner lidt motorkræft fra den. Har fået fortalt at det ikke er en særlig interresant motor hvad angår tuning. Det skulle Fx. være svært at få til at holde med et turbo kit. Er det muligt at smide en 2.0 TSI fra en GTI i, uden alt for mange vanskeligheder? Vh Sebastian

Re: Golf V 1.6FSI 115HK Motorskift er det muligt?

: 12. dec 2020, 05:22
af vartaz
Skift bilen istedet. Det er uholdbart og skifte motor

Re: Golf V 1.6FSI 115HK Motorskift er det muligt?

: 12. dec 2020, 07:23
af GranTurismo
mon ikke det er en FSI? T'et i TSI står for turbo...

Det er nok billigere og nemmere at udskifte bilen.

Re: Golf V 1.6FSI 115HK Motorskift er det muligt?

: 12. dec 2020, 08:43
af superbeszzz
Jeg har selv haft en Golf V 1.6 FSI. Nej, for en røvsyg motor.

Re: Golf V 1.6FSI 115HK Motorskift er det muligt?

: 12. dec 2020, 10:09
af m power
GranTurismo skrev:
12. dec 2020, 07:23
mon ikke det er en FSI? T'et i TSI står for turbo...

Det er nok billigere og nemmere at udskifte bilen.
Man kan nemt smide en komplet motor/drivline i, men det koster ikke gratis og er langt fra lovligt.
Så det er nok smartest at sælge bilen, og opgradere den til en GTI

Re: Golf V 1.6FSI 115HK Motorskift er det muligt?

: 12. dec 2020, 10:13
af m power
superbeszzz skrev:
12. dec 2020, 08:43
Jeg har selv haft en Golf V 1.6 FSI. Nej, for en røvsyg motor.
Sådan en var min yngste knægts første bil, den var billig i afgift, langt på ltr, og fornuftig at forsikre.
Han var glad for bilen, og jeg syntes faktisk også den kørte ganske fint.
Men det er klart at 115hk i sådan en bil ikke gør den til en raket 🙂

Re: Golf V 1.6FSI 115HK Motorskift er det muligt?

: 12. dec 2020, 10:42
af superbeszzz
m power skrev:
12. dec 2020, 10:13
superbeszzz skrev:
12. dec 2020, 08:43
Jeg har selv haft en Golf V 1.6 FSI. Nej, for en røvsyg motor.
Sådan en var min yngste knægts første bil, den var billig i afgift, langt på ltr, og fornuftig at forsikre.
Han var glad for bilen, og jeg syntes faktisk også den kørte ganske fint.
Men det er klart at 115hk i sådan en bil ikke gør den til en raket 🙂
Det er ikke så meget det. Men den gamle 2.0, hvde den 110 hk, der også kom i Golf V, var væsentligt mere harmonisk og stærk. Det var en kæmpe skuffelse for mig, at jeg havde været bedre stillet med en "gammel" konstruktion.

Re: Golf V 1.6FSI 115HK Motorskift er det muligt?

: 12. dec 2020, 18:55
af SebastianHauge
Jeg er kommet til at skrive TSI hvilket det ikke er. Ville gerne have installeret turbo kit, men motoren skulle ikke kunne tage det, har jeg ihvertfald fået fortalt

Re: Golf V 1.6FSI 115HK Motorskift er det muligt?

: 8. feb 2021, 08:33
af magre
SebastianHauge skrev:
12. dec 2020, 18:55
Jeg er kommet til at skrive TSI hvilket det ikke er. Ville gerne have installeret turbo kit, men motoren skulle ikke kunne tage det, har jeg ihvertfald fået fortalt
Det giver heller ikke mening økonomisk.
Hvis du fx får 50% flere hk med et turbo kit så er det stadig kun 50-60hk og det kommer du hurtigt til at betale 50k for med mindre du kan lave en masse selv...

Det er et virkelig dårligt udgangspunkt for en tuning.
Skift hellere bilen.

Re: Golf V 1.6FSI 115HK Motorskift er det muligt?

: 8. feb 2021, 08:44
af HansH
SebastianHauge skrev:
12. dec 2020, 18:55
Jeg er kommet til at skrive TSI hvilket det ikke er..
Har lige rettet overskriften igennem.

Re: Golf V 1.6FSI 115HK Motorskift er det muligt?

: 8. feb 2021, 10:56
af Mikkel G
Skift til en G5 GTI :)

Så får du samtidig også bedre bremser.. End dem på en 1.6..

Re: Golf V 1.6FSI 115HK Motorskift er det muligt?

: 8. feb 2021, 14:03
af Mathiasen
Samtidig får du ikke bøvl med politiet, bøvl med synshallen, bøvl med forsikringen eller bøvl med at få det hele til at køre ordentligt.

Skift bilen ud til en kraftigere model og spar en hel masse bøvl. :D

Re: Golf V 1.6FSI 115HK Motorskift er det muligt?

: 8. feb 2021, 14:26
af HansH
Enig med alle andre her i tråden: glem det med motorskifte. Det er for vildt.

HVIS du nu var sindssygt glad for den G5 (tænker du godt kan lide den :) ).. OG du måske havde investeret i en del customting til den.. OG dens nuv. motor var død, så du alligevel SKULLE ud og finde en ny kværn... <indsæt selv flere argumenter her> ... så KUNNE det måske forsvares.
Men også kun måske!

Men givet det info du har givet her - dvs at du blot gerne vil have noget mere power - så er det den forkerte bil at tage udgangspunkt i.

Du skal ud og finde dig:
1) en bil med trykladet motor. Kun dér finder du potentiale for tuning.
2) noget slagvolumen. Jo mere luft der kan være i motoren, jo større potentiale for tuning.