Erfaring med film til biler

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Erfaring med film til biler

Indlæg af chrstn_olsen » 27. jan 2021, 11:00

Hej

Er ved at kigge på ny bil og overveje at tage den i en std farve(sort eller hvid) og så få lagt en film på i en farve.

Er der nogen der kan dele erfaringer? Hvem skal man bruge, hvad koster det og hvor godt/lang tid holder det?

Beholder den nok ca. 3-5 år og så kunne man tage film af og sælge en bil med helt ny lak.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: Erfaring med film til biler

Indlæg af magre » 27. jan 2021, 11:10

Jeg har lidt erfaring med film af biler (taxi o.l.) og det koster rigtige penge - særligt hvis det skal være pænt og ordentligt.

Hvis du har planer om at det samlet set skal være en øvelse som kan betale sig i form af højere gensalgsværdi så tvivler jeg stærkt på det med mindre du har planer om at investere i en 918 Spyder el. lign. eksotisk vogntøj :lol:
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

Brugeravatar
Tømren
Medlem
Indlæg: 553
Tilmeldt: 2. aug 2008, 14:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sengeløse
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Erfaring med film til biler

Indlæg af Tømren » 27. jan 2021, 13:40

Jeg fik sat 3M film på min tidligere A6 det holdte fint de år jeg havde den.. både i vaskehal og det hele..

Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvordan det var at få af igen, da jeg solgte den med filmen på.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

Selvstændig tømrer, efterisolering med miljørigtig papiruld.
Nu også med Rockwool, knauf og isover hvis nogen ønsker
www.tomren.dk

Brugeravatar
fkm66
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 18. maj 2018, 10:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 21 times

Re: Erfaring med film til biler

Indlæg af fkm66 » 28. jan 2021, 12:59

Prøv at kontakte Tintshop i Næstved

https://tintshop.dk/
VW Golf GTE 2017
Tidligere: VW Golf 6 1,4 TSI 2011
Tidligere: VW Golf 5 1,6 FSI 2004
Tidligere: VW Polo 6n2 1,4 2001

Id4belivwr
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 1. mar 2024, 23:29
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaring med film til biler

Indlæg af Id4belivwr » 2. mar 2024, 09:12

Jeg drømmer om at få lagt klar folie på ny bil for at beskytte mod stenslag og vaskehals ridser.
Kan det lade sig gøre og er det til at betale?
Er der nogen der har erfaringer med dette, angående pris og holdbarhed og evt. hvor/hvem der gør det?
Mvh.

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 156 times
Been thanked: 207 times

Re: Erfaring med film til biler

Indlæg af dklap » 2. mar 2024, 10:55

Id4belivwr skrev:
2. mar 2024, 09:12
Jeg drømmer om at få lagt klar folie på ny bil for at beskytte mod stenslag og vaskehals ridser.
Kan det lade sig gøre og er det til at betale?
Er der nogen der har erfaringer med dette, angående pris og holdbarhed og evt. hvor/hvem der gør det?
Mvh.

Har også kigget lidt på det til min ID.3, synes dog det bliver for dyrt. De fleste steder ser det ud til at ligge omkring 30.000 for hele bilen.

Har også overvejet alm. folie, og gør det også lidt endnu. Der har jeg fået priser mellem 15.500 og 20.000 kr.

Har fået et enkelt tilbud fra Flensborg på gennemsigtig stenslagsfolie, det lød på 2900 EUR, så der kunne være lidt at spare.
Senest rettet af dklap 2. mar 2024, 11:38, rettet i alt 1 gang.

Id4belivwr
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 1. mar 2024, 23:29
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaring med film til biler

Indlæg af Id4belivwr » 2. mar 2024, 11:21

dklap skrev:
2. mar 2024, 10:55
Id4belivwr skrev:
2. mar 2024, 09:12
Jeg drømmer om at få lagt klar folie på ny bil for at beskytte mod stenslag og vaskehals ridser.
Kan det lade sig gøre og er det til at betale?
Er der nogen der har erfaringer med dette, angående pris og holdbarhed og evt. hvor/hvem der gør det?
Mvh.

Har også kigget lidt på det til min ID.3, synes dog det bliver for dyrt. De fleste steder ser det ud til at ligge omkring 30.000 for hele bilen.

Har også overvejet alm. folie, og gør også det lidt endnu. Der har jeg fået en priser mellem 15.500 og 20.000 kr.

Har fået et enkelt tilbud fra Flensborg på gennemsigtig stenslagsfolie, det lød på 2900 EUR, så der kunne være lidt at spare.
Ok tak for svar.. Det er godt nok nogen lidt heftige priser, det kan man jo faktisk omlakkere for når bilen bliver gammel, æv det kunne ellers ha være fedt at bevare org. lakken.

