BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
HCN
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af HCN » 18. jun 2008, 12:33

En påstået klog mand forsøger at bilde mig ind at den "nye" GTI m.fl. motor (BWA) er standard monteret med en K04, og ikke, som den gamle (AXX), en K03 turbo.

Er det en and? - eller gentager VAG historien med de gamle 1,8-20VT (K03/K03s) :mrgreen:

/HC

Brugeravatar
Sagild
Nyt medlem
Indlæg: 455
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:06
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vedbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af Sagild » 19. jun 2008, 11:33

Det er en and...

Forskellen på Audi 2,0 TFSI og Golf V GTI og Seat Leon FR osv er at de kører med K03 turbo og biler som Seat Leon Cupra og Audi S3 har K04 turbo... Så er der brugt nogen enkelte andre dele men det er den grundlæggende forskel...
Sophistogrå BMW 535D Touring Aut. - 2011 - 299 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af Supermule » 19. jun 2008, 11:43

Det lyder som en plausibel forklaring, bortset fra at der ikke er lavet en k03 der kan trække 200hk......;)

Ellers er der noget jeg er gået glip af......
Sagild skrev:Det er en and...

Forskellen på Audi 2,0 TFSI og Golf V GTI og Seat Leon FR osv er at de kører med K03 turbo og biler som Seat Leon Cupra og Audi S3 har K04 turbo... Så er der brugt nogen enkelte andre dele men det er den grundlæggende forskel...

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af Anders D » 19. jun 2008, 12:36

Sagild skrev:Det er en and......
Korrekt. 2.0 TFSI kører med k03 som der skrives.. K04 er først oppe i S3 klassen.

HCN
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af HCN » 19. jun 2008, 12:43

Er der så nogen som kan pege på forskellene imellem BWA og AXX??

/HC

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af Anders D » 19. jun 2008, 14:09

AXX er så vidt jeg ved den engelske versionskode. BWA resten af europa.

lars stampe
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 19. jun 2008, 15:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af lars stampe » 19. jun 2008, 15:51

Hej

Her er en god side med beskrivelse af tfsi motoren

http://64.233.183.104/search?q=cache:DJ ... d=11&gl=dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Lars Stampe /Skoda Octavia 3 2.0 TSI 190 - BMW F30 lci 340i

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af Supermule » 19. jun 2008, 16:06

Så er K03'eren da vist nok også maks'et helt ud.... :shock:
lars stampe skrev:Hej

Her er en god side med beskrivelse af tfsi motoren

http://64.233.183.104/search?q=cache:DJ ... d=11&gl=dk" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Sagild
Nyt medlem
Indlæg: 455
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:06
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vedbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af Sagild » 19. jun 2008, 17:53

Supermule skrev:Så er K03'eren da vist nok også maks'et helt ud.... :shock:
lars stampe skrev:Hej

Her er en god side med beskrivelse af tfsi motoren

http://64.233.183.104/search?q=cache:DJ ... d=11&gl=dk" onclick="window.open(this.href);return false;

Nej den er da ej???

Jeg kører med standard K03 turbo og har nedenstående effekt... Jeg kan nemt chippe den og få 40 hk ekstra...
Sophistogrå BMW 535D Touring Aut. - 2011 - 299 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af Supermule » 19. jun 2008, 17:56

Det var satans..........

Har du set hvor tidligt du har maks effekt på bilen ;)

Bilen kan sikkert trække til 6500 omdr????

Turboen makser ud 1200 omdr før redline......Kom så ikke og sig den er makset ud......:D

Brugeravatar
Sagild
Nyt medlem
Indlæg: 455
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:06
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vedbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af Sagild » 19. jun 2008, 18:19

Jeg har lige fået målt den med audiclubben hos VAE...

Jeg makser ikke ved 6500... jeg skifter knap nok der når skal kører igennem hehe... den redliner deromkring men det burde jo ændres en lille smule hvis man gir den højere tryk... (ikke fordi man gør det med mindre man ombygger mere)

Men altså... ydelsen er jo stadig meget højere... for masser ekstra moment og masser ekstra hk... så det kan ikke siges at k03 er makset ud ved 200 hk på nogen måder :D
Sophistogrå BMW 535D Touring Aut. - 2011 - 299 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D

Brugeravatar
Sagild
Nyt medlem
Indlæg: 455
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:06
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vedbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af Sagild » 19. jun 2008, 18:24

Tjekkede lige målingen og den har nogenlunde samme effekt mellem 5200 og 6400 rpm... altså de her knap 213 hk...

maksmoment på knap 292 ligger ved 3500 rpm men ligger stort set ens helt fra 2300 rpm til 5200 rpm...

og den står altså stadig helt standard...
Sophistogrå BMW 535D Touring Aut. - 2011 - 299 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D

lars stampe
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 19. jun 2008, 15:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af lars stampe » 19. jun 2008, 19:54

Hej

Supermule har vist lidt ret. Det du beskriver fotæller jo lige netop at tubo ikke kan holde det samme tryk helt til 6500 omdr. Ellers vill den jo få flere hk fra 5200 til 6500 .( Omdr bygger jo hk). Så omdrejningerne kompenserer jo i dette tilfælde for at turbo ikke kan holde fuldt tryk helt til stregen. Men det er jo også rart til dagligt er den kommer med det samme.

