Ny bil - hvilken behandling?

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
Phasio86
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 30. dec 2019, 13:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Ny bil - hvilken behandling?

Indlæg af Phasio86 » 11. mar 2020, 11:45

Hej alle, jeg håber at jeg har valgt det rigtige subforum.

Jeg skriver da jeg får en Kodiaq leveret i slutninge af april/start maj og i den forbindelse vil jeg gerne have behandlet lakken så at den holder bedre, særligt da jeg min indkørsel er uden overdækning.

Jeg har læst gode ting om keramiske behandlinger, hvilket jeg bestemt overvejer. Jeg har også læst at flere vælger at pakke ind i klarfilm. Jeg kan ikke finde ud af hvad der er bedst/smartest.

Hvis det har nogen betydning, så er det en bil jeg ikke kommer til at udskifte.

Er der mon nogen der kan hjælpe mig på rette vej, ifht. hvad der måske er bedst?

Tak!

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Ny bil - hvilken behandling?

Indlæg af majland » 11. mar 2020, 14:10

Kan kun fortælle at jeg var i samme overvejelser. Køber ikke ny bil ret tit og Kodiaq'en er klart den dyreste jeg nogensinde har købt så vil jo godt passe på den... (Superb'en har nogle gange fået en almdindelig polering og lakforsejing, og citigo'en bliver blot vasket når den er for grøn)

Efter at have læst stolpe op og stolpe ned tog jeg også en snak med https://bilkosmetologen.dk/ i Randers

Han sælger både Ditec, Sonax og Exo

Vi endte med at vælge en 2 komponent Sonax behandling (Sonax CC36 Ceramic Coating)

- Garantien er længere på en Ditec, men baseret på en årligt eftersyn og nødvendig genbehandling .
- Exo'en er kun 1 komponent

Sonax'en kan også købes af private - men jeg har ikke håndelaget til at gøre det selv

Vinterfælgene fik så også en omgang keramisk coatning - Vist en ditech behandling.

Argumentet for at pakke i folie er så at man kan få det gjort i en farve som man aldrig turde købe bilen med :-)
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Ny bil - hvilken behandling?

Indlæg af Møbbe » 11. mar 2020, 14:39

Du skal have en keramisk coating - dog holder den IKKE til vaskehal, så håndvask (som man jo selvfølgelig også bør gøre ;) )
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

FrederikHansen
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 25. jul 2014, 10:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times

Re: Ny bil - hvilken behandling?

Indlæg af FrederikHansen » 11. mar 2020, 15:38

Kan kun anbefale Frank og Mie hos Sicare i Køge! Vores har fået deres envy coating

Durandall
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 25. mar 2018, 22:15
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny bil - hvilken behandling?

Indlæg af Durandall » 23. mar 2020, 22:53

Vi fik vores fabriksnye Golf poleret og behandlet med Opticoat Pro hos bilplejen.dk. Det nyder jeg godt af hver jeg vasker den.

Jeg skulle sikre mig at bilen ikke blev klargjort udvendigt, ellers ville poleringen blive dyrere. Så vi hentede en lidt støvet bil, uden udvendig forhandler klargøring.

Besvar

Tilbage til "Detailing"