Stål til brug af manifold..?
- aamadsen
- Nyt medlem
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Stål til brug af manifold..?
Hej.. hvilket stål skal man bruge til at lave sådan en turbomanifold af?
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=125521" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Otterup Nordfyn
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stål til brug af manifold..?
Argh.... Jeg vil mene at det er bedre med 316L, da det er syrebestandigt.. Det andet (304) er bare alm rustfrit stål..Og husk at efterbehandle med bejdsepasta eller en god roterende RUSTFRI stålbørste, eller er der fare for at det ruster..Supermule skrev:Såvidt jeg husker kalder de det Rustfri 304
En Mille på plader, er sjovere end en mille på kontoen.!
Re: Stål til brug af manifold..?
Ja men er der ikke noget med at det revner ganske nemt i forhold til 304????
Coater man sig ikke ud af problemet med syren.....??
Coater man sig ikke ud af problemet med syren.....??
- Dennis J
- Medlem
- Indlæg: 1066
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stål til brug af manifold..?
Det ville jeg egentlig også sige at man gjorde, men det er naturligvis ikke skidt at bruge et bedre stål, men jeg tror ikke det er nødvendigt, det vigtige er nærmere at tykkelsen på stålet ikke har ebay/kina tykkelseSupermule skrev:Ja men er der ikke noget med at det revner ganske nemt i forhold til 304????
Coater man sig ikke ud af problemet med syren.....??
Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)
-
- Medlem
- Indlæg: 1412
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: mj auto/montage
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Stål til brug af manifold..?
når man bruger en manifold i rustfri må man regne med at den flækker med tiden hvis den skal bruges til hverdag.jeg ville vælge en støbt til hvis bilen skal bruges til hverdag..men ellers ville jeg bruge 304l rustfri som skrevet......michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto
- Dennis J
- Medlem
- Indlæg: 1066
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stål til brug af manifold..?
Det behøver den vel ikke hvis tykkelsen og kvaliteten, samt håndarbejdet er godt nok? der er flere i usa der kører både med fullrace manifolde mm i rustfrit stål, til hverdagsbrug og hele året uden den slags problemer....men derudover føler jeg også en dejlig tryghed i min støbte inconel manifold, den flækker eller sprækker aldrig
Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)
- aamadsen
- Nyt medlem
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stål til brug af manifold..?
den ser også ud til at være god... hvad er prisen på sådan en inconel manifold?
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=125521" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dennis J
- Medlem
- Indlæg: 1066
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stål til brug af manifold..?
Den er også rigtig lækker, med helt glatte kanaler, men man kan kun købe den ved at købe et APR kit, den kan ikke købes seperart. ca. halvdelen af APR kittets pris skulle efter sigende være prisen på manifolden hvis man skulle dele det op har jeg fået afvide af APR pga. det dyre materiale den er lavet af, så godt og vel 10-12.000 kr. skulle salgsprisen være, så det ville heller ikke kunne betale sig at købe den uden kittet, men der findes et godt alternativ iform af støbte manifolde med keramisk coating fra et firma i USA der hedder http://www.pagparts.com" onclick="window.open(this.href);return false;, til rigtig gode priser - men ellers kan du få lavet en god banan manifold af enten Entech, eller spørge Arvid herinde - har set en manifold han har lavet, fandme flot håndarbejde, men det er Entech bestemt også- jvk bruger også fornuftige manifolde som dog kræver turboen bliver topmonteret.aamadsen skrev:den ser også ud til at være god... hvad er prisen på sådan en inconel manifold?
Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)
-
- Medlem
- Indlæg: 1412
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: mj auto/montage
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Stål til brug af manifold..?
grunden til at de flækker er jo de varme/kulde på virkninger der er ved hverdags kørsel(mod til race hvor de er varme hele tiden).men jeg skriver jo også bare at den flækker/rævner med tiden jeg siger jo ikke at det sker i morgen men det sker med tiden som skrevet ......michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto
- aamadsen
- Nyt medlem
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stål til brug af manifold..?
ja jvk`s er fine.. men jeg synes bare ikke om de topmonterede.. jeg vil hellere ha turboen lidt ned...
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=125521" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dennis J
- Medlem
- Indlæg: 1066
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stål til brug af manifold..?
så ville jeg heller sikkert kontakte pagparts i usa, desværre er der ikke mange billeder på hans hjemmeside, men han kan garanteret sende dig nogen -han er en guru på vwvortex med et flot omdømme på den side, ville jeg bestemt vælge, ser skam fint ud det han designer og kvaliteten er ihvertfald ikke kinesisk ebay gylle...jeg kan lige se om jeg ikke kan finde nogen billeder på vwvortex.
Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)
- aamadsen
- Nyt medlem
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stål til brug af manifold..?
Det vil være fint hvis du kunne finde nogen billeder af dem..
Dennis J skrev:så ville jeg heller sikkert kontakte pagparts i usa, desværre er der ikke mange billeder på hans hjemmeside, men han kan garanteret sende dig nogen -han er en guru på vwvortex med et flot omdømme på den side, ville jeg bestemt vælge, ser skam fint ud det han designer og kvaliteten er ihvertfald ikke kinesisk ebay gylle...jeg kan lige se om jeg ikke kan finde nogen billeder på vwvortex.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=125521" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dennis J
- Medlem
- Indlæg: 1066
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stål til brug af manifold..?
jeg fandt lige en mani til en 2.0 TFSI, men de producere mange forskellige, har ikke lige kunne finde en til 1.8T, men de laver rigtig mange forskellige til den motor, men her kan du da se kvaliteten osv.
Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)
Re: Stål til brug af manifold..?
Jeg er ikke sikker på at den er støbt den der Dennis.....
Den ser ikke sådan ud.
