Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Revo!

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
AudiA4
Nyt medlem
Indlæg: 306
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:05
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af AudiA4 » 12. okt 2011, 11:11

Lur mig om der ikke snart kommer en kommentar fra Revo dk :lol:

Kender jeg Marc ret vil han lige ha 100% styr på alt inden han modbeviser en påstand, men hvad ved jeg ;)

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af jakethemoss » 12. okt 2011, 16:41

Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg gik fra APR 2,0 TFSI K04 SW til REVO, da APR kørte med en Lambdaværdi på 0,75 over en stor del af omdrejningsområdet hvilket gjorde at jeg selv med upgraderet brændstofsystem ikke havde nok føde til motoren over 5200rpm.
Jeg valgte REVO ud fra at de giver mulighed at fintune efter tuningsgrad samt har en Lambdaværdi omkring 0,83 hvilket er std. for for eksempel en ED30. Deres SW løste mit problem og servicen kan jeg ikke klage over.

Just my 2 pence ;)

Forøvrigt har konens 2,0 TDI 140hk også fået REVO, og det gav 186hk og ca, 380nm. Den kører rigtig fint efter det
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Brugeravatar
SHG
Medlem
Indlæg: 1234
Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af SHG » 12. okt 2011, 17:43

Jeg klager heller ikke over hverken resultater eller service fra Revo/sorensen performance.
Marc leverede mere end han lovede, og ikke kun på effekten.

Det er nævnt tidligere i tråden, at Revos filer bare ryger i bilen uden tilpasning, men jeg har nu forstået det sådan, at Revo laver nogle "skabeloner" til bestemte motorstyringer med forskellige opsætninger.
Skabelonerne kan så rettes/finjusteres af tuneren, hvilket i mit tilfælde blev gjort af Marc på Ottos rullefelt, og i andre tilfælde på vejen.

Claus Landberg nævner jo osse, at når man står med en fil der fungerer rigtig godt til en bestemt motorstyring, så er det jo spildt tid at starte forfra.
I grove træk gør Revos tunere vel det samme, her er det bare Revo selv, det har lavet det grundlæggende forarbejde.

Jeg synes sgu det er flot, at med alle de medlemmer der er repræsenteret herinde, så kan de skuffede/utilfredse Revo kunder tælles på en hånd (2 stk?)
Der findes vist ikke nogen tunere, selv i lille DK, som kan se sig HELT fri for at måtte have skuffet et par kunder i deres karrierer ;)

Vi er da bare snot forkælede, at vi kan vælge og vrage mellem op til flere dygtige tunere i vores lille land.

Brugeravatar
sjettal
Medlem
Indlæg: 522
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 6 times

Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Revo!

Indlæg af sjettal » 12. okt 2011, 19:07

Men at tuneren pludselig ikke svarer osv. lyder for mig betænkeligt, med mindre der er en god grund til det.
--

Mvh.

Søren

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af Møbbe » 12. okt 2011, 23:01

SHG skrev:Jeg klager heller ikke over hverken resultater eller service fra Revo/sorensen performance.
Marc leverede mere end han lovede, og ikke kun på effekten.

Det er nævnt tidligere i tråden, at Revos filer bare ryger i bilen uden tilpasning, men jeg har nu forstået det sådan, at Revo laver nogle "skabeloner" til bestemte motorstyringer med forskellige opsætninger.
Skabelonerne kan så rettes/finjusteres af tuneren, hvilket i mit tilfælde blev gjort af Marc på Ottos rullefelt, og i andre tilfælde på vejen.

Claus Landberg nævner jo osse, at når man står med en fil der fungerer rigtig godt til en bestemt motorstyring, så er det jo spildt tid at starte forfra.
I grove træk gør Revos tunere vel det samme, her er det bare Revo selv, det har lavet det grundlæggende forarbejde.

Jeg synes sgu det er flot, at med alle de medlemmer der er repræsenteret herinde, så kan de skuffede/utilfredse Revo kunder tælles på en hånd (2 stk?)
Der findes vist ikke nogen tunere, selv i lille DK, som kan se sig HELT fri for at måtte have skuffet et par kunder i deres karrierer ;)


Vi er da bare snot forkælede, at vi kan vælge og vrage mellem op til flere dygtige tunere i vores lille land.
Som jeg tidligere har nævnt er jeg ikke skuffet over den service Marc har givet mig - men jeg er skuffet over ikke at få mine penge retur (har forslået halvdelen retur, men blev afvist)...at bilen ikke virkede, tja - man kan ikke gøre alle tilfredse, men så må man returnerer pengene, eller i hvert fald en del af dem. Jeg har givet en fair chance for at få bilen i orden, men når Revo`s hovedkontor ikke mener 3 logninger, og skift af diverse dele ikke er tilstrækkeligt, må man "se sig slået" og punge ud...specielt når en anden tuner så bruger 1/3 tid, og leverer en fil som sparker røv.
Jeg vil gerne understrege at jeg allerede 2 dage efter havde en dialog med Marc, da bilen udsatte i 1&2 gear - jeg har altså ikke først "beklaget" mig efter de 30 dagen hvor Revo giver pengene retur. Det er også vigtigt, og endnu en understregning, af Marc fra "day one" har prøvet at hjælpe, og det skal absolut ikke opfattes som angreb på hans service!

