For Meget Lyd - 500 Hk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
For Meget Lyd - 500 Hk
A4 b6 1,8t quattro.
Keramiske stempler
forstærket blok
vandkølet turbo
håndbygget rustfri 3" udstødning
special kobling
rs6 bremser
kw gevind undervogn
indkørt til 500 hk og droslet til 400 hk
+ meget mere.
Meget flot og lækker bil, men den larmer mere end jeg bryder mig om og jeg leder derfor efter ideer til at dæmpe, især de dybeste toner ved tomgang og acceleration.
Der er for nyligt monteret 200 cellers rustfri katalysator fra simons, men den dæmper ikke tilstrækkeligt.
Jeg ønsker naturligvis ikke at begrænse flow og dermed turbo, så hvad kan jeg stille op?
Keramiske stempler
forstærket blok
vandkølet turbo
håndbygget rustfri 3" udstødning
special kobling
rs6 bremser
kw gevind undervogn
indkørt til 500 hk og droslet til 400 hk
+ meget mere.
Meget flot og lækker bil, men den larmer mere end jeg bryder mig om og jeg leder derfor efter ideer til at dæmpe, især de dybeste toner ved tomgang og acceleration.
Der er for nyligt monteret 200 cellers rustfri katalysator fra simons, men den dæmper ikke tilstrækkeligt.
Jeg ønsker naturligvis ikke at begrænse flow og dermed turbo, så hvad kan jeg stille op?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3524
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 117 times
Re: For Meget Lyd - 500 Hk
Hej og velkommen til
Montere mellempotte(r)
Evt. helt ny udstødning fra en producent, der kan det der med udstødninger
Jeg har på Golfen - ud over standard udstød. - haft Milltek non-resonated (larmede vildt meget i mine ører )
Nu har jeg komplet APR med 200 cellers sportskat., som jeg er uhyre tilfreds med
Montere mellempotte(r)
Evt. helt ny udstødning fra en producent, der kan det der med udstødninger
Jeg har på Golfen - ud over standard udstød. - haft Milltek non-resonated (larmede vildt meget i mine ører )
Nu har jeg komplet APR med 200 cellers sportskat., som jeg er uhyre tilfreds med
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: For Meget Lyd - 500 Hk
umiddelbart så vil jeg nok ikke stole på sådan en beskrivelse.
hvorfor kører man kun 400hk hvis man allerede har stempler og en forstærker blok,
hvad er det for nogle stempler der er monteret og hvilken form for forstærkning er der lavet, via en gridel eller er der fyldt cement i blokken.
Men hvorfor montere stempler, og ikke stænger eller er der glemt noget ?
Sådan noget giver mig betænkeligheder, jeg har før åbnet en motor som skulle være med dyre og gode stempler, kun for at finde standard stempler og standard ventiler med videre.
hvorfor kører man kun 400hk hvis man allerede har stempler og en forstærker blok,
hvad er det for nogle stempler der er monteret og hvilken form for forstærkning er der lavet, via en gridel eller er der fyldt cement i blokken.
Men hvorfor montere stempler, og ikke stænger eller er der glemt noget ?
Sådan noget giver mig betænkeligheder, jeg har før åbnet en motor som skulle være med dyre og gode stempler, kun for at finde standard stempler og standard ventiler med videre.
- Tommy
- Medlem
- Indlæg: 1167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Re: For Meget Lyd - 500 Hk
Af med den rustfrie udstødning og på med noget Simons 2,5 eller 3" (ikke rustfri) med gennemstrømningspotter.
Sådan noget rustfri larmer meget ifht alm :-/
Sådan noget rustfri larmer meget ifht alm :-/
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....
25 x vagcars and counting....
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: For Meget Lyd - 500 Hk
Umiddelbart ønsker jeg ikke at udskifte kompakt udstødning, men er istedet på jagt en en let/billig løsning.
Kunne det være en mulighed med db killers?
@greden
droslet for at gøre den hverdagsvenlig og holdbar.
Både plejlstænger, ophæng osv er også udskiftet.
Mit spørgsmål går på ideer til at slippe af med resonans, og var ikke en test af troværdigheden i ombygningen.
Kunne det være en mulighed med db killers?
@greden
droslet for at gøre den hverdagsvenlig og holdbar.
Både plejlstænger, ophæng osv er også udskiftet.
Mit spørgsmål går på ideer til at slippe af med resonans, og var ikke en test af troværdigheden i ombygningen.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 15. mar 2014, 17:41
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: For Meget Lyd - 500 Hk
En af mine kammerater købte på et tidspunkt en gammel Civic med en 3" rustfri på hele vejen og kun en 1,4 motor.. Der hjalp det GEVALDIGT med en db-killer i røven på udstødningen, den var totalt ulidelig at køre rundt i uden dennikolajbak skrev:Umiddelbart ønsker jeg ikke at udskifte kompakt udstødning, men er istedet på jagt en en let/billig løsning.
Kunne det være en mulighed med db killers?
@greden
droslet for at gøre den hverdagsvenlig og holdbar.
Både plejlstænger, ophæng osv er også udskiftet.
Mit spørgsmål går på ideer til at slippe af med resonans, og var ikke en test af troværdigheden i ombygningen.
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 110 times
Re: For Meget Lyd - 500 Hk
sådan et setup har min søn også haft, det var lige til at blive vanvittig at køre udensteffeen skrev: En af mine kammerater købte på et tidspunkt en gammel Civic med en 3" rustfri på hele vejen og kun en 1,4 motor.. Der hjalp det GEVALDIGT med en db-killer i røven på udstødningen, den var totalt ulidelig at køre rundt i uden den
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: For Meget Lyd - 500 Hk
Vil db killers ikke påvirke turbo effekt i form af ringere gennemstrømning?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: For Meget Lyd - 500 Hk
Nogle med kendskab til at montere en ventil a la vus i det ene afgangsrør med henblik på at fjerne resonans?
Altså en ventil, der er lukket, indtil pedalen trædes i gulvet og dermed virker det ene afgangsrør som resonator.
M3 fødes såvidt jeg med et sådan system.
Altså en ventil, der er lukket, indtil pedalen trædes i gulvet og dermed virker det ene afgangsrør som resonator.
M3 fødes såvidt jeg med et sådan system.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: For Meget Lyd - 500 Hk
db killer tager alt for meget power.
Du skel ha nogle bedre potter på.
Eller ned i 2.5"
Jeg har 3" hele vejen på min S4 med to potter.
Den siger ikke en skid så det kan lade sig gøre at lave noget der virker.
Med den store turbo du har kommer der masser af lyd gennem den så der skal gøres noget.
Bagpotten er vigtig.
Evt. ned i 2" og en VUS ventil foran den som så giver flowet.
Du skel ha nogle bedre potter på.
Eller ned i 2.5"
Jeg har 3" hele vejen på min S4 med to potter.
Den siger ikke en skid så det kan lade sig gøre at lave noget der virker.
Med den store turbo du har kommer der masser af lyd gennem den så der skal gøres noget.
Bagpotten er vigtig.
Evt. ned i 2" og en VUS ventil foran den som så giver flowet.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: For Meget Lyd - 500 Hk
@Sorens2
Udstødningen er 2,5" og ikke 3" som skrevet.
Hvordan er din S4 bygget i både motor og udstødning?
Ideen med dB killers må jeg så lægge på hylden. Var ellers positiv stemt, da det er let og billigt.
Jeg ønsker ikke at ændre hele udstødningen, da det bliver alt for bekosteligt. Hvordan vil effekten af en VUS opleves og hvor mener du en sådan kunne monteres?
Tak for svar på forhånd.
Udstødningen er 2,5" og ikke 3" som skrevet.
Hvordan er din S4 bygget i både motor og udstødning?
Ideen med dB killers må jeg så lægge på hylden. Var ellers positiv stemt, da det er let og billigt.
Jeg ønsker ikke at ændre hele udstødningen, da det bliver alt for bekosteligt. Hvordan vil effekten af en VUS opleves og hvor mener du en sådan kunne monteres?
Tak for svar på forhånd.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: For Meget Lyd - 500 Hk
Som du selv skriver så kører feks BMW med et spjæld i den ene afgangsrør, og fjerner man vacumslangen der styrer det spjæld, så giver det lidt resonans samt den larmer mere når den står i tomgang.
Det er ret nemt at afprøve om det vil have en virkning på dit problem, du skal bare lave en prop så du kan afblænde det ene af afgangsrørene, og så ud at trille en tur
Jeg har selv tidligere haft en bil der også larmede lige rigeligt, og havde en lidt træls resonans ved motorvejskørsel, og skulle jeg en længere tur så monterede jeg en prop på det ene af afgangsrørene, og det havde en rigtig god effekt.
Det er ret nemt at afprøve om det vil have en virkning på dit problem, du skal bare lave en prop så du kan afblænde det ene af afgangsrørene, og så ud at trille en tur
Jeg har selv tidligere haft en bil der også larmede lige rigeligt, og havde en lidt træls resonans ved motorvejskørsel, og skulle jeg en længere tur så monterede jeg en prop på det ene af afgangsrørene, og det havde en rigtig god effekt.
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: For Meget Lyd - 500 Hk
Hvis du ikke vil miste effekt men mindske lyden, så ska du ha lavet en vus før bagpotten, og så af med din nuværende bagpotte(r) og på med originalen .
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: For Meget Lyd - 500 Hk
Jamen du ka ikke bare montere en VIS og så tro lyden bliver bedre.
Du skal forbedre dine potter.
Min er lavet med 3.5" forrør i begge sider.
De samles i et 3" rør igennem en 3" midterpotte og gennem en 3" bagpotte der går ud i 2 x 2.5" afgange.
Så det er muligt at lave det uden larm.
Du skal forbedre dine potter.
Min er lavet med 3.5" forrør i begge sider.
De samles i et 3" rør igennem en 3" midterpotte og gennem en 3" bagpotte der går ud i 2 x 2.5" afgange.
Så det er muligt at lave det uden larm.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.