Hvad er fordele og ulemper ved at fjerne mellempotten? Det er jo umiddelbart en nem løsning til bedre lyd, men bliver det irriterende?
Lyden når mellempotten er fjernet:
Fjerne mellempotten?
- farouche
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 157 times
Re: Fjerne mellempotten?
Det er jo meget en smagssag...
Hvis du spørger mig får en 1.4 4 cyl. aldrig en fantastisk lyd hvor meget du end piller ved udstødningssystemet...
Så jeg ville nærmest skjule lyden så meget som muligt
Kan godt fornemme at det nok ikke lige er der du vil hen
Findes der et erstatningsrør til sådan en eller skal det laves specielt ?
Hvis du spørger mig får en 1.4 4 cyl. aldrig en fantastisk lyd hvor meget du end piller ved udstødningssystemet...
Så jeg ville nærmest skjule lyden så meget som muligt
Kan godt fornemme at det nok ikke lige er der du vil hen
Findes der et erstatningsrør til sådan en eller skal det laves specielt ?
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 343 times
- Been thanked: 377 times
Jeg har læst om flere som er blevet træt af resonansen i kabinen ved fjernelse af mellempotten på andre biler (Leon, Golf m.fl.).
Hvis jeg skulle ændre lyden på min så blev det som minimum en komplet cat-back MED mellempotte. Eventuelt fra Supersprint.
Jeg nyder at man ikke kan høre motoren ved normal kørsel. Det er reelt kun dækstøj og vindstøj man kan høre, hvis man ikke presser motoren. Alternativt kunne man få monteret en VUS så man kan skifte mellem lydløs og brølende.
Hvis jeg skulle ændre lyden på min så blev det som minimum en komplet cat-back MED mellempotte. Eventuelt fra Supersprint.
Jeg nyder at man ikke kan høre motoren ved normal kørsel. Det er reelt kun dækstøj og vindstøj man kan høre, hvis man ikke presser motoren. Alternativt kunne man få monteret en VUS så man kan skifte mellem lydløs og brølende.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
Flamiq
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 121 times
Jeg kan også kun se ulemper ved for meget larm fra sådan en lille kværn 
Mvh.
Flemming
2020 Skoda Kamiq 1,5 Style dsg act