Men kan være jeg er gal på den??

Et lille senarie:

SHG - Lad os lege med tanken: Jeg bliver booket til dit bryllup - gæsterne er helt vilde med mig, og brudeparret syntes jeg er rar, og rigtig professionel, og har via nettet kun hørt god kritik. Da de modtager deres bryllupsbilleder, ser de at 60% er helt slørede. De kontakter fotografen - som godt kan se det er noget møg. Fotografen redigerer dem alt hvad han kan i Photoshop, beder brudeparret om at komme op til ham - de er der 1 time, men de er stadig slørede. Han prøver så igen, - ber dem komme forbi, men de er stadig ikke gode. Han har så en samarbejdspartner, som muligvis godt kan hjælpe - problemet er at den anden fotograf sidder i England, med han svarer ikke på mine henvendelser! jeg prøver så endnu engang at få redigeret billederne, ber brudeparret om at komme op, men heller ikke denne gang er de blevet som de havde forventet, stadig slørede..... De bliver nu kontaktet af en anden fotograf - han siger at det kan han da sagtens hjælpe med - det skal ikke koste dem 1 kroner (Landberg) - han bruger 2x15min i Photoshop, og vupti - alle billeder er fuldstændig som de havde forventet - ikke så meget som et eneste er sløret, de er helt perfekte.


SHG - du er gommen: Ville du bede om pengene tilbage hos den første fotograf - han har jo trods alt stillet dyrt udstyr til rådighed, og brugt en hel del timer på opgaven?
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
RpR
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 23. jul 2008, 17:00
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af RpR » 12. okt 2011, 23:06

Marc lader til at være en fin fyr, men ifølge købeloven herhjemme så er det altså ham der hæfter for at det produkt du har købt hos ham virker, og det har han 3 forsøg til at udbedre, hvis vi skal blive firkantede. Det kan godt være det er Revo's skyld, men sådan er det nu engang at drive forretning i DK.

Brugeravatar
ThomasMN
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Biersted
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af ThomasMN » 13. okt 2011, 00:09

Præcis!

Man ringer jo heller ikke til Wolfsbrug hvis der er noget i vejen med ens nye Passat. Det er den danske forhandler som sidder med aben. Skal lige siges at jeg ikke kender Marc og ej heller ude på at hænge ham ud. MEN han må få udbedret f.eks Møbbes bil. Det ér forsøgt, uden held. Så må han indlæse std. filen og give ham pengene tilbage. Derefter må Marc se efter om han kan få dækket sit tab ved Revo.
RpR skrev:Marc lader til at være en fin fyr, men ifølge købeloven herhjemme så er det altså ham der hæfter for at det produkt du har købt hos ham virker, og det har han 3 forsøg til at udbedre, hvis vi skal blive firkantede. Det kan godt være det er Revo's skyld, men sådan er det nu engang at drive forretning i DK.

Joachim PR
Nyt medlem
Indlæg: 202
Tilmeldt: 16. jun 2008, 17:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af Joachim PR » 13. okt 2011, 03:13

Jeg kan også kun tilslutte mig skaren af glade REVO kunder, det funger satme! :D
Ibiz Hvid Audi TT 3,2 Quattro s-tronic
C63 AMG PPP

claus landberg
Nyt medlem
Indlæg: 182
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:53
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Landberg.dk ApS
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af claus landberg » 13. okt 2011, 05:38

jakethemoss skrev:Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg gik fra APR 2,0 TFSI K04 SW til REVO, da APR kørte med en Lambdaværdi på 0,75 over en stor del af omdrejningsområdet hvilket gjorde at jeg selv med upgraderet brændstofsystem ikke havde nok føde til motoren over 5200rpm.
Jeg valgte REVO ud fra at de giver mulighed at fintune efter tuningsgrad samt har en Lambdaværdi omkring 0,83 hvilket er std. for for eksempel en ED30. Deres SW løste mit problem og servicen kan jeg ikke klage over.

Just my 2 pence ;)

Forøvrigt har konens 2,0 TDI 140hk også fået REVO, og det gav 186hk og ca, 380nm. Den kører rigtig fint efter det

Godt nok er det tidligt på morgenen, men du må lige forklare mig om du mener at lambda 0.75 er tegn på at du ikke får brændstof nok og derfor opgradere dit brændstofsystem?

BTW. Såfremt du har fået 185hk på din 2.0 TDI, så kan du godt begynde at spare op til en ny turbo - det er på ingen måde til debat, da den turbo slet ikke kan holde til det ladetryk der skal til for at lave 185hk ret længe....
Mvh.

