Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk
: 18. jul 2019, 23:02
Hvad skal jeg gøre for at få bedre lyd. Tips ønskes. Hvilke udstødninger kan anbefales.
Må gerne være brugt.
Må gerne være brugt.
Kigger lige med, har en 1,8 tfsi 160 HK fra 2010 som kunne være sjov at få til at sige lidt mere.claussor skrev:Hvad skal jeg gøre for at få bedre lyd. Tips ønskes. Hvilke udstødninger kan anbefales.
Må gerne være brugt.
Tak for svar! Men dvs. man kører ulovligt med et anden forrør uden katalysator? Eller misforstår jeg? Sidder der ikke en katalysator på det originale forrør?Mikkel K skrev: ↑23. jul 2019, 08:06Jeg kender ikke 180hk-motoren, men du/I får alligevel mine 2 cent baseret på mine erfaringer med min ældre TFSI.
Uden at vide, hvordan downpipe/forrør ser ud på Audierne, så ville jeg formentlig starte med det. Minder det bare en smule om det på min ældre TFSI, så er flowet voldsomt begrænset. Men nogle må kunne fortælle mere om det og evt. finde et billede af det.
Selvom du ikke er ude efter flere hk, så kører bilen altså bedre med forbedret flow. Med den bredere diameter på forrøret, vil lyden også ændre sig. Den vil stadig være stille ved normal kørsel, men sige mere når du giver gas. Afhængig af mærke, godkendelser, katalysator, osv. vil det formentlig også være billigere end et catback system.
Og kommer netop fra en 3,2 FSI og savner lyden helt vildt.Watcher skrev: ↑23. jul 2019, 17:09De snakker ikke særlig meget dem der.. lavede en 211hk A5 tfsi for en kunde der fik komplet turboback milltek og det sku ikke fordi den siger alverden.. kunden kom fra en 3.2 eos og savnede lyden.. det blev da bedre, men ikke noget wauw
Sent from my iPhone using Tapatalk
Der sidder formentlig en katalysator på forrøret, jo. Men du kan købe forrør med katalysator. Skal det være helt efter bogen, skal katalysatoren/forrøret være CE-godkendt.claussor skrev: ↑23. jul 2019, 15:07Tak for svar! Men dvs. man kører ulovligt med et anden forrør uden katalysator? Eller misforstår jeg? Sidder der ikke en katalysator på det originale forrør?Mikkel K skrev: ↑23. jul 2019, 08:06Jeg kender ikke 180hk-motoren, men du/I får alligevel mine 2 cent baseret på mine erfaringer med min ældre TFSI.
Uden at vide, hvordan downpipe/forrør ser ud på Audierne, så ville jeg formentlig starte med det. Minder det bare en smule om det på min ældre TFSI, så er flowet voldsomt begrænset. Men nogle må kunne fortælle mere om det og evt. finde et billede af det.
Selvom du ikke er ude efter flere hk, så kører bilen altså bedre med forbedret flow. Med den bredere diameter på forrøret, vil lyden også ændre sig. Den vil stadig være stille ved normal kørsel, men sige mere når du giver gas. Afhængig af mærke, godkendelser, katalysator, osv. vil det formentlig også være billigere end et catback system.