Anmeldelse, BLO AIR-RS car dryer
: 12. dec 2020, 09:54
Jeg har købt en BLO AIR-RS tørrer. Købte den hos cleanyourcar og gav 156.20 GBP.
Info:
- Lak og fælge er coatede indenfor de seneste måneder
- Jeg brugte blæseren med fuld power og varme
- Skru ned for lyden, når du ser videoerne - den larmer en del
Gav i går bilen en vask, og brugte blæseren til at tørre den. Mine umiddelbare erfaringer, tanker og indtryk, følger nedenfor:
- Blæseren er god og virkelig kraftig, og kan i dén grad blæse vandet væk fra overfladen. Der er to silikone-mundstykker, så der sker ikke noget, hvis man kommer til at ramme lakken.
- Slangen er genial; den udvider sig fra 1,5 til 5 meter, når maskinen tændes.
- Der kan tilkøbes hjul, men jeg havde nu intet problem med at flytte maskinen de få gange, det var nødvendigt. Der er fem meter ledning, og med de 5 meter slange, kan man nå ret fint omkring.
- Man skal være ret strategisk ift. hvor og hvordan man blæser vandet væk. Den kommer ind i alle afkroge af bilen, og er man ikke grundig første gang, kommer der mere vand ud, hvis man blæser på stedet igen. Derfor er det en god idé at man tørrer i den retning, hvor ikke er tørret endnu, da der ellers kommer en masse meget små dråber på lakken. Disse kan dog meget nemt fjernes ved blot at blæse dem væk, eller simplethen tørre dem væk med varm luft fra blæseren.
- Som nævnt ovenfor, brugte jeg blæseren for fuld power, og jeg tror også at man ved brug af mindre styrke, fortsat vil kunne blæse alt vandet væk fra lakken og alt nødvendigt vand væk fra/under listerne
- Nogle lister blæste jeg kun over/under én gang, og her dryppede der ikke efterfølgende vand ned (ventede ret lang tid). Men da jeg så efterfølgende skulle se, om der fortsat var vand under listen og brugte blæseren for at få evt. vand frem, kom der vand frem - min tanke her er, at man ikke behøver at blæse så meget, at alt vandet kommer væk/ud fra lister/kanter, men at blæseren faktisk får alt det vand, der er "nødvendigt" at fjerne, væk, hvis man har den på høj nok styrke.
- Blæser man ikke nok på nogle steder, sidder der selvfølgelig fortsat vand. Her kan man så vælge to metoder for at fjerne det manglende vand: 1) Hvis man hæver blæseren lidt og har valgt varm luft, fordamper vandet. 2) Blæs vandet væk ved at blæse en gang mere over lakken.
- Eventuelle dråber der sidder på lakken, når man (tror man) er færdig, kan fint tages ved lige at tørre det over, hvor det måtte sidde.
- Min oplevelse med mundstykkerne, er at det runde er markant bedre end det flade. Med det flade mundstykke, var det som om jeg skulle blæse vandet væk i aflange bevægelser og "følge vandet ned/hen ad lakken", mens jeg med det runde mundstykke kunne blæse mere hen over lakken, og samtidig få vandet væk. Det virker også til at der er mere tryk på ved brug af det runde mundstykke.
- Det tog mig ca en halv time at tørre hele bilen. Men det er så også med forsøg af begge mundstykker, "forsøg" med at tørre lister én/to gange osv. De næste måneder er jeg sikker på at jeg bliver endnu bedre til at tage al vandet af i første hug, så det går endnu hurtigere. Er man for langsom til at bruge maskinen, kan mindre dråber nå at tørre, men når jeg er mere øvet og bedre til at bruge maskinen kommer det slet ikke på tale, for så er jeg sikker på det går så tjept, at selv meget små dråber ikke kan nå at tørre
Giv lyd, hvis der er spørgsmål.