Claus Larsen, https://landberg.dk - alt i castrol motorolie, bosch reservedele, Philips/Osram
http://Chiptuning.nu - danmark førende chiptuner

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af jakethemoss » 13. okt 2011, 08:36

claus landberg skrev:
jakethemoss skrev:Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg gik fra APR 2,0 TFSI K04 SW til REVO, da APR kørte med en Lambdaværdi på 0,75 over en stor del af omdrejningsområdet hvilket gjorde at jeg selv med upgraderet brændstofsystem ikke havde nok føde til motoren over 5200rpm.
Jeg valgte REVO ud fra at de giver mulighed at fintune efter tuningsgrad samt har en Lambdaværdi omkring 0,83 hvilket er std. for for eksempel en ED30. Deres SW løste mit problem og servicen kan jeg ikke klage over.

Just my 2 pence ;)

Forøvrigt har konens 2,0 TDI 140hk også fået REVO, og det gav 186hk og ca, 380nm. Den kører rigtig fint efter det

Godt nok er det tidligt på morgenen, men du må lige forklare mig om du mener at lambda 0.75 er tegn på at du ikke får brændstof nok og derfor opgradere dit brændstofsystem?

BTW. Såfremt du har fået 185hk på din 2.0 TDI, så kan du godt begynde at spare op til en ny turbo - det er på ingen måde til debat, da den turbo slet ikke kan holde til det ladetryk der skal til for at lave 185hk ret længe....
APR vælger at lade bilen køre med så fed en blanding at deres egen upgraderede HPFP ikke kunne levere nok brændstof til at holde lambdaværdien indenfor 25% grænsen af den værdi. Dette gjorde at ECU'en lukkede ned for ladetrykket indtil lambdaværdien var inden for tolerancen igen hvilket betød jeg havde et hul på 800 rpm.

Vedr. 2,0 TDI, så er det jo en god grund til at gå hybrid ;)
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Brugeravatar
SHG
Medlem
Indlæg: 1234
Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af SHG » 13. okt 2011, 15:29

Møbbe:

jeg taler ikke om detaljerne i din sag, for det vil jeg slet ikke blande mig i. Du og Marc må hitte ud af det med detaljerne.
Jeg gider heller ikke diskutere detaljerne i min sag med Landberg på et forum. Det klarede vi på mail, og eftersom vi så forskelligt på sagen, så endte det med vi mødtes på midten. Fuldstændig som du siger du er blevet tilbudt af Marc.

Det jeg taler om er, at du i den sidste ende ikke blev tilfreds. Det er ikke et personligt angreb eller noget, jeg konstaterer bare, hvad du selv har nævnt flere gange.
Hvorfor i 2 i denne tråd ikke er tilfredse, det skriver i jo selv.

Det jeg prøver at fremhæve er, at rent statistisk, så er procentdelen af utilfredse kunder jo meget meget lille..
Landberg, som fiksede din bil, har jo osse utilfredse kunder rundt omkring i landet, men generelt er folk osse glade for hans arbejde.
Du finder bare ikke en tuner, hvor 100% af kundekredsen er 100% tilfredse. Det er såmænd bare det jeg siger ;)

Uanset om vi taler Revo, Landberg eller noget helt tredje, så må man jo lytte til de 99% der er glade, og ikke den %, som ikke er det.
Ellers får man sgu aldrig tunet sin bil :mrgreen:

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af Møbbe » 13. okt 2011, 15:48

SHG skrev:Møbbe:

jeg taler ikke om detaljerne i din sag, for det vil jeg slet ikke blande mig i. Du og Marc må hitte ud af det med detaljerne.
Jeg gider heller ikke diskutere detaljerne i min sag med Landberg på et forum. Det klarede vi på mail, og eftersom vi så forskelligt på sagen, så endte det med vi mødtes på midten. Fuldstændig som du siger du er blevet tilbudt af Marc.

Det jeg taler om er, at du i den sidste ende ikke blev tilfreds. Det er ikke et personligt angreb eller noget, jeg konstaterer bare, hvad du selv har nævnt flere gange.
Hvorfor i 2 i denne tråd ikke er tilfredse, det skriver i jo selv.

Det jeg prøver at fremhæve er, at rent statistisk, så er procentdelen af utilfredse kunder jo meget meget lille..
Landberg, som fiksede din bil, har jo osse utilfredse kunder rundt omkring i landet, men generelt er folk osse glade for hans arbejde.
Du finder bare ikke en tuner, hvor 100% af kundekredsen er 100% tilfredse. Det er såmænd bare det jeg siger ;)
l de 99% der er glade, og ikke den %, som ikke er det.
Ellers får man sgu aldrig tunet sin bil :mrgreen:
Helt enig :mrgreen:

Jeg ved udemærket at Revo har rigtig mange tilfredse kunder verden over - har selv fået en tur i Marc`s Seat, og damn den rykker - så i absolut de fleste tilfælle kan de godt finde ud af det.

En lille rettelse, er dog at det er mig der har tilbudt Marc at mødes på midten - men han afslog...men tilbød dog at fejlsøge yderligere (1dag eller 2...her afslog jeg)
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af ICON » 13. okt 2011, 18:55

RpR skrev:Marc lader til at være en fin fyr, men ifølge købeloven herhjemme så er det altså ham der hæfter for at det produkt du har købt hos ham virker, og det har han 3 forsøg til at udbedre, hvis vi skal blive firkantede. Det kan godt være det er Revo's skyld, men sådan er det nu engang at drive forretning i DK.
Hvis vi skal være rigtig krakilske, så har sælger faktisk som udgangspunkt kun ét forsøg til afhjælpning, men:
Hvis en sælger skal have to eller flere forsøg, skal det altid være velbegrundet, og det er en forudsætning, at afhjælpningen eller ombytningen samlet set sker inden for rimelig tid.

