Passat B8 sænkning

Alt vedr. sænkning, større bremser mv.
Fartetre
Helt nyt medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 12. feb 2019, 19:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 56 times
Been thanked: 4 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af Fartetre » 11. jun 2019, 21:05

Ha ha nu Kører du jo så oss lige med de store lækre bremser :P
Den lykkelige ejer af en Passat B8 1,4 TSI 150 HK 😃
Tidligere biler: 19 stk af varierende karakter

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af Nicklas123456 » 11. jun 2019, 22:54

Fartetre skrev:
11. jun 2019, 21:05
Ha ha nu Kører du jo så oss lige med de store lækre bremser :P
Præcis, derfor man er nødt til at undersøge hvad der er muligt ift. fælge

Store bremser og sænket undervogn - så der altså ikke bare frit valg på alle hylder 😅
These users thanked the author Nicklas123456 for the post:
Fartetre
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

kosmic
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af kosmic » 12. jun 2019, 21:12

Nogle der har kørt med en KW Comfort Street?
2018 Passat B8 variant highline 1.4 TSI DSG7

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af Michael_VW » 19. jun 2019, 19:29

Nogen der ved om det giver problemer med og sænke en passat b8 med dcc undervogn? Fra fabrikken kommer en r line med dcc ikke sænket hvorimod hvis den ikke havde dcc var den sænket 20 mm.

EGH
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. apr 2016, 23:43
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af EGH » 19. jun 2019, 19:33

Min er med DDC, og det giver ingen problemer.
Så længe du kun vælger fjedre, virker DDC stadig ☺️

Brugeravatar
svak
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 14. jun 2008, 06:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Mælkevejen
Has thanked: 35 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af svak » 19. jun 2019, 19:45

Hej Michael
Jeg har ikke før set det, du skriver der, altså at en R-line dcc ikke er sænket.

Hvor kan du se det?
Michael_VW skrev:
19. jun 2019, 19:29
Nogen der ved om det giver problemer med og sænke en passat b8 med dcc undervogn? Fra fabrikken kommer en r line med dcc ikke sænket hvorimod hvis den ikke havde dcc var den sænket 20 mm.

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af Michael_VW » 19. jun 2019, 20:31

Jeg så det i en tysk anmeldelse på youtube. Skal se om jeg kan finde den igen.[

quote=svak post_id=1569060 time=1560969913 user_id=325]
Hej Michael
Jeg har ikke før set det, du skriver der, altså at en R-line dcc ikke er sænket.

Hvor kan du se det?
Michael_VW skrev:
19. jun 2019, 19:29
Nogen der ved om det giver problemer med og sænke en passat b8 med dcc undervogn? Fra fabrikken kommer en r line med dcc ikke sænket hvorimod hvis den ikke havde dcc var den sænket 20 mm.
[/quote]

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af Michael_VW » 19. jun 2019, 20:36

Her fortæller han om det. Ved 3 min 20 sek.

https://www.youtube.com/watch?v=apoCTiKXNhA
These users thanked the author Michael_VW for the post:
svak

Brugeravatar
svak
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 14. jun 2008, 06:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Mælkevejen
Has thanked: 35 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af svak » 19. jun 2019, 21:34

Tak Michael :)

NR
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. sep 2020, 18:39
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af NR » 25. sep 2020, 18:56

EGH skrev:
17. jan 2019, 17:48
Obel skrev:
17. nov 2018, 10:30
Har H&R fjedre på min.
Jeg mener det er 35mm
Med 20” på billedet.
17” på billede to.

Den kan også godt finde på at nive lidt op ad indkørslen. Men ingen problem med hjulene.
Komfort er ok. Men selvfølgelig mere stram. Billede
Billede

Hvilken størrelse dæk har du monteret på de 20" fælge? - Og hvilken bredde og ET-mål har fælgene? :)

Jeg har selv lige købt H&R 35/35 til min B8 2,0BiTDI 4M. Og er på jagt efter et sæt 20" til sommer :D
Ved du hvordan den Adaptiv undervogn er bygget, er det bare fjedre og støddæmper eller kan man kode den lavere?

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1379
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 218 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af Henrik2800 » 25. sep 2020, 20:14

DCC / adaptiv undevogn, er variabel dæmpning i støddæmperne.
Fjedere er almindelige stålfjedere.
https://www.youtube.com/watch?v=eZLwcNQMya0
https://www.youtube.com/watch?v=4A5KOvJKfHg
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af AAMS » 28. okt 2020, 12:35

Nogle der har haft problemer med knirkelyde og "boing" lyde fra fjedrene - efter sænkning?
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
G6r-line
Nyt medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 9. okt 2016, 07:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 48 times
Been thanked: 18 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af G6r-line » 28. okt 2020, 16:21

AAMS skrev:Nogle der har haft problemer med knirkelyde og "boing" lyde fra fjedrene - efter sænkning?
Ja. Og det er ganske velkendt. Nye bøsninger er løsningen, hvis du ikke lærer at leve med det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
sjettal
Medlem
Indlæg: 522
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 6 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af sjettal » 28. okt 2020, 17:55

Kan du præcisere hvilke bøsninger det er?
--

Mvh.

