Solafskærmning Octavia 2fl Combi

Besvar
Brugeravatar
Stenskrog
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 19. feb 2009, 13:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Solafskærmning Octavia 2fl Combi

Indlæg af Stenskrog » 19. nov 2020, 06:53

Hej :D

Der er kommet en arving til, og i den forbindelse kan man jo ikke undvære noget solafskærmning i bilen :?:

Jeg har det lidt anstrengt med de billige/løse man kan få (grimt + kan ikke køre ruderne ned), og tænker heller ikke solfilm er løsningen i den nuværende bil.

Er der nogen, der har erfaringer med den her type?

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA ... bug-shades

heinejepsen
Nyt medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 17. nov 2014, 14:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 41 times

Re: Solafskærmning Octavia 2fl Combi

Indlæg af heinejepsen » 19. nov 2020, 07:41

Jeg havde sådan et sæt i min Volvo før, fra carlab tror jeg det var.

Jeg vil sige med det samme at det er ikke solfilm det er altså nummer et. Når det så er sagt så er de faktisk ganske udemærkede, de sidder hvor de skal fordi de er model specifikke og de tager også noget sol. De er en anelse sværer at kigge ud af om natten end solfilm, og deres hullede mønster er generelt lidt spøjst at kigge gennem. Men til gengæld tager det 2 sek at fjerne dem.

Det med at køre med dem i når vinduet er rullet ned virker underligt, de bliver siddende, men så sidder der et stykke sort stof i hullet, det ved jeg ikke rigtigt. Hvis der er AC er det jo også ligegyldigt.

Men hvis du ikke vil bruge pengene på solfilm så er det et fint alternativ, som gør det de skal.
TMY 2023 LR
Skoda Citigo 2014
Honda CBF 1000A, 2006
Canyon Spectral 2018 mtb, rugbrøds drevet

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Solafskærmning Octavia 2fl Combi

Indlæg af perw » 19. nov 2020, 08:26

Jeg har kørt med det på de sidste 2 biler og har valgt det istedet for solfilm.

På firma bilen var der solfilm og jeg var så træt af, at der i hele vinterhalvåret er så mørkt så man ikke kan se bagud. Så her tager jeg at piller dem ud.

Jeg synes også det virker fint med at der ikke kommer sollys ind selvom man kører med nedrullede vinduer, men der kommer luft ind.

Den eneste ulemper. Det kan være svært at se ud fra bagsædet. Min kone brokker sig, når hun sidder på bagsædet for hun kan ikke se så meget, men det gør hun også med solfilm.

Brugeravatar
Stenskrog
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 19. feb 2009, 13:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Solafskærmning Octavia 2fl Combi

Indlæg af Stenskrog » 19. nov 2020, 09:16

Tak for input 8-)

Hvor meget "SÅ-effekt" mon der er i dem :?:

https://www.kids-world.dk/besafe-solska ... iGEALw_wcB

Det her lyder jo lovende. Udover de er grimme... Dog uden sugekop :D

Solfilm - tænker det er dyrere (ved ik hvor meget), og så er der det med udsyn om vinteren.
Men.... Man kan vel få noget, der tar sollys mm., der stadig er forholdsvis gennemsigtig?

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Solafskærmning Octavia 2fl Combi

Indlæg af perw » 19. nov 2020, 11:44

Jeg har dem du linker til første indlæg og vi oplevede at vores søn indimellem brokkede sig over at der var fopr koldt på bagsædet. Jeg synes de tager pænt med sollyset.

Du kan se noget test her:

https://www.youtube.com/watch?v=ij66SBwbpkU

Brugeravatar
Stenskrog
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 19. feb 2009, 13:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Solafskærmning Octavia 2fl Combi

Indlæg af Stenskrog » 21. nov 2020, 08:50

perw skrev:
19. nov 2020, 11:44
Jeg har dem du linker til første indlæg og vi oplevede at vores søn indimellem brokkede sig over at der var fopr koldt på bagsædet. Jeg synes de tager pænt med sollyset.

Du kan se noget test her:

https://www.youtube.com/watch?v=ij66SBwbpkU
Testen lyder jo lovende 8-)
Om det lige er "Sonnyboy" som SuperSkoda har er ikke umiddelbart nemt at se - men mon ikke effekt/kvalitet er ca. det samme.

Er der nogen, der har et ca. bud på, hvad det vil koste at få solfilm på de bagerste fem ruder?
Og kan man få noget, der får temperaturen ned / skærmer godt af for solens stråler, men som ikke er total sort at se på?