Nogle typiske situationer, hvor sælgeren kan have ret til mere end et afhjælpningsforsøg:

Hvis sælgeren havde grund til at tro, at manglen var afhjulpet allerede i første forsøg
Hvis det er en kompliceret fejl, som er vanskelig at finde og afhjælpe
Hvis der er tale om en speciel vare, du har fået bestilt hjem, eller en vare, der er lavet specielt til dig. Det kan fx være gardiner syet efter mål eller skræddersyet tøj
Hvis der er tale om en periodisk fejl, altså en fejl der kun viser sig af og til, og sælger ikke kunne konstatere fejlen ved første forsøg
Hvis sælgeren har lånt dig en anden vare under det første forsøg
Hvis manglen er næsten helt afhjulpet allerede i første forsøg

;)
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

JVK
Nyt medlem
Indlæg: 423
Tilmeldt: 5. okt 2008, 06:53
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: JVK-tuning.dk
Geografisk sted: Aalborg SØ
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af JVK » 14. okt 2011, 00:33

claus landberg skrev:
jakethemoss skrev:Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg gik fra APR 2,0 TFSI K04 SW til REVO, da APR kørte med en Lambdaværdi på 0,75 over en stor del af omdrejningsområdet hvilket gjorde at jeg selv med upgraderet brændstofsystem ikke havde nok føde til motoren over 5200rpm.
Jeg valgte REVO ud fra at de giver mulighed at fintune efter tuningsgrad samt har en Lambdaværdi omkring 0,83 hvilket er std. for for eksempel en ED30. Deres SW løste mit problem og servicen kan jeg ikke klage over.

Just my 2 pence ;)

Forøvrigt har konens 2,0 TDI 140hk også fået REVO, og det gav 186hk og ca, 380nm. Den kører rigtig fint efter det

Godt nok er det tidligt på morgenen, men du må lige forklare mig om du mener at lambda 0.75 er tegn på at du ikke får brændstof nok og derfor opgradere dit brændstofsystem?

BTW. Såfremt du har fået 185hk på din 2.0 TDI, så kan du godt begynde at spare op til en ny turbo - det er på ingen måde til debat, da den turbo slet ikke kan holde til det ladetryk der skal til for at lave 185hk ret længe....
Det er da hvis noget nyt i har fundet ud af Claus???? Jeg skiftede turbo på en Seat Altea 2.0TDI 140hk sidste år som kørte med jeres Chip, den var lavet gennem VW i Brønderslev. Ren OBD ingen prøvekørsel eller test på felt. Kunden klagede over den hylte vildt i turbo'en da han hentede den ved forhandleren efter en kort prøvetur. De sagde der var intet galt, det hele var trimmet til største precision af Landberg.dk. Men turboen måtte give op efter kort tid. Jeg fik til opgave at montere den nye turbo & efter en test på vejen kunne jeg mærke den trak alt alt for meget. En hurtig kontol med testeren viste at mapsensor bare gik i bund (over 1.5bar). Jeg sagde til kunden han skulle få ændret styring ved Thomas ASAP, men om han nogen sinde fik det gjort ved jeg ikke.
Men en ting er sikkert den her havde da fået "NOK" boost Claus :D

Jeg vil altid anbefale man laver en test/fin justering på rullefelt, herved er man sikker på det passer bedst muligt til den givne bil.

Synes efterhånden det er ved at gå helt amok med folks hjemmetuning via OBD, hvor mange ved egentlig hvad de går og laver?????? Netop derfor jeg lader andre håndtere denne opgave når prikken skal sættes over I'et med en custom chip fra RH-Motorsport.

De er nogen af dem som har været med i flest år, og det har altid spillet 110% det de har lavet for mig!

MVH
Jacob Vanggaard.
Eneste Danske Tuning's firma med Certificering fra Tüv Nord til udvikling/montering/salg af "lovlige" opgraderings kit til motor/undervogn/bremser. Download attest fra denne tråd på side 2 (indlæg/citat syv fra toppen):http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 5&start=30
Første bil som skal til test i Essen bliver en VW Golf IV R32 med JVK Turbo kit:http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 838&type=3

Ny spændende http://www.jvk-tuning.dk side som er lovet være oppe at køre inden 31.12.2012

OBS: Hvis i skal bruge nogle JVK dele, skal jeg kontaktes i 2012 da ALT SALG AF DELE STOPPER FRA 31.12.2012. Som et ophørs udsalg giver jeg minus 20% (momsen i rabat). Rabat får i ved hjælp af at lave en bestilling på web shoppen og besvare mail med denne rabat kode: VAG_JVK_WEB_OPHØR_20%

