Mobilholder i 2016 Ibiza

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
LarsLJ
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. apr 2021, 20:28
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Mobilholder i 2016 Ibiza

Indlæg af LarsLJ » 3. maj 2021, 17:38

Hej,

har fået en Ibiza fra 2016 - dejligt med Bluetooth håndfri i bilen, men hvor gør man af telefonen?

Problemet er særligt aktuelt når man bruger telefonen som navigation en gang i mellem - hver 4 køretur vel. Man kan selvfølgelig placere den i kopholderen - men det er jo noget ude af synsvide og ekstra besværligt hvis telefonen får brug for en pegefinger.

Hvilken holder kan I anbefale?

Telefonen er en Samsung Galaxy S10e

Synes ikke rigtigt at ventilatonsgiterne i midten er egnede til de universal-holdere man kan få - har i øvrigt ikke CD, så ej heller mulighed for de modeller som hægtes deri.

Kan USB-stikket i øvrigt holde til at lade fra eller skal man benytte 12-volt-udtaget/cigar-tænderen ved siden af?

Hilsen Lars

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Mobilholder i 2016 Ibiza

Indlæg af Schmidt » 4. maj 2021, 09:21

Jeg har prøvet lidt forskelligt gennem tiderne - min mening er at "Brodit" holdere er de bedste til mig. Ikke nødvendigvis den mest elegante løsning, men jeg kan godt lide at den sidder FAST. Jeg er aldrig rigtig blevet venner med andet. Synes det fungerer fint med specifikke "klips" der passer nøjagtig til din bil :)

Vil tro det er denne: https://www.mobilholder.dk/brodit-passi ... 11117.html
Og så én af disse: https://www.mobilholder.dk/brodit-procl ... -2014.html

Der er også andre alternativer til selve holderen hvis du vil have lader i mv.
These users thanked the author Schmidt for the post:
LarsLJ
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: Mobilholder i 2016 Ibiza

Indlæg af ac242 » 4. maj 2021, 13:22

+ 1 på brodit. Har det i min nuværende octavia og havde det i min gamle octavia. Har monteret et klik system på min brodit holder, så jeg kan skifte mellem min telefon og Garmin navi holder.
Da jeg har cover på min mobil har jeg en universal holder. Det gør så at konen også kan bruge holderen med hendes mobil.

USB stik vil jeg gætte på er elendigt til opladning, sikkert kun 0,5-1,0amp. Mit USB kan hvertfald ikke lade min telefon hvis jeg bruger navigation på den
These users thanked the author ac242 for the post:
LarsLJ
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

LarsLJ
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. apr 2021, 20:28
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Mobilholder i 2016 Ibiza

Indlæg af LarsLJ » 4. maj 2021, 15:08

Tak for anbefalingerne - der vil helt sikkert blive købet et sæt Brodit til at holde telefonen på plads.

Så der kommer nok et billede når det er sat sammen.
These users thanked the author LarsLJ for the post:
Schmidt

LarsLJ
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. apr 2021, 20:28
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Mobilholder i 2016 Ibiza

Indlæg af LarsLJ » 18. maj 2021, 19:37

Så blev der indkøbt og monteret. Jeg købte et bilspecifikt beslag til min Seat Ibiza og en universalholder på (justerbare) mål. Begge af fabrikatet Brodit; indkøbt af Mobilholder.dk

Årsagen til at jeg valgte en universal holder og ikke en specifik til min S10e, er at jeg har en "kæbeskytter" monteret på telefonen og at den derfor er større end standard.

Lidt billeder af montagen kan ses herunder. Det er ikke min S10e der viser sig frem, men en reserve der leger fotomodel. S10e tager billederne.

Holder monteret - læg mærke til at beslaget er kilet fast over "radioen" og holder sig fast der med en rille i beslaget. I top/bag sidder beslaget også fast i mellemrummet mellem to plastikdele suppleret med en strimmel dobbeltklæbende tape.
20210518_174810.jpg
20210518_174810.jpg (188.85 KiB) Vist 618 gange
Og her med foto-standin placeret:
20210518_174755.jpg
20210518_174755.jpg (159.49 KiB) Vist 618 gange
Set fra den anden side:
[attachment=o]20210518_174810.jpg[/attachment]

Jeg er tilfreds så langt. Telefonen er placeret, den kan ses, skygger ikke for udsynet af forruden, kan betjenes og den får nok ikke bedre placering rent signalmæssigt uden at de øvrige kvaliteter går helt fløjten.

Og så fik jeg lige målt hvor meget power som USB stikket ned i bunden af instrumentbordet kan levere. Det bliver til 1A. Det er for så vidt OK når telefonen bruger lidt mere en 600 mA når Google Maps navigerer og skærmen er tændt. Placeringen af hele molevitten gør dog at kablet skal gå lige ned midt i det hele - men telefonen har så godt et batteri/forbrug-ratio at kablet sjældent skal være monteret.

Hilsen Lars
Vedhæftede filer
20210518_174759.jpg
20210518_174759.jpg (166.92 KiB) Vist 618 gange
These users thanked the author LarsLJ for the post:
carstenhjorth

Brugeravatar
Mellow
Nyt medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg V
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Mobilholder i 2016 Ibiza

Indlæg af Mellow » 18. maj 2021, 20:05

LarsLJ skrev:Så blev der indkøbt og monteret. Jeg købte et bilspecifikt beslag til min Seat Ibiza og en universalholder på (justerbare) mål. Begge af fabrikatet Brodit; indkøbt af Mobilholder.dk

Årsagen til at jeg valgte en universal holder og ikke en specifik til min S10e, er at jeg har en "kæbeskytter" monteret på telefonen og at den derfor er større end standard.

