BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 101
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
En påstået klog mand forsøger at bilde mig ind at den "nye" GTI m.fl. motor (BWA) er standard monteret med en K04, og ikke, som den gamle (AXX), en K03 turbo.
Er det en and? - eller gentager VAG historien med de gamle 1,8-20VT (K03/K03s)
/HC
Er det en and? - eller gentager VAG historien med de gamle 1,8-20VT (K03/K03s)
/HC
- Sagild
- Nyt medlem
- Indlæg: 455
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:06
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vedbæk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
Det er en and...
Forskellen på Audi 2,0 TFSI og Golf V GTI og Seat Leon FR osv er at de kører med K03 turbo og biler som Seat Leon Cupra og Audi S3 har K04 turbo... Så er der brugt nogen enkelte andre dele men det er den grundlæggende forskel...
Forskellen på Audi 2,0 TFSI og Golf V GTI og Seat Leon FR osv er at de kører med K03 turbo og biler som Seat Leon Cupra og Audi S3 har K04 turbo... Så er der brugt nogen enkelte andre dele men det er den grundlæggende forskel...
Sophistogrå BMW 535D Touring Aut. - 2011 - 299 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...
Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.
Turbolag is just there to give V8's a chance!
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...
Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.
Turbolag is just there to give V8's a chance!
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
Det lyder som en plausibel forklaring, bortset fra at der ikke er lavet en k03 der kan trække 200hk......
Ellers er der noget jeg er gået glip af......
Ellers er der noget jeg er gået glip af......
Sagild skrev:Det er en and...
Forskellen på Audi 2,0 TFSI og Golf V GTI og Seat Leon FR osv er at de kører med K03 turbo og biler som Seat Leon Cupra og Audi S3 har K04 turbo... Så er der brugt nogen enkelte andre dele men det er den grundlæggende forskel...
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
Korrekt. 2.0 TFSI kører med k03 som der skrives.. K04 er først oppe i S3 klassen.Sagild skrev:Det er en and......
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 101
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
Er der så nogen som kan pege på forskellene imellem BWA og AXX??
/HC
/HC
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
AXX er så vidt jeg ved den engelske versionskode. BWA resten af europa.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 118
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 15:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
Hej
Her er en god side med beskrivelse af tfsi motoren
http://64.233.183.104/search?q=cache:DJ ... d=11&gl=dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Her er en god side med beskrivelse af tfsi motoren
http://64.233.183.104/search?q=cache:DJ ... d=11&gl=dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Lars Stampe /Skoda Octavia 3 2.0 TSI 190 - BMW F30 lci 340i
Lars Stampe /Skoda Octavia 3 2.0 TSI 190 - BMW F30 lci 340i
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
Så er K03'eren da vist nok også maks'et helt ud....
lars stampe skrev:Hej
Her er en god side med beskrivelse af tfsi motoren
http://64.233.183.104/search?q=cache:DJ ... d=11&gl=dk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sagild
- Nyt medlem
- Indlæg: 455
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:06
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vedbæk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
Supermule skrev:Så er K03'eren da vist nok også maks'et helt ud....
lars stampe skrev:Hej
Her er en god side med beskrivelse af tfsi motoren
http://64.233.183.104/search?q=cache:DJ ... d=11&gl=dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Nej den er da ej???
Jeg kører med standard K03 turbo og har nedenstående effekt... Jeg kan nemt chippe den og få 40 hk ekstra...
Sophistogrå BMW 535D Touring Aut. - 2011 - 299 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...
Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.
Turbolag is just there to give V8's a chance!
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...
Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.
Turbolag is just there to give V8's a chance!
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
Det var satans..........
Har du set hvor tidligt du har maks effekt på bilen
Bilen kan sikkert trække til 6500 omdr????
Turboen makser ud 1200 omdr før redline......Kom så ikke og sig den er makset ud......
Har du set hvor tidligt du har maks effekt på bilen
Bilen kan sikkert trække til 6500 omdr????
Turboen makser ud 1200 omdr før redline......Kom så ikke og sig den er makset ud......
- Sagild
- Nyt medlem
- Indlæg: 455
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:06
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vedbæk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
Jeg har lige fået målt den med audiclubben hos VAE...
Jeg makser ikke ved 6500... jeg skifter knap nok der når skal kører igennem hehe... den redliner deromkring men det burde jo ændres en lille smule hvis man gir den højere tryk... (ikke fordi man gør det med mindre man ombygger mere)
Men altså... ydelsen er jo stadig meget højere... for masser ekstra moment og masser ekstra hk... så det kan ikke siges at k03 er makset ud ved 200 hk på nogen måder
Jeg makser ikke ved 6500... jeg skifter knap nok der når skal kører igennem hehe... den redliner deromkring men det burde jo ændres en lille smule hvis man gir den højere tryk... (ikke fordi man gør det med mindre man ombygger mere)
Men altså... ydelsen er jo stadig meget højere... for masser ekstra moment og masser ekstra hk... så det kan ikke siges at k03 er makset ud ved 200 hk på nogen måder
Sophistogrå BMW 535D Touring Aut. - 2011 - 299 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...
Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.
Turbolag is just there to give V8's a chance!
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...
Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.
Turbolag is just there to give V8's a chance!
- Sagild
- Nyt medlem
- Indlæg: 455
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:06
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vedbæk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
Tjekkede lige målingen og den har nogenlunde samme effekt mellem 5200 og 6400 rpm... altså de her knap 213 hk...
maksmoment på knap 292 ligger ved 3500 rpm men ligger stort set ens helt fra 2300 rpm til 5200 rpm...
og den står altså stadig helt standard...
maksmoment på knap 292 ligger ved 3500 rpm men ligger stort set ens helt fra 2300 rpm til 5200 rpm...
og den står altså stadig helt standard...