Brugeravatar
Thomas Landberg
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 19. jun 2008, 00:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: www.chiptuning.nu
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af Thomas Landberg » 14. okt 2011, 07:13

JVK skrev: Det er da hvis noget nyt i har fundet ud af Claus???? Jeg skiftede turbo på en Seat Altea 2.0TDI 140hk sidste år som kørte med jeres Chip, den var lavet gennem VW i Brønderslev. Ren OBD ingen prøvekørsel eller test på felt. Kunden klagede over den hylte vildt i turbo'en da han hentede den ved forhandleren efter en kort prøvetur. De sagde der var intet galt, det hele var trimmet til største precision af Landberg.dk. Men turboen måtte give op efter kort tid. Jeg fik til opgave at montere den nye turbo & efter en test på vejen kunne jeg mærke den trak alt alt for meget. En hurtig kontol med testeren viste at mapsensor bare gik i bund (over 1.5bar). Jeg sagde til kunden han skulle få ændret styring ved Thomas ASAP, men om han nogen sinde fik det gjort ved jeg ikke.
Men en ting er sikkert den her havde da fået "NOK" boost Claus :D

Jeg vil altid anbefale man laver en test/fin justering på rullefelt, herved er man sikker på det passer bedst muligt til den givne bil.

Synes efterhånden det er ved at gå helt amok med folks hjemmetuning via OBD, hvor mange ved egentlig hvad de går og laver?????? Netop derfor jeg lader andre håndtere denne opgave når prikken skal sættes over I'et med en custom chip fra RH-Motorsport.

De er nogen af dem som har været med i flest år, og det har altid spillet 110% det de har lavet for mig!

MVH
Jacob Vanggaard.
Det var godt nok nogle mærkelige anklager...

1: Hvis turboen står af på en 2.0TDi 140hk fem år efter den er blevet chippet er det næppe chippens skyld...

2: Hvordan kan du se, at mapsensoren "bare går i bund" med 1.5 bar" når den kan måle 1.601 bar? Hvorfor fortæller du ikke hvad ønsket og reelt ladetryk var? På en 2.0TDi laver vi normalt et ønsket ladetryk på 1.5 bar og hvis reelt ladetryk på en 2.0TDi så går over 1.6 bar er det som regel et tegn på, at turboen sidder fast i geometrien.

3: Hvordan kan man mærke, at en bil "trækker alt for meget" og derfra konkludere, at ladetrykket er alt for højt? På en turbodiesel er det mængden af diesel og ikke niveauet for ladetryk der bestemmer hvor meget bilen trækker, så en test på vejen er ikke brugbar til at konkludere om ladetrykket er for højt - med mindre man laver en log af ønsket og reelt ladetryk. "Buttdyno" er ingen hjælp i den retning.


På de fleste 2.0TDi vil 186hk være i overkanten, men det afhænger af udgangspunktet. Vi måler næsten altid Audi A4/A6 2.0TDi til lige omkring 140hk og de får så lige omkring 170hk. Man kan godt være heldig at finde en 2.0TDi med omkring 155hk og så får den normalt også mere end 170hk. Men uanset hvad så hæver vi ikke ladetrykket til mere end 1.5 bar på standardturboen.
MVH

Thomas Landberg
Landberg.dk ApS er pr. 1. september 2014 delt i to firmaer. Derfor:
Olie fra Castrol, autopærer fra Philips og Osram, Bell Add, Bosch viskerblade og en masse andet biltilbehør til landets bedste priser - så er det https://landberg.dk
Chiptuning, rullefelttest, Utune, EGRMOD osv. - så er det http://chiptuning.nu. Forhandlere i hele landet, bl.a. http://www.racetech.dk i Ringsted, http://www.cartrends.dk i Rødovre, http://www.au2sound.dk i Næsteved, NT Auto i Vejle, Procarshop i Odense og Insight Racing i Hedehusene..

JVK
Nyt medlem
Indlæg: 423
Tilmeldt: 5. okt 2008, 06:53
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: JVK-tuning.dk
Geografisk sted: Aalborg SØ
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af JVK » 14. okt 2011, 08:35

Thomas Landberg skrev:
JVK skrev: Det er da hvis noget nyt i har fundet ud af Claus???? Jeg skiftede turbo på en Seat Altea 2.0TDI 140hk sidste år som kørte med jeres Chip, den var lavet gennem VW i Brønderslev. Ren OBD ingen prøvekørsel eller test på felt. Kunden klagede over den hylte vildt i turbo'en da han hentede den ved forhandleren efter en kort prøvetur. De sagde der var intet galt, det hele var trimmet til største precision af Landberg.dk. Men turboen måtte give op efter kort tid. Jeg fik til opgave at montere den nye turbo & efter en test på vejen kunne jeg mærke den trak alt alt for meget. En hurtig kontol med testeren viste at mapsensor bare gik i bund (over 1.5bar). Jeg sagde til kunden han skulle få ændret styring ved Thomas ASAP, men om han nogen sinde fik det gjort ved jeg ikke.
Men en ting er sikkert den her havde da fået "NOK" boost Claus :D

Jeg vil altid anbefale man laver en test/fin justering på rullefelt, herved er man sikker på det passer bedst muligt til den givne bil.

