Leon Cupra - Underlige gearskift efter tuning (kun i 'D')

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
basilhot
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14. okt 2020, 11:00
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0

Leon Cupra - Underlige gearskift efter tuning (kun i 'D')

Indlæg af basilhot » 25. mar 2021, 09:43

Hej

Jeg har netop fået optimeret Cupraen til 380 hk, men uden DSG optimering, da jeg fik at vide dette ikke var nødvendigt og bl.a. øget koblingstryk slider på koblingen.

I 'D' ved delgas opfører den sig periodisk, men ofte som videoen nedenfor. ESC/ESP har selvfølgelig noget at sige, men den hakker/tøver på en ret ubehagelig måde synes jeg.
Jeg fik at vide af tuneren at det kan være en del af skifte strategien da der er lavere koblingstryk i 'D'.
I manuel og sportsgear er der intet. Der fungerer det bare spot on

Nogen der har en idé til om jeg bare skal acceptere dette eller ved hvad der kan være galt?

video af problem
Med venlig hilsen

Seat Leon Cupra 300 DSG6

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Leon Cupra - Underlige gearskift efter tuning (kun i 'D')

Indlæg af vw4ever » 25. mar 2021, 10:36

Jeg har ikke meget forstand på tunning, som i slet ingen ting, men det der lyder forkert og det ville jeg ikke køre med.
Så hellere ingen tunning.
Men tunning uden at optimere DSG, det tror jeg da ikke der er nogen der fraråder ?
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
Mikkel G
Medlem
Indlæg: 698
Tilmeldt: 28. jul 2009, 14:48
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 100 times
Been thanked: 104 times

Re: Leon Cupra - Underlige gearskift efter tuning (kun i 'D')

Indlæg af Mikkel G » 25. mar 2021, 10:46

Tror jeg ville få ham til at få taget den fil ud ASAP, og så vælge en anden tuner :shock:

De skift lyder ret hårdt for koblingen.. :?
These users thanked the author Mikkel G for the post:
vw4ever
Skoda Fabia 6Y 1.2 12V vinterracer 2023-? Rundet 319.000 km. 8-)
Renault Megane 3 RS Coupé 2023-?
Audi A3 8P 2.0 TFSI Quattro 2015-2023 Solgt
Audi A4 B6 Avant 1.8T Airride 2013-2015 Solgt
Audi A4 B5 1.8T Quattro 2012-2013 Solgt

mach_one
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 9. nov 2018, 07:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Leon Cupra - Underlige gearskift efter tuning (kun i 'D')

Indlæg af mach_one » 25. mar 2021, 13:08

De skifte der lyder da helt væk! Det ville jeg ikke køre med. Ville få den sat tilbage til standard hurtigst muligt!

Jeg kan se, at det er en DSG6 du har, men jeg har fået chippet min egen DSG7 (inkl. DSG) hos Landberg - og det kan anbefales.
These users thanked the author mach_one for the post (total 2):
vw4everchrstn_olsen
2018 Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290HK DSG7

Brugeravatar
SylleGS
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 22. dec 2011, 21:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 6 times
Been thanked: 21 times

Re: Leon Cupra - Underlige gearskift efter tuning (kun i 'D')

Indlæg af SylleGS » 25. mar 2021, 14:31

basilhot skrev:
25. mar 2021, 09:43
Hej

Jeg har netop fået optimeret Cupraen til 380 hk, men uden DSG optimering, da jeg fik at vide dette ikke var nødvendigt og bl.a. øget koblingstryk slider på koblingen.

I 'D' ved delgas opfører den sig periodisk, men ofte som videoen nedenfor. ESC/ESP har selvfølgelig noget at sige, men den hakker/tøver på en ret ubehagelig måde synes jeg.
Jeg fik at vide af tuneren at det kan være en del af skifte strategien da der er lavere koblingstryk i 'D'.
I manuel og sportsgear er der intet. Der fungerer det bare spot on

Nogen der har en idé til om jeg bare skal acceptere dette eller ved hvad der kan være galt?

video af problem
Nu ved jeg ikke hvem tuneren er, men det virker meget mystisk at fraråde DSG optimering med de kræfter der. Samtlige anerkendte tunere jeg følger med i på div sociale medier laver altid en optimering på gearkassen når de tuner EA888.3 motorer. Mener kun det er stage 1 på IS20 turboen (den i 220, 230 go 245 hk standard), hvor de siger at det ikke er nødvendigt, men stadig en god ting at gøre.
Jeg ville gå efter at få gearkassen optimeret ASAP og evt. vælge en tuner der har haft med mange af de biler at gøre førhen, det virker ikke helt sådan, når han levere det produkt der.
Vh. Andreas S

Nuværende bil - Seat Leon Cupra ST 300 4Drive + VW Passat Variant 1.4 TSI DSG 2017 (fruens)
Tidl. biler - Skoda Octavia RS220 DSG Combi 2015 - VW Golf 7 GTI Performance DSG 2015 - Seat Altea FR 2.0 TFSI DSG

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"