Side 1 af 1

Golf 3: Sportsundervogn eller gevindundervogn?

: 4. maj 2022, 16:12
af BSmith
Hej VAG’s

Min Golf 3 GTI TDI 20 JUBI skal have en ny undervogn. Spørgsmålet til jer er, om I ville vælge en sportsundervogn, eller en gevindundervogn.

Jeg ønsker en sænkning omk. 25-35 mm og et fornuftigt komfortniveau. Indkørsel med markvej.

Jeg har to sæt i tankerne
Gevind:
https://www.nardocar.dk/shop/mts-coilov ... 7034p.html

Sport:
https://www.nardocar.dk/shop/vw-golf-ii ... 615c1.html

Nogle bud 🙂

Re: Golf 3: Sportsundervogn eller gevindundervogn?

: 4. maj 2022, 16:17
af Henrik2800
Gevind er kun hvis du vil sænke meget. Kræver vedligehold af gevind mm.

Alm. 30 mm sænkning er ukompliceret, og kræver ikke andet end montage.

Re: Golf 3: Sportsundervogn eller gevindundervogn?

: 4. maj 2022, 16:20
af jansom
Så originalt som muligt. Dvs gevind er udelukket. Gå efter en komplet undervognen med fjedre og dæmpere i ordentlig kvalitet

Re: Golf 3: Sportsundervogn eller gevindundervogn?

: 4. maj 2022, 20:04
af BSmith
Mange tak for input. Jeg går efter en komplet undervogn.

Re: Golf 3: Sportsundervogn eller gevindundervogn?

: 5. maj 2022, 23:04
af Carsten Nielsen
Jeg havde Eibach 30mm fjedre og alm. dæmpere på min G3 1,8. Et fint kompromis mellem sport og komfort. Jeg har på et par senere biler købt fjedrene som sæt med Bilstein B4 dæmpere. Kan klart anbefales. Søg på Ebugten. Jeg vil tro du kan finde et komplet sæt for godt 2K.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Golf 3: Sportsundervogn eller gevindundervogn?

: 22. maj 2022, 17:05
af Herpes
Skilte mine fjederben ad mindst en gang om året, da min passat 35i var på plader.
Det var som oftest ikke problemet at få den ned til sommer, der kunne man rense af under gevindet udefra. Det var som oftest problemet at få dem op til vinter, hvor fjederen dækker for gevindet og det ikke var til at rense gevindet inden justering. Fandt den letteste løsning var at afmontere hele støddæmper og skille det ad i en skruestik, rense alt op .... hver gang den skulle op, for det passede med, at der altid skulle skiftes tårnlejer alligevel, de kunne ikke holde på golf 2/passat 35i serien, visse af modellerne på golf 3/passat 3A kunne vidst godt.

Husk at bilen skal 4hjulsudmåles hver gang du tager fjederbenet af styreslaget, det er en udgift, der skal tages i betragtning inden valget. Derudover synes jeg, at gevind er ret skidt til at køre højt på, da komfortfjedrene er klappet fuldstændig sammen konstant. Du spænder fjedrene op mod toppen af dæmperen nedefra, så de bliver mega hårde at køre i.

Hvis du ikke vil ligge og finjustere på det alligevel, så køb en fast, evt med Nuten bagpå og vær glad.