Synes efterhånden det er ved at gå helt amok med folks hjemmetuning via OBD, hvor mange ved egentlig hvad de går og laver?????? Netop derfor jeg lader andre håndtere denne opgave når prikken skal sættes over I'et med en custom chip fra RH-Motorsport.

De er nogen af dem som har været med i flest år, og det har altid spillet 110% det de har lavet for mig!

MVH
Jacob Vanggaard.
Det var godt nok nogle mærkelige anklager... Du skal ikke se det som anklager, blot en konstatering med en oplevelse jeg havde på en kundebil som var lavet med en OBD chip uden efterfølgende kontrol. Der er vel ingen der fejlfri hverken JVK, Landberg, Revo eller andre tuner/mennekser.

1: Hvis turboen står af på en 2.0TDi 140hk fem år efter den er blevet chippet er det næppe chippens skyld... Jeg har heller ikke sagt det er chippen som er grunden til at denne turbo gik i stykker. Men RH sagde på daværende tidspunkt den max skulle køre 1.5, men da den nye turbo var monteret og jeg kontrollerede ladetrykket kørte den i max på map sensoren (1.601bar og der blev den stående). At jeg så skrev 1.5bar før, var grundet jeg mente det var max den kunne måle. Så den eneste som skriver at en turbo hurtige kan ødelægges ved en chip er vel Claus, da han kommentere at en 2.0TDI med 185hk "Revo" vil ødelægge turbo'en på kort tid.

2: Hvordan kan du se, at mapsensoren "bare går i bund" med 1.5 bar" når den kan måle 1.601 bar? Hvorfor fortæller du ikke hvad ønsket og reelt ladetryk var? Jeg kunne ikke se hvor langt den gik op eftersom den gik i bundPå en 2.0TDi laver vi normalt et ønsket ladetryk på 1.5 bar og hvis reelt ladetryk på en 2.0TDi så går over 1.6 bar er det som regel et tegn på, at turboen sidder fast i geometrien. Det kan umuligt have siddet fast efterhånden det var med en helt ny turbo jeg lavede kontrollen

3: Hvordan kan man mærke, at en bil "trækker alt for meget" og derfra konkludere, at ladetrykket er alt for højt? Jeg har både prøvet 140hk TDI & 170hk FR, den her var meget hurtigere & et extrem moment lige i det man gav fuld gas. Ydermere kunne man virkelig høre turbo'en arbejde på højtryk. Så er ret sikker på at det var en korrekt værdi jeg så på computeren.På en turbodiesel er det mængden af diesel og ikke niveauet for ladetryk der bestemmer hvor meget bilen trækker, så en test på vejen er ikke brugbar til at konkludere om ladetrykket er for højt - med mindre man laver en log af ønsket og reelt ladetryk. "Buttdyno" er ingen hjælp i den retning. Nu har jeg vel prøvet lidt og hvert med hensyn til tunet biler, så kan godt mærke om det trækker godt eller det simpelthen trækker for meget. Men det var ikke for at lave en gang mudderkast, synes bare det var en mærkelig kommentar fra Claus hvis i selv laver OBD chip uden at lave en slut kontrol. Når han skriver koldt & kynisk at 185hk det holder turbo'en ikke til. Det er vel på samme måde når folk køber en U-tune, eller skal folk selv ud at kontrollere det efterfølgende via "Buttdyno" :D


På de fleste 2.0TDi vil 186hk være i overkanten, men det afhænger af udgangspunktet. Vi måler næsten altid Audi A4/A6 2.0TDi til lige omkring 140hk og de får så lige omkring 170hk. Man kan godt være heldig at finde en 2.0TDi med omkring 155hk og så får den normalt også mere end 170hk. Men uanset hvad så hæver vi ikke ladetrykket til mere end 1.5 bar på standardturboen Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvor meget de kan holde til at køre med, men da jeg kontaktede dig efter den nye turbo var monteret sagde du også jeg skulle kontrollere via Vag Com. Da jeg så kunne se det gik i bund på testeren bad jeg kunden om at lave en ny aftale med dig så den kunne måles & ladetrykket kunne blive sænket i værdi. Kan du huske om han nogensinde fik lavet den om? Mener kunden hedder Søren & han arbejde ved Telenor.