Den ser ikke sådan ud.
- Dennis J
- Medlem
- Indlæg: 1066
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stål til brug af manifold..?
Den er skam støbt, med en fin coating, men god kvalitets støbning i stål, og ikke som dem man typisk ser ligesom ATP osv., som har en rug overflade, min egen manifolde er også støbt i et inconel legeringsmateriale, den har en endnu finere overflade. Pagparts producere kun støbte manifolde som de designer selv iCAD i stil med APR, dog ikke samme materiale og derfor også en smule billigere, men kendt i usa for at producere de bedste manifolde til costume byggerier...
Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 15. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Kommerciel bruger: www.scanturbo.dk
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Stål til brug af manifold..?
Denne manifold laver f.eks. JVK 400-450 hk på med en GT3071
http://shop.scanturbo.dk/pi/Manifold_VAG_Tv" onclick="window.open(this.href);return false;ærstillet_1_8_20V_1_8T_20V_1810_6.aspx
Hvis man skal have meget over 300 hk, bliver sugerøret for langt hvis turboladeren sidder nede, på en 1.8T hvor det hele sidder bagpå.
Så om du vælger et støbt eller håndlavet skal turbo helst side højt ved så meget effekt.
En turbolader har sværere ved at suge end den har ved at trykke...
http://shop.scanturbo.dk/pi/Manifold_VAG_Tv" onclick="window.open(this.href);return false;ærstillet_1_8_20V_1_8T_20V_1810_6.aspx
Hvis man skal have meget over 300 hk, bliver sugerøret for langt hvis turboladeren sidder nede, på en 1.8T hvor det hele sidder bagpå.
Så om du vælger et støbt eller håndlavet skal turbo helst side højt ved så meget effekt.
En turbolader har sværere ved at suge end den har ved at trykke...
MVH Daugbjerg
http://www.scanturbo.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.scanturbo.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
- aamadsen
- Nyt medlem
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stål til brug af manifold..?
den ser også fin ud.. men en bananturbomanifold er klart bedre ikke? fx. fullrace modellen
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=125521" onclick="window.open(this.href);return false;
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stål til brug af manifold..?
rustfri kan helt sikkert bruges til hverdag også..min 12v vr6 lavede jeg rustfri manifold til for 3 år siden..og det har kørt lige siden..uden problemer..det et spørgsmål om at lave det rigtigt...
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
- Trold
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 82
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:09
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tæt på Esbjerg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stål til brug af manifold..?
Hold dig fra 316L, det revner! Skal det abselut vær 316 skal det hedde 316TI, der er en titaniums legering i som gør stålet mere flexibelt. Du kan roligt bruge 304 Den er "blød" nok til der ikke er problemer og tror sku ikke du skal bekymre dig om rust med mindre du vil krydse atlanterhavet Iøvrigt skal den vel pakkes ind i Power wrap for at holde gas temperaturen oppe og sænke temp i motorrummet.
Husk at lave en støtte til turboen for at aflaste vibrationer i manifolden.
Husk at lave en støtte til turboen for at aflaste vibrationer i manifolden.
Tdi 110hk, FMIC, 3kpa map, 1749vb, 0,216 bosch dysser, 6trins kasse, brembo max bremser.
Søger BMW e36 325i uden afgift...Skal bruges til trackday!
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
http://www.ravenz.dk/
Søger BMW e36 325i uden afgift...Skal bruges til trackday!
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
http://www.ravenz.dk/
- HeineM
- Medlem
- Indlæg: 765
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:05
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vognsild
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Stål til brug af manifold..?
skal jeg nok huske du skal nok lave flangerne du mener simpelthen syrefast revner, underlig nogen mener det SKAL være syrefast..
Heine
Heine
Trold skrev:Hold dig fra 316L, det revner! Skal det abselut vær 316 skal det hedde 316TI, der er en titaniums legering i som gør stålet mere flexibelt. Du kan roligt bruge 304 Den er "blød" nok til der ikke er problemer og tror sku ikke du skal bekymre dig om rust med mindre du vil krydse atlanterhavet Iøvrigt skal den vel pakkes ind i Power wrap for at holde gas temperaturen oppe og sænke temp i motorrummet.
Husk at lave en støtte til turboen for at aflaste vibrationer i manifolden.
Golf IV TDI HIGHLINE - opdateret til Can-bus system, nu med PD-TDI motor, Endelig færdig..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk
- Trold
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 82
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:09
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tæt på Esbjerg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stål til brug af manifold..?
ja det må vi se på mester..nej, mener ikke.. jeg ved det revner
Tdi 110hk, FMIC, 3kpa map, 1749vb, 0,216 bosch dysser, 6trins kasse, brembo max bremser.
Søger BMW e36 325i uden afgift...Skal bruges til trackday!
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
http://www.ravenz.dk/
Søger BMW e36 325i uden afgift...Skal bruges til trackday!
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
http://www.ravenz.dk/
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 12:30
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Ktech
- Geografisk sted: sydsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Stål til brug af manifold..?
Hmm.. syntes sku det er lidt noget ævl det her.. Du kommer nok til at skulle lære lidt om P1/P2
Daugbjerg skrev:Denne manifold laver f.eks. JVK 400-450 hk på med en GT3071
http://shop.scanturbo.dk/pi/Manifold_VAG_Tv" onclick="window.open(this.href);return false;ærstillet_1_8_20V_1_8T_20V_1810_6.aspx
Hvis man skal have meget over 300 hk, bliver sugerøret for langt hvis turboladeren sidder nede, på en 1.8T hvor det hele sidder bagpå.
Så om du vælger et støbt eller håndlavet skal turbo helst side højt ved så meget effekt.
En turbolader har sværere ved at suge end den har ved at trykke...