Pleje af falmede gummi-/plastiklister om sideruder. Audi A3

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Pleje af falmede gummi-/plastiklister om sideruder. Audi A3

Indlæg af AndreasB » 14. jun 2020, 13:00

Hej.

Gummi-/plastiklisterne rundt om sideruderne (dem som hos nogen er krom-/sølvfarvede) på min bil ser allerede grå-falmede, skjoldede og "tørre" ud på trods af at det er en nyere bil. Ved ikke om der er blevet brugt en for krads autoshampoo eller hvorfor de allerede ser sådan ud? :?:

Jeg kunne godt tænke mig, at de så sort ud igen og med "wet-look" eller hvad det hedder.

Jeg har selv fundet følgende produkt, som lyder til at kunne hjælpe; https://fdmshop.dk/bilpleje/kabinepleje ... -udvendig/. Jeg frygter dog, at det er lidt besværligt at påføre, uden at fedte lak og vinduer for meget til?!

Men er der nogle af jer herinde, som har erfaringer med ovenstående produkt, eller som kan anbefale noget andet?

På forhånd tak og god søndag :)
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1375
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 393 times
Been thanked: 478 times

Re: Pleje af falmede gummi-/plastiklister om sideruder. Audi A3

Indlæg af Monze1980 » 14. jun 2020, 14:49

Jeg har samme udfordring på min A5 fra 2010, men har ikke gjort det store ved det endnu.

Jeg har dog prøvet at tage en almindelig skuresvamp (de der i forskellige farver) og tage den ru side og 'polere' med lidt almindelig sæbe. Jeg kan fint få det ru og matte/hvide look væk - dog er det igen lidt mat, men det er sandsynligvis fordi det ikke er efterbehandlet. Det hårde og hvide er dog helt væk, og gummiet er markant blødere, og langt mere sort.

Jeg prøvede med noget gummirens, men det var ikke mere effektivt end med svamp og sæbe. Men måske det virker en kende bedre at kombinere gummirens med skuresvampen?

Tænker dog det efterfølgende skal behandles med noget a la det du linker til, men da jeg kun har forsøgt med et lille område, for at afprøve det, så er jeg ikke nået videre i det.

Dét, der skal puttes på efter det matte er væk, må skulle være noget der blødgører og beskytter.
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 110 times

Re: Pleje af falmede gummi-/plastiklister om sideruder. Audi A3

Indlæg af larslyn » 14. jun 2020, 18:52

jeg bruger en apc cleaner på de biler jeg har ordnet.... det tager lidt tid at få dem renset af.
så mætter jeg dem med "poorboys trim restorer" og tørre efter med en klud når det har siddet lidt... det virker ok for mig

Besvar

Tilbage til "Detailing"