Sagild skrev:Tjekkede lige målingen og den har nogenlunde samme effekt mellem 5200 og 6400 rpm... altså de her knap 213 hk...

maksmoment på knap 292 ligger ved 3500 rpm men ligger stort set ens helt fra 2300 rpm til 5200 rpm...

og den står altså stadig helt standard...
Mvh
Lars Stampe /Skoda Octavia 3 2.0 TSI 190 - BMW F30 lci 340i

Brugeravatar
VW HK - DE BEDSTE
Medlem
Indlæg: 690
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:12
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af VW HK - DE BEDSTE » 19. jun 2008, 20:08

Der er jo ikke kun én Ko3!!!!

De findes med forskellige størrelse kompressorhus.... ;)

så inden man påstår den er maxed out... kunne det da være interessant at få afdækket hvilken turbo der er monteret i første omgang.... ;)
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"

Brugeravatar
VW HK - DE BEDSTE
Medlem
Indlæg: 690
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:12
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af VW HK - DE BEDSTE » 19. jun 2008, 20:10

JA det må der være Brian,

for følgende Ko3 kan trække ca. 215 +-......

K03-052 180 hk
K03-053 150 hk
K03-058 150 hk/180 hk

alle er med 85 actuator......

Supermule skrev:Det lyder som en plausibel forklaring, bortset fra at der ikke er lavet en k03 der kan trække 200hk......;)

Ellers er der noget jeg er gået glip af......
Sagild skrev:Det er en and...

Forskellen på Audi 2,0 TFSI og Golf V GTI og Seat Leon FR osv er at de kører med K03 turbo og biler som Seat Leon Cupra og Audi S3 har K04 turbo... Så er der brugt nogen enkelte andre dele men det er den grundlæggende forskel...
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"

Brugeravatar
Sagild
Nyt medlem
Indlæg: 455
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:06
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vedbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af Sagild » 19. jun 2008, 20:17

lars stampe skrev:Hej

Supermule har vist lidt ret. Det du beskriver fotæller jo lige netop at tubo ikke kan holde det samme tryk helt til 6500 omdr. Ellers vill den jo få flere hk fra 5200 til 6500 .( Omdr bygger jo hk). Så omdrejningerne kompenserer jo i dette tilfælde for at turbo ikke kan holde fuldt tryk helt til stregen. Men det er jo også rart til dagligt er den kommer med det samme.

Sagild skrev:Tjekkede lige målingen og den har nogenlunde samme effekt mellem 5200 og 6400 rpm... altså de her knap 213 hk...

maksmoment på knap 292 ligger ved 3500 rpm men ligger stort set ens helt fra 2300 rpm til 5200 rpm...

og den står altså stadig helt standard...
Jeg vil hellere have kraften hurtigere må jeg indrømme... Minimerer jo også turbolag på den måde...
Sophistogrå BMW 535D Touring Aut. - 2011 - 299 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D

lars stampe
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 19. jun 2008, 15:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af lars stampe » 19. jun 2008, 20:19

efter hvad der er angivet på mit link tidligere skulle det være følgende lader :
Abgasturbolader: K03-2080 Borg Warner Turbo Systems 5303 970 0086 (Quereinbau)

Men jeg har ingen kendskab til om det er ens på alle tfsi 200 hk (skoda - vw - audi), men det ville jeg da tro.
Mvh
Lars Stampe /Skoda Octavia 3 2.0 TSI 190 - BMW F30 lci 340i

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af Anders D » 19. jun 2008, 20:37

Laderen på 2.0 TFSI hedder helt præcist K03-2080

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af Anders D » 19. jun 2008, 20:38

lars stampe skrev:efter hvad der er angivet på mit link tidligere skulle det være følgende lader :
Abgasturbolader: K03-2080 Borg Warner Turbo Systems 5303 970 0086 (Quereinbau)

Men jeg har ingen kendskab til om det er ens på alle tfsi 200 hk (skoda - vw - audi), men det ville jeg da tro.
Fordømt.. du kom mig i forkøbet :)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: BWA (2,0 TFSI) - Hvilken std. turbo

Indlæg af Supermule » 19. jun 2008, 23:43

I stand corrected kan jeg se...:)

Superinfo i kommer med dér!! :)

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"