Sophistogrå BMW 535D Touring Aut. - 2011 - 299 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...
Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.
Turbolag is just there to give V8's a chance!
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...
Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.
Turbolag is just there to give V8's a chance!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 118
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 15:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
Hej
Supermule har vist lidt ret. Det du beskriver fotæller jo lige netop at tubo ikke kan holde det samme tryk helt til 6500 omdr. Ellers vill den jo få flere hk fra 5200 til 6500 .( Omdr bygger jo hk). Så omdrejningerne kompenserer jo i dette tilfælde for at turbo ikke kan holde fuldt tryk helt til stregen. Men det er jo også rart til dagligt er den kommer med det samme.
Supermule har vist lidt ret. Det du beskriver fotæller jo lige netop at tubo ikke kan holde det samme tryk helt til 6500 omdr. Ellers vill den jo få flere hk fra 5200 til 6500 .( Omdr bygger jo hk). Så omdrejningerne kompenserer jo i dette tilfælde for at turbo ikke kan holde fuldt tryk helt til stregen. Men det er jo også rart til dagligt er den kommer med det samme.
Sagild skrev:Tjekkede lige målingen og den har nogenlunde samme effekt mellem 5200 og 6400 rpm... altså de her knap 213 hk...
maksmoment på knap 292 ligger ved 3500 rpm men ligger stort set ens helt fra 2300 rpm til 5200 rpm...
og den står altså stadig helt standard...
Mvh
Lars Stampe /Skoda Octavia 3 2.0 TSI 190 - BMW F30 lci 340i
Lars Stampe /Skoda Octavia 3 2.0 TSI 190 - BMW F30 lci 340i
- VW HK - DE BEDSTE
- Medlem
- Indlæg: 690
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:12
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
Der er jo ikke kun én Ko3!!!!
De findes med forskellige størrelse kompressorhus....
så inden man påstår den er maxed out... kunne det da være interessant at få afdækket hvilken turbo der er monteret i første omgang....
De findes med forskellige størrelse kompressorhus....
så inden man påstår den er maxed out... kunne det da være interessant at få afdækket hvilken turbo der er monteret i første omgang....
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"
- VW HK - DE BEDSTE
- Medlem
- Indlæg: 690
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:12
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
JA det må der være Brian,
for følgende Ko3 kan trække ca. 215 +-......
K03-052 180 hk
K03-053 150 hk
K03-058 150 hk/180 hk
alle er med 85 actuator......
for følgende Ko3 kan trække ca. 215 +-......
K03-052 180 hk
K03-053 150 hk
K03-058 150 hk/180 hk
alle er med 85 actuator......
Supermule skrev:Det lyder som en plausibel forklaring, bortset fra at der ikke er lavet en k03 der kan trække 200hk......
Ellers er der noget jeg er gået glip af......
Sagild skrev:Det er en and...
Forskellen på Audi 2,0 TFSI og Golf V GTI og Seat Leon FR osv er at de kører med K03 turbo og biler som Seat Leon Cupra og Audi S3 har K04 turbo... Så er der brugt nogen enkelte andre dele men det er den grundlæggende forskel...
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"
- Sagild
- Nyt medlem
- Indlæg: 455
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:06
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vedbæk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
Jeg vil hellere have kraften hurtigere må jeg indrømme... Minimerer jo også turbolag på den måde...lars stampe skrev:Hej
Supermule har vist lidt ret. Det du beskriver fotæller jo lige netop at tubo ikke kan holde det samme tryk helt til 6500 omdr. Ellers vill den jo få flere hk fra 5200 til 6500 .( Omdr bygger jo hk). Så omdrejningerne kompenserer jo i dette tilfælde for at turbo ikke kan holde fuldt tryk helt til stregen. Men det er jo også rart til dagligt er den kommer med det samme.
Sagild skrev:Tjekkede lige målingen og den har nogenlunde samme effekt mellem 5200 og 6400 rpm... altså de her knap 213 hk...
maksmoment på knap 292 ligger ved 3500 rpm men ligger stort set ens helt fra 2300 rpm til 5200 rpm...
og den står altså stadig helt standard...
Sophistogrå BMW 535D Touring Aut. - 2011 - 299 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...
Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.
Turbolag is just there to give V8's a chance!
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...
Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.
Turbolag is just there to give V8's a chance!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 118
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 15:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
efter hvad der er angivet på mit link tidligere skulle det være følgende lader :
Abgasturbolader: K03-2080 Borg Warner Turbo Systems 5303 970 0086 (Quereinbau)
Men jeg har ingen kendskab til om det er ens på alle tfsi 200 hk (skoda - vw - audi), men det ville jeg da tro.
Abgasturbolader: K03-2080 Borg Warner Turbo Systems 5303 970 0086 (Quereinbau)
Men jeg har ingen kendskab til om det er ens på alle tfsi 200 hk (skoda - vw - audi), men det ville jeg da tro.
Mvh
Lars Stampe /Skoda Octavia 3 2.0 TSI 190 - BMW F30 lci 340i
Lars Stampe /Skoda Octavia 3 2.0 TSI 190 - BMW F30 lci 340i
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
Fordømt.. du kom mig i forkøbetlars stampe skrev:efter hvad der er angivet på mit link tidligere skulle det være følgende lader :
Abgasturbolader: K03-2080 Borg Warner Turbo Systems 5303 970 0086 (Quereinbau)
Men jeg har ingen kendskab til om det er ens på alle tfsi 200 hk (skoda - vw - audi), men det ville jeg da tro.
Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo
I stand corrected kan jeg se...
Superinfo i kommer med dér!!
Superinfo i kommer med dér!!