Videoerne fylder en del, så har uploadet dem i min google fotos, og her er links til dem:
Fladt mundstykke på motorhjelm:
https://photos.app.goo.gl/VcupZLuj4SHxJoEv6
Rundt mundstykke, dør + kølerhjelm:
https://photos.app.goo.gl/uuMuezutMVPWvv4y9
Små dråber blæses/varmes med rundt mundstykke:
https://photos.app.goo.gl/aFoyMXSe9WDEWXxM8
Fladt mundstykke på fælg (fælgen er også coated):
https://photos.app.goo.gl/Pg9j2pDSWnfC7RQM9
Info:
- Lak og fælge er coatede indenfor de seneste måneder
- Jeg brugte blæseren med fuld power og varme
- Skru ned for lyden, når du ser videoerne - den larmer en del
Gav i går bilen en vask, og brugte blæseren til at tørre den. Mine umiddelbare erfaringer, tanker og indtryk, følger nedenfor:
- Blæseren er god og virkelig kraftig, og kan i dén grad blæse vandet væk fra overfladen. Der er to silikone-mundstykker, så der sker ikke noget, hvis man kommer til at ramme lakken.
- Slangen er genial; den udvider sig fra 1,5 til 5 meter, når maskinen tændes.
- Der kan tilkøbes hjul, men jeg havde nu intet problem med at flytte maskinen de få gange, det var nødvendigt. Der er fem meter ledning, og med de 5 meter slange, kan man nå ret fint omkring.
- Man skal være ret strategisk ift. hvor og hvordan man blæser vandet væk. Den kommer ind i alle afkroge af bilen, og er man ikke grundig første gang, kommer der mere vand ud, hvis man blæser på stedet igen. Derfor er det en god idé at man tørrer i den retning, hvor ikke er tørret endnu, da der ellers kommer en masse meget små dråber på lakken. Disse kan dog meget nemt fjernes ved blot at blæse dem væk, eller simplethen tørre dem væk med varm luft fra blæseren.
- Som nævnt ovenfor, brugte jeg blæseren for fuld power, og jeg tror også at man ved brug af mindre styrke, fortsat vil kunne blæse alt vandet væk fra lakken og alt nødvendigt vand væk fra/under listerne
- Nogle lister blæste jeg kun over/under én gang, og her dryppede der ikke efterfølgende vand ned (ventede ret lang tid). Men da jeg så efterfølgende skulle se, om der fortsat var vand under listen og brugte blæseren for at få evt. vand frem, kom der vand frem - min tanke her er, at man ikke behøver at blæse så meget, at alt vandet kommer væk/ud fra lister/kanter, men at blæseren faktisk får alt det vand, der er "nødvendigt" at fjerne, væk, hvis man har den på høj nok styrke.
- Blæser man ikke nok på nogle steder, sidder der selvfølgelig fortsat vand. Her kan man så vælge to metoder for at fjerne det manglende vand: 1) Hvis man hæver blæseren lidt og har valgt varm luft, fordamper vandet. 2) Blæs vandet væk ved at blæse en gang mere over lakken.
- Eventuelle dråber der sidder på lakken, når man (tror man) er færdig, kan fint tages ved lige at tørre det over, hvor det måtte sidde.
- Min oplevelse med mundstykkerne, er at det runde er markant bedre end det flade. Med det flade mundstykke, var det som om jeg skulle blæse vandet væk i aflange bevægelser og "følge vandet ned/hen ad lakken", mens jeg med det runde mundstykke kunne blæse mere hen over lakken, og samtidig få vandet væk. Det virker også til at der er mere tryk på ved brug af det runde mundstykke.
- Det tog mig ca en halv time at tørre hele bilen. Men det er så også med forsøg af begge mundstykker, "forsøg" med at tørre lister én/to gange osv. De næste måneder er jeg sikker på at jeg bliver endnu bedre til at tage al vandet af i første hug, så det går endnu hurtigere. Er man for langsom til at bruge maskinen, kan mindre dråber nå at tørre, men når jeg er mere øvet og bedre til at bruge maskinen kommer det slet ikke på tale, for så er jeg sikker på det går så tjept, at selv meget små dråber ikke kan nå at tørre
Giv lyd, hvis der er spørgsmål.
Videoerne fylder en del, så har uploadet dem i min google fotos, og her er links til dem:
Fladt mundstykke på motorhjelm:
https://photos.app.goo.gl/VcupZLuj4SHxJoEv6
Rundt mundstykke, dør + kølerhjelm:
https://photos.app.goo.gl/uuMuezutMVPWvv4y9
Små dråber blæses/varmes med rundt mundstykke:
https://photos.app.goo.gl/aFoyMXSe9WDEWXxM8
Fladt mundstykke på fælg (fælgen er også coated):
https://photos.app.goo.gl/Pg9j2pDSWnfC7RQM9