Bandit skrev: ↑24. nov 2019, 11:39
Mike H skrev: ↑26. okt 2019, 23:51
Det er lovpligtigt at der er niveauregulering på
aksel...
Er du nu også sikker på det?
Mener det var Volvo V70 årg. 2004 hvor xenon reguleringen var monteret i selve lygten. På de senere årgange blev den rykket om på bagakslen, som jo nok er en bedre placering, udfra et reguleringsmæssig synspunkt.
Gud ved hvordan hulen en føler i selve lygtehuset kan registrere bilens belæsning - og dermed bagendens relative højde over vejbanen... ?
Den mekanisme der regulerer lyslængden, er en lille motor som er en integreret del af forlygten.
Men den motor skal have et input om bilens belæsning - dvs bagakslens højde over vejbanen.
Denne føler sidder på bilens bagaksel.
Præcis samme funktion som en ALB ventil på en lastbiltrailer. (Den regulerer så blot bremsekraften.. men samme princip).
Det er i hvert fald sådan jeg definerer begreberne.
steffenhansen93 skrev: ↑27. okt 2019, 13:23
Du må meget gerne uddybe omkring automatisk niveauregulering på aksel. Det er tydeligvis ikke noget som sidder i selve lygtehuset, så hvad og hvor sidder det så?
Trådstarter - ovenstående var således også mit svar på dit spørgsmål
Mit svar er baseret på hvordan fabriksmonterede xenon/LED virker, og hvad de kræver.
Det er ikke til at sige for mig, hvorledes du er stillet med de 3. parts lygter du har kig på.
Dvs - hvor kraftigt (lumen) lyser de? Understøtter deres elektronik signal fra en original niveausensor på bagaksel .. osv osv.
Sig til hvis noget kalder på uddybning.