Lidt billeder af montagen kan ses herunder. Det er ikke min S10e der viser sig frem, men en reserve der leger fotomodel. S10e tager billederne.

Holder monteret - læg mærke til at beslaget er kilet fast over "radioen" og holder sig fast der med en rille i beslaget. I top/bag sidder beslaget også fast i mellemrummet mellem to plastikdele suppleret med en strimmel dobbeltklæbende tape.
20210518_174759.jpg
Og her med foto-standin placeret:
20210518_174755.jpg
Set fra den anden side:
[attachment=o]20210518_174810.jpg[/attachment]

Jeg er tilfreds så langt. Telefonen er placeret, den kan ses, skygger ikke for udsynet af forruden, kan betjenes og den får nok ikke bedre placering rent signalmæssigt uden at de øvrige kvaliteter går helt fløjten.

Og så fik jeg lige målt hvor meget power som USB stikket ned i bunden af instrumentbordet kan levere. Det bliver til 1A. Det er for så vidt OK når telefonen bruger lidt mere en 600 mA når Google Maps navigerer og skærmen er tændt. Placeringen af hele molevitten gør dog at kablet skal gå lige ned midt i det hele - men telefonen har så godt et batteri/forbrug-ratio at kablet sjældent skal være monteret.

Hilsen Lars
Fuldstændig samme løsning jeg har i min Octavia. Det virker bare!

Sendt fra min ONEPLUS A6013 med Tapatalk

Nuværende bil: Skoda Octavia 1.4 TSI Ambition 2015

Brugeravatar
Seat4ever
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 2. aug 2020, 20:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 11 times

Re: Mobilholder i 2016 Ibiza

Indlæg af Seat4ever » 18. maj 2021, 20:11

Mellow skrev:
18. maj 2021, 20:05
LarsLJ skrev:Så blev der indkøbt og monteret. Jeg købte et bilspecifikt beslag til min Seat Ibiza og en universalholder på (justerbare) mål. Begge af fabrikatet Brodit; indkøbt af Mobilholder.dk

Årsagen til at jeg valgte en universal holder og ikke en specifik til min S10e, er at jeg har en "kæbeskytter" monteret på telefonen og at den derfor er større end standard.

Lidt billeder af montagen kan ses herunder. Det er ikke min S10e der viser sig frem, men en reserve der leger fotomodel. S10e tager billederne.

Holder monteret - læg mærke til at beslaget er kilet fast over "radioen" og holder sig fast der med en rille i beslaget. I top/bag sidder beslaget også fast i mellemrummet mellem to plastikdele suppleret med en strimmel dobbeltklæbende tape.
20210518_174759.jpg

Og her med foto-standin placeret:
20210518_174755.jpg

Set fra den anden side:
[attachment=o]20210518_174810.jpg[/attachment]

Jeg er tilfreds så langt. Telefonen er placeret, den kan ses, skygger ikke for udsynet af forruden, kan betjenes og den får nok ikke bedre placering rent signalmæssigt uden at de øvrige kvaliteter går helt fløjten.

Og så fik jeg lige målt hvor meget power som USB stikket ned i bunden af instrumentbordet kan levere. Det bliver til 1A. Det er for så vidt OK når telefonen bruger lidt mere en 600 mA når Google Maps navigerer og skærmen er tændt. Placeringen af hele molevitten gør dog at kablet skal gå lige ned midt i det hele - men telefonen har så godt et batteri/forbrug-ratio at kablet sjældent skal være monteret.

Hilsen Lars
Fuldstændig samme løsning jeg har i min Octavia. Det virker bare!

Sendt fra min ONEPLUS A6013 med Tapatalk
Kan også kun bakke op om Brodit holder til bilen, passer perfekt i den bil den er købt til og passer ind i interiøret uden at bore huller eller andre store indgreb.
Har haft det i 2 af mine biler og det har altid fungeret uden de falder ned, rasler eller på anden måde ryster sig løs med tiden.
Har haft en iPad mini i broditholder i en af mine biler som også bare sad rock steady i flere år, så de kan virkelig holde til noget belastning UDEN at bore huller og skille hele instrumentbordet ad :D
Flot simpel og enkel løsning som bare virker :idea:
Billede 2020 Seat Leon FR ST 2.0 TDI DSG7 (5F)

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: Mobilholder i 2016 Ibiza

Indlæg af ac242 » 19. maj 2021, 20:37

fedt at høre.
af ren nysgerrighed hvordan fik du målt dit usb stik ?
min tidligere galaxy s7 brugte mere strøm end min usb kunne levere. endte med at købe en cigaret stik med 3 usb stik hvor 2 af dem er på 2,4 amp. nu kan hele familien lade op i bilen :-P
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

LarsLJ
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. apr 2021, 20:28
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Mobilholder i 2016 Ibiza

Indlæg af LarsLJ » 19. maj 2021, 21:05

ac242 skrev:
19. maj 2021, 20:37
fedt at høre.
af ren nysgerrighed hvordan fik du målt dit usb stik ?
min tidligere galaxy s7 brugte mere strøm end min usb kunne levere. endte med at købe en cigaret stik med 3 usb stik hvor 2 af dem er på 2,4 amp. nu kan hele familien lade op i bilen :-P
Jeg brugte en app til formålet https://play.google.com/store/apps/deta ... dev.ampere

Om tallene holder 100% er faktisk ikke faktachecket :D

Hilsen Lars
These users thanked the author LarsLJ for the post:
ac242

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"