Det var ikke for at starte en yderligere debat i denne tråd. Men man skal måske som Erhvervsdrivende tuner overveje en ekstra gang med at sætte andre firma'er i dårlig lys når man kommer med en udtalelse som Claus. Grundet alle tunere laver fejl før eller siden så længe der laves biler og det er inkl. mig selv ;).
Normalt vil jeg ikke skrive under en tråd som denne, jeg er på ingen måde fan af Revo's filer men synes dog at Claus's udtalelse var lidt for grov til at jeg kunne undgå at komme med en kommentar
.
Eneste Danske Tuning's firma med Certificering fra Tüv Nord til udvikling/montering/salg af "lovlige" opgraderings kit til motor/undervogn/bremser. Download attest fra denne tråd på side 2 (indlæg/citat syv fra toppen):http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 5&start=30
Første bil som skal til test i Essen bliver en VW Golf IV R32 med JVK Turbo kit:http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 838&type=3

Ny spændende http://www.jvk-tuning.dk side som er lovet være oppe at køre inden 31.12.2012

OBS: Hvis i skal bruge nogle JVK dele, skal jeg kontaktes i 2012 da ALT SALG AF DELE STOPPER FRA 31.12.2012. Som et ophørs udsalg giver jeg minus 20% (momsen i rabat). Rabat får i ved hjælp af at lave en bestilling på web shoppen og besvare mail med denne rabat kode: VAG_JVK_WEB_OPHØR_20%

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af Greden » 14. okt 2011, 08:37

Det her er da noget mærkelig mudderkast som ikke har en skid med trådens emne at gøre..

JVK
Nyt medlem
Indlæg: 423
Tilmeldt: 5. okt 2008, 06:53
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: JVK-tuning.dk
Geografisk sted: Aalborg SØ
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af JVK » 14. okt 2011, 08:59

Greden skrev:Det her er da noget mærkelig mudderkast som ikke har en skid med trådens emne at gøre..
Det vil jeg da give dig ret i :mrgreen:
Eneste Danske Tuning's firma med Certificering fra Tüv Nord til udvikling/montering/salg af "lovlige" opgraderings kit til motor/undervogn/bremser. Download attest fra denne tråd på side 2 (indlæg/citat syv fra toppen):http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 5&start=30
Første bil som skal til test i Essen bliver en VW Golf IV R32 med JVK Turbo kit:http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 838&type=3

Ny spændende http://www.jvk-tuning.dk side som er lovet være oppe at køre inden 31.12.2012

OBS: Hvis i skal bruge nogle JVK dele, skal jeg kontaktes i 2012 da ALT SALG AF DELE STOPPER FRA 31.12.2012. Som et ophørs udsalg giver jeg minus 20% (momsen i rabat). Rabat får i ved hjælp af at lave en bestilling på web shoppen og besvare mail med denne rabat kode: VAG_JVK_WEB_OPHØR_20%

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af Rittersport » 14. okt 2011, 09:32

Blot til info...
Mapsensoren på 2,0 TDI er en 300Kpa så den klarer optil 2 bars boost. Diagnosedelen på EDC16 kan så bare ikke spytte værdier over 2601mbar ud medmindre man programmere det om så den kan vise værdierne enhedsløst fra 0 til 65536. En std. lader på 2,0 TDI 16V bør ikke køre over 2550mbar ved 4K Rpm. Viser diagnose 2601mbar betyder det man ligger derover og det er for meget. Når jeg laver sådan en måler jeg enten ladetrykket via logger på feltet eller programmerer den om så jeg kan følge ladetrykket uden begrænsning på testeren.
Det er rart og vigtigt at man kan se hvor store evt. boostspikes reelt er uden begrænsning.
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

claus landberg
Nyt medlem
Indlæg: 182
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:53
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Landberg.dk ApS
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af claus landberg » 15. okt 2011, 09:30

JVK skrev:
Thomas Landberg skrev:
JVK skrev: Det er da hvis noget nyt i har fundet ud af Claus???? Jeg skiftede turbo på en Seat Altea 2.0TDI 140hk sidste år som kørte med jeres Chip, den var lavet gennem VW i Brønderslev. Ren OBD ingen prøvekørsel eller test på felt. Kunden klagede over den hylte vildt i turbo'en da han hentede den ved forhandleren efter en kort prøvetur. De sagde der var intet galt, det hele var trimmet til største precision af Landberg.dk. Men turboen måtte give op efter kort tid. Jeg fik til opgave at montere den nye turbo & efter en test på vejen kunne jeg mærke den trak alt alt for meget. En hurtig kontol med testeren viste at mapsensor bare gik i bund (over 1.5bar). Jeg sagde til kunden han skulle få ændret styring ved Thomas ASAP, men om han nogen sinde fik det gjort ved jeg ikke.
Men en ting er sikkert den her havde da fået "NOK" boost Claus :D

Jeg vil altid anbefale man laver en test/fin justering på rullefelt, herved er man sikker på det passer bedst muligt til den givne bil.

Synes efterhånden det er ved at gå helt amok med folks hjemmetuning via OBD, hvor mange ved egentlig hvad de går og laver?????? Netop derfor jeg lader andre håndtere denne opgave når prikken skal sættes over I'et med en custom chip fra RH-Motorsport.

De er nogen af dem som har været med i flest år, og det har altid spillet 110% det de har lavet for mig!

MVH
Jacob Vanggaard.
Det var godt nok nogle mærkelige anklager... Du skal ikke se det som anklager, blot en konstatering med en oplevelse jeg havde på en kundebil som var lavet med en OBD chip uden efterfølgende kontrol. Der er vel ingen der fejlfri hverken JVK, Landberg, Revo eller andre tuner/mennekser.

