Side 1 af 1

milltek golf 4

: 19. maj 2012, 14:00
af jmann1
hej er ved at kigge lidt udstødning til min g4 1,8t, er kommet frem til det bliver milltek catback, men er der nogen her inde fra der køre med non eller resonated, for syntes det er svært at bedømme lyden på youtube, hælder mest til non, men er det til at køre med uden alt for meget larm i kabinene? :)

milltek golf 4

: 19. maj 2012, 14:14
af Watcher
Lige præcis på en 1.8T larmer ret meget, der ville jeg tage en resonated, man blir sindsyg af en non res på den bil

Re: milltek golf 4

: 19. maj 2012, 21:15
af jmann1
oki det er jeg sku ikke klar på, den må gerne sige lidt, men jeg vil også kunne køre i den uden at få ondt i skallen, der er vel ingen her i østjylland der har milltek på en 1,8t ? med eller uden mellempotte som jeg kan komme med ud og køre en tur i?

Sv: milltek golf 4

: 20. maj 2012, 08:36
af arj9k
Jeg har haft begge dele på en golf 4 1,8t og jeg ville vælge non resonated til enhver tid frem for resonated. Resonated siger ikke meget mere end en standard udstødning, hvor non resonated er behagelig ved almindelig kørsel, men giver mere lyd fra sig ved frisk kørsel uden at være irriterende. Det var begge komplette systemer med sportscat. Gør dig selv dem tjeneste at vælge skjult afgang, da det er et pillearbejde mht. Tilpasning. Går ud fra det er standard lader der sidder på den :-)

Re: milltek golf 4

: 20. maj 2012, 12:53
af jmann1
oki så det er til at holde ud og køre med i dagligdagen med non på? den har standard lader på pt men samme tid som der kommer milltek på, kommer der en upgrade lader, 3" downpipe, og fmic + om chip, ved ikke om det er nødvendig med andre dysser og andet, skjulte afgange? skal man ikke bare købe sådan en jubilærum underlæbe eller hvordan?
mvh jesper

milltek golf 4

: 20. maj 2012, 13:20
af melander1980
Kører med non resonated på en tfsi. Larmer ikke betydeligt andet, hvis den får kniven ;-)

Sv: milltek golf 4

: 20. maj 2012, 16:11
af arj9k
jmann1 skrev:oki så det er til at holde ud og køre med i dagligdagen med non på? den har standard lader på pt men samme tid som der kommer milltek på, kommer der en upgrade lader, 3" downpipe, og fmic + om chip, ved ikke om det er nødvendig med andre dysser og andet, skjulte afgange? skal man ikke bare købe sådan en jubilærum underlæbe eller hvordan?
mvh jesper
Jeg kørte med k04-001 upgrade lader og det var med turbo back systemet inkl. Cat. Jeg synes ikke det var slemt og den snakkede kun ved frisk kørsel. Jeg var overrasket over hvor lidt systemet larmede i forhold til den ene potte der kun sidder på et non resonated. Jeg havde twin jet afgang og der skal bruges en v6 4motion underlæbe. Derfor vælg et system med skjult afgang, da det også er svært at få til at sidde ordentligt :-)

Re: milltek golf 4

: 20. maj 2012, 17:16
af jmann1
oki lyder sku godt med at den siger lidt når den får gaz og ikke vildt når man køre normalt :) hvor mange hk lavede din g4 og hvad for spec kørte du med?

Re: milltek golf 4

: 21. maj 2012, 00:47
af arj9k
Jeg købte den med upgrade lader monteret samt en high flow manifold. S3 dyser, 4 bars benzintryksregulator, FMIC, Forge blow off (SPLTR). Den lavede 230 HK og 330 NM ifølge forrige ejer, hvilket nok passede meget godt.

Re: milltek golf 4

: 21. maj 2012, 08:58
af crimson
Sidder lidt i samme dilemma. Lige nu har jeg standard udstødning, k03s lader og en chipning. Når udstødning skal skiftes skal det være en Milltek, men resonated eller nonresonated er der mange forskellige meninger om, og ligeledes er det vidt forskellige resultater man kan finde på Youtube. Nogen nonresonated lyder til at larme meget i tomgang, og det er jeg slet ikke interesseret i. Samtiding har jeg også hørt at resonated larmer endnu mindre end standard udstødningen, og det er jo ikke ret meget. Hvad med resonated, og rask kørsel. Hvordan lyder resonated der?

Det er svært at finde ordentlige Youtube klip med det, fordi folk ligger kamera på jorden lige under udstødning.

Re: milltek golf 4

: 21. maj 2012, 10:22
af manthei
crimson skrev:Sidder lidt i samme dilemma. Lige nu har jeg standard udstødning, k03s lader og en chipning. Når udstødning skal skiftes skal det være en Milltek, men resonated eller nonresonated er der mange forskellige meninger om, og ligeledes er det vidt forskellige resultater man kan finde på Youtube. Nogen nonresonated lyder til at larme meget i tomgang, og det er jeg slet ikke interesseret i. Samtiding har jeg også hørt at resonated larmer endnu mindre end standard udstødningen, og det er jo ikke ret meget. Hvad med resonated, og rask kørsel. Hvordan lyder resonated der?

