Fjernelse af solfilm

Besvar
Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Fjernelse af solfilm

Indlæg af diskoboy » 23. aug 2008, 13:35

Hej,

Mit solfilm er begyndt at gi' sig i kanterne på bagruden (det var en kammi der satte det i, så jeg kan ikke beskylde noget firma for at have gjort et dårligt arbejde)...

Hvordan fjerner man det nemmest? Jeg er mest nervøs for varmen i bagruden + radio antennen (det er en A3'er så det hele sidder i ruden).

Skal man forsigtigt sidde med en lille kniv eller et andet stykke værktøj? Kunne man teoritisk få en kanyle ind med sæbevand og på den måde løsne det?

Hilsen den uvidende på det område :)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Fjernelse af solfilm

Indlæg af Kenneth J » 23. aug 2008, 13:36

Hernede bruger vi sådan en damp-renser ligesom til at dampe tapet af med. Det virker fint, men uanset hvordan du gør det, kræver det en del tålmodighed! ;)
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Fjernelse af solfilm

Indlæg af diskoboy » 24. aug 2008, 10:39

Takker.. Må se hvad jeg kan gøre.. Tror jeg starter med at fjerne noget af beklædningen - så der det nemmere at komme ind til kanten.

Så skal jeg bare have fundet en der kan sætte det i bagruden igen - denne gang bare lidt mere prof :-)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
UnlimitedCph
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 6. sep 2008, 11:40
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fjernelse af solfilm

Indlæg af UnlimitedCph » 20. sep 2008, 09:41

cna3 skrev:Hej,

Mit solfilm er begyndt at gi' sig i kanterne på bagruden (det var en kammi der satte det i, så jeg kan ikke beskylde noget firma for at have gjort et dårligt arbejde)...

Hvordan fjerner man det nemmest? Jeg er mest nervøs for varmen i bagruden + radio antennen (det er en A3'er så det hele sidder i ruden).

Skal man forsigtigt sidde med en lille kniv eller et andet stykke værktøj? Kunne man teoritisk få en kanyle ind med sæbevand og på den måde løsne det?

Hilsen den uvidende på det område :)
Jeg ved godt det er et par dage siden du har spurgt og garanteret har fået filmen af. Men det kunne være andre rendte ind i samme problem og lurede herinde.
Jeg har en kollega der har hevet film af de forreste sideruder i hans bil. Selve filmen var ikke noget problem at få af, men alt limen sidder tilbage bagefter.
På den første tog ham over 2 timer at få fin, og alligevel var ruden ikke 100% ren.
Den anden rude tog ham 10-15 min med hjælp fra lidt kemi.. Han har brugt "Kema Afrenser" stinker af citron (har selv brugt det til at fjerne tape fra en trappe der havde gulvtæppe på)
Du kan se mere om firmaet her http://www.kema.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvor du kan få det ved jeg ikke..

Beskrivelse
DL-44 er et effektivt industrielt rensemiddel, der opløser fedtstoffer, olie, snavs/smuds, sod, tryksværte, tusch samt
de fleste ikke hærdende klæbestoffer og limrester.
DL-44 indeholder intet ætsende, er skånsom og pH-neutral, hvilket gør den velegnet til anvendelse på såvel glas,
metal, laminater, mursten, malede overflader, gummi og træ.
Efter ca. 5 min. er de fleste normalt tørrende klæbestoffer (ikke hærdende typer) neutraliseret og etiket- eller
limrester kan fjernes.


Mvh Flemming
----------------------------------------------------------------
Skoda Octavia combi 1.6tdi dsg elegance 2010

Brugeravatar
jp123
Nyt medlem
Indlæg: 272
Tilmeldt: 17. jul 2008, 07:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fjernelse af solfilm

Indlæg af jp123 » 20. sep 2008, 15:43

fortynder
PASSAT 3B limo - 1.9tdi 110Hk AFN,
Nuværende mods: EGR delete - Bosio PP 502 - Audi S2/Sachs koblingskit - KKK BV43 (170PS_PD)

Nerenst
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:35
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fjernelse af solfilm

Indlæg af Nerenst » 21. sep 2008, 01:37

Benzin skal nok tag det hele ;)

Brugeravatar
Nygaard
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fjernelse af solfilm

Indlæg af Nygaard » 21. sep 2008, 09:31

Alm. opvaskevand, spray det på, lad sidde i ca. 10-15 min. så går det lige af og
limen er opløst.

Nygaard
Seat Leon FR

Brugeravatar
jp123
Nyt medlem
Indlæg: 272
Tilmeldt: 17. jul 2008, 07:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fjernelse af solfilm

Indlæg af jp123 » 21. sep 2008, 12:14

og en tændstik :lol:
Nerenst skrev:Benzin skal nok tag det hele ;)
spøg til side, Cellulose fortynder vil virke vil jeg mene, det fjerner ihvertfald oliepletter på interiøret...
Men for helbredets skyld så prøv den med opvaskemidlet og trækketid...
PASSAT 3B limo - 1.9tdi 110Hk AFN,
Nuværende mods: EGR delete - Bosio PP 502 - Audi S2/Sachs koblingskit - KKK BV43 (170PS_PD)

Brugeravatar
brianaxel
Medlem
Indlæg: 969
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nørresundby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fjernelse af solfilm

Indlæg af brianaxel » 21. sep 2008, 17:10

Husholdningssprit tog noget klister fra isolerbånd ganske nemt af mine ruder... Ruderne bliver som nye.
Det er lidt utroligt hvor meget skidt der kan sidder på ruderne uden man (jeg) ved det :)
'09 Audi A4 Avant Quattro 2,0TDi - Anthrazite Grey, 143Hk, MMI2G, Mustangbraun læderstue
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...

Medlem siden 24/10-2006

Besvar

Tilbage til "Interiør"