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 156 times
Been thanked: 207 times

Re: Erfaring med film til biler

Indlæg af dklap » 2. mar 2024, 11:52

Id4belivwr skrev:
2. mar 2024, 11:21
Ok tak for svar.. Det er godt nok nogen lidt heftige priser, det kan man jo faktisk omlakkere for når bilen bliver gammel, æv det kunne ellers ha være fedt at bevare org. lakken.
Ja konklusionen herfra blev også, at PPF/stenslagsfolie var for dyrt. Man kunne bedre forsvare det hvis man havde købt en dyr Porsche eller sådan noget, men med tanke på hvad min bil er værd i dag, giver det ikke mening. Den almindelige folie overvejer jeg stadig.

Jeg vil gerne have en ren bil, men gider sjældent vaske den i hånden, så det bliver til en del ture i vaskehallen. Det kan naturligvis ses på lakken. I den forbindelse tænker jeg folie ville være fint. Spørgsmålet er så bare om foliens levetid også bliver kraftig forringet af mange vaskehalsbeøg.

En sidste, og billigere løsning, kunne være polering og keramisk coating. Men når jeg er så doven til at vaske i hånden, tænker jeg heller ikke sådan en coating holder specielt længe.
Senest rettet af dklap 2. mar 2024, 12:20, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author dklap for the post:
Id4belivwr

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Erfaring med film til biler

Indlæg af Watcher » 2. mar 2024, 12:03

Ppf er virkelig dyrt, det er vi oppe i de 30-40.000kr for en hel bil, og på en exposed carbon pagani osv giver det mening.. jeg ville ha satin ppf på min A7 fordi jeg godt kunne tænke mig den i matgrå, men som jeg blev enig med dem som lavede folien om så ville jeg jo egentlig bare have en matgrå bil og alm 3M folie kostede 1/3 del.

Men på min reje der må jeg bløde for den har ppf på fronten og diverse steder bag osv og det skal skiftes til nyt ppf her når den får malet nogle ting


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2733
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 497 times

Re: Erfaring med film til biler

Indlæg af Nicklossi » 2. mar 2024, 16:48

dklap skrev:
2. mar 2024, 11:52

En sidste, og billigere løsning, kunne være polering og keramisk coating. Men når jeg er så doven til at vaske i hånden, tænker jeg heller ikke sådan en coating holder specielt længe.
Keramisk coating har ikke nogen særlig mekanisk beskyttelse :)

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 156 times
Been thanked: 207 times

Re: Erfaring med film til biler

Indlæg af dklap » 2. mar 2024, 17:20

Nicklossi skrev:
2. mar 2024, 16:48
dklap skrev:
2. mar 2024, 11:52

En sidste, og billigere løsning, kunne være polering og keramisk coating. Men når jeg er så doven til at vaske i hånden, tænker jeg heller ikke sådan en coating holder specielt længe.
Keramisk coating har ikke nogen særlig mekanisk beskyttelse :)
Men som skrevet længere oppe, vil jeg gerne have en ren bil. Og den er vel trods alt nemmere at holde ren, hvis den har fået en keramisk coating. :) Tror så bare ikke det vil “holde” så længe, hvis jeg stadig er for doven til at vaske i hånden.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2733
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 497 times

Re: Erfaring med film til biler

Indlæg af Nicklossi » 2. mar 2024, 19:55

dklap skrev:
2. mar 2024, 17:20
Nicklossi skrev:
2. mar 2024, 16:48
dklap skrev:
2. mar 2024, 11:52

En sidste, og billigere løsning, kunne være polering og keramisk coating. Men når jeg er så doven til at vaske i hånden, tænker jeg heller ikke sådan en coating holder specielt længe.
Keramisk coating har ikke nogen særlig mekanisk beskyttelse :)
Men som skrevet længere oppe, vil jeg gerne have en ren bil. Og den er vel trods alt nemmere at holde ren, hvis den har fået en keramisk coating. :) Tror så bare ikke det vil “holde” så længe, hvis jeg stadig er for doven til at vaske i hånden.
Du har fuldstændig ret i begge statements :)

En keramisk coating er hydrofobisk - altså den frastøder vand, og dermed også skidt. Den gør også, at skidtet ikke sætter sig så godt fast som det ellers ville.

Men en vaskehal vil relativt slide coatingen i stykker, og så er det lidt "spildt".
Jeg har set i grupper på facebook, at keramisk coating bliver talt op til at være et nærmest uigennemtrængeligt panser der beskytter både mod stenslag og alt muligt.
Det er det IKKE! Det har en høj kemisk resistens, men ikke ret høj mekanisk resistens.
These users thanked the author Nicklossi for the post:
Id4belivwr

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 156 times
Been thanked: 207 times

Re: Erfaring med film til biler

Indlæg af dklap » 2. mar 2024, 22:09

@Nicklossi og det var sådan set også grunden til jeg begyndte at kigge mod folie i stedet (samt at jeg har en idé om min bil vil se godt ud som mat-mørkeblå :) ). Er med på folie heller ikke kan forhindre stenslag osv. men det beskytter jo nok trods alt lakken okay. Og PPF bliver for dyrt, som vi også er inde på længere oppe.

Nogen erfaring med levetiden på folie, når bilen køres i vaskehal ofte?
These users thanked the author dklap for the post:
Id4belivwr

Besvar

Tilbage til "Detailing"