Det er svært at finde ordentlige Youtube klip med det, fordi folk ligger kamera på jorden lige under udstødning.
Ja det er ikke nemt og der er vidst også forskel på om man hører en 1.8 og 2.0 :) Jeg har fået en Resonated på min 2.0 TFSI og her er lyden blevet mindre end med standard udstødning, når bilen køre med konstant fart - hvilket er behageligt når man kører i "Kassevogn".
Når den får pedal er det en mere rå lyd - men jeg er ret sikker på at jeg prøver at gøre den til non-resonated inden længe, for synes godt den må sige endnu mere, bare den kan holde lyden på samme niveau under konstant fart :D

milltek golf 4

: 21. maj 2012, 10:35
af Kenneth J
Lige nøjagtig Golf 4 er tricky. Jeg synes non-res er alt for voldsomt til daglig kørsel. Dengang jeg havde G4 1.8T med 300hk kørte jeg med resonated med skjult afgang. Det larmede stadig rigtig meget, især på motorvej ved 110-140. Jeg ved dog ik hvor meget af det der skyldtes mit manifold og forrør, eller om det var de skjulte afgange. De peger jo lige ned i jorden så lyden kastes tilbage mod bunden af bilen.

Til gengæld er det rigtigt at især på A4'erne siger resonated ikke meget.

Re: milltek golf 4

: 21. maj 2012, 10:35
af Gubbi
Har kørt med Milltek før på en 1.8T, non-resonated, kan varmt anbefales

Gubs

Re: milltek golf 4

: 21. maj 2012, 14:54
af crimson
A3 1.8T AUM er vel det samme som en Golf 4 GTI, motor mæssigt?

Re: milltek golf 4

: 21. maj 2012, 17:00
af Reid
Jeg havde en Milltek Non-resonated R32 på min 1.8T. Den lød virkelig som en traktor når den stod i tomgang. Når den fik klø, lød den som en rally bil, men det larmede aaaaalt for meget. Så jeg købte en mellempotte og smed på - så det blive en resonated.

Men har hørt en non-resonated i en IKKE R32 udgave, og den synes jeg ikke larmede for meget.

Re: milltek golf 4

: 21. maj 2012, 22:07
af jmann1
det er sku ikke til at blive klog på om det skal være non eller med :shock: er der ingen her fra jylland eller fyn der har milltek nok eller med på en g4 1,8t ??????

Re: milltek golf 4

: 22. maj 2012, 21:24
af johannesm
har en milltek der er resonated på til en 1,8t agu motor til at ligge..
du kan montere den på min bil for mig så kan du høre hvordan den lyder :)

Re: milltek golf 4

: 23. maj 2012, 13:45
af jmann1
haha :) kender du ikke noget værksted? eller har du ikke nogle ok høje bukke?

Re: milltek golf 4

: 26. maj 2012, 15:39
af Allan_84
køre 1,8T med 3" forrør og stor metal kat fra JVK sammen med et catback 2,76"/70mm resonated milltek, og det siger ikke noget i kabinen ved alm cruse hastighed både landevej og motorvej.
den har godt med lyd når man køre frisk til, og hvis man køre meget friskt og skifter lidt hurtigt op i gear ved 3-4000 omdr snarre den godt, har fået flere kommentare fra kammerater ang fed lyd der.

men på intet tidspunkt larmer den i nærheden af hvad jeg har hørt andre har kørt med som var hjemmelavet eller costom som jo generalt på sådan en 1,8T bare larmer ved cruse hastighed med "booomet" lyd.

Re: milltek golf 4

: 27. maj 2012, 09:47
af RpR
Resonated lyder efter min mening af mindre end org. potten, ihvertfald på Ibiza'en. Non-resonated derimod har en tilpas brummerumme lyd ved normal kørsel, og gir man den lidt at leve af så brøler den godt :)

Re: milltek golf 4

: 27. maj 2012, 12:40
af jmann1
Allan_84 hvor er du fra i østjylland vil gerne med ud og høre din hvis det er ok? skriv evt nr i pm hvis det er
mvh jesper

Re: milltek golf 4

: 5. jun 2012, 12:17
af IbizaFR
Jeg kan i hvert fald ikke anbefale non-resonated hvis du kører fuld Milltek på en 1.8T. (har set at du kun skal have cat-back)
Har selv haft det på min ibiza fR og der syntes jeg det lød for højt, og det var bare slet ikke nogen fed lyd - især ved lav belastning.

Ser ud til at dem der fraråder non-resonated er dem der kører med racer-cat også, eller er det bare mig der kan se det mønster?

Re: milltek golf 4

: 5. jun 2012, 17:49
af RpR
http://www.youtube.com/watch?v=Oy6ryA_m-Q8
Samtlige tre Ibiza'er har non-res, den sidste har så også racer kat på. Så kan i sku selv høre forskellen :)

Re: milltek golf 4

: 6. jun 2012, 23:36
af crimson
Hvis man køber en resonated, og syntes den er lige stille nok, så kan man vel dæmperen af?

Re: milltek golf 4

: 7. jun 2012, 07:05
af RpR
Ja mellemrøret kan købes løst så vidt jeg husker

milltek golf 4

: 7. jun 2012, 07:54
af Watcher
Kan det sagtens og også omvendt.. Vi har 2 mellempotter liggende til golf 4 fra milltek helt nye hvis det blir aktuelt

Re: milltek golf 4

: 7. jun 2012, 14:24
af jmann1
super så bestiller jeg sku en uden til at starte med så må vi se om jeg kan holde det ud i længden ;)

Re: milltek golf 4

: 7. jun 2012, 14:36
af Watcher
smid en mail til min makker kenneth på kj(a)naviparts.dk så ka du lige få et godt tilbud hvis det er ;)
jmann1 skrev:super så bestiller jeg sku en uden til at starte med så må vi se om jeg kan holde det ud i længden ;)

Re: milltek golf 4

: 7. jun 2012, 17:54
af jmann1
prøver jeg lige men kan få det til 3400 med fragt fra england så regner ikke med han kan gøre det billigere ;)

Re: milltek golf 4

: 5. mar 2020, 08:22
af kimx5204
nogen af jer der ved om man kan købe en golf 4 r32 bapot henne? kun bagpotten! og det SKAL være milltek :D