Fælge e-Golf

Alt vedr. fælge, ET mv.
Besvar
siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Fælge e-Golf

Indlæg af siccio » 6. jan 2020, 15:56

Hej har bestilt en e-Golf i november der skulle være klar i starten af februar måned.
Da jeg sad og krydsede af med ekstra udstyr til den store guldmedalje slog det mig til sidst hov den er klar en vintermåned, så fik regnet ind i prisen vinterdæk på stål fælge 16 tommer som standard alu sommerhjul der er med.
Har siden været på den tyske vw side og set den kan vælges med 17 tommer “Madrid” fælge dernede, og har skrevet og fået pris på sådan et sæt ved min forhandler.
Spørgsmålet er bare om sådan en e-Golf bliver for hård med 225/45-17 ? Og om det er prisen værd?
Herhjemme er der som standard tilbehør 18 og 19 tommer på vw siden, tænker bare det bliver lige heftigt nok. Er klar over 225 dæk reducere rækkevidden lidt, men det er ok.
Og lige tillægsspørgsmål vil man med e-Golf øgede vægt kunne vælge de 17 tommer samme dimension selvfølgelig der er af muligheder på almindelig Golf?
Eventuelt hvilke fælge der kunne være flotte til Oryx hvid Golf
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

os
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 27. aug 2018, 09:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Fælge e-Golf

Indlæg af os » 6. jan 2020, 16:56

Hej.

Jeg har en Golf GTE, som vist vejer ca det samme som en e-golf.
Jeg kører på 235/35-19 om sommeren og 205/55-16 om vinteren. Synes ikke på nogen måde at 19 tommer er ukomfortabele. Kun når man kører op over indkørsler eller på veje med huller i kan man mærke en egentlig forskel.
Derimod synes jeg man får en meget bedre styre- og bremse-fornemmelse med de større fælge.

De større fælge støjer dog en del mere på grov asfalt. Det kan dog i ligeså høj grad skyldes dækkene. Mine sommer dæk er Continental Sportcontact 6 som er kendt for at støje en del. Vinterdækkene er Continental TS 860 som derimod er kendte for at være meget stille.
These users thanked the author os for the post:
siccio

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Fælge e-Golf

Indlæg af siccio » 6. jan 2020, 18:24

os skrev:
6. jan 2020, 16:56
Hej.

Jeg har en Golf GTE, som vist vejer ca det samme som en e-golf.
Jeg kører på 235/35-19 om sommeren og 205/55-16 om vinteren. Synes ikke på nogen måde at 19 tommer er ukomfortabele. Kun når man kører op over indkørsler eller på veje med huller i kan man mærke en egentlig forskel.
Derimod synes jeg man får en meget bedre styre- og bremse-fornemmelse med de større fælge.

De større fælge støjer dog en del mere på grov asfalt. Det kan dog i ligeså høj grad skyldes dækkene. Mine sommer dæk er Continental Sportcontact 6 som er kendt for at støje en del. Vinterdækkene er Continental TS 860 som derimod er kendte for at være meget stille.
Så bruger du Astana original fælge til vinterdæk går jeg ud fra? De er jo ens på GTE og e-Golf.
Kan se der er kampagne på 18 tommer “Durban” fælge, måske man skulle overveje dem da de er billigere kontra “Madrid” 17 tommer🤔
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

os
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 27. aug 2018, 09:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Fælge e-Golf

Indlæg af os » 7. jan 2020, 14:50

Ja, det er de originale fælge jeg bruger til vinterdæk.

Jeg synes den kører ganske fremragende på 16 tommer fælgene. Det kun hvis man er ude på en snoet landevej, at 19 tommer fælgene føles væsenligt bedre. I den daglige kørsel i bytrafik og på motorvej mærker jeg praktisk taget ingen forskel.

Kan se at en e-golf har en torsionsbagaksel hvor en GTE har multilink hjulophæng. Det kan have ret stor betydning for komforten. Uden at have prøvet det, kunne jeg forestille mig, at 18 tommer godt kunne gå hen, at blive lidt ukomfortable på en e-golf.

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Fælge e-Golf

Indlæg af siccio » 7. jan 2020, 15:44

os skrev:
7. jan 2020, 14:50
Ja, det er de originale fælge jeg bruger til vinterdæk.

Jeg synes den kører ganske fremragende på 16 tommer fælgene. Det kun hvis man er ude på en snoet landevej, at 19 tommer fælgene føles væsenligt bedre. I den daglige kørsel i bytrafik og på motorvej mærker jeg praktisk taget ingen forskel.

Kan se at en e-golf har en torsionsbagaksel hvor en GTE har multilink hjulophæng. Det kan have ret stor betydning for komforten. Uden at have prøvet det, kunne jeg forestille mig, at 18 tommer godt kunne gå hen, at blive lidt ukomfortable på en e-golf.
13D381D3-FFDC-4611-96DA-92253A92F67F.png
13D381D3-FFDC-4611-96DA-92253A92F67F.png (101.58 KiB) Vist 1121 gange
Hvor har du fra det med torsions/multilink?
Ud fra dette (svært at finde dog) og på den gamle e-Golf er det da multilink.
Var bare sikker på at alle golf over 125 hk havde multi, og gamle e-Golf havde færre hk men aner ikke noget omkring bagaksel, så vil ikke kloge mig på området, hvis du har anden info.😊
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Besvar

Tilbage til "Fælge"