Fladbunds rat i A6 MY2013

Besvar
CSSO
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Fladbunds rat i A6 MY2013

Indlæg af CSSO » 2. maj 2020, 13:32

Hej 🙂
Jeg har købt et flad bundet rat til min A6 C7, og vil skifte mit 3 egeret S-line rat ud med dette.
Jeg er klar over, at de ikke bruger samme airbag, hvorfor jeg har købt det nye rat med airbag.

Men... der er ikke ledningsnet med airbag´en til det nye rat. Kan jeg flytte ledningsnettet fra den gamle airbag over på den nye? - umiddelbart ser de ens ud, bortset fra hvorledes de fastgøres til rattet.

Rat knapperne er ens de 2 rat imellem - er det plug and play, eller skal de kodes alligevel?

På forhånd tak for input!

Bedste hilsner

Casper
Med Venlig hilsen

Casper Steen


Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......

CSSO
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Fladbunds rat i A6 MY2013

Indlæg af CSSO » 3. maj 2020, 07:52

Efter en hel del læsen på nettet, er jeg kommet til den konklusion, at ledningsnettet ikke skal flyttes over.

Er der mon en herinde, der kan oplyse partnummeret på det korrekte ledningsnet? - i så fald, lad blot høre hvilke oplysninger der skal til fra min side.

Det vil være særdeles værdsat!

På forhånd tak

Casper
Med Venlig hilsen

Casper Steen


Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......

CSSO
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Fladbunds rat i A6 MY2013

Indlæg af CSSO » 5. maj 2020, 10:53

Lidt mere detektiv arbejde har afdækket, at der er tale en single stage airbag - jeg skal bruge en dual stage.

Jeg tror jeg har fundet det rigtige partnummer - men mangler bekræftelse.

Mit bud er 8K0880201AE 6PS.

Nogen her der har mulighed for slå det op?
Med Venlig hilsen

Casper Steen


Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Fladbunds rat i A6 MY2013

Indlæg af carstenhjorth » 5. maj 2020, 12:30

Hej!

Fedt at du deler dine opdagelser herinde.
Jeg prøvede lidt det samme med dual stage og single stage airbags i min gamle A4 og jeg turde ikke køre med det..
Er nok en bangebuks men sad og tænkte over det når jeg kørte og kiggede på mit fede rat :roll:
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

CSSO
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Fladbunds rat i A6 MY2013

Indlæg af CSSO » 5. maj 2020, 12:43

carstenhjorth skrev:
5. maj 2020, 12:30
Hej!

Fedt at du deler dine opdagelser herinde.
Jeg prøvede lidt det samme med dual stage og single stage airbags i min gamle A4 og jeg turde ikke køre med det..
Er nok en bangebuks men sad og tænkte over det når jeg kørte og kiggede på mit fede rat :roll:
Hej

Tak for det.

Har fået tilbudt en løsning med en modstand, så jeg kan montere den single stage airbag jeg har.
Det har jeg valgt fra - det skal også være en sikkehedsmæssig forsvarlig løsning.
Jeg har derfor fundet ovennævnte partnummer, der hører til RS6 fra samme årgang.
Den passer i rattet - men lige nu forsøger jeg at finde ud af, om den også passer i bilen elektrisk.
Med Venlig hilsen

Casper Steen


Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......

CSSO
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Fladbunds rat i A6 MY2013

Indlæg af CSSO » 6. maj 2020, 16:19

Ifølge Europrice, og et par tråde på Audizine, er det det rigtig partnummer til A6 C7, når der monteres fladbundsrat.

Jeg har bestilt en, og så må jeg se om de har ret når den ankommer i næste uge.
Med Venlig hilsen

Casper Steen


Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......

CSSO
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Fladbunds rat i A6 MY2013

Indlæg af CSSO » 13. maj 2020, 18:15

8K0880201AE 6PS passer både i rat og til slæbering i min C7.

Dog var den monteret med ledningsnet 8u0971589j. I dette ledningsnet var Jordforbindelsen til multifunktionsknapperne dog ikke monteret.
Ledningen er der, og er monteret i stikket til knapperne, men ender blindt inde i stoftapen.

Den er simpel at fiske ud, og forbinde til jordforbindelsen i resten af airbag ledningsnettet.

Alt virker nu. :D :D
These users thanked the author CSSO for the post:
HansH
Med Venlig hilsen

Casper Steen


Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......

bvj
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. maj 2020, 20:17
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Fladbunds rat i A6 MY2013

Indlæg af bvj » 15. maj 2020, 09:00

hej alle sammen :)
håber i kan hjælpe mig ,jeg har en Golf 7 1.2 TSI fra 2013 ,den er en Trendline ,jeg vil gerne forsøge at opgradere den ,det jeg er ude efter er et Multifunktions Læder rat , jeg syntes det er svært at finde hoved og hale i , har i nogle gode ideer om hvordan man griber sagen an , kan se at der er Issue , omkring Airbag , passer den gamle ? ny Pitarm , diverse kabler og kodning ( jeg kender en der kan kode ) men hvordan sikrer man sig at de dele man køber er kompatible med bilen & passer sammen , jeg har prøvet at skrive til car-equipment.com & Carsystems.eu ...men det virker ikke rigtig til at de er villige til at supportere ,eller også kan de simplethen ikke , skal man have fat på VW ,eller er der nogle i Danmark der kan klare opgaven .
tak for jeres hjælp med at guide mig i en retning
de bedste hilsner
BVJ

Besvar

Tilbage til "Interiør"