Brugeravatar
Hej-Hej
Nyt medlem
Indlæg: 457
Tilmeldt: 29. apr 2016, 10:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ferritslev
Has thanked: 169 times
Been thanked: 89 times

Re: Solafskærmning Octavia 2fl Combi

Indlæg af Hej-Hej » 21. nov 2020, 09:21

Jeg ville til en hver tid vælge solfilm! Det andet ville jeg hurtigt blive træt af! Man vænner sig også hurtigt til at det er lidt mørkt at se ud når der er, ja mørkt, udenfor... til gengæld er det virkelig rart med solfilm når man køre foran andre i de mørke timer, uden solfilm bliver jeg let generet af lyset fra bagvedkørendes forlygter. Og hvor meget har du også brug for at se ud af de bagerste ruder?

Jeg tænker prisen ligger fra omkring de 2.000kr for at få monteret solfilm prof, hvis det der taler imod at få det monteret i den nuværende bil er prisen, så gætter jeg på at bilen er stort set uden værdi og så ville jeg sgu nørde nogen youtube videoer og selv smide noget thansen/biltema solfilm på og leve med at det nok ikke bliver 110% perfekt ;)
-det har jeg gjort med vores lille billige nr 2 potte, med synes jeg selv, ganske fint resultat for et par 100kr..

Brugeravatar
Stenskrog
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 19. feb 2009, 13:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Solafskærmning Octavia 2fl Combi

Indlæg af Stenskrog » 21. nov 2020, 10:53

Hej-Hej skrev:
21. nov 2020, 09:21
Jeg ville til en hver tid vælge solfilm! Det andet ville jeg hurtigt blive træt af! Man vænner sig også hurtigt til at det er lidt mørkt at se ud når der er, ja mørkt, udenfor... til gengæld er det virkelig rart med solfilm når man køre foran andre i de mørke timer, uden solfilm bliver jeg let generet af lyset fra bagvedkørendes forlygter. Og hvor meget har du også brug for at se ud af de bagerste ruder?

Jeg tænker prisen ligger fra omkring de 2.000kr for at få monteret solfilm prof, hvis det der taler imod at få det monteret i den nuværende bil er prisen, så gætter jeg på at bilen er stort set uden værdi og så ville jeg sgu nørde nogen youtube videoer og selv smide noget thansen/biltema solfilm på og leve med at det nok ikke bliver 110% perfekt ;)
-det har jeg gjort med vores lille billige nr 2 potte, med synes jeg selv, ganske fint resultat for et par 100kr..

Tænker de højre sideruder er rare at kunne se ud af inden højresving, og bagruden generelt. Bakspejlet er med autonedblend, så ingen gener fra bagvedkørende.

Tjae tænker ikke bilen er total værdiløs, og om det er 1.000 til det fra Superskoda eller 2.000 til solfilm er lidt et fedt. Det skal bare fungere :)

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Solafskærmning Octavia 2fl Combi

Indlæg af perw » 21. nov 2020, 11:27

Hej-Hej skrev:
21. nov 2020, 09:21
til gengæld er det virkelig rart med solfilm når man køre foran andre i de mørke timer, uden solfilm bliver jeg let generet af lyset fra bagvedkørendes forlygter.
Det synes jeg ikke er noget problem, når man har nedblændlige backspejl og sidespejle.

Jeg tror faktisk at mine sidespejle ikke blænder ned, når jeg har solflimmer i bagruden, da de styres af backspejle, så vidt jeg kan se.

Brugeravatar
Hej-Hej
Nyt medlem
Indlæg: 457
Tilmeldt: 29. apr 2016, 10:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ferritslev
Has thanked: 169 times
Been thanked: 89 times

Re: Solafskærmning Octavia 2fl Combi

Indlæg af Hej-Hej » 21. nov 2020, 11:32

Jeg synes stadig det er virkelig rart ikke at have hele kabinen oplyst af de bagvedkørende.. de fleste nyere biler har alligevel temmelig skarpt lys.
Det er jo ikke nødvendigvis umuligt at se ud af en rude med solfilm på i mørke -men sværere ja! Afhænger også af hvor mørk film man vælger og type/kvalitet af den.
Og så er det ellers bare at bruge sidespejlene noget mere ;)

Så hvis det ikke er prisen der er afgørende havde jeg ikke tøvet med at få monteret film i!
Det jeg har sat i den lille er med 15% lysgennemgang, det er mørkt udefra men ser fint ud igennem det..
These users thanked the author Hej-Hej for the post:
Stenskrog

Besvar

Tilbage til "Interiør"