Søren

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af AAMS » 28. okt 2020, 18:19

G6r-line skrev:
28. okt 2020, 16:21
AAMS skrev:Nogle der har haft problemer med knirkelyde og "boing" lyde fra fjedrene - efter sænkning?
Ja. Og det er ganske velkendt. Nye bøsninger er løsningen, hvis du ikke lærer at leve med det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bøsninger i bærearme må du mene?

Jeg skifter alt gummi til torsions akslen den kommede weekend. Jeg kan ikke få lyden frem i bærearmene.

Boing lyden er ikke fra bøsninger. Det er fjederen. Jeg forstår bare ikke hvordan det er opstået. Jeg havde tænkt på, at jeg ville ligge noget armeret vandslange omkring øverste vikling. Der er ikke et stop på fjederbens lejet, så det må næsten være der at fjederen kan forskubbes når jeg bakker/skifter retning.

I bunden ligger fjederen jo til et endestop. Jeg ved ikke hvor godt øverste vikling på fjederen passer med diameteren på tårnlejets anlægsflade.

Giver det mening?
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
G6r-line
Nyt medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 9. okt 2016, 07:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 48 times
Been thanked: 18 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af G6r-line » 28. okt 2020, 18:26

sjettal skrev:Kan du præcisere hvilke bøsninger det er?
Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
G6r-line
Nyt medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 9. okt 2016, 07:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 48 times
Been thanked: 18 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af G6r-line » 28. okt 2020, 18:32

AAMS skrev:
G6r-line skrev:
28. okt 2020, 16:21
AAMS skrev:Nogle der har haft problemer med knirkelyde og "boing" lyde fra fjedrene - efter sænkning?
Ja. Og det er ganske velkendt. Nye bøsninger er løsningen, hvis du ikke lærer at leve med det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bøsninger i bærearme må du mene?

Jeg skifter alt gummi til torsions akslen den kommede weekend. Jeg kan ikke få lyden frem i bærearmene.

Boing lyden er ikke fra bøsninger. Det er fjederen. Jeg forstår bare ikke hvordan det er opstået. Jeg havde tænkt på, at jeg ville ligge noget armeret vandslange omkring øverste vikling. Der er ikke et stop på fjederbens lejet, så det må næsten være der at fjederen kan forskubbes når jeg bakker/skifter retning.

I bunden ligger fjederen jo til et endestop. Jeg ved ikke hvor godt øverste vikling på fjederen passer med diameteren på tårnlejets anlægsflade.

Giver det mening?
Det du forklarer giver mening. Lige hvad der kan være sket ved monteringen af fjedrene er svært at spå om, men det virker som om tårnlejet ikke kører helt som det skal. Jeg kender ikke prisen på lejet, men hvis du alligevel skal skille det ad igen, så sæt nogle nye på.


Sent from my iPhone using Tapatalk

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af AAMS » 28. okt 2020, 18:37

G6r-line skrev:
28. okt 2020, 18:32
AAMS skrev:
G6r-line skrev:
28. okt 2020, 16:21

Ja. Og det er ganske velkendt. Nye bøsninger er løsningen, hvis du ikke lærer at leve med det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bøsninger i bærearme må du mene?

Jeg skifter alt gummi til torsions akslen den kommede weekend. Jeg kan ikke få lyden frem i bærearmene.

Boing lyden er ikke fra bøsninger. Det er fjederen. Jeg forstår bare ikke hvordan det er opstået. Jeg havde tænkt på, at jeg ville ligge noget armeret vandslange omkring øverste vikling. Der er ikke et stop på fjederbens lejet, så det må næsten være der at fjederen kan forskubbes når jeg bakker/skifter retning.

I bunden ligger fjederen jo til et endestop. Jeg ved ikke hvor godt øverste vikling på fjederen passer med diameteren på tårnlejets anlægsflade.

Giver det mening?
Det du forklarer giver mening. Lige hvad der kan være sket ved monteringen af fjedrene er svært at spå om, men det virker som om tårnlejet ikke kører helt som det skal. Jeg kender ikke prisen på lejet, men hvis du alligevel skal skille det ad igen, så sæt nogle nye på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er blevet skilt af og analyseret 3 gange nu...

Der er kommet nye lejer på, og de sidder samlet korrekt. Der er i bunden af fjeder konsollen en ring der passer ned i toppen af fjederen - den ring skal fiksere fjederen, men det tror jeg faktisk ikke den helt gør.

Det var interessant om andre havde samme erfaring med “boing” lyden, og evt. havde brudt andre fjederbens konsoller end standard OEM.

Men noget armeret vandslange må hjælpe med at fjerne muligheden for at fjederen ikke er 100% fikseret, og derfor kan slå sig.

Det er om ikke andet, mit bedste bud.
Det man siger, er man selv

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Passat B8 sænkning

Indlæg af AAMS » 29. okt 2020, 07:40

Jeg kører lige videre i denne tråd :mrgreen:

Selve lejet ser således ud - fjederen ligger an mod den flade man ser på billedet - lejet vender med "bunden" opad:

https://www.autodoc.dk/magnum-technology/10594059

Jeg tror fjederen skrider på den overflade, og ikke er ordentligt fikseret.
Det man siger, er man selv

Besvar

Tilbage til "Undervogn"