MK4 højtaler / adapter, samt CAN opdatering og HU ?.

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
JasperCito
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. dec 2020, 12:00
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

MK4 højtaler / adapter, samt CAN opdatering og HU ?.

Indlæg af JasperCito » 15. dec 2020, 12:17

Hej gæve gutter og gutinder.

Har endelig fået købt mig en fin mk4 gti, totalt rustfri og god motor.
Men er totalt lost i de indlæg der er om højtaler størrelser og adapter ringe, samt CAN og head unit.

Kan finde et fint component sæt til ikke mange penge, dertil har jeg så et par spørgsmål.

Alle snakker om adaptere til enten at sætte 8" i, men også bare til 6,5", kan jeg ikke bare plump nogle i med samme størrelse som normalt, fore omkring og bagved med lidt sound/vibrations proofing ?.
Kan finde nogle 14,2 cm og nogle 16 cm sæt der ser fine ud, men adapter fra mindre op til 6,5" finder jeg ikke lige.
Skal siges jeg har kun den spanske amazon, da jeg bor hernede sydpå i vinterperioderne :).
Syntes også mange siger adapter ringene kan sidde i vejen for vinduet.

Hvordan med at installere ny headunit, hører mange sige CAN bus skal opdateres/ændres ellers løber man tør for strøm, og tilslutter man HU en anden strømkilde der slukker når bilen gør, er der ingen memory ?.

Ville dælme være surt på vej hjem efter at ha sovet et par timer i bilen, og den så ikke starter..... i frankrig :D.

Syntes det bliver et kæmpe projekt, bare lige at sætte et par højtalere og en HU i, så jeg kan høre musik i næste måned når jeg kører de 3200 km til Dk.
Jeg er sprit ny mk4 og vw ejer, så er der andre gode råd så endelig sig til, send et link eller noget.

Tak og god dag til alle sammen.

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 515
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

Re: MK4 højtaler / adapter, samt CAN opdatering og HU ?.

Indlæg af Mathiasen » 15. dec 2020, 13:30

mht headunit.

Hvad skal den kunne og hvad er budgettet?
Skal den se original ud eller skal det være med stor skærm osv? Andriod auto/carplay og navi eller er bluetooth nok?

De problemer du læser om afladning, relaterer sig mest til kineser-radioerne RCD330 og RCD360.
These users thanked the author Mathiasen for the post:
JasperCito
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

JasperCito
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. dec 2020, 12:00
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: MK4 højtaler / adapter, samt CAN opdatering og HU ?.

Indlæg af JasperCito » 15. dec 2020, 14:41

Jeg har købt en HU til formålet.
Standard 2" din touch screen kineser med hele pivtøjet til, en af de bedre med gode anmeldelser.
Det er ikke slet ikke head unit jeg spørger til, men CAN opdatering eller skal nogle ledninger byttes om for ikke at løbe tør for batteri, når HU installeres.
Ser mange der siger de har de problemer med mange radioer, indtil de enten gør det ene eller andet.

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 515
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

Re: MK4 højtaler / adapter, samt CAN opdatering og HU ?.

Indlæg af Mathiasen » 16. dec 2020, 08:01

okay. :D Men hvilken HU har du købt? Hvordan skal den tilsluttes? Det er lidt afgørende for om noget skal laves. Det kommer meget an på hvordan den tænder og slukker, om den bare kan bruge tændingsstrøm til at tænde på, eller om den styres udelukkende over CAN. Jeg har ikke forstand på CAN i Golf 4,
These users thanked the author Mathiasen for the post:
JasperCito
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

JasperCito
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. dec 2020, 12:00
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: MK4 højtaler / adapter, samt CAN opdatering og HU ?.

Indlæg af JasperCito » 17. dec 2020, 10:50

Det er en:
https://www.amazon.es/gp/product/B07WD9 ... UTF8&psc=1

Den er sat til iaftes, krævede ingen pilleri, dog kun tilsat normalt el og højtaler med de stik der sad i.
Alt virkede fint, den virkede til at slukke helt når jeg drejede og tog nøglen ud, må se om bilen starter idag :).

Bestiller nogle højtalere idag, så må jeg jo vente en uges tid når de kommer hvis der skal bruges rammer, for dem jeg kan få her siger ikke meget om hvilken højtaler str de er adaptor for, kun diameter hvor de passer i :).

jakhammer
Medlem
Indlæg: 689
Tilmeldt: 16. aug 2009, 14:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nykøbing Sj
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times

Re: MK4 højtaler / adapter, samt CAN opdatering og HU ?.

Indlæg af jakhammer » 20. dec 2020, 23:05

JasperCito skrev:
17. dec 2020, 10:50
Det er en:
https://www.amazon.es/gp/product/B07WD9 ... UTF8&psc=1

Den er sat til iaftes, krævede ingen pilleri, dog kun tilsat normalt el og højtaler med de stik der sad i.
Alt virkede fint, den virkede til at slukke helt når jeg drejede og tog nøglen ud, må se om bilen starter idag :).

Bestiller nogle højtalere idag, så må jeg jo vente en uges tid når de kommer hvis der skal bruges rammer, for dem jeg kan få her siger ikke meget om hvilken højtaler str de er adaptor for, kun diameter hvor de passer i :).
Jeg tror ikke du skal være urolig for noget omkring den radionog afladning
Så vidt jeg husker er der intet styring af tænd/sluk af radio i Golf 4 over CANbus
Det har der i hvert fald ikke været i dem jeg har haft fat i :)
Min: VW Transporter T4 1996 2,5B 175Kkm
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"