Toning af allerede fabrikstonet ruder.

Besvar
Streamline
Nyt medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 20. feb 2022, 17:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times

Toning af allerede fabrikstonet ruder.

Indlæg af Streamline » 7. sep 2022, 21:10

Hej..
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at ruderne bagtil, som allerede er fabrikstone på vores Touran R-line, var en del mørkere udefra.
Så ville høre om der er nogen der har erfaring med at lægge ekstra toning på fabrikstonet ruder, bla. om resultatet er godt og hvordan udsynet er?
2018 Touran 1.4 TSI DSG R-line

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 166 times

Re: Toning af allerede fabrikstonet ruder.

Indlæg af Mathiasen » 8. sep 2022, 07:04

Det kommer fuldstændigt an på hvilken toning du vælger :) der er mange forskellige grader og farver, men jeg har ikke oplevet problemer med udsyn inde fra bilen selvom mine ruder er så mørke at man næsten ikke kan se at der sidder nogen bagi. Heller ikke om vinteren.

Jeg vil råde dig til at få det gjort professionelt og ikke selv prøve.. det er svært og filmen skal være i ordentlig kvalitet.

Se om ikke der er nogle firmaer i dit område der gør det og tag ud til dem. De har sikkert nogle prøver så du kan vurdere hvad du vil have.
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3523
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Toning af allerede fabrikstonet ruder.

Indlæg af Flamiq » 8. sep 2022, 13:25

Det her firma er imo. et af de bedre på markedet:

http://www.rudetoning.dk/

Jeg har brugt dem ad flere omgange - Hver gang med et rigtigt fint resultat😎

De er nok ikke de billigste på markedet, men jeg har ikke andre erfaringer med solfilm end derfra😇
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Streamline
Nyt medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 20. feb 2022, 17:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times

Re: Toning af allerede fabrikstonet ruder.

Indlæg af Streamline » 8. sep 2022, 18:11

Mathiasen skrev:
8. sep 2022, 07:04
Det kommer fuldstændigt an på hvilken toning du vælger :) der er mange forskellige grader og farver, men jeg har ikke oplevet problemer med udsyn inde fra bilen selvom mine ruder er så mørke at man næsten ikke kan se at der sidder nogen bagi. Heller ikke om vinteren.

Jeg vil råde dig til at få det gjort professionelt og ikke selv prøve.. det er svært og filmen skal være i ordentlig kvalitet.

Se om ikke der er nogle firmaer i dit område der gør det og tag ud til dem. De har sikkert nogle prøver så du kan vurdere hvad du vil have.
Jeg er godt klar over det kommer an på hvilken grad af toning man vælger. Netop også derfor jeg ville høre om erfaringer på området for at se hvad der evt. ville være godt på fabrikstonet ruder :)

- og jeg skal helt sikkert have professionel assistance til det, det er ikke noget jeg vil rode mig ud i selv :shock:
Men god idé med at tage ud og måske holde nogle prøver op til ruderne og se om man kan få en fornemmelse for det.

Flamiq skrev:
8. sep 2022, 13:25
Det her firma er imo. et af de bedre på markedet:

http://www.rudetoning.dk/

Jeg har brugt dem ad flere omgange - Hver gang med et rigtigt fint resultat😎

De er nok ikke de billigste på markedet, men jeg har ikke andre erfaringer med solfilm end derfra😇
Yes, jeg har selv brugt dem før, og de kan helt sikkert deres kram.. Det vil også være dem der får lov at gøre det denne gang 👍
- prisen er ikke det vigtigste, man får jo' som regel hvad man betaler for 😁
2018 Touran 1.4 TSI DSG R-line

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Toning af allerede fabrikstonet ruder.

Indlæg af Nicklossi » 8. sep 2022, 18:53

Jeg tænker det også er en fordel at finde ud af hvordan dine originale ruder er tonet. Hvis det er et lag imellem to lag glas, tænker jeg ikke der er noget i vejen for det.
Er det derimod folie du har på udvendig side af ruden, ville jeg nok være mere betænksom.

Hvilken bil har du? 😊

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3523
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Toning af allerede fabrikstonet ruder.

Indlæg af Flamiq » 8. sep 2022, 18:57

Nicklossi skrev:
8. sep 2022, 18:53
Hvilken bil har du? 😊
Prøv at læs trådstarters 1. indlæg😉
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Streamline
Nyt medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 20. feb 2022, 17:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times

Re: Toning af allerede fabrikstonet ruder.

Indlæg af Streamline » 8. sep 2022, 19:04

Nicklossi skrev:
8. sep 2022, 18:53
Jeg tænker det også er en fordel at finde ud af hvordan dine originale ruder er tonet. Hvis det er et lag imellem to lag glas, tænker jeg ikke der er noget i vejen for det.
Er det derimod folie du har på udvendig side af ruden, ville jeg nok være mere betænksom.

Hvilken bil har du? 😊
Jeg ved faktisk ikke hvordan de toner ruderne på fabrikken, jeg gik lidt udfra at det er inden i glasset.. Men jeg aner det ikke. Jeg tænker ikke der lægger noget udenpå, men det ville vel heller ikke være et problem når dem der lægger film på gør det på indersiden?!

Jeg har en Touran..
2018 Touran 1.4 TSI DSG R-line

Besvar

Tilbage til "Interiør"