1: Hvis turboen står af på en 2.0TDi 140hk fem år efter den er blevet chippet er det næppe chippens skyld... Jeg har heller ikke sagt det er chippen som er grunden til at denne turbo gik i stykker. Men RH sagde på daværende tidspunkt den max skulle køre 1.5, men da den nye turbo var monteret og jeg kontrollerede ladetrykket kørte den i max på map sensoren (1.601bar og der blev den stående). At jeg så skrev 1.5bar før, var grundet jeg mente det var max den kunne måle. Så den eneste som skriver at en turbo hurtige kan ødelægges ved en chip er vel Claus, da han kommentere at en 2.0TDI med 185hk "Revo" vil ødelægge turbo'en på kort tid.

2: Hvordan kan du se, at mapsensoren "bare går i bund" med 1.5 bar" når den kan måle 1.601 bar? Hvorfor fortæller du ikke hvad ønsket og reelt ladetryk var? Jeg kunne ikke se hvor langt den gik op eftersom den gik i bundPå en 2.0TDi laver vi normalt et ønsket ladetryk på 1.5 bar og hvis reelt ladetryk på en 2.0TDi så går over 1.6 bar er det som regel et tegn på, at turboen sidder fast i geometrien. Det kan umuligt have siddet fast efterhånden det var med en helt ny turbo jeg lavede kontrollen

3: Hvordan kan man mærke, at en bil "trækker alt for meget" og derfra konkludere, at ladetrykket er alt for højt? Jeg har både prøvet 140hk TDI & 170hk FR, den her var meget hurtigere & et extrem moment lige i det man gav fuld gas. Ydermere kunne man virkelig høre turbo'en arbejde på højtryk. Så er ret sikker på at det var en korrekt værdi jeg så på computeren.På en turbodiesel er det mængden af diesel og ikke niveauet for ladetryk der bestemmer hvor meget bilen trækker, så en test på vejen er ikke brugbar til at konkludere om ladetrykket er for højt - med mindre man laver en log af ønsket og reelt ladetryk. "Buttdyno" er ingen hjælp i den retning. Nu har jeg vel prøvet lidt og hvert med hensyn til tunet biler, så kan godt mærke om det trækker godt eller det simpelthen trækker for meget. Men det var ikke for at lave en gang mudderkast, synes bare det var en mærkelig kommentar fra Claus hvis i selv laver OBD chip uden at lave en slut kontrol. Når han skriver koldt & kynisk at 185hk det holder turbo'en ikke til. Det er vel på samme måde når folk køber en U-tune, eller skal folk selv ud at kontrollere det efterfølgende via "Buttdyno" :D


På de fleste 2.0TDi vil 186hk være i overkanten, men det afhænger af udgangspunktet. Vi måler næsten altid Audi A4/A6 2.0TDi til lige omkring 140hk og de får så lige omkring 170hk. Man kan godt være heldig at finde en 2.0TDi med omkring 155hk og så får den normalt også mere end 170hk. Men uanset hvad så hæver vi ikke ladetrykket til mere end 1.5 bar på standardturboen Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvor meget de kan holde til at køre med, men da jeg kontaktede dig efter den nye turbo var monteret sagde du også jeg skulle kontrollere via Vag Com. Da jeg så kunne se det gik i bund på testeren bad jeg kunden om at lave en ny aftale med dig så den kunne måles & ladetrykket kunne blive sænket i værdi. Kan du huske om han nogensinde fik lavet den om? Mener kunden hedder Søren & han arbejde ved Telenor.

Det var ikke for at starte en yderligere debat i denne tråd. Men man skal måske som Erhvervsdrivende tuner overveje en ekstra gang med at sætte andre firma'er i dårlig lys når man kommer med en udtalelse som Claus. Grundet alle tunere laver fejl før eller siden så længe der laves biler og det er inkl. mig selv ;).
Normalt vil jeg ikke skrive under en tråd som denne, jeg er på ingen måde fan af Revo's filer men synes dog at Claus's udtalelse var lidt for grov til at jeg kunne undgå at komme med en kommentar
.

Det var ikke for at være grov eller kritisere nogle andre, blot en tør konstatering om at det er de færreste 2.0 tdi'er der kan holde til 185hk i længden...
Mvh.

Claus Larsen, https://landberg.dk - alt i castrol motorolie, bosch reservedele, Philips/Osram
http://Chiptuning.nu - danmark førende chiptuner

kdudic81
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 24. okt 2019, 07:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Revo!

Indlæg af kdudic81 » 31. jan 2022, 08:47

REVO BAGLANS - OVER - !
VAG :D

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Revo!

Indlæg af Flamiq » 31. jan 2022, 11:40

kdudic81 skrev:
31. jan 2022, 08:47
REVO BAGLANS - OVER - !
“Spændende” indlæg i en +10 år gammel tråd🥸
Hvad vil du opnå med det🤷‍♂️
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Revo!

Indlæg af HansH » 31. jan 2022, 11:49

kdudic81 skrev:
31. jan 2022, 08:47
REVO BAGLANS - OVER - !
Enig med Flamiq.
Tror der skal lidt mere historie om din baggrund for indlægget, hvis det skal give mening for nogen :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"