Hvad skal jeg gøre for at få bedre lyd. Tips ønskes. Hvilke udstødninger kan anbefales.
Må gerne være brugt.
Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk
Kan man evt nøjes med at skifte bagpotte? Eller er det hele systemet der skal ud? Jeg er ikke ude efter flere hk. Bare bedre lyd.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 368 times
Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk
Supersprint kunne være et bud. De kan klare det både med og uden original mellempotte.
Generelt synes jeg Supersprint hvæser mere end Milltek som buldrer mere.
Generelt synes jeg Supersprint hvæser mere end Milltek som buldrer mere.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1377
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 478 times
Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk
Kigger lige med, har en 1,8 tfsi 160 HK fra 2010 som kunne være sjov at få til at sige lidt mere.claussor skrev:Hvad skal jeg gøre for at få bedre lyd. Tips ønskes. Hvilke udstødninger kan anbefales.
Må gerne være brugt.
Sent from my iPad using Tapatalk
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- Mikkel K
- Medlem
- Indlæg: 1155
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 29 times
Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk
Jeg kender ikke 180hk-motoren, men du/I får alligevel mine 2 cent baseret på mine erfaringer med min ældre TFSI.
Uden at vide, hvordan downpipe/forrør ser ud på Audierne, så ville jeg formentlig starte med det. Minder det bare en smule om det på min ældre TFSI, så er flowet voldsomt begrænset. Men nogle må kunne fortælle mere om det og evt. finde et billede af det.
Selvom du ikke er ude efter flere hk, så kører bilen altså bedre med forbedret flow. Med den bredere diameter på forrøret, vil lyden også ændre sig. Den vil stadig være stille ved normal kørsel, men sige mere når du giver gas. Afhængig af mærke, godkendelser, katalysator, osv. vil det formentlig også være billigere end et catback system.
Uden at vide, hvordan downpipe/forrør ser ud på Audierne, så ville jeg formentlig starte med det. Minder det bare en smule om det på min ældre TFSI, så er flowet voldsomt begrænset. Men nogle må kunne fortælle mere om det og evt. finde et billede af det.
Selvom du ikke er ude efter flere hk, så kører bilen altså bedre med forbedret flow. Med den bredere diameter på forrøret, vil lyden også ændre sig. Den vil stadig være stille ved normal kørsel, men sige mere når du giver gas. Afhængig af mærke, godkendelser, katalysator, osv. vil det formentlig også være billigere end et catback system.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk
Tak for svar! Men dvs. man kører ulovligt med et anden forrør uden katalysator? Eller misforstår jeg? Sidder der ikke en katalysator på det originale forrør?Mikkel K skrev: ↑23. jul 2019, 08:06Jeg kender ikke 180hk-motoren, men du/I får alligevel mine 2 cent baseret på mine erfaringer med min ældre TFSI.
Uden at vide, hvordan downpipe/forrør ser ud på Audierne, så ville jeg formentlig starte med det. Minder det bare en smule om det på min ældre TFSI, så er flowet voldsomt begrænset. Men nogle må kunne fortælle mere om det og evt. finde et billede af det.
Selvom du ikke er ude efter flere hk, så kører bilen altså bedre med forbedret flow. Med den bredere diameter på forrøret, vil lyden også ændre sig. Den vil stadig være stille ved normal kørsel, men sige mere når du giver gas. Afhængig af mærke, godkendelser, katalysator, osv. vil det formentlig også være billigere end et catback system.
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14513
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 846 times
- Kontakt:
Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk
De snakker ikke særlig meget dem der.. lavede en 211hk A5 tfsi for en kunde der fik komplet turboback milltek og det sku ikke fordi den siger alverden.. kunden kom fra en 3.2 eos og savnede lyden.. det blev da bedre, men ikke noget wauw
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk
Og kommer netop fra en 3,2 FSI og savner lyden helt vildt.Watcher skrev: ↑23. jul 2019, 17:09De snakker ikke særlig meget dem der.. lavede en 211hk A5 tfsi for en kunde der fik komplet turboback milltek og det sku ikke fordi den siger alverden.. kunden kom fra en 3.2 eos og savnede lyden.. det blev da bedre, men ikke noget wauw
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kunne den bare lyde som en S3 300hk eller G6 GTI er jeg nu tilfreds nok.
- Mikkel K
- Medlem
- Indlæg: 1155
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 29 times
Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk
Der sidder formentlig en katalysator på forrøret, jo. Men du kan købe forrør med katalysator. Skal det være helt efter bogen, skal katalysatoren/forrøret være CE-godkendt.claussor skrev: ↑23. jul 2019, 15:07Tak for svar! Men dvs. man kører ulovligt med et anden forrør uden katalysator? Eller misforstår jeg? Sidder der ikke en katalysator på det originale forrør?Mikkel K skrev: ↑23. jul 2019, 08:06Jeg kender ikke 180hk-motoren, men du/I får alligevel mine 2 cent baseret på mine erfaringer med min ældre TFSI.
Uden at vide, hvordan downpipe/forrør ser ud på Audierne, så ville jeg formentlig starte med det. Minder det bare en smule om det på min ældre TFSI, så er flowet voldsomt begrænset. Men nogle må kunne fortælle mere om det og evt. finde et billede af det.
Selvom du ikke er ude efter flere hk, så kører bilen altså bedre med forbedret flow. Med den bredere diameter på forrøret, vil lyden også ændre sig. Den vil stadig være stille ved normal kørsel, men sige mere når du giver gas. Afhængig af mærke, godkendelser, katalysator, osv. vil det formentlig også være billigere end et catback system.
Med 3" forrør med katalysator forurener min ikke for meget. Men forrør/kat. er ikke CE-godkendt, og derfor måtte jeg skifte tilbage til original ved syn - og tilbage igen.
Er forrør/kat. CE-godkendt, er der ingen ko på isen.