Superb Combi - Radio Tænder Og Slukker Af Sig Selv

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
speed six
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 3. sep 2016, 12:08
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Superb Combi - Radio Tænder Og Slukker Af Sig Selv

Indlæg af speed six » 3. sep 2016, 12:24

Jeg har en skoda superb 1,8 tsi combi fra 2010 med en swing radio og parkerinssensor i bagkofangeren.

Jeg oplever ofte, at radio og "display" ved brug af baksensor lever sit eget liv.

Når jeg bruger radioen går den ofte ud (slukker) blot for at tænde igen lidt efter. Nogen gange tænder den ikke igen, og så skal jeg selv tænde. Dette kan den gøre mange gange under en køretur.

Når jeg sætter bilen i bakgear, aktiveres baksensoren, og radioens display skifter til et billede af bilen i fugleperspektiv, der viser om jeg er tæt på en genstand. Når jeg er færdig med at bakke og sætter bilen i 1. Gear og kører fremad, så forsvinder billedet af bilen ikke fra radioens display. Hvis jeg tænder radion, spiller den musik, men displayet viser stadig kun et billede af bilen. Jeg kan ligeledes ikke bruge knapperne på radioen udover tænd/sluk knappen.

Er der nogen, som har en ide om, hvad der kan være galt? Jeg har talt med min lokale skodaforhandler om problemet, og det var umiddelbart ikke noget, de havde oplevet før. Inden jeg bestiller en værkstedstid, vil jeg lige spørge jer til råds.
VW Passat B8 1,8 TSI Stationcar

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Superb Combi - Radio Tænder Og Slukker Af Sig Selv

Indlæg af i-s » 3. sep 2016, 12:33

speed six skrev:Jeg har en skoda superb 1,8 tsi combi fra 2010 med en swing radio og parkerinssensor i bagkofangeren.

Jeg oplever ofte, at radio og "display" ved brug af baksensor lever sit eget liv.

Når jeg bruger radioen går den ofte ud (slukker) blot for at tænde igen lidt efter. Nogen gange tænder den ikke igen, og så skal jeg selv tænde. Dette kan den gøre mange gange under en køretur.

Når jeg sætter bilen i bakgear, aktiveres baksensoren, og radioens display skifter til et billede af bilen i fugleperspektiv, der viser om jeg er tæt på en genstand. Når jeg er færdig med at bakke og sætter bilen i 1. Gear og kører fremad, så forsvinder billedet af bilen ikke fra radioens display. Hvis jeg tænder radion, spiller den musik, men displayet viser stadig kun et billede af bilen. Jeg kan ligeledes ikke bruge knapperne på radioen udover tænd/sluk knappen.

Er der nogen, som har en ide om, hvad der kan være galt? Jeg har talt med min lokale skodaforhandler om problemet, og det var umiddelbart ikke noget, de havde oplevet før. Inden jeg bestiller en værkstedstid, vil jeg lige spørge jer til råds.
Prøv at skifte den ud med en Columbus ;)
/Søren.

speed six
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 3. sep 2016, 12:08
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Superb Combi - Radio Tænder Og Slukker Af Sig Selv

Indlæg af speed six » 3. sep 2016, 17:19

Jeg er nu meget godt tilfreds med det, som min nuværende model radio kan tilbyde. Desuden har jeg ikke brug for indbygget navigation.

Tror du, at det er selve enheden, der har en defekt?
VW Passat B8 1,8 TSI Stationcar

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Superb Combi - Radio Tænder Og Slukker Af Sig Selv

Indlæg af i-s » 4. sep 2016, 14:23

speed six skrev:Jeg er nu meget godt tilfreds med det, som min nuværende model radio kan tilbyde. Desuden har jeg ikke brug for indbygget navigation.

Tror du, at det er selve enheden, der har en defekt?
Jeg vil gætte på det er selve radio'en, medmindre stikket bag på den er gået løs.
Kunne være interessant og kikke med VCDS.
/Søren.

Superbdvh
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 1. dec 2012, 11:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Superb Combi - Radio Tænder Og Slukker Af Sig Selv

Indlæg af Superbdvh » 5. sep 2016, 06:22

og hvis radioen er i stykker har jeg en billig swing til ingen penge. ;) ;)
Nu Skoda Superb 1.5 TSI ACT Style DSG 2020 Business executive og
Vw T-Cross 1.0 TSI Style DSG7 2020

speed six
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 3. sep 2016, 12:08
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Superb Combi - Radio Tænder Og Slukker Af Sig Selv

Indlæg af speed six » 5. sep 2016, 18:57

Det vil jeg skrive mig bag øret.
VW Passat B8 1,8 TSI Stationcar

speed six
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 3. sep 2016, 12:08
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Superb Combi - Radio Tænder Og Slukker Af Sig Selv

Indlæg af speed six » 21. feb 2021, 22:34

Jeg ved godt, det er en meget gammel tråd, men jeg glemte helt at skrive, hvad årsagen til fejlen var.

Det var et løst stik til tændingsbundstykket. I forbindelse med mit køb af bilen i 2016, blev tændingsbundstykket skiftet, men man fik åbenbart ikke sat alle stik helt i.
These users thanked the author speed six for the post:
carstenhjorth
VW Passat B8 1,8